Overgangsvinduet januar 2021

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2021, 16:37

EspenE skrev:
Morten T. skrev:Apropos....
Ut i fra det jeg har snappet opp så stenger overgangsvinduet mandag 1. Februar kl. 23.59.59( norsk tid ).


Nå hadde jeg tenkt å være petimeter og si at det nok stenger 2.februar kl. 00:59:59 norsk tid, men du har jammen rett!
1.feb 11 pm engelsk tid. Det var da et merkelig tidpunkt... Trodde de skulle gjøre som de ville nå etter brexit, og ikke dilte etter sentraleuropeisk tid? :-D

Ja, det er to ting som er merkelig her.
Det faktumet at jeg tar en sjelden tur opp til overflaten og har rett, og tidspunktet når vinduet stenger.

På den annen side er det nok merkeligere at jeg har en våken stund og treffer blink enn selve tidspunktet for stengetid. For jeg mener å huske at det relativt ofte opp gjennom åra har medført sprengte blodkar i øya og overdose av kruttsterk kaffe for å følge med på overgangsvinduet fram mot midnatt( og gjerne en times tid etter det også ).

Jeg tror, men vet ikke, at tidspunktet for dette vinduet ble vedtatt før britene hadde forhandlet seg fram til en svak( for dem ) brexit-avtale. Dessuten er vel overgangsvinduet en internasjonal greie som ikke tar allverden med hensyn til britenes nyvunnene alenegang, eller kva?

Men ikke umulig at britene vil gå sin egen vei på dette området etterhvert også, litt som på samme måte som å plassere rattet på feil side i bilen. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2021, 11:53

Et drøyt døgn igjen av overgangsvinduet. Slik det ligger an nå så ser det ikke ut til at det blir mye aktivitet. I hvertfall ikke inn. Kanskje mer sannsynlig at noen forsvinner ut.
Deadline Day har det av og til med å sette i gang en slags kjedereaksjon i forhold til kjøp/salg og lån/utlån, men som regel er det mindre aktivitet i Januarvinduet enn i silly season, og i tillegg kommer FFP inn i bildet og legger føringer også.
Ganske så smalt handlingsrom med andre ord, men samma det. Neste lørdag er det ny match igjen og alt er glemt. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 01 Feb 2021, 11:18

Morten T. skrev:Et drøyt døgn igjen av overgangsvinduet. Slik det ligger an nå så ser det ikke ut til at det blir mye aktivitet. I hvertfall ikke inn. Kanskje mer sannsynlig at noen forsvinner ut.
Deadline Day har det av og til med å sette i gang en slags kjedereaksjon i forhold til kjøp/salg og lån/utlån, men som regel er det mindre aktivitet i Januarvinduet enn i silly season, og i tillegg kommer FFP inn i bildet og legger føringer også.
Ganske så smalt handlingsrom med andre ord, men samma det. Neste lørdag er det ny match igjen og alt er glemt. :P

Riktig, de siste ryktene går jo på at vi ikke får noen inn, mens av de som er "salgbare" er det vel bare Liam Lindsay (Preston, Swindon Hibernian) og Lee Gregory (Huddersfield Derby?) som eventuelt kan selges (eller lånes ut) og gi noen penger i kassa, mens det går vel for utlån for Josh Tymon (Shrewsbury) ?

Enda litt mer info her....
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ay-4950240
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg EspenE » 01 Feb 2021, 22:15

Jeg skjønner ikke helt dette, mulig jeg er for enkel, men nå har vi altså lånt ut Wimmer, N'diaye, Gregory, Lindsay, og kanskje Bauer og Ince. Det må da være nærmere £50k/uke? Burde være mer enn nok til å få inn en brukbar spiss på lån? Vi har vel ikke lånt dem bort gratis?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 01 Feb 2021, 22:36

EspenE skrev:Jeg skjønner ikke helt dette, mulig jeg er for enkel, men nå har vi altså lånt ut Wimmer, N'diaye, Gregory, Lindsay, og kanskje Bauer og Ince. Det må da være nærmere £50k/uke? Burde være mer enn nok til å få inn en brukbar spiss på lån? Vi har vel ikke lånt dem bort gratis?

Vi låner disse ut helt uavhengig av hvilken lønn de har i Stoke. For Wimmer, Bauer og Ince er det garantert at vi betaler mye mer i lønn enn hva vi greier få inn på en låneavtale.
Så det er ikke noe gullgruve å signere spillere som ikke er bidragsytende ei heller har fremtidsutsikter. Vi har vel snakket litt om dette endel her. Dette med å gjøre gull av gråstein og vice versa.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2021, 23:02

onside skrev:
EspenE skrev:Jeg skjønner ikke helt dette, mulig jeg er for enkel, men nå har vi altså lånt ut Wimmer, N'diaye, Gregory, Lindsay, og kanskje Bauer og Ince. Det må da være nærmere £50k/uke? Burde være mer enn nok til å få inn en brukbar spiss på lån? Vi har vel ikke lånt dem bort gratis?

Vi låner disse ut helt uavhengig av hvilken lønn de har i Stoke. For Wimmer, Bauer og Ince er det garantert at vi betaler mye mer i lønn enn hva vi greier få inn på en låneavtale.
Så det er ikke noe gullgruve å signere spillere som ikke er bidragsytende ei heller har fremtidsutsikter. Vi har vel snakket litt om dette endel her. Dette med å gjøre gull av gråstein og vice versa.

Håper likevel fortsatt på en spiss inn, kan det trekkes opp noe av hatten( fortrinnsvis et lån ) helt på tampen?
Litt merkelig å la Gregory gå hvis vi ikke har noe i kikkerten, for med Fletcher/Powell( skadeplagede) Vokes og Brown, så kan det bli spedt...

Men det er sant som du nevner her, onside. Det å gjøre gull av gråstein blir nok viktig framover. De lagene som er best på den prosessen i denne ligaen rykker opp.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg EspenE » 01 Feb 2021, 23:10

onside skrev:
EspenE skrev:Jeg skjønner ikke helt dette, mulig jeg er for enkel, men nå har vi altså lånt ut Wimmer, N'diaye, Gregory, Lindsay, og kanskje Bauer og Ince. Det må da være nærmere £50k/uke? Burde være mer enn nok til å få inn en brukbar spiss på lån? Vi har vel ikke lånt dem bort gratis?

Vi låner disse ut helt uavhengig av hvilken lønn de har i Stoke. For Wimmer, Bauer og Ince er det garantert at vi betaler mye mer i lønn enn hva vi greier få inn på en låneavtale.
Så det er ikke noe gullgruve å signere spillere som ikke er bidragsytende ei heller har fremtidsutsikter. Vi har vel snakket litt om dette endel her. Dette med å gjøre gull av gråstein og vice versa.

Joa, men totalt sett - vi låner dem ikke ut gratis - vi får noen færre mindre utgifter, som kanskje kan brukes på et halvtårs lån. Det er det jeg håper på ihvertfall. Som Morten sier, det blir tynt framover med Fletcher og Vokes aleine på topp.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 01 Feb 2021, 23:12

Morten T. skrev:Litt merkelig å la Gregory gå hvis vi ikke har noe i kikkerten, for med Fletcher/Powell( skadeplagede) Vokes og Brown, så kan det bli spedt...

Jeg syns også det er merkelig at Gregory får gå på lån. Jeg har stor sans for han - aberet er at han ikke scorer nok - men hvem er det som gjør det i Stoke?
Og når vi kun egentlig har bare Fletcher og helt håpløse Vokes og misstilpassede Brown på topp, og så leier vi ut Gregory til en konkurrent?
Skulle ønske vi hadde noe på lur her, krysser fingre, men jeg tviler.....


EspenE skrev:Joa, men totalt sett - vi låner dem ikke ut gratis - vi får noen færre mindre utgifter, som kanskje kan brukes på et halvtårs lån. Det er det jeg håper på ihvertfall. Som Morten sier, det blir tynt framover med Fletcher og Vokes aleine på topp.
Det blir selvsagt noe inntekter på dette, men jeg aner ikke om dette er nok til å låne en angrepsspiller. Syns som sagt det var merkelig å låne ut Gregory. Mulig at vi ligger dårligere an i forhold til FFP, men jeg kjenner heller ikke tallene i det hele tatt, men ser at vi begynner å leie ut spillere som er helt inne på benken nå.... syns det er et faresignal.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2021, 00:17

Kanskje det mest positive i dette vinduet er noen av utlånene av spillere som ganske åpenbart ikke har noen framtid i klubben, og kanskje kan også lånene av f.eks. Clarke og Matondo bli treff - med litt mer tid. Det mest negative er vel at det ikke ser ut til å komme inn en spiss. Ut i fra det jeg har lest så kan det skyldes FFP, men for all del , det kan jo også hende at O’Neill ikke ser behovet eller vil prioritere en spiss/angrepsspiller inn...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 02 Feb 2021, 09:19

Kort oppsummert
Ut
Wimmer - Karlsruhe(lån)
Lindsay - Preston(lån)
Ince - Luton(lån)
Gregory - Derby(lån)
Edwards - New York(Lån ut 2021)
Verlinden - Fortuna Sittard(permanent)

Inn
Clarke - Spurs(lån)
Matondo - Schalke(lån)
Norrington-Davies - Sheffield U (lån)
Doughty - Charlton (permanent)

Vet ikke helt hva som kan leses mellom linjene her, men faktum er at
1. Vi får inn litt flere yngre spillere med fart og spillesug
2. Vi greier ikke selge spillere vi ikke vil/kan/må benytte, men låner de ut
3. Vårt eneste kjøp er en venstre wingback som er langtidsskadd
4. Vi sitter igjen med Fletcher/Brown/Vokes som spisser - med andre ord - blir Fletcher skadd igjen ligger vi tynt an
5. Vi beholdt Collins og Powell

Ser man på hele overgangsvinduet ser det ut til at Konona og FFP gjør en forskjell økonomisk her med veldig lite kjøp/salg både i PremierLeague og Championship. De fleste handler skjer via lån.
Dette bekreftes vel også i og med at vi må(?) låne til konkurrenter (Luton,Derby,Preston) og ikke greier få inn en backup-spiss til Fletcher. Denne sesongen blir ikke å kjempe om top-8 men sementere Stoke som en middelhavsfarer i Championship. Tydelig at der er undeliggende årsaker til at vi ikke kan satse som slik som pre Konrona + pre-FFP, og vi sliter fremdeles med "gammel-moro".....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron