Nytt forum

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nytt forum

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2021, 09:49

Ser at denne siden legges ned 1. Oktober og erstattes med en ny:
https://stoke.no/nyheter/ny-forumside-fra-1oktober

Ingen diskusjon eller debatt om omleggingen, heller. Bare å kjøre i gjennom vedtaket om å legge ned og kjøre fram et nytt. Det er ganske fjernt fra det jeg står for, men okei….

Jeg mener jo at det "forumet" som er lansert, slik det fremstår pr. nå, ikke ser noe særlig forlokkende ut i forhold til å bruke tid på, så da bakker jeg like gjerne ut av hele greia og går heller over til andre fora og greier jeg finner mer interessant i forhold til Stoke City Football Club sin gjøren og laden og ve og vel. Det var moro så lenge det varte og både interessant og lærerikt med debatter og skriverier opp gjennom årene fra noen av forumdeltagerne. Flere som skriver godt og med genuin interesse og innlevelse og det har jeg likt godt uavhengig av om jeg har vært enig eller uenig med det som skrives, og vil da spesielt trekke frem de som skriver og ordlegger seg fjernt fra kort-korte og halvsløve meldinger på facebook/twitter med det jeg kaller for "sms-språk"( dere vet hvem dere er, har skrytt mye av flere av dere i årenes løp. ;) )

Da gjenstår det bare å si Ajøss, Snackas, Sjalabais og Lev Vel. :)

Bilde
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nytt forum

Innlegg EspenE » 03 Sep 2021, 23:34

Kjiper'n.

Jeg kommer nok heller ikke til å bli med over. Pinboarden som er satt opp nå legger ikke opp til lengre kommentarer og analyser. Samme med overvåkingsboka til android-lizarden Zuckerberg, så da får det bare bli som det blir.

Vel, det er som du sier, det var moro så lenge det varte. 12 år er faktisk ganske lenge. Det er mye historikk som går med i dragsuget her.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Nytt forum

Innlegg onside » 04 Sep 2021, 12:45

Her er jeg fullstendig på linje med Morten og Espen, tenk på all den historikken som ligger på disse sidene… da kan vi si at gull blir til gråstein med det nye. Hadde opprinnelig tenkt å skrive litt om TIdenes overgangsvindu for Stoke, men nå gidder jeg ikke.

Onside har skrevet sitt siste innlegg. Takk for meg.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nytt forum

Innlegg Svein Nilsen » 08 Sep 2021, 14:09

Oj, det var da voldsomt! Tror det godt kan være lurt, også her, å ta noen magadrag og ikke kappe navlestrengen umiddelbart. SCSBN som jo er drevet helt på frivillig basis og styres etter vedtak på Årsmøtene (utsatt fra mai til september i år) har tatt noen grep ift å fornye/bedre hjemmesiden og det samme med medlemsservicen ift kontingent, info etc. I denne pakken ligger det da også en fornyelse av forumet. Alt for å gjøre en best mulig jobb overfor våre medlemmer! Dessverre er jeg ikke helt oppdatert med tanke på forumet, har av forskjellige årsaker vært mindre på der enn vanlig, men det er en selvfølge at hvis det er stor motstand mot en slik endring så vil ansvarlige i styret se nærmere på dette. Vi er medlemsstyrt og medlemmenes mening skal bety noe. Datoen er satt til 1. oktober, men før den tid vil styret se nærmere på tilbakemeldingene og sikkert også gå i dialog med noen av de ivrigste brukerne for råd og hjelp.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nytt forum

Innlegg Morten T. » 08 Sep 2021, 15:01

Svein Nilsen skrev:Oj, det var da voldsomt! Tror det godt kan være lurt, også her, å ta noen magadrag og ikke kappe navlestrengen umiddelbart. SCSBN som jo er drevet helt på frivillig basis og styres etter vedtak på Årsmøtene (utsatt fra mai til september i år) har tatt noen grep ift å fornye/bedre hjemmesiden og det samme med medlemsservicen ift kontingent, info etc. I denne pakken ligger det da også en fornyelse av forumet. Alt for å gjøre en best mulig jobb overfor våre medlemmer! Dessverre er jeg ikke helt oppdatert med tanke på forumet, har av forskjellige årsaker vært mindre på der enn vanlig, men det er en selvfølge at hvis det er stor motstand mot en slik endring så vil ansvarlige i styret se nærmere på dette. Vi er medlemsstyrt og medlemmenes mening skal bety noe. Datoen er satt til 1. oktober, men før den tid vil styret se nærmere på tilbakemeldingene og sikkert også gå i dialog med noen av de ivrigste brukerne for råd og hjelp.

Det er bra, Svein.
Klarer dere å reversere dette vedtaket om nedleggelse av dette forumet, så melder jeg meg inn i SCSBN igjen. Kors på halsen.

Nedprioriteringen av forumet som en viktig kanal( i form av markedsføring, promotering etc. ) fra SCSBN sin side har skjedd over tid, mens andre kanaler har blitt løftet fram. Sikkert til glede for noen, men jeg har hele tiden vært motstander av en slik prioritering og synes det er feil bruk av grunker å f.eks. lønne folk som bestyrer facebook-sider/blogger, mens moderering og ivaretakelse av forumet overlates til....ja, hvem da? Det er vel ingen moderering her i det hele tatt og få av de som sitter i styre og stell( bortsett fra deg selv ) benytter, eller har benyttet, forumet i særlig grad. Derfor har de kanskje like lite greie på forumer som jeg har på hvordan man bestyrer en facebook-side og hva som evt. passer seg der. Man er i hvertfall fristet til å hevde at det virker slik.

Oppmerksomheten og viljen til å markedsføre forumet fra supporterklubbens side har i lang tid vært nærmest ikke-eksisterende og uten at jeg vet dette skråsikkert, men jeg føler meg rimelig sikker på at det er brukt svært lite midler opp gjennom årene på drift, vedlikehold, utvikling, «lønn» for moderering/overoppsyn etc. De midlene har gått til andre kanaler, tipper jeg. Sikkert en slags «tidsriktig» prioritering, men man trenger ikke å, nærmest på autopilot, like og bifalle alt som anses som «tidsriktig» eller «hipt», gjør man vel?

Et annet aspekt er det som Espen og onside nevner. Dette med historie. Det er kanskje ikke interessant for alle det heller, men for noen av oss er det jo det. Altså dette med å søke fram informasjon om diverse temaer knyttet til klubben, fotball generelt o.l. Jeg mener at det ligger en del kvalitet i det stoffet der som er forfattet av mange forskjellige bidragsytere opp gjennom årene. Flere( meg selv inkludert ) har brukt mye tid på det og flere har skrevet rivende godt, med passion, innlevelse og engasjement. Såpass godt har mye av det vært at det, etter mitt syn, ville vært litt kjipt å bare slette det.

Jeg anser meg sjøl som en rimelig oppdatert og moderne skikkelse( sjøl om andre som ikke er i nærheten av å kjenne meg tydeligvis har et behov for å klistre lapper på meg som indikerer det motsatte, mens dem samtidig klistrer lapper på seg sjøl som muligens ikke stemmer helt med realitetene det heller, og det er i og for seg greit ), men i det ligger det også å erkjenne at ikke absolutt alle vedtak og handlinger som gjøres nødvendigvis må føre til noe bedre eller noe som er bra. Ikke alt som er nytt er bra, på samme måte som ikke alt som er gammelt er det heller.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nytt forum

Innlegg Bjarne » 09 Sep 2021, 20:06

Jeg er godt fornøyd med forumet som det er, men jeg skal fint klare å tilpasse meg det nye. Håper at alle som har hatt tilhold på det gamle forumet blir med over! Kanskje kan de nye kategoriene finslipes litt? Det viktigste for meg er å ha noen likesinnede å dele nedturer og ikke minst oppturer med. :D
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Nytt forum

Innlegg EspenE » 10 Sep 2021, 16:14

Hadde ikke tenkt å melde meg ut av klubben, Svein. :lol: Kun forumet.
Det var bare at det ikke er så veldig givende å ha bidratt (i mitt tilfelle bare litt) til et forum, for så at alt blir revet bort med et pennestrøk. Det gir ikke lyst til å bidra aktivt på et nytt forum, for å si det sånn.

Jeg melder meg gjerne til å være med å drifte hvis det er det som skal til, men da må det være noe som er bra.

Det har også vært litt vanskelig å få med seg hva som faktisk er problemet med drifta av dette forumet? Jeg vet Rune og styret ikke er IT-folk, men kanskje noen kan peke meg i riktig retning for hva jeg skal se etter eller hvem jeg kna snakke med? Så kan vi få oversikt over hvordan det eventuelt kan løses?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Nytt forum

Innlegg Morten T. » 10 Sep 2021, 18:29

EspenE skrev:Hadde ikke tenkt å melde meg ut av klubben, Svein. :lol: Kun forumet.
Det var bare at det ikke er så veldig givende å ha bidratt (i mitt tilfelle bare litt) til et forum, for så at alt blir revet bort med et pennestrøk. Det gir ikke lyst til å bidra aktivt på et nytt forum, for å si det sånn.

Jeg melder meg gjerne til å være med å drifte hvis det er det som skal til, men da må det være noe som er bra.

Det har også vært litt vanskelig å få med seg hva som faktisk er problemet med drifta av dette forumet? Jeg vet Rune og styret ikke er IT-folk, men kanskje noen kan peke meg i riktig retning for hva jeg skal se etter eller hvem jeg kna snakke med? Så kan vi få oversikt over hvordan det eventuelt kan løses?

Bra Espen! Det er sånn engasjement du utviser her som jeg digger over alt på jord. Du er ingen såkalt «papirtiger» og det viser du her. Veldig, veldig bra! :)

Jeg kan sikkert også være med å bidra i en slags moderator-rolle eller lignende, MEN bare hvis dette forumet opprettholdes.
Sorry, men det nye «forumet» minner meg om ark fra et begynnerkurs i excel, så der blir jeg definitivt IKKE med.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nytt forum

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2021, 13:13

Hei
Hvis noen fortsatt leser her inne så vil jeg bare opplyse om at noen av oss har opprettet et nytt forum som er et alternativ til det SCSBN har valgt å gå for etter at de vedtok å gravlegge dette forumet. Det er trist og tenderer til respektløst i forhold til historie å gjøre det, men avgjørelsen er tatt( på sviktende grunnlag, men likefullt ), så da er det bare å komme seg videre annetsteds.

Alle er selvfølgelig velkomne inn til å både lese og å bidra selv med skriverier og opprettelse av temaer og tråder.
Takhøyden er skyhøy og meninger, motmeninger og debatter om...tja, det aller meste om Stoke, fotball og hva man måtte ønske å lufte av tanker, er selvfølgelig helt greit. Man trenger ikke å være medlem eller supporter av supporterklubben i Norge for å delta på forumet vi har laget. Det holder lenge å være supporter av Stoke City Football Club eller å like fotball på generell basis.

Ta gjerne en titt og registrer deg gjerne. Det er superenkelt( til og med for en gammel sullik som meg var det enkelt ) og det er også mulig å laste ned en app som gjør at du kan ha forumsiden til Reddit/Norske Stokesupportere på en mobiltelefon nær deg.

Vi erkjenner at det vil ta tid å bygge opp et nytt forum, kanskje spesielt fordi det er et alternativ til offisielle kanaler, facebook og pinpoint-"forumer". Ja, kanskje dette ikke vil gå i det hele tatt for alt jeg vet, men vi gir det et forsøk og så får det bare gå som det går. Vi gjør det fordi vi mener at Stokefansen i Norge fortjener et skikkelig forum og fordi vi håper at debatter, meningsbrytning og en frittstående kanal hvor man kan lufte tanker og følelser er et gode som er positivt for interessen rundt Stoke City Football Club. Dessuten er Reddit en velkjent, anerkjent og veldig mye brukt plattform world wide hva kommer til forumer( verdens største? ), så det grunnleggende er på plass og det er egentlig bare å sette i gang å skrive på foretrukkent målføre.

Welcome!

https://www.reddit.com/r/StokeCityNorge/

Mvh
Morten T.( StokeMorten på Reddit )
:D :D :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nytt forum

Innlegg Svein Nilsen » 14 Des 2021, 14:34

Funker fortsatt?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron