torage skrev:Jeg støtter også fullt ut at skal Stoke komme seg videre, så MÅ det være med en NY manager og med en NY spillestil. Vi kan gjerne sette opp en ønskeliste over kreative og spennende backer og midtbanespillere, men stikker vi fingern i jorda, så vet vi at Pulis med sin spillestil ALDRI vil klare å hente slike spennende spillere til Stoke. Det ene er at Stoke er en liten klubb og ikke er den mest spennende byen og klubb og komme til, men den viktigste årsaken er spillestilen klubben står for og de spillertyper vi rår over.
Okei, men de fem signeringene Stoke hadde i sommer var alle spillere som kom fra Englands to største byer. Ingen av spillerene bor uansett i Hanley eller som nærmeste nabo til Britannia. Stoke-on-Trent er uansett faktisk veldig sentralt i England og det går lynkjapt å komme seg f.eks. til Birmingham, Manchester eller London. Jeg tror de tre første punktene som gjelder om en spiller skriver under eller ei er:
1. Penger
2. Penger
og
3.........(trommevirvel).......PENGER!
Før vi får skiftet ut Pulis, ser jeg derfor ingen grunn til å sette opp noen ønskeliste på nye spillertyper til klubben, det måtte være å se om en finner alternative spillere som passer inn hos Pulis, og ærlig talt, så er ikke det så veldig spennende å spikulere i.
Så lenge Coates er eier så forsvinner ikke Pulis, med mindre han vil det selv. Det er jeg 102% sikker på.
Bare en liten kommentar til Stephan Ireland, som jeg absolutt ikke ønsker meg til klubben. Joda, han var god en periode i City, men har vært en katastrofe i Aston Villa etter at han kom dit, og etter flere muligheter i fjor uten å lykkes så har nå bare sporadisk kommet inn fra benken denne sesongen og det kan virke som han er langt unna startelveren så vidt jeg kan se. Tror det ville blitt et nytt bomkjøp til Pulis.
Jeg tviler på at Pulis er interessert, men jeg har sett hva som bor i Ireland, og hvis han bare hadde vist en flik av det i Stoke så hadde han gått utapå ALLE de vi har på midten pr. dato. Når det er sagt så finnes det garantert bedre folk som kan bekle en midtbanerolle, men jeg forsøkte å bringe på bane en kandidat som er sånn nogenlunde realistisk i forhold til pris, tilgjengelighet og spillestil. Derfor valgte jeg å skrote Modric, Fabregas, Rosicky, Xavi, Iniesta og Nasri m.fl.....
Jones har jo vært en suksess i forhold, han har både fått spilt og scoret noen flotte mål
Han har scoret ett-1- flott mål, resten har vært av den ferdigscorete sorten når Etherington eller Pennant har servert en millimeterpasning som har truffet klokkerent på mannens skalle og rikosjettert inn i mål. Ja, han har fått spille.Altfor mye. Det er en klar feilvurdering av Pulis, og jo før han innser det jo bedre ville det ha vært.