Overgangsvinduet januar 2021

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2021, 15:14

onside skrev:
Morten T. skrev:
EspenE skrev:Ja, ifølge lista der har vi £678100/uke i lønnsutgifter.

De 11 øverste utgjør £399500, Så hvis vi trekker fra ShawX og allen (som har 107500 til sammen), og sier at Clucas har gjort en god jobb (35000), så kaster vi altså bort £257000 i uka på dødvekt (Bruno Martins Indi, Kevin Wimmer, Sam Clucas, John Mikel Obi, Tom Ince, Sam Vokes, Oghenekaro Etebo, Benik Afobe og Badou Ndiaye). Ok, Indi var ok før han stakk og Mikel er litt mer enn dødvekt, men likevel...

Vi betaler £257000/uke til folk ute på lån, så selv om vi har greid å få mottakerklubbene til å betale 50% i snitt (noe jeg tviler på...) er det fortsatt nesten 130 tusen pund i uka til folk som ikke er i klubben. Jeebus christ!
Det er nesten ikke til å tro....
Jeg tviler på at det var dette de gamle grekerne så for seg da de kom opp med idèen om at fysisk fostring og en person sin psyke er gjensidig avhengig hverandre, eller da lærerne på engelske kostskoler for et par hundre år siden startet å organisere fotball som en adspredelse for at de unge guttene skulle slutte å...yes, you know.

Dette har gått helt av skaftet, dessverre...

Det er dette som kalles gammel moro.... som dessverre ikke er så veldig morsomt og sammen med FFP er dette drepen for et lag som rykker ned fra PL og som ikke greier komme opp igjen den påfølgende sesong.
Men jeg er litt overrasket over at dere er så overrasket? Dette har vi jo visst om veeeeldig lenge.

Ja, jeg er jo ikke helt overrasket og har visst at summene har vært høye, uten de helt konkrete tallene som legges fram her.

Det er mer de fundamentale greiene her som gjør meg trist til sinns. For all del, jeg er overhodet ikke misunnelig på dem som har mye spenn, det er ikke meg dette dreier seg om og penger er greit å ha, HVIS det gjør deg happy. Jeg reagerer mer på at en som sysler med fotball kan taue inn så avsindig mye mer enn folk som faktisk gjør noe av det jeg rangerer som verdi. F.eks. folk som produserer mat, leger, sykepleiere, lærere, brannfolk, snekkere osv., ja til og med statsledere. For meg henger det ikke på greip og det er en grunnleggende urettferdighet i det...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 02 Feb 2021, 15:44

Morten T. skrev:Det er mer de fundamentale greiene her som gjør meg trist til sinns. Jeg reagerer mer på at en som sysler med fotball kan taue inn så avsindig mye mer enn folk som faktisk gjør noe av det jeg rangerer som verdi. F.eks. folk som produserer mat, leger, sykepleiere, lærere, brannfolk, snekkere osv., ja til og med statsledere. For meg henger det ikke på greip og det er en grunnleggende urettferdighet i det...

De som produserer mat ja, Tenkte jeg det ikke: Det ligger en liten Slaksmål Vedum i deg.

Men seriøst, jeg er ikke uenig i dette, fopallen er fryktelig merkelig i så henseende med disse hinsides lønningene, fra toppen (Messi 15 millioner kroner i ukepenger) til bunn (Tom Edwards 14.000 i uka) er det ganske stort sprang.
Men de har til salt på grøten.... Vi skulle blitt fopallproffer alle sammen :lol:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2021, 16:02

onside skrev:
Morten T. skrev:Det er mer de fundamentale greiene her som gjør meg trist til sinns. Jeg reagerer mer på at en som sysler med fotball kan taue inn så avsindig mye mer enn folk som faktisk gjør noe av det jeg rangerer som verdi. F.eks. folk som produserer mat, leger, sykepleiere, lærere, brannfolk, snekkere osv., ja til og med statsledere. For meg henger det ikke på greip og det er en grunnleggende urettferdighet i det...

De som produserer mat ja, Tenkte jeg det ikke: Det ligger en liten Slaksmål Vedum i deg.

Men seriøst, jeg er ikke uenig i dette, fopallen er fryktelig merkelig i så henseende med disse hinsides lønningene, fra toppen (Messi 15 millioner kroner i ukepenger) til bunn (Tom Edwards 14.000 i uka) er det ganske stort sprang.
Men de har til salt på grøten.... Vi skulle blitt fopallproffer alle sammen :lol:
Jeg er sikkert inhabil, for jeg har jo jobba med mat i mange år, men Slagmål Vedum er nok uansett ikke noe for en som har grodd opp rundt Sinsenkrysset.... :)

Men ja, lønningene er absurde. Jeg er faktisk ikke mest sint på Messi, Ronaldo og disse topp-topp spillerne. Det ligger en slags logikk i at de aller beste skal tjene mest og mye, men det er alt det i mellom der og ned til kompisen min som spilte på Kjelsås da de holdt på å rykke opp i Eliteserien og spillerne fikk månedskort på bussen og en pizza av sjaber kvalitet i ny og ne på den lokale puben i lønn. Det føles i hvertfall ikke riktig at Bauer, Vokes, Ince m.m. tjener mer på et par måneder enn Norges statsminister tjener på ett år...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 02 Feb 2021, 18:47

Fant en artikkel på Load@Proud hvor det blir forklart dette med gammel moro, FFP og frustrasjon i overgangsvinduet......
https://stokeloudandproud.com/i-get-you ... Lxrak0VsL4
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2021, 19:23

onside skrev:Fant en artikkel på Load@Proud hvor det blir forklart dette med gammel moro, FFP og frustrasjon i overgangsvinduet......
https://stokeloudandproud.com/i-get-you ... Lxrak0VsL4

Fra mitt ståsted er den artikkelen nail on head og spot on.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 02 Feb 2021, 20:35

Morten T. skrev:
onside skrev:Fant en artikkel på Load@Proud hvor det blir forklart dette med gammel moro, FFP og frustrasjon i overgangsvinduet......
https://stokeloudandproud.com/i-get-you ... Lxrak0VsL4

Fra mitt ståsted er den artikkelen nail on head og spot on.

Ja, det er vel riktig uttrykk Morten: Det er vel en " MÅ LESE " før man føler seg krenka over at Stoke ikke fikk tak i en spiss i overgangsvinduet.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg EspenE » 03 Feb 2021, 08:47

Tror ikke det er mange som er krenka over det, ihvertfall ikke de som har fulgt med litt.

Jeg kan jo tilogmed forstå at Gregory måtte ut pga. lønna (hvordan Derby, som ikke greide å betale lønna til de spillerne de hadde, greier å forsvare 5 lånespillere inn på deadline day er jo en gåte...og sannsynligvis et brudd på FFP).

MEN, jeg forstår fortsatt ikke at Verlinden måtte ut. Han hadde ikke noe lønn å snakke om (kun Edwards har mindre), og vi betaler nok mer enn 3500 pund i uka for både Matondo og Clarke.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2021, 08:57

onside skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Fant en artikkel på Load@Proud hvor det blir forklart dette med gammel moro, FFP og frustrasjon i overgangsvinduet......
https://stokeloudandproud.com/i-get-you ... Lxrak0VsL4

Fra mitt ståsted er den artikkelen nail on head og spot on.

Ja, det er vel riktig uttrykk Morten: Det er vel en " MÅ LESE " før man føler seg krenka over at Stoke ikke fikk tak i en spiss i overgangsvinduet.

Vel, hvis man blir krenka over det, da bør et og annet sjekkes... :P
på den annen side, det er en bukett folk der ute som tror at det å fremstå som krenket eller kronisk sinnamann på alt og alle( bortsett fra seg selv ) er det som inngir resssssspekt, så helt sikker kan man jo aldri være... 8-)

Men uansett en bra artikkel. En slags «døråpner», eller «right in the face»....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Torstein Norevik » 03 Feb 2021, 10:46

EspenE skrev:MEN, jeg forstår fortsatt ikke at Verlinden måtte ut. Han hadde ikke noe lønn å snakke om (kun Edwards har mindre), og vi betaler nok mer enn 3500 pund i uka for både Matondo og Clarke.

Jeg forstår heller ikke det, rent fotballmessig, for de (få) gangene jeg har sett han har han virket frisk, og minst like kapabel som de andre som har frekventert den posisjonen.

Det som det har vært litt rykter om er vel at han ikke har vist de aller beste holdningene på trening. Og akkurat dette med gode holdninger er jo noe som O'Neill ser ut til å legge stor vekt på, og han har flere ganger poengtert at stemningen i spillergruppa nå er endret til det langt bedre enn da han og hans team overtok, og det er åpenbart at han ser dette som viktig.

Jeg tror kanskje forklaringen kan ligge der, ettersom overgangen til Verlinden - sett utenfra - for mange virket litt uforståelig.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 03 Feb 2021, 11:50

Torstein Norevik skrev:
EspenE skrev:MEN, jeg forstår fortsatt ikke at Verlinden måtte ut. Han hadde ikke noe lønn å snakke om (kun Edwards har mindre), og vi betaler nok mer enn 3500 pund i uka for både Matondo og Clarke.

Jeg forstår heller ikke det, rent fotballmessig, for de (få) gangene jeg har sett han har han virket frisk, og minst like kapabel som de andre som har frekventert den posisjonen.

Det som det har vært litt rykter om er vel at han ikke har vist de aller beste holdningene på trening. Og akkurat dette med gode holdninger er jo noe som O'Neill ser ut til å legge stor vekt på, og han har flere ganger poengtert at stemningen i spillergruppa nå er endret til det langt bedre enn da han og hans team overtok, og det er åpenbart at han ser dette som viktig.

Jeg tror kanskje forklaringen kan ligge der, ettersom overgangen til Verlinden - sett utenfra - for mange virket litt uforståelig.

Veldig enig.
Det blir jo en slags "guessing game" på hvorfor han forlot skuta, men den mest plausible forklaringa må nesten bli rundt dette med holdninger.
I det så kan det også ligge holdninger på banen. F.eks. at han ikke tar de defensive oppgavene han har blitt instruert til å utføre, at han blir en slags "løs kanon"/"freelancer" o.l.
Edwards var vel litt det samme i forhold til dette med holdninger, etter hva jeg har forstått. Etter koronaoppholdet kom han visstnok tilbake i skral form, selv om alle spillerne hadde fått utdelt individuelle treningsprogram.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron