När är det bästa att stänga poolen inför vintern?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

När är det bästa att stänga poolen inför vintern?

Innlegg madina » 12 Feb 2025, 21:04

Jag har verkligen svårt att få till det med stängningen av poolen inför vintern. Jag känner alltid att jag missar något viktigt. Förra året var jag för sent ute, och då började vattnet frysa i några rör, vilket jag verkligen vill undvika i år. Jag vill göra rätt, men jag är osäker på när exakt det är bästa att stänga den. Det känns som om det är för mycket att hålla reda på. Någon som har erfarenhet och kan ge mig några bra tips?
madina
Ivrig Stokie

Re: När är det bästa att stänga poolen inför vintern?

Innlegg jomlom » 13 Feb 2025, 00:16

Jag förstår dig verkligen! Jag hade samma problem förra året. Det bästa är att stänga poolen när temperaturen är under 10 grader. I Stockholm brukar det vara i slutet av september eller början av oktober. Jag har alltid bokat hjälp för att vara säker på att allt blir rätt – de tar hand om att tömma rör och pumpar och ser till att vattnets kemi är balanserad. Om du vill undvika stress och göra det rätt kan du kolla på Vinterstängning pool Stockholm, de erbjuder proffshjälp för en smidig vinterstängning.
jomlom
Ivrig Stokie

Re: När är det bästa att stänga poolen inför vintern?

Innlegg kartinka » 13 Feb 2025, 01:24

Jag tycker det är viktigt att börja stänga poolen innan frosten kommer. Jag brukar alltid göra det i slutet av september eller tidigt i oktober, så att jag inte riskerar att vattnet fryser i rören. Jag har försökt göra det själv men inser att det kan vara bättre att få hjälp, speciellt om man inte är helt säker på hur man ska göra. Jag har hört att det sparar både tid och pengar i längden. Det känns tryggt att veta att det görs ordentligt.
kartinka
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest