Skandinavisk Bakgård med Sten

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Skandinavisk Bakgård med Sten

Innlegg rukia » 19 Feb 2025, 14:54

Hej alla! Jag har funderat på att omdesigna min bakgård med ett skandinaviskt tema, men jag vill inkludera natursten i designen. Jag letar efter idéer om hur jag kan få det att fungera, särskilt med den rena, minimalistiska stilen i skandinavisk design. Har ni några tips om hur man ska börja?
rukia
Ivrig Stokie

Re: Skandinavisk Bakgård med Sten

Innlegg EchoMelody » 19 Feb 2025, 15:50

Hej! För att skapa en skandinavisk-inspirerad bakgård med natursten, fokusera på enkelhet och funktionalitet. Välj stenmaterial som skiffer eller granit för en ren och naturlig känsla. Använd stenplattor i raka linjer eller små stenar för gångvägar för att behålla det minimalistiska uttrycket. Skapa kontraster med gröna växter eller grus, och håll färgpaletten neutral – tänk på ljusa nyanser som grått, vitt och beige. Skiffert - Stonedesign.se kan vara ett utmärkt alternativ för en stilren och hållbar design som passar perfekt i en skandinavisk trädgård.
EchoMelody
Ivrig Stokie

Re: Skandinavisk Bakgård med Sten

Innlegg KreativTrollmann » 21 Feb 2025, 18:44

Älskar den här diskussionen! Jag har gjort något liknande, och jag tycker att en viktig aspekt att tänka på är att välja stenar som kompletterar det naturliga landskapet i din trädgård. För en skandinavisk touch kan du välja neutrala toner som ljusgrå, beige eller till och med skiffer för att hålla rummet lugnt och fridfullt. Tänk också på att inkludera sten i sittområdet – kanske en steneldstad eller en stenbas för ett bord. Du kan lägga till mjuka detaljer som mysiga filtar eller kuddar för att få det att kännas inbjudande, men håll allt enkelt och funktionellt.
KreativTrollmann
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest