Før kampen Huddersfield - Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg onside » 27 Jan 2021, 15:39

Ser at denne går på Viasat 2 Live så da er det bare å tune inn Dekoder'n lørdag klokken 15:55 så er Altibox (etter idé fra Morten). Eller Stoke-channel for de som foretrekker det.(Nei det gikk visst ikke NEI...)
Håper vi starter med dette laget, noe med 100% sikkerhet vi ikke gjør....

.............. Bursik .........
Smith - Collins - Souttar - N-Davies
.....Allen - Cousins - Thompson
......Clark - Fletcher - Powell (fri rolle)

Selv om Bursik har hatt ett par ungdommelige feil syns jeg han ikke fortjener benken enda, men Davis får vel plassen etter hvert kanskje.
Syns det er på tide at Smith bør få sjansen på høyrebacken, fordi Chester ikke har imponert nevneverdig på stopperplass. Chester har ikke spilt seg helt ut, og jeg tror vel MON lar ham starte.
Clucas virker veldig avskrudd enda, og trenger mer tid, og da må Thompson inn. Mikel har for lite ork bakover, han er god og sterk i kroppen når han får stå i midsirkelen og fordele baller med mann i ryggen, men han må få opp speeden bakover - derfor Cousins. Fletcher er rosinen i pølsa. Viktig å ha en target man som klyper, biter og spytter - så får vi hvor lenge han orker. Powell er klart best når han får vandre mye, og bør fortsette med den litt frie rollen. Om det blir Clark, Brown eller Matondo er jo en smakssak. Clark mer spillende - Brown og Matondo litt raskere, men Matondo har hatt en lei tendens til å ende opp med mann i rygg - tett på, uten å komme videre. Brown er jo misbrukt på spissplass og fått mye kjeft for den jobben, det er jo kant han er, så her er det sjanser på kanten igjen....

Tipper og frykter(?) MON plukker ut denne gjengen :|

................. Davis.........
Collins - Souttar - Chester - N-Davies
........ Allen - Mikel - Clucas
Powell - Fletcher - McClean
Sist endret av onside den 28 Jan 2021, 17:32, endret 2 ganger.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 27 Jan 2021, 16:38

Vi får nok ikke sett kampen på Stoke-channel da den jo vises av Sky. Da blir det kun på Viasat her hjemme å bjerget.

Til denne kampen har vi faktisk hatt nesten 8 dager uten kamp, det er jo luksus i disse tider. Sist uke hadde vi vel tre kamper på 6 dager. Dette betyr jo litt lengre oppladning til kamp og bra med tid til forberedelser og endelig en mulighet til å få "trent inn" N-Davies, Clarke og Matondo i laget. Og ikke minst, 8 dager til å riste av seg små-smeller for N-Davies, Powell og Fletcher for å nevne noen.
Jeg tror denne lille pausen kan få sesongen på glid igjen, nå skal vi hente 3-poengere i fleng!
Så er det å håpe at vi klarer å holde Collins i vakre Stoke-on-Trent noen sesonger til og at vi heller kvitter oss med alt daukjøttet, som vi dessverre har veldig mye av. Blir noen spennende dager før vinduet stenger for denne gang ved midnatt 2. februar.

Nå som alle er skadefrie håper jeg på denne oppstillingen;

Bursik
Collins - Souttar - Chester - N-Davies
Matondo - Allen - Thompson(Mikel) - Clarke
Powell
Fletcher

4-4-1-1 med Powell i en helt fri rolle sammen med eller bak Fletcher. Tror vel Thompson ofres for Mikel som spiller litt dypere.
Come on you mighty, mighty Potters!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2021, 17:26

Svein Nilsen skrev:Nå som alle er skadefrie håper jeg på denne oppstillingen;

Bursik
Collins - Souttar - Chester - N-Davies
Matondo - Allen - Thompson(Mikel) - Clarke
Powell
Fletcher

4-4-1-1 med Powell i en helt fri rolle sammen med eller bak Fletcher. Tror vel Thompson ofres for Mikel som spiller litt dypere.
Come on you mighty, mighty Potters!

Dette er en måte å sette opp laget på som jeg liker veldig godt. Enig i både formasjon og oppstilling.
Hvis jeg skulle gjort noen endringer her så måtte det ha blitt Smith inn for Collins som igjen tar plassen til Chester. Clucas eller Cousins kan kanskje også vurderes inn for Thompson/Mikel, men egentlig liker jeg det best slik du har satt opp her
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg EspenE » 28 Jan 2021, 09:49

Nei, MON er avhengig av minst en holding midfielder når vi stiller med 4 bak. Spesielt borte. Derfor vil Mikel starte, evt. Cousins hvis Mikel er skada.
Så da ender jeg opp med:

Powell - Fletcher - Clarke
Allen - Mikel - Thompson
N-Davies - Chester - Souttar - Collins
Davies

Jeg velger Davies hvis han er klar. Bursik er god, men gjør fortsatt for mange risikable valg. Han har alltid minst en "hjertet i halsen"-inngripen per kamp. Og nå har han fått stå mange kamper, det er på tide å ta en pause og konsolidere lærdommen.
Chester har ikke spilt seg ut, tvert imot. Han er for veik noen ganger, men da får de bli enige om at Souttar tar den sterke spissen.
Matondo derimot, fortjener ikke å starte. Det eneste han har vist er fart, men han har vært uvenn med ball og hatt flest dårlige pasninger og innlegg - like ille som Brown.

(Jeg klarer ikke å bli vant med å sette keeper øverst... Kanskje det er fordi jeg spilte forsvar selv, men mest sannsynlig fordi jeg spiller FM 8-) )
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2021, 12:12

EspenE skrev:Nei, MON er avhengig av minst en holding midfielder når vi stiller med 4 bak. Spesielt borte. Derfor vil Mikel starte, evt. Cousins hvis Mikel er skada.
Så da ender jeg opp med:

Powell - Fletcher - Clarke
Allen - Mikel - Thompson
N-Davies - Chester - Souttar - Collins
Davies

Jeg velger Davies hvis han er klar. Bursik er god, men gjør fortsatt for mange risikable valg. Han har alltid minst en "hjertet i halsen"-inngripen per kamp. Og nå har han fått stå mange kamper, det er på tide å ta en pause og konsolidere lærdommen.
Chester har ikke spilt seg ut, tvert imot. Han er for veik noen ganger, men da får de bli enige om at Souttar tar den sterke spissen.
Matondo derimot, fortjener ikke å starte. Det eneste han har vist er fart, men han har vært uvenn med ball og hatt flest dårlige pasninger og innlegg - like ille som Brown.

(Jeg klarer ikke å bli vant med å sette keeper øverst... Kanskje det er fordi jeg spilte forsvar selv, men mest sannsynlig fordi jeg spiller FM 8-) )

Har sett det samme hva betreffer Bursik. Han liker å ruse ut og imponerende ofte lykkes han perfekt med det han foretar seg, men jeg sitter også med følelsen av at det er snakk om veldig små marginer, Kanskje, som du skriver, at det er på tide med en liten pause?

En annen ting, FM - er det skøy? Har aldri spilt det, mest fordi jeg har hørt fra forskjellige folk at de har blitt helt bitt av det og brukt avsindig mye tid på det. Litt det samme som det Premier League-opplegget hvor man skal sette opp lag. Har en god kompis som er tidligere spiller og trener( så han har peil ) og som lå helt i verdenstoppen i det spillet en stund for et par år siden. Det ble intervjuer på TV og i aviser av det og litt av hvert annet, men han brukte svært mye tid på det også. Vet ikke helt om jeg vil havne i den spiralen, hvis du skjønner. ;) :geek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg EspenE » 28 Jan 2021, 16:57

Morten T. skrev:En annen ting, FM - er det skøy? Har aldri spilt det, mest fordi jeg har hørt fra forskjellige folk at de har blitt helt bitt av det og brukt avsindig mye tid på det. Litt det samme som det Premier League-opplegget hvor man skal sette opp lag. Har en god kompis som er tidligere spiller og trener( så han har peil ) og som lå helt i verdenstoppen i det spillet en stund for et par år siden. Det ble intervjuer på TV og i aviser av det og litt av hvert annet, men han brukte svært mye tid på det også. Vet ikke helt om jeg vil havne i den spiralen, hvis du skjønner. ;) :geek:


FM er altoppslukende til tider ja. Det er mange damer som sier de er FM-enker. Jeg er glad jeg har jobb jeg må gå til for å si det sånn...

Steam sier jeg har ~2500 timer på FM2017. Har ikke spilt så mye de siste (2020) etter at jeg rykka opp første sesong med Stoke, vi blei kjøpt opp av et italiensk finanskonsortium og jeg fikk fyken og erstatta av en halvkjent italiener fra Calgiari eller noe sånt. Litt FOR realistisk :lol:
Ja, også har de selvsagt med VAR. Så da blir det FM2017 en stund til.

Jeg har spilt siden det het Championship Manager i sesongen 1997/98, og har spilt med ujevne mellomrom: 97/98, 01/02, 2005, 2008, 2010 og en lang pause til 2017 og 2020. 2021 har vel akkurat kommet. Mulig det er vanskeligere å komme igang for nye spillere, jeg har jo lært iterativt siden starten.

Men det er gøy. Altfor gøy :-D

Edit: De har en in-game joke på det. man kan velge å følge med på "sosiale medier", noe twitter-aktig hvor en av fansen sier noe som "It was a good game and all, but I found myself wanting to get back to my FM-save"
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2021, 21:43

2500 timer er bra levert, Espen. :)
Et vanlig årsverk, bortsett fra for dem som «tar helga» etter bløtkake og vinlotteri ved lunsjtider på fredager eller enda bedre torsdager i tillegg til full utnyttelse av det særnorske fenomenet «inneklemt fridag», er vel rundt 1750 timer pr. år? Du er rett og slett på god vei til to hele arbeidsår på FM, Espen :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg onside » 29 Jan 2021, 08:41

Morten T. skrev:2500 timer er bra levert, Espen. :)
Et vanlig årsverk, bortsett fra for dem som «tar helga» etter bløtkake og vinlotteri ved lunsjtider på fredager eller enda bedre torsdager i tillegg til full utnyttelse av det særnorske fenomenet «inneklemt fridag», er vel rundt 1750 timer pr. år? Du er rett og slett på god vei til to hele arbeidsår på FM, Espen :P

ÅMG Jeg kunne vel vært en som brukte noen timer der ja. Bevisst ikke latt meg friste. Har mer enn nok med FPL (Fantasy Fotball League)
men imponerende Espen :)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg EspenE » 29 Jan 2021, 09:22

Morten T. skrev:2500 timer er bra levert, Espen. :)
Et vanlig årsverk, bortsett fra for dem som «tar helga» etter bløtkake og vinlotteri ved lunsjtider på fredager eller enda bedre torsdager i tillegg til full utnyttelse av det særnorske fenomenet «inneklemt fridag», er vel rundt 1750 timer pr. år? Du er rett og slett på god vei til to hele arbeidsår på FM, Espen :P


Hahaha, har nok "glemt" å skru det av mang en kveld så tellerne har gått. Ellers ville 2 årsverk på 4 år vært ganske brukbart ja :lol:
Men jeg kan tenke meg at mange hundre timer har gått med bare på FM2017, siden jeg har noe sånt som 15 titler i 6 land. Norge(Enga og FFK), Tyskland(Hoffenheim), England(Stoke og Brighton), Nederland(PSV), Spania(Malaga), Italia(Verona) og Russland (Krasnodar), mens PSG har foreløpig vært ei hard nøtt å knekke for mitt stakkars Bordeaux... Jeg liker å starte i en liten klubb og flytte på meg, slik en ekte manager ville gjort, og har mislykkes i flere klubber også. I FFK fikk jeg sparken året etter seriegull da jeg var for positiv til å ta over Everton :-D og for dårlige resultater og å ha solgt en spiller fansen likte i Real Sociedad. Flere av klubbene på lista over var ikke de jeg startet spillet i.

Det som er morsomst er jo at man lærer seg masse om klubber, spillere, trenere og ikke minst særhetene i alle ligaer. F.eks. så må man alltid ha 6 russiske statsborgere på banen, så hvis du tar av en russer kan du ikke sette på den nyinnkjøpte brasilianske wonderkiden din... Eller at man i Italia har begrensninger i antall ikke-EU-spillere man kan kjøpe per sesong, hvis du har 3 fra før får man bare kjøpe en, osv. Eller at Spania har de desidert mest liberale reglene når det gjelder spillerimport. De skal egentlig ikke kunne ha mer enn 3 "non-EU"-spillere i stallen, men en haug med unntak gjelder. Bl.a. er er halvparten av verdens land med i en avtale, så spillere fra f.eks. Benin, Vestindia og Khazakstan ikke teller som "non-EU" (https://en.wikipedia.org/wiki/Cotonou_Agreement).

Komboen med kunnskap om Championship og Stoke, sammen med FM gjør at man kan diskutere fletta av alle plastic-fansa :ugeek:
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Før kampen Huddersfield - Stoke

Innlegg vegar56 » 30 Jan 2021, 14:00

onside skrev:Selv om Bursik har hatt ett par ungdommelige feil

Synes du er streng. Han kunne kanskje rukket det ene skuddet i hjørnet mot Watford, men straffesituasjonen er det ikke noe å gøre med, han kan jo ikke bare stå å se på heller. Selve straffesparket brukes historikken til Troy Deeney til å bli stående, skuddet er bare litt for hardt til at han rekker å få opp armen.

Etter min mening har han ikke gjort noe som tilsier at han skal settes på benken.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 105 gjester

cron