Overgangsvinduet i januar-12.

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Overgangsvinduet i januar-12.

Innlegg O2Stokie » 20 Nov 2011, 11:11

Da er det bare å gå i gang, hva bør skje i januar?
Dessverre må nok Mr. Coates fram med pengeboka igjen, vi trenger forsterkninger og så må vi SELGE noen spillere.
Inn:
Høyre og venstre back. Mener vi må ha en som er bedre enn Wilkinson på høyre, og så trenger vi en på venstre,
Utfordrer på ving. Vi trenger helst 4 vinger, og nå har vi bare to. Få inn en ung utfordrer, og en etablert ving.
Sentral midtbane. Palacios spiller ikke, og vi trenger en mere ballspiller enn de tre vi nå bruker.
Spisser har vi nok av, de trenger bare hjelp fra midtbanen.

Det blir 5 spillere, det.

Ut:
Forsvar. Frigi Woodgate og selg Collins.
Midtbane. Selg Arismendi, Soares og Tonge. Og selg Delap, han er over the top og vi kan få en god pris for han enda.
Spiss. Selg Moult.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Re: Overgangsvinduet i januar-12.

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2011, 12:55

Jones bør også selges. Han er et klart bomkjøp og det hadde vært fair hvis Pulis snart kunne ha innrømmet det. Sunderland har glist hele veien til banken for de 8 millionene med pund de har lurt til seg i det tilfellet.

Sidibe er sikkert verdens hyggeligste mann, men det heter da vitterlig Stoke City FOOTBALL Club og ikke Stoke City SOCIAL Club? Han burde vært solgt for mange Herrens år siden og nå opptar han bare plass i 25-mannstroppen.

Diao bør påspanderes dress og diplomatpass i bytte med fotballsko og fotballdrakt.

Tonge, Soares, Collins, Pugh, Davies og Arismendi fungerer bare som pengesluk.

Avhengig av hvem som kommer inn så bør det også brenne et blått lys for Jerome, Delap, Woodgate og Whitehead.

Jeg vil ha inn 2 moderne backer med fart og offensive fibre. Leighton Baines på Everton er en type spiller jeg har sansen for og kunne passet godt inn i Pulis sin filosofi om å kun hente britiske spillere( eller spillere med erfaring fra PL ), men pris og tilgjengelighet vet jeg ingenting om. Ridgewell fra Birmingham skal visstnok være aktuell.

To sentrale midbanespillere MED velutviklet koordinasjon. Jeg har tidligere lansert Stephen Ireland og gjør det igjen. Krajncar og Huddlestone på Tottenham kan være andre alternativer. Xavi og Iniesta får fortsette å være våte drømmer - enn så lenge... ;)

1-2 vinger. Adam Johnson fra Man City på lån?

1 spiss som er forskjellig fra det vi har i dag. Jeg ser at Cahill fra Everton har vært lansert de siste dagene. Han er god, men det finnes flere spisser som kan gå i bakrom og som er bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 20 Nov 2011, 13:54

Nå har Pulis hatt ganske mange vinduer på å forsterke dette laget, det ender opp med spisser og midstoppere hver gang. Pulis evner ikke å forsterke dette laget, den beste forsterkningen dette laget kan få er en ny trener.
Pulis har snart brukt en milliard på spillerkjøp, dette viser at han passer best i championship hvor han kan deale uten penger, og bruke låne markedet for hva det er verdt.

Det at flere spillere nå har mistet troen på Pulis, er ytterst farlig. Da er det bare en ting som kan gjøres, enten må disse spillerne vekk ,eller så må Pulis selv forsvinne. Jeg er helt klart for det siste og det har jeg vært veldig lenge.

Jeg har i lang tid advart mot det vi nå ser, spørsmålet er ikke om Pulis må vekk, spørsmålet er når.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Carsten » 20 Nov 2011, 14:14

mfkpotter skrev:Nå har Pulis hatt ganske mange vinduer på å forsterke dette laget, det ender opp med spisser og midstoppere hver gang. Pulis evner ikke å forsterke dette laget, den beste forsterkningen dette laget kan få er en ny trener.
Pulis har snart brukt en milliard på spillerkjøp, dette viser at han passer best i championship hvor han kan deale uten penger, og bruke låne markedet for hva det er verdt.

Det at flere spillere nå har mistet troen på Pulis, er ytterst farlig. Da er det bare en ting som kan gjøres, enten må disse spillerne vekk ,eller så må Pulis selv forsvinne. Jeg er helt klart for det siste og det har jeg vært veldig lenge.

Jeg har i lang tid advart mot det vi nå ser, spørsmålet er ikke om Pulis må vekk, spørsmålet er når.

Jeg kan ikke være mere enig ;)
Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det
Bill Shankly
Carsten
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2011, 14:23

mfkpotter skrev:Nå har Pulis hatt ganske mange vinduer på å forsterke dette laget, det ender opp med spisser og midstoppere hver gang. Pulis evner ikke å forsterke dette laget, den beste forsterkningen dette laget kan få er en ny trener.

Enig i at Pulis har hatt godt med cash å bruke, ja han har faktisk brukt mer enn de aller fleste de siste årene.

Jeg synes derfor at lista bør legges høyere nå enn for 3-4 sesonger siden, men allikevel mener jeg at han bør få bli. Han har gjort en god jobb( midt på tabellen, FA-cupfinale, Europa League ) og det bør ikke glemmes.

MEN, han er ikke hellig! Han er et redskap for å gjøre KLUBBEN bedre( eller i værste fall dårligere ). Erfaringsmessig har Stoke( og de aller fleste andre lag ) dårlige perioder i løpet av en sesong. Jeg gir derfor Pulis muligheten til å snu dette frem til jul, så får vi se.

Det bekymringsfulle er at lag som Newcastle og QPR har kommet med mottrekk mot taktikken til Pulis og vi har ikke hatt noe å svare med. Jeg tror at en del av løsningen er å la backene få lov til å gå høyt i banen og la den sentrale midtbanen ligge litt høyere med f.eks. Whitehead og Walters( aller helst Fuller ) rett bak Crouch. Vi har manglet et bra angrepsspill( bortsett fra dødballer ) i mange år og når forsvarsspillet også er en katastrofe( ikke systemet, men de personlige feilene ), ja da sitter vi igjen med et bånnlag, dessverre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 20 Nov 2011, 17:47

Ikke glem at vi i hver kamp spiller med en spiller mindre på banen. Delap er jo en vandrende katastrofe, håper han selges til f.eks. Port Vale eller Crewe, for det er på det nivået han hører hjemme. De lange kastene har nå utspilt sin rolle. Inn med Whelan og Palacios på midten. det kan ikke bli verre i alle fall.
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 20 Nov 2011, 18:30

Morten T. skrev:

Enig i at Pulis har hatt godt med cash å bruke, ja han har faktisk brukt mer enn de aller fleste de siste årene.

Jeg synes derfor at lista bør legges høyere nå enn for 3-4 sesonger siden, men allikevel mener jeg at han bør få bli. Han har gjort en god jobb( midt på tabellen, FA-cupfinale, Europa League ) og det bør ikke glemmes.

MEN, han er ikke hellig! Han er et redskap for å gjøre KLUBBEN bedre( eller i værste fall dårligere ). Erfaringsmessig har Stoke( og de aller fleste andre lag ) dårlige perioder i løpet av en sesong. Jeg gir derfor Pulis muligheten til å snu dette frem til jul, så får vi se.

Det bekymringsfulle er at lag som Newcastle og QPR har kommet med mottrekk mot taktikken til Pulis og vi har ikke hatt noe å svare med. Jeg tror at en del av løsningen er å la backene få lov til å gå høyt i banen og la den sentrale midtbanen ligge litt høyere med f.eks. Whitehead og Walters( aller helst Fuller ) rett bak Crouch. Vi har manglet et bra angrepsspill( bortsett fra dødballer ) i mange år og når forsvarsspillet også er en katastrofe( ikke systemet, men de personlige feilene ), ja da sitter vi igjen med et bånnlag, dessverre.

A
Jeg støtter også fullt ut at skal Stoke komme seg videre, så MÅ det være med en NY manager og med en NY spillestil. Vi kan gjerne sette opp en ønskeliste over kreative og spennende backer og midtbanespillere, men stikker vi fingern i jorda, så vet vi at Pulis med sin spillestil ALDRI vil klare å hente slike spennende spillere til Stoke. Det ene er at Stoke er en liten klubb og ikke er den mest spennende byen og klubb og komme til, men den viktigste årsaken er spillestilen klubben står for og de spillertyper vi rår over. Godt etablerte og kreative spillere ønsker seg naturligvis til en klubb som passer deres måte å spille på for at de skal kunne utvikle seg videre. Den eneste måten jeg ser vi kan få inn slike spillere, må enten være spillere fra lavere divisjoner, eller spillere fra andre land som ønsker seg til PL for en hver pris. Vi har jo en rik eier i Coates, så jeg tror ikke det er pengene som først og fremst begrenser mulighetene til å tenke nytt. Pulis har gang på gang vist at han verken har vilje eller evne til å tenke nytt. Hva var nytt nå i helga, etter det grusomme tapet mot Bolton. ABSOLUTT INGENTING. Riktignok satte han inn noen nye spillere, dvs de gamle gode som har spilt under spillestilen til Pulis de senere årene, og med Delap fremdeles i den sentrale midtbanerollen gjennom sine innkast. Og det siste vi nå leser er at han vil skjerpe forsvarsspillet, kanskje ikke så rart det, med så mange innslupne mål den senere tid, men det er som sagt gamle kjente toner fra Pulis. Det kan ikkert gi et lite løft i noen kamper framover,ser heller ikke bort fra at vi kan berge plassen i PL, men jeg føler meg veldig sikker på at Pulis ikke er mannen som kan utvikle Stoke videre.

Før vi får skiftet ut Pulis, ser jeg derfor ingen grunn til å sette opp noen ønskeliste på nye spillertyper til klubben, det måtte være å se om en finner alternative spillere som passer inn hos Pulis, og ærlig talt, så er ikke det så veldig spennende å spikulere i. Bare en liten kommentar til Stephan Ireland, som jeg absolutt ikke ønsker meg til klubben. Joda, han var god en periode i City, men har vært en katastrofe i Aston Villa etter at han kom dit, og etter flere muligheter i fjor uten å lykkes så har nå bare sporadisk kommet inn fra benken denne sesongen og det kan virke som han er langt unna startelveren så vidt jeg kan se. Tror det ville blitt et nytt bomkjøp til Pulis. Jones har jo vært en suksess i forhold, han har både fått spilt og scoret noen flotte mål :D

Beklager, men jeg har vanskelig for å se noen lyspunkter slik situasjonen nå er.
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Nov 2011, 00:15

torage skrev:Jeg støtter også fullt ut at skal Stoke komme seg videre, så MÅ det være med en NY manager og med en NY spillestil. Vi kan gjerne sette opp en ønskeliste over kreative og spennende backer og midtbanespillere, men stikker vi fingern i jorda, så vet vi at Pulis med sin spillestil ALDRI vil klare å hente slike spennende spillere til Stoke. Det ene er at Stoke er en liten klubb og ikke er den mest spennende byen og klubb og komme til, men den viktigste årsaken er spillestilen klubben står for og de spillertyper vi rår over.

Okei, men de fem signeringene Stoke hadde i sommer var alle spillere som kom fra Englands to største byer. Ingen av spillerene bor uansett i Hanley eller som nærmeste nabo til Britannia. Stoke-on-Trent er uansett faktisk veldig sentralt i England og det går lynkjapt å komme seg f.eks. til Birmingham, Manchester eller London. Jeg tror de tre første punktene som gjelder om en spiller skriver under eller ei er:
1. Penger
2. Penger
og
3.........(trommevirvel).......PENGER!

Før vi får skiftet ut Pulis, ser jeg derfor ingen grunn til å sette opp noen ønskeliste på nye spillertyper til klubben, det måtte være å se om en finner alternative spillere som passer inn hos Pulis, og ærlig talt, så er ikke det så veldig spennende å spikulere i.

Så lenge Coates er eier så forsvinner ikke Pulis, med mindre han vil det selv. Det er jeg 102% sikker på.

Bare en liten kommentar til Stephan Ireland, som jeg absolutt ikke ønsker meg til klubben. Joda, han var god en periode i City, men har vært en katastrofe i Aston Villa etter at han kom dit, og etter flere muligheter i fjor uten å lykkes så har nå bare sporadisk kommet inn fra benken denne sesongen og det kan virke som han er langt unna startelveren så vidt jeg kan se. Tror det ville blitt et nytt bomkjøp til Pulis.

Jeg tviler på at Pulis er interessert, men jeg har sett hva som bor i Ireland, og hvis han bare hadde vist en flik av det i Stoke så hadde han gått utapå ALLE de vi har på midten pr. dato. Når det er sagt så finnes det garantert bedre folk som kan bekle en midtbanerolle, men jeg forsøkte å bringe på bane en kandidat som er sånn nogenlunde realistisk i forhold til pris, tilgjengelighet og spillestil. Derfor valgte jeg å skrote Modric, Fabregas, Rosicky, Xavi, Iniesta og Nasri m.fl.....

Jones har jo vært en suksess i forhold, han har både fått spilt og scoret noen flotte mål

Han har scoret ett-1- flott mål, resten har vært av den ferdigscorete sorten når Etherington eller Pennant har servert en millimeterpasning som har truffet klokkerent på mannens skalle og rikosjettert inn i mål. Ja, han har fått spille.Altfor mye. Det er en klar feilvurdering av Pulis, og jo før han innser det jo bedre ville det ha vært.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 21 Nov 2011, 00:29

Morten T. skrev:
torage skrev:Jeg støtter også fullt ut at skal Stoke komme seg videre, så MÅ det være med en NY manager og med en NY spillestil. Vi kan gjerne sette opp en ønskeliste over kreative og spennende backer og midtbanespillere, men stikker vi fingern i jorda, så vet vi at Pulis med sin spillestil ALDRI vil klare å hente slike spennende spillere til Stoke. Det ene er at Stoke er en liten klubb og ikke er den mest spennende byen og klubb og komme til, men den viktigste årsaken er spillestilen klubben står for og de spillertyper vi rår over.

Okei, men de fem signeringene Stoke hadde i sommer var alle spillere som kom fra Englands to største byer. Ingen av spillerene bor uansett i Hanley eller som nærmeste nabo til Britannia. Stoke-on-Trent er uansett faktisk veldig sentralt i England og det går lynkjapt å komme seg f.eks. til Birmingham, Manchester eller London. Jeg tror de tre første punktene som gjelder om en spiller skriver under eller ei er:
1. Penger
2. Penger
og
3.........(trommevirvel).......PENGER!

Før vi får skiftet ut Pulis, ser jeg derfor ingen grunn til å sette opp noen ønskeliste på nye spillertyper til klubben, det måtte være å se om en finner alternative spillere som passer inn hos Pulis, og ærlig talt, så er ikke det så veldig spennende å spikulere i.

Så lenge Coates er eier så forsvinner ikke Pulis, med mindre han vil det selv. Det er jeg 102% sikker på.

Bare en liten kommentar til Stephan Ireland, som jeg absolutt ikke ønsker meg til klubben. Joda, han var god en periode i City, men har vært en katastrofe i Aston Villa etter at han kom dit, og etter flere muligheter i fjor uten å lykkes så har nå bare sporadisk kommet inn fra benken denne sesongen og det kan virke som han er langt unna startelveren så vidt jeg kan se. Tror det ville blitt et nytt bomkjøp til Pulis.

Jeg tviler på at Pulis er interessert, men jeg har sett hva som bor i Ireland, og hvis han bare hadde vist en flik av det i Stoke så hadde han gått utapå ALLE de vi har på midten pr. dato. Når det er sagt så finnes det garantert bedre folk som kan bekle en midtbanerolle, men jeg forsøkte å bringe på bane en kandidat som er sånn nogenlunde realistisk i forhold til pris, tilgjengelighet og spillestil. Derfor valgte jeg å skrote Modric, Fabregas, Rosicky, Xavi, Iniesta og Nasri m.fl.....

Jones har jo vært en suksess i forhold, han har både fått spilt og scoret noen flotte mål

Han har scoret ett-1- flott mål, resten har vært av den ferdigscorete sorten når Etherington eller Pennant har servert en millimeterpasning som har truffet klokkerent på mannens skalle og rikosjettert inn i mål. Ja, han har fått spille.Altfor mye. Det er en klar feilvurdering av Pulis, og jo før han innser det jo bedre ville det ha vært.

Konklusjon: Vi var ikke så uengige Morten :)
torage
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 21 Nov 2011, 11:47

Litt tidlig å kreve hodet til Pulis på et fat, slår vi Blackburn og spiller uavgjort mot Everton borte, er vi back again. Pulis har tross alt fått oss dit vi er i dag. Det er egentlig litt rart at noen ønsker vår mest suksessrike manager siden Tony Waddington dit peppern gror. Vi kunne fortsatt vært et godt Championshiplag med en mer "spiselig for noen" manager.
Men.... skulle vi ligge under streken uti februar/ mars, fins det et par gode managere der ute som er ledige: Mark Hughes f.eks.
Uansett så vil januarvinduet antageligvis redde oss, HVIS! vi får inn minst en venstre back og en ving. Vi har for mange gode spillere til at vi rykker ned.
PL er så jevn at 3-4 knallgode kamper igjen så er vi på øvre halvdel igjen.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest