Stallen og skader

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Stallen og skader

Innlegg EspenE » 05 Jul 2021, 23:12

Skulle ønske vi fikk litt mer info om spillerne. Noen som vet noe?

Er Doughty friskmeldt?
Er Campbell klar?
Er Allen fortsatt klar?

Har vi i det hele tatt en spiss under 35?

Nå som vi har fått inn en som Norwichfansen sier er i enda verre form enn Mikel var (Vrancic), hva er planen for ham?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stallen og skader

Innlegg onside » 06 Jul 2021, 08:36

EspenE skrev:Er Doughty friskmeldt?
Er Campbell klar?
Er Allen fortsatt klar?
Nå som vi har fått inn en som Norwichfansen sier er i enda verre form enn Mikel var (Vrancic), hva er planen for ham?


Doughty - Klar for pre-season :)
Campbell - Han er på treningsfeltet, men ikke spill i-mot engang (five-a-side). Derfor ikke klar for Pre-season kampene. Han er på den lange veien tilbake og kommer til å bli matchet veldig forsiktig. Så også noen på Oatcake trodde at han ikke er 100% før til jul, fordi en skade på en 21-årig kraftspiss ikke må resultere i tilbakefall og ny skade. :roll:
Allen - Litt tvetydige meldinger fra MON her,,12 måneder igjen av kontrakten, blir han solgt? :(
Vrancic - Leste også rapporter på at han ikke er helt "fit" men har litt andre "skills". Han er i alle fall innafor og kan bridra med det han kan. Håper han ser at her kan det være 1.lags fopall å hente så han skjerper seg og blir litt mer "fit" ;)

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ty-5585367
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... 581278.amp
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stallen og skader

Innlegg EspenE » 06 Jul 2021, 10:23

Takk. Er nok ikke flink nok til å følge med i sentinel :-)
Det er forsåvidt gode nyheter. Gleder meg til å se Doughty

Jeg håper Allen blir. Vi vil aldri kunne få tak i en like god spiller som han nå. Han er, som den eneste, verdt lønna fra PL. Det han gir på banen er en ting, en annen er rutina og hvordan han kan hjelpe de yngre spillerne.
Så i kommentarene i sentinel at han ikke kommer til å gi alt i 50/50-dueller hvis han er på utgående. Det tror jeg ikke noe på. En annen type spillere, primadonna-idioter som Neymar og MBappe, ville nok gjort noe sånt, men ikke typer som Allen. Jeg tror til og med han kan komme til å signere ny kontrakt neste år, OG gå ned i lønn. Han får ikke £50k/uke noe annet sted heller, ihvertfall ikke når han er en 33-åring på free transfer.

Men vi har fortsatt bare en spiss under 34... Kan bli like tynt som i vår. Er Norton god nok ennå? Fletcher kommer til å stå over enda flere kamper enn i fjor. Og blir vi kvitt Vokes, ja, da er det særs tynt. Varian, Goodwin og Taylor har vel aldri prøvd nivået engang.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stallen og skader

Innlegg onside » 06 Jul 2021, 11:24

EspenE skrev:Jeg håper Allen blir. Vi vil aldri kunne få tak i en like god spiller som han nå. Han er, som den eneste, verdt lønna fra PL. Det han gir på banen er en ting, en annen er rutina og hvordan han kan hjelpe de yngre spillerne.
Så i kommentarene i sentinel at han ikke kommer til å gi alt i 50/50-dueller hvis han er på utgående. Det tror jeg ikke noe på. En annen type spillere, primadonna-idioter som Neymar og MBappe, ville nok gjort noe sånt, men ikke typer som Allen. Jeg tror til og med han kan komme til å signere ny kontrakt neste år, OG gå ned i lønn. Han får ikke £50k/uke noe annet sted heller, ihvertfall ikke når han er en 33-åring på free transfer.

Men vi har fortsatt bare en spiss under 34... Kan bli like tynt som i vår. Er Norton god nok ennå? Fletcher kommer til å stå over enda flere kamper enn i fjor. Og blir vi kvitt Vokes, ja, da er det særs tynt. Varian, Goodwin og Taylor har vel aldri prøvd nivået engang.

Joe Allen har vel ikke overbevist den (de) siste sesongene, så jeg vet ikke. Jeg håper i alle fall de kommer til enighet om enten salg eller forlengelse av kontrakten, hvis ikke tror jeg det blir en traurig sesong på Allen. Tror ikke håper..... :)

Spiss-plassen ja....
Med Campbell ute kanskje til sep/okt/nov så er det vel Jacob Brown(23), Lee Gregory(32) og Norton(20) som er nærmest? Hvis ikke unge Wright-Phillips(19) har vært i vekt-rommet og skaffet seg sånn passe pondus? Vi har vel sett i EM at det kommer til både 16,17 og 18-åringer som kan ta det nivået, så alder må ikke være en for stor hindring i Stoke heller.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stallen og skader

Innlegg EspenE » 06 Jul 2021, 15:22

Nja, jeg veit ikke alle er enige med meg, meg jeg synes vi var mye dårligere uten Allen på banen. Og forventningene til ham når han kom tilbake fra skade var nok for høye. Som nevnt et annet sted, han hadde høyere poengscore enn Clucas i 2019/20, da mange mente det var feil å gi bestemannspremien til McClean istedetfor Clucas.

Jeg tror heller ikke vi kan forvente at han skriver ny kontrakt nå. Da må det i så fall være en "beholde lønna fram til gammel kontrakt går ut"-type kontrakt. Uansett er det ikke mange kronene vi vil få for en 32-åring. £500.000 ville overraska meg.

Jacob Brown er IKKE spiss (selv om han prøvde å spille der i fjor). Gregory er vel ikke ønsket? Men Norton og W-P kan kanskje slå igjennom. Hadde vært gøy det. MON er jo flink til å prøve kidsa, og de kan jo ikke "ta" et nivå de aldri har spilt på, så jeg har trua på debut denne sesongen for W-P.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stallen og skader

Innlegg EspenE » 06 Jul 2021, 16:38

Synes forøvrig det ser veeeldig tynt ut i forsvar?
Fox, Tymon, Souttar, Wilmot, Chester, Baath og Smith er ikke rare greiene. Og Tymon er jo bedre på midtbanen/kanten.
Her må det signeres og det brennkvikt! Lån også, regner jeg med.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stallen og skader

Innlegg Morten T. » 06 Jul 2021, 17:52

Jeg savner litt et slags barometer/oversikt på hvor mye Stoke kan kjøpe/låne av spillere.
Hvor mye midler ble «frigjort» til kjøp/lån/lønn av at fyrer som f.eks. Indi, Wimmer, Bauer og Mikel forsvant ut dørene?

Som Einar Førde mente så mener også jeg at reguleringer må til i et samfunn som vil kalle seg for sivilisert. Dette gjelder også i høyeste grad hva kommer til fotballen - både på og av banen. FFP( eller mer bestemt dens intensjon ) et derfor bra, likefullt ville det ha vært interessant å se hvor mye Stoke til enhver tid kan bruke av cash. Kanskje ville det ha hatt en beroligende effekt på fansen også?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stallen og skader

Innlegg Morten T. » 27 Aug 2021, 10:14

En gledelig nyhet er at Tyrese Campbell snart er klar for spill igjen, kanskje allerede i løpet av et par uker.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-5835496
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stallen og skader

Innlegg onside » 27 Aug 2021, 10:35

Morten T. skrev:En gledelig nyhet er at Tyrese Campbell snart er klar for spill igjen, kanskje allerede i løpet av et par uker.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-5835496

Det er meget gledelig, men jeg tror kanskje vi bør være tålmodige litt lengre fordi det er først han er i full trening og ikke minst er han ung, og de andre spissene har levert :D
Powell er vel ute mot Fullham, men har, som det står her, fått en sprøyte for å komme seg raskere.... :o
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-5834957
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stallen og skader

Innlegg Morten T. » 01 Sep 2021, 23:34

Treningsmatch i dag for de som ikke er på landslagsoppdrag. Stoke vant 4-3 borte mot Manchester United. Doughty, Ince og Surridge( 2 ) skal ha scoret for Stoke.
Litt mer info om kampen her som ble spilt bak lukkede dører:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/green ... ret-igjen/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron