Lou Macari

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Lou Macari

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2021, 10:30

Macari er en av de beste managerne Stoke noensinne har hatt. Hadde gleden av å møte han etter en match på Victoria Ground på 1990-tallet. En tvers i gjennom fin fyr.
I tillegg til å ha vært en veldig god spiller og manager i sin tid så har han også gjort veldig mye bra i forhold til veldedighet etter karrieren. Han har jo holdt på med dette prosjektet en stund og det er sikkert kjent for de aller fleste Stokesupportere allerede, men TV2 har uansett en fin sak nå om dette her.:
https://www.tv2.no/sport/13880576/


Dette er også fotball for meg og hva fotball direkte eller indirekte kan føre til og bety. Lou har brukt statusen han opparbeidet seg som spiller og manager på en forbilledlig og filantropisk måte! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Lou Macari

Innlegg Morten T. » 28 Apr 2021, 10:36

Macari skriver også av og til for The Sentinel. Veldig innsiktsfullt og krydrer det ofte med historier fra "gamle dager":
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ed-5347075

Jeg bet meg spesielt merke i dette: "At the Victoria Ground we were recognised as tough to beat and a tough place to go to, with fans breathing down your neck. There’s nothing wrong with opposition not fancying visiting you, the day they start saying nice things is the worry. It was carried on by Tony Pulis with Wenger. That little flag at Chelsea last week about cold nights at Stoke was a great compliment. Not only did clubs not get the result they wanted, they had a horrible experience too. Brilliant."

Det er nettopp dette jeg mener er en utfordring som O`Neill må forsøke å løse.
Han MÅ gjøre Stoke til en ugjestmild plass å komme til. Bortelag, bortesupportere, "De Nøytrale", sports"journalister" og annent rask SKAL oppleve det som et lite helvete å komme til Stoke og se på Stoke spille. Som Lou så helt riktig poengterer: Den dagen motstanderne begynner å snakke pent om deg, det er da du skal bekymre deg. For min egen del vil jeg legge til at det gjelder alle andre som ikke er tilknyttet klubben på et vis også.

Løser O`Neill floken med flere trepoengere hjemme på Britannia i tillegg til å opptre gjerrig, kynisk og gjerne "kjedelig" på bortebane, ja så er mye gjort.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron