Hva skjer'a?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hva skjer'a?

Innlegg Svein Nilsen » 20 Jul 2011, 22:47

En uke til Europaliga kvalifisering og vi står på stedet hvil! Vi møter meget god motstand men det ser ikke ut som TP & Co tar det på alvor! Sesongen starter 2-3 uker tidligere enn normalt men vi starter pre-season på samme tid som alltid, vi møter KUN bambuslag i oppkjøringen og vi er dårligst på overgangsmarkedet!
Nå må det snart skje noe! Det skal jo ikke være slik at vi "tar det som blir igjen" når alle andre lag har kjøpt! (ref da vi kjøpte Soares og Tonge på overtid). Jeg er for kvalitet fremfor kvantitet, men nevner at f.eks. Sunderland har 10 nye spillere - så langt!
Jeg er som alltid optimistisk, men det er et hardt liv å være det i disse dager........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Re: Hva skjer'a?

Innlegg bjørn123 » 21 Jul 2011, 08:37

Svein Nilsen skrev:En uke til Europaliga kvalifisering og vi står på stedet hvil! Vi møter meget god motstand men det ser ikke ut som TP & Co tar det på alvor! Sesongen starter 2-3 uker tidligere enn normalt men vi starter pre-season på samme tid som alltid, vi møter KUN bambuslag i oppkjøringen og vi er dårligst på overgangsmarkedet!
Nå må det snart skje noe! Det skal jo ikke være slik at vi "tar det som blir igjen" når alle andre lag har kjøpt! (ref da vi kjøpte Soares og Tonge på overtid). Jeg er for kvalitet fremfor kvantitet, men nevner at f.eks. Sunderland har 10 nye spillere - så langt!
Jeg er som alltid optimistisk, men det er et hardt liv å være det i disse dager........

For å være ærlig har jeg ikke store forhåpninger for noen stor spillere til Stoke - og det er synd.
Tror hovedproblemet for oss er at vi spiller den fotballen vi spiller og at laget befinner seg i den mindre pene byen Stoke Upon Trent. Dagens stjerner ønsker seg en storby der mye skjer og en fin golfbane like i nærheten av treningsbanen...
PS - vi har vel fått Jonathan Woodgate - noen som vet noe mer om ham?
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Jul 2011, 13:15

bjørn123 skrev:Tror hovedproblemet for oss er at vi spiller den fotballen vi spiller og at laget befinner seg i den mindre pene byen Stoke Upon Trent. Dagens stjerner ønsker seg en storby der mye skjer og en fin golfbane like i nærheten av treningsbanen...

Det der er jeg ikke enig i. Spillerene går først og fremst etter lønn.
Og ingen spillere bor som regel midt i en by, uansett. De bosetter seg som regel langt unna bermen og proletarene, og flytter selvfølgelig heller inn i fasjonable boligstrøk et godt stykke utenfor byene. Det gjelder i Liverpool, Birmingham, Manchester, London, Stoke osv. Stoke ligger også midt i England og det er ikke mer enn en drøy halvannen time med tog til London. Med de fantastiske mulighetene man har for å bevege seg kjapt fra A til B i England så spiller det rett og slett ikke noen rolle om man spiller for Coventry, Stoke, Wigan eller Barnsley. Lønningpåsan bestemmer det valget.

Og golfbaner kryr det jo uansett av i hele Storbritannia.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Jul 2011, 00:04

Bortsett fra nevnte Sunderland så er det veldig stille på overgangsfronten i England. De fleste klubbene har hentet inn 1-4 spillere. Everton er eneste klubb som ikke har hentet noen. Men en god del klubber har vært flinkere enn Stoke til å kvitte seg med "daukjøttet". Der har Stoke mye å gå på.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 22 Jul 2011, 16:03

Det er riktig Morten, men det som bekymrer meg mest er følgende;
For få ut - vi har fryktelig mye daukjøtt som har vært lenge i klubben UTEN å prestere, det er derfor veldig naivt å tro at de skal kunne prestere bedre denne sesongen. Disse MÅ ut for å fristille lønnsmidler og for å kunne heve kvaliteten på stallen.
For få inn - vi er vant med "fem på tolv" shopping av TP. Det vi trenger er nye spillere som kan heve oss fra første kamp, og den kommer om 6 dager!
Trening - vi startet oppkjøringen for 14 dager siden, det betyr 3 ukers oppkjøring før første viktige kamp. Det er for liten tid!
Treningskamper - vi møter kun bambuslag i oppkjøringen. Det betyr riktignok spilletid på alle, men vi trenger våre beste i best mulig kampform - da skal de ikke kun spille 45 minutter!
Midtbanespiller - og jeg gjentar gjerne at det er en kreativ midtbanespiller (som Scott Parker) vi trenger aller mest. Ikke midtstoppere og spisser.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 22 Jul 2011, 20:54

Viktigheten av fotball blir satt litt i persperkiv etter hva som har skjedd i dag - men med noe lunde lik lønn og betingelser tror jeg ikke lokalisering av laget kan bagatelliseres. Heller ikke hvordan laget spiller.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Jul 2011, 21:39

I kveld orker jeg ikke fotball. Hele byen er i sjokk og alle som bor her er veldig preget nå og smellet hørtes over store deler av Oslo. Jeg legger ikke ut noe nyheter på nettsidene de nærmeste dagene. Det får vente nå. Ta vare på hverandre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 22 Jul 2011, 21:58

Morten T. skrev:I kveld orker jeg ikke fotball. Hele byen er i sjokk og alle som bor her er veldig preget nå og smellet hørtes over store deler av Oslo. Jeg legger ikke ut noe nyheter på nettsidene de nærmeste dagene. Det får vente nå. Ta vare på hverandre.

100% enig- ta vare på dere.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 25 Jul 2011, 16:59

Prøver å få tankene bort fra den grusomme tragedien som rammet landet vårt på fredag, og ble litt oppløftet da jeg fikk lese denne nyheten:

http://www.espn.co.uk/football/sport/st ... MP=OTC-RSS
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 29 Jul 2011, 14:39

"Just been told you are on the verge of two quality signings and one will brake the transfer record, wouldn't tell me who they were as the deals are at a very advanced stage and could be done today, are you happier now you moaning git, I told ya, trust in TP!!!)

Read more: http://oatcakefanzine.proboards.com/ind ... z1TUtuSCri

Rykter, rykter..
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest