Ligacupen 20/21

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg Svein Nilsen » 21 Des 2020, 14:01

Godt vi har mange keepere i klubben, ser ut som om det kan bli 7.valget som starter mot Tottenham ;) Og bra at det er tidlig kick-off, flere av keeperne våre er vel såpass unge at de ikke får være opp så sent om kvelden.....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg Torstein Norevik » 21 Des 2020, 15:35

Det er vel kanskje et spørsmål hvorvidt det blir kamp, i lys av den alvorlige utviklingen i England, med det muterte viruset som er 70 prosent mer smittsomt enn det opprinnelige. Ikke utenkelig at dette også får innvirkning på fotballen. Og når sant skal sies blir vel fotball egentlig ikke så viktig i den store sammenhengen nå.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg Morten T. » 21 Des 2020, 15:43

Torstein Norevik skrev:Det er vel kanskje et spørsmål hvorvidt det blir kamp, i lys av den alvorlige utviklingen i England, med det muterte viruset som er 70 prosent mer smittsomt enn det opprinnelige. Ikke utenkelig at dette også får innvirkning på fotballen. Og når sant skal sies blir vel fotball egentlig ikke så viktig i den store sammenhengen nå.
Enig Torstein. Helt horribelt det som skjer der borte nå og London er jo faktisk i ferd med å bli det som The Specials på 1980-tallet sang om i den ekstremt kule ska-låta "Ghost Town".
Trist utvikling og etter som jeg har forstått er det London og sør-England som er værst berørt. Vi får bare vente å se. men dette her har ikke Boris & co. klart å håndtere særlig bra og en konsekvens av det hele kan selvfølgelig bli at fotballen stopper opp igjen. Det vil være synd, fordi jeg tror fotball( og annen idrett og kultur ) er som en slags balsam for sjela for mange folk i den tida vi lever i nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg Morten T. » 22 Des 2020, 12:29

Stoke sin defensiv har vært ganske "rock solid" denne sesongen, det er ikke tilfeldig og skyldes måten det spilles på, men det ekstraordinære her synes jeg er at det er relativt unge spillere som bidrar sterkt i de bakre rekker. Souttar er som en slags blekksprut og veldig plasseringsdyktig og klarer dermed å kompensere for manglende fart. Collins har levert overraskende bra på backen, og bidrar også framover og Bursik har vært veldig stødig i mål. Jeg er rimelig sikker på at Bursik på et eller annet tidspunkt i karrieren kommer til å misse på utrusningene sine, men så langt har han timet disse perfekt og jeg liker at han har selvtillit til å gjøre det.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... am-4821890

Mot Tottenham så blir det en skikkelig test. Spillere som Son og Bale er helt i verdensklasse og er helt klart i stand til å bryte ned mer merriterte forsvar enn det Stoke har. Normalt sett skal Stoke tape denne matchen, men det blir interessant å se hvordan Stoke tar denne utfordringen. En liten fordel her kan kanskje være at O`Neill har god erfaring fra Nord-Irland i forhold til dette med å møte sterkere motstand? Han hadde i hvertfall relativ suksess med det der, kvernet ut resultater og hevet de voldsomt på rankingen( fra 114. plass til 25. plass eller noe deromkring, tror jeg ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg Morten T. » 22 Des 2020, 12:29

Stoke sin defensiv har vært ganske "rock solid" denne sesongen, det er ikke tilfeldig og skyldes måten det spilles på, men det ekstraordinære her synes jeg er at det er relativt unge spillere som bidrar så sterkt i de bakre rekker. Souttar er som en slags blekksprut og veldig plasseringsdyktig og klarer dermed å kompensere for manglende fart. Collins har levert overraskende bra på backen( selv om han er stopper ), og bidrar også framover og Bursik har vært veldig stødig i mål. Jeg er rimelig sikker på at Bursik på et eller annet tidspunkt i karrieren kommer til å misse på utrusningene sine, men så langt har han timet disse perfekt og jeg liker at han har selvtillit til å gjøre det. I tillegg har han et imponerende feltarbeid.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... am-4821890

Mot Tottenham så blir det en skikkelig test. Spillere som f.eks Son og Bale er helt i verdensklasse( Son er en av mine favoritter forøvrig, synes han er nesten absurd god ) og er helt klart i stand til å bryte ned mer merriterte forsvar enn det Stoke har. Normalt sett skal Stoke tape denne matchen, men det blir interessant å se hvordan Stoke tar denne utfordringen. En liten fordel her kan kanskje være at O`Neill har god erfaring fra Nord-Irland i forhold til dette med å møte sterkere motstand og klekke ut velfungerende kampplaner? Han hadde i hvertfall relativ suksess med det der, kvernet ut resultater og hevet de voldsomt på rankingen( fra 114. plass til 25. plass eller noe deromkring, tror jeg ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg vegar56 » 23 Des 2020, 10:32

For supporterne er kveldens kamp et skikkelig bonus-oppgjør, dessverre fremdeles uten supportere på tribunene.

Gleder meg til fotball, men ikke til resultatet ;)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Ligacupen 20/21

Innlegg Morten T. » 23 Des 2020, 16:27

Mourinho tar i hvertfall kampen og motstanderen på høyeste alvor:
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2 ... ews-stoke/
Han mener jo også her at Championship-klubber holder en meget høy standard og tar derfor ikke lett på Stoke.

Mourinho er en av verdens beste trenere. En smart, systematisk, detaljfokusert og, ikke minst, pragmatisk fyr som har hatt stor suksess i karrieren. En av mine absolutte favoritter blant trenere.
Han er så definitivt ikke en jovial gladlaks som er elsket av «folket» og han hadde neppe stilt opp som gjest i God Morgen Norge sammen med Blomster-Finn og Kokke-Wenche, men for meg spiller slike ting fint liten rolle. Han leverer, og har levert, selv om han mangler de kvalitetene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron