onside skrev:Morten T. skrev:Vil det bli noe "bevegelse" her og i markedet generelt før en av mine favoritter Slovakia, Tsjekkia eller Skottland vil heve EM-pokalen den 11. Juli, treor du?
Det virker å stå ganske stille nå, selv om ryktene som vanlig, og til stor forlystelse, er der hele tiden.
Som du selv har kommenter blir det vel litt småbevegelser inn og ut av de lavere divisjonene i England, tror vel ikke det blir noen store overskrifter før Stoke eventuelt får noen bud på Allen/Etebo/Collins/ eller storscorer Souttar.
Så du setter dine knapper og glansbilder på Slovakia, Tsjekkia og Skottland
Joda, scottene imponerte med bra spill mot Tjekkia, men fikk jo fryktelig dårlig uttelling etter tildels bra spill, og så fikk de en "Charlie Adam" - suser i mot, da ble det fryktelig tungt.
Det ser vel ut til at de antatt favorittene gjør det bra: Frankrike, Italia, Belgia og Tyskland/Portugal..... vi følger spent med videre.....
He-he, ja det blir ikke satt store summer på de lagene, nei. Dette er mer av følelsesmessig art.
Skottland har jeg holdt med helt siden VM i 1978( 3-2 mot Nederland, Archie Gemmil, Kenny Burns( "The ugliest player I did ever sign", i flg. Brian Clough ), 4-5 spillere sendt hjem pga. fyll.... I tillegg har de verdens beste fans og en småbrisen Rod Stewart med en fotomodell i hver arm på tribunen. De er konstant underdogs, og underdogs har jeg alltid likt.
Slovakia og Tsjekkia er mer av familiære årsaker, men begge disse landene har en rik og lang fotballkultur og har fostret mange bra spillere også som Hamsik, Nedved, Rosiscy, Masopoust, Skriniar, Cech, Poborsky m.m.
Alle disse tre er selvfølgelig sjanseløse på en tittel, de er rett og slett for ujevnt besatt, men på gode dager og litt flaks så kan de slå hvem som helst. Man kan jo alltids håpe...
Før mesterskapet satte jeg pengene på Italia. Jeg har alltid likt de også. De er så godt organiserte defensivt og har noen herlige bevegelser framover. Men selvfølgelig er det flere andre lag som kan dra det i land også. Små detaljer som avgjør. Spennende greier uansett.