bjørn123 skrev:Regner med at Supporterklubben får noen billetter til finalen. Spør derfor igjen- hvordan blir fordelingen av disse foretatt? Mitt forslag er følgende:
De i styret som skal over får billetter - resterende blir trekket ut blant medlemmer som kan vise til kjøpt flybillett. Poenget mitt her er at vi som har kjøp billett og reiser samme faen bør ha forkjøpsrett foran de som kun reiser dersom de er heldige med trekningen.
Ser poenget ditt med at de som har kjøpt reise på impulshandling/gledesrus/forskudd- skal først i en evt. trekning. Men jeg kan allikevel ikke si meg enig. For er du "fornuftig" og venter, eller er realistisk, skal du måtte gå bak i køen ? Er de som er, i dette tilfellet en smule mer realistisk, dårligere supportere enn de som har kjøpt reise? Hvordan skal i såfall folk vise fram en gyldig flybillett, og hvorfor akkurat flybillett ??. Hvis jeg vil kjøre via Danmark, Tyskland, Holland, Belgia og inn i Frankrike før ferge til Dover, burde jo jeg fått billetter til en hel rad. Hva om jeg tar tog gjennom Europa, eller padler over Nordsjøen ? Dette blir kanskje uansett en hypotetisk problemstilling, siden vi her i Norge ikke får noe mer enn andre Supporterklubber, og i dette tilfelle kanskje null -0- billetter.
Dessuten er det fremdeles mulig å få flybilletter t/r for et par grunker ennå (gode tider 13-15.mai). Andre vil kanskje foreslå en rangering der de som var på semien får 1.pri. (slik rang blir mye brukt til billettkjøp rundtomkring på balløya). Jeg tror det uansett blir noen som blir misfornøyde her.
Men hvis styret klarer det mesterstykket å skaffe billetter, støtter jeg uansett den avgjørelsen de tar - ene og alene av den grunn at det ikke ville blitt billetter uten dem.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.