Sosiale medier

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Sosiale medier

Innlegg Morten T. » 24 Apr 2021, 23:59

Klubbene i England går sammen om en boikott av sosiale medier neste helg:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/a ... a-boycott/

Det er overraskende mange kronisk sinna folk der ute som kunne ha hatt nytte av å lese litt stoisk filosofi eller noe annet i fra en bokhylle som aldri har vært pensum på «Livets Harde Skole»...
Sosiale medier har dessuten utviklet seg i gal retning en stund i forhold til rasisme, misogyni, xenofobi, konspirasjonsteorier, reinspikka hat osv.
Spørs likevel om denne markeringen vil hjelpe, kanskje må selskapene bak( Facebook, Twitter etc. ) sanksjonere tøffere og hardere? Uansett viktig med fokuset.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sosiale medier

Innlegg Morten T. » 30 Apr 2021, 10:22

Denne boikotten ruller i gang fra kl. 16 i dag:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/a ... in-at-3pm/

Dette er bra. Etter fire år med Trump sin twitring hvor alt var "lov" og hvor de nedrigste av de nedrigste amøbene fikk nærmest fritt spillerom i den samme epoken til å røre rundt med sine synspunkter, så ser det nå ut til( gledelig nok ) at flere tar tiil orde for at nok er nok og noe bør/må skje. At slike ting som rasisme fortsatt eksisterer i 2021 er helt absurd og forteller meg at skoleverket fortsatt har en vei å gå i forhold til kunnskapsformidling.

Ole Gunnar Solskjær, en veldig fin person forøvrig, treffer veldig godt her og støtter selvfølgelig denne boikotten.:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/aPnm9 ... ltfor-lite

Håper denne aksjonen kan bidra, men tror vel mest på at et lovverk må på plass og at selskaper som Facebook, Twitter m.m. må pålegges et slags "redaktøransvar" som gjør at de kan straffeforfølges ved evt. lov- og regelbrudd fra brukerne/kundene deres. Vi må rett og slett heise opp, og bringe til heder og verdighet, igjen det disse skrullingene på nett kaller for "MSM"(Main Stream Media ) og få et ledd mellom en ytring og hva som faktisk kommer på trykk.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sosiale medier

Innlegg Morten T. » 01 Mai 2021, 15:57

Det litt pussige rundt denne tematikken er engasjementet.
Tenk om engasjementet fra supportere og andre rundt fotballen i forhold til rasisme og hets hadde vært like sterkt og rasende som da planene for Superligaen ble lagt fram?
Leeds-spiller Patrick Bamford traff meget godt rundt dette.:
https://www.skysports.com/football/news ... elo-bielsa
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sosiale medier

Innlegg EspenE » 02 Mai 2021, 11:24

Morten T. skrev:Ole Gunnar Solskjær, en veldig fin person forøvrig,

Tror du bør lese deg litt opp på hva denne mannen har drivi med, Morten. Mye shady deals med Jim Solbakken og ikke minst at han fikk voldtektsmannen i Molde FK til å komme seg unna til et land uten sånne regler. OGS er langt fra en "veldig fin person".

Men ellers er jeg jo enig med deg. Tror dessverre ikke denne boikotten vil være utslagsgivende, men kanskje det vil være en av mange ting som dytter saken framover.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Sosiale medier

Innlegg Morten T. » 02 Mai 2021, 12:03

EspenE skrev:
Morten T. skrev:Ole Gunnar Solskjær, en veldig fin person forøvrig,

Tror du bør lese deg litt opp på hva denne mannen har drivi med, Morten. Mye shady deals med Jim Solbakken og ikke minst at han fikk voldtektsmannen i Molde FK til å komme seg unna til et land uten sånne regler. OGS er langt fra en "veldig fin person".

Men ellers er jeg jo enig med deg. Tror dessverre ikke denne boikotten vil være utslagsgivende, men kanskje det vil være en av mange ting som dytter saken framover.

Ja, de sakene tok jeg ikke med i betraktningen her.
Jeg har jo hørt om disse ryktene rundt Solbakken/Solskjær( var det ikke noe rundt overgangen til Diouf fra Molde til ManU/Stoke f.eks?), men vet ikke om det har vært noe straffbart der?

Voldtektssaken i Molde er jo velkjent. Der holder jeg mer Molde FK som ansvarlig, men Solskjær var jo involvert i klubben på den tiden, så han må være med å bære ansvaret. Dette var klassisk( dessverre ) unnfallenhet og tiltaksløshet utført av klubben som kommer fra byen med Norges desidert minst sjarmerende ordfører. Spilleren er vel forøvrig fortsatt på rømmen, eller?

Så ja, kanskje du har rett og at Solskjær ikke fortjener den glorien jeg ga han?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sosiale medier

Innlegg EspenE » 02 Mai 2021, 14:49

Solskjær var vel manager, og han hadde jo ikke blitt solgt uten hans velsignelse. Jeg tenker jo på at Molde (og OGS) tok penga fra Saudiarabia, eller hvor han stakk av. Markedsverdien hans hadde jo vært null hvis han hadde måttet gå i buret. Så de valgte penga framfor rettferdighet. Skammelig av både klubb og manager, IMO.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Sosiale medier

Innlegg Svein Nilsen » 05 Mai 2021, 10:57

I mine øyne er Solskjær en av de største bandittene i fotballen. Som bestekompis med den aller største (i norsk målestokk) agent Jim Solbakken. De har begge sittet på begge sider av bordet flere ganger. Da Cardiff var på vei mot nedrykk hentet manager Solskjær 3 norske spillere som neppe var sportslig kvalifisert til å styrke laget - noe de vel også beviste at de ikke var. Agenten for alle tre var Jim Solbakken. Og da Solskjær arrangerte sitt fotballakademi for landets beste 14-åringer i samarbeid med NFF, lusket Solbakken rundt banene med velsignelse og i samarbeid med Solskjær og sikret seg rettigheter til landets største talenter. Og, det er flere saker det lukter vondt av i samarbeidet Solskjær/Solbakken.
Så, fortsatt i mine øyne, er Solskær en kjeltring. At han tilhører en kjønnsløs og patetisk klubb som Manchester United gjør det jo også enklere å unna han minst mulig suksess!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Sosiale medier

Innlegg mfkpotter » 05 Mai 2021, 14:13

EspenE skrev:Solskjær var vel manager, og han hadde jo ikke blitt solgt uten hans velsignelse. Jeg tenker jo på at Molde (og OGS) tok penga fra Saudiarabia, eller hvor han stakk av. Markedsverdien hans hadde jo vært null hvis han hadde måttet gå i buret. Så de valgte penga framfor rettferdighet. Skammelig av både klubb og manager, IMO.


Tror du må sette deg litt bedre inn i ting, før du kritiserer både klubb og manager. Molde FK kansellerte kontrakten til den spilleren, og han forsvant ut av portene uten at Molde fikk en krone. Han fant seg en klubb i Russland, og at han senere stakk av til midtøsten, kan da ikke Molde noe for.

Også er det vel fortsatt slik i et land som Norge, at man er uskyldig til det motsatte er bevist.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Sosiale medier

Innlegg Morten T. » 05 Mai 2021, 15:22

EspenE skrev:Men ellers er jeg jo enig med deg. Tror dessverre ikke denne boikotten vil være utslagsgivende, men kanskje det vil være en av mange ting som dytter saken framover.

Det er neppe utslagsgivende, nei. Bare timer inn i boikotten opplevde Stokespiller Matondo nok en gang å bli utsatt for rasisme på nett:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... am-5376159

Tror dette er en seig og lang kamp som det må rettes konstant fokus på fra navlestrengen klippes, men likevel skuffa over utviklinga. Synes ikke vi som samfunn har beveget oss mange millimetere i riktig retning de siste 30-40 årene i forhold til denne problematikken.
Det er en god bunch med sinna og desillusjonerte skapninger der ute - og de er sinna på alt annet enn seg selv. Dessverre... :evil:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sosiale medier

Innlegg EspenE » 05 Mai 2021, 21:11

mfkpotter skrev:
EspenE skrev:Solskjær var vel manager, og han hadde jo ikke blitt solgt uten hans velsignelse. Jeg tenker jo på at Molde (og OGS) tok penga fra Saudiarabia, eller hvor han stakk av. Markedsverdien hans hadde jo vært null hvis han hadde måttet gå i buret. Så de valgte penga framfor rettferdighet. Skammelig av både klubb og manager, IMO.


Tror du må sette deg litt bedre inn i ting, før du kritiserer både klubb og manager. Molde FK kansellerte kontrakten til den spilleren, og han forsvant ut av portene uten at Molde fikk en krone. Han fant seg en klubb i Russland, og at han senere stakk av til midtøsten, kan da ikke Molde noe for.

Også er det vel fortsatt slik i et land som Norge, at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

I stand corrected.

OGS er fortsatt en skurk, men denne håndteringa setter Molde i et bedre lys ihvertfall.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 31 gjester

cron