25-manns troppen

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

25-manns troppen

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2012, 23:56

Her er de 25 vi skal sette vår lit til i siste halvdel av sesongen:
http://www.stokecityfc.com/page/NewsDet ... 22,00.html

Ingen direkte overraskelser. Danny Collins er inne i varmen igjen og Pulis har fortsatt trua på Sidibe...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: 25-manns troppen

Innlegg mfkpotter » 03 Feb 2012, 14:12

At Sidibe i det hele tatt er med i troppen sier vel det meste om geniet fra Newport, mannen kan jo ikke spille fotball før til høsten igjen.
Når det er sagt så er det vel ikke flere spillere igjen i Stoke-On-Trent, da resten er sendt ut på lån.
Dette viser vel at TP ikke akkurat ønsker å gi unge spillere en sjanse.

Når jeg først nevner noen ord om TP igjen, mannen har nå funnet ut at "alle" ønsker Stoke ut av FA cupen etter at de skal spille en kamp klokka 12.00 på en søndag.
I beste TP ånd så er det bortforklaringer hele veien, sånn i tilfelle han skulle gå på et pinlig tap mot laget fra League 2.
Våkn opp fra din paranoide verden Tony, det er ikke bare Stoke som må i gjennom denne kamper til disse tidene.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2012, 14:57

mfkpotter skrev:At Sidibe i det hele tatt er med i troppen sier vel det meste om geniet fra Newport, mannen kan jo ikke spille fotball før til høsten igjen.
Jeg gleder meg til å se mannen "spille fotball til høsten igjen". For greier han å "spille fotball", så vil det bli en helt ny opplevelse og en stor forandring i forhold til hva som har blitt vist hittils.

Når jeg først nevner noen ord om TP igjen, mannen har nå funnet ut at "alle" ønsker Stoke ut av FA cupen etter at de skal spille en kamp klokka 12.00 på en søndag.
I beste TP ånd så er det bortforklaringer hele veien, sånn i tilfelle han skulle gå på et pinlig tap mot laget fra League 2.
Våkn opp fra din paranoide verden Tony, det er ikke bare Stoke som må i gjennom denne kamper til disse tidene.

Bommer jeg fælt hvis jeg påstår at du ikke akkurat er noen blodfan av Pulis, Rune? ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 03 Feb 2012, 15:13

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:At Sidibe i det hele tatt er med i troppen sier vel det meste om geniet fra Newport, mannen kan jo ikke spille fotball før til høsten igjen.
Jeg gleder meg til å se mannen "spille fotball til høsten igjen". For greier han å "spille fotball", så vil det bli en helt ny opplevelse og en stor forandring i forhold til hva som har blitt vist hittils.

Bommer jeg fælt hvis jeg påstår at du ikke akkurat er noen blodfan av Pulis, Rune? ;)

Du bommer ikke i det hele tatt på det Morten :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 03 Feb 2012, 16:00

Vi har vel nå alle seniorspillere med kontrakt inne på lista. Det betyr vel den tynneste stallen i hele PL, uten hensyn til at vi vel kan hente tilbake noen av de utlånte C-lags spillerne! Godt vi bare har Premier League, Europe League og FA cupen igjen å spille for/i.........

Dessverre har Rune, TP kritiker nr. 1, alt for mye rett i sin oppfatning; Tony Pulis er en sta og konservativ waliser som i beste fall har en læringskurve som er helt flat.........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 03 Feb 2012, 18:21

Og denne stabukken har oppnådd mer med Stoke City enn noen hadde våget å håpe på for noen få år siden. Vi er etablert i PL, har vært i FA-Cup finale for første gang og har også klart å komme videre i Europa-Cup for første gang i Stoke sin historie. Når det er sagt så er jeg langt vei enig i frustrasjonen over lite utvikling i spillestil. Bortsett fra noen gode vinger og enkelte spillere med bedre kvaliteter enn tidligere, har det skjedd veldig lite. Jeg syntes lilevel det blir urettferdig å dømme Pulis som mer eller mindre håpløs for videre utvikling, før sesongen er ferdig og avsluttet. Foreløpig har han lykkes. Hver eneste sesong.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2012, 20:29

-Tottal- skrev:Og denne stabukken har oppnådd mer med Stoke City enn noen hadde våget å håpe på for noen få år siden. Vi er etablert i PL, har vært i FA-Cup finale for første gang og har også klart å komme videre i Europa-Cup for første gang i Stoke sin historie. Når det er sagt så er jeg langt vei enig i frustrasjonen over lite utvikling i spillestil. Bortsett fra noen gode vinger og enkelte spillere med bedre kvaliteter enn tidligere, har det skjedd veldig lite. Jeg syntes lilevel det blir urettferdig å dømme Pulis som mer eller mindre håpløs for videre utvikling, før sesongen er ferdig og avsluttet. Foreløpig har han lykkes. Hver eneste sesong.

Gode poenger, -Tottal-.

Pulis har uten tvil meislet ut gode resultater over tid og det er det vanskelig å argumentere mot. Han er, etter mitt syn, et geni hva kommer til å organisere et lag DEFENSIVT, men samtidig går alt fokuset på det defensive utover det offensive. Mot United sist stilte vi med verdenshistoriens tregeste spisspar, to vinger som ikke fikk det til og en sentral midtbane fullstendig blottet for kreativ kraft. Vi var rett og slett dømt til å tape eller, med massiv flaks, greie en uavgjort. Det var en håpløs taktikk og det som er mildt sjokkerende er at Pulis har brukt den i så mange sesonger, selv om den beviselig ikke funker.

Et annet aspekt er jo at Pulis har blitt innvilget en ganske velfylt pengesekk de siste årene og fått anledning til å sy sammen det laget han selv vil ha. Han er relativt priviligert på den fronten( ja, jeg vet at ManC, Chelsea og en håndfull til har mere cash tilgjengelig ). Peter Coates er rett og slett en vesentlig årsak til fremgangen.

En ting til: Har vi for lett for å skylde på manageren når det går dårlig? Okei, det er en feil vurdering av Pulis å i det hele tatt bruke en fyr som Jones, men det er jo ikke Pulis sin feil at Jones bommer på åpent mål, Sørensen gjør en tabbe eller at Whitehead slår feilpasninger? Spillerne( som tjener skammelig fett på å tuppe til et stykke oppblåst lær ) bør også stilles til ansvar for dårlige prestasjoner. Ja, kanskje mye oftere enn en manager?

Jeg vil beholde Pulis, men det haster litt med å utvikle den offensive delen av spillet. Det betyr: raskere og mer offensivt anlagte backer, sentrale midtbanespillere MED pasningsfot og kreativitet og 1-2 spisser som er ukonvensjonelle( type Fuller ). Jeg er sterkt i tvil om Pulis egentlig vil ha slike spillere inn fordi jeg har en mistanke om at det vil gå på bekostning av den defensive tryggheten. Dermed kan det gå mot at Stoke fortsatt vil forbli et lag som scorer sine mål på dødball. Det kan kanskje fortsatt funke, men allerede denne sesongen har jeg observert at flere lag har funnet mottrekk.

Jeg mener at Stoke bør komme på en plass mellom 7 og 12 når vi runder av i Mai, troppen vi har tatt i betraktning. Under 12. plass vil være en skuffelse, over 7. plass en positiv overraskelse og det midt i mellom vil være bra. Såpass til målsetting bør vi ha. Det er Pulis OG, ikke minst, spillerne sin jobb å sørge for resultater og en plassering som forsvarer de absurde lønningene de har.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest