James McClean

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

James McClean

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2020, 17:09

James McClean kåret til Stoke Citys beste spiller 19/20:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/a ... op-honour/
Vel....Mine favoritter var Powell, Campbell eller Clucas, men ok.

Det var vel Jan Åge Fjørtoft som ga ut en bok med tittelen «Elsket & Hatet» en gang i tiden.
Hvis McClean sysler med tanken om å gi ut en biografi så bør han vurdere samme tittel på boka si.

Han er vel først og fremst mislikt for sine politiske synspunkter( synspunktene han har mener jeg er helt uproblematiske, sikkert fordi jeg er enig i synet og aksjonsformen hans, men uansett...).
Spillestilen hans finner jeg litt mer problematisk. Ja, han løper mye og jobber hardt begge veier. Det er gigantiske pluss i min bok, MEN han spiller på instinkt og sløser dermed bort for mange skudd- og innleggsmuligheter. Han får det til av og til og da ser det jo riktig så lekkert ut, men i forkant av det så har han som regel hatt 15-25 komplett mislykkede innlegg/skudd, så totalt sett ikke så bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: James McClean

Innlegg EspenE » 10 Aug 2020, 21:06

Jeg stemte på McClean. Kunne likegodt vært Clucas, men det er mulig et par av kampene etter oppstart i juni farget meg til å velge McClean. Powell kom for seint i gang, og Campbell må kunne levere 90 min i uke etter uke først.

Må si jeg er litt overraska over at du ikke synes han fortjener utmerkelsen Morten? Han jobber jo stort sett steinhardt, noen ganger til og med i hardeste laget, selv når han er skada. Og en beholdning på 7 mål og 7 assists er ikke til å kimse av, selv om Clucas' 11/5 er hakket vassere. Som du sier selv, bare det at han kommer til 15/20 forsøk per kamp siermassevis om arbeidskapasiteten hans, og vi skal ikke undervurdere hvor mye det har å si for motstanderne at han ALLTID tar løpet, nesten uansett om han har muligheten til å nå ballen (og hvis han ikke når den tar han mannen... :-D ) Ingen liker å møte sånne, noe jeg veit alt om siden jeg spilte høyreback i 25 år...
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: James McClean

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2020, 22:03

EspenE skrev:Jeg stemte på McClean. Kunne likegodt vært Clucas, men det er mulig et par av kampene etter oppstart i juni farget meg til å velge McClean. Powell kom for seint i gang, og Campbell må kunne levere 90 min i uke etter uke først.

Må si jeg er litt overraska over at du ikke synes han fortjener utmerkelsen Morten? Han jobber jo stort sett steinhardt, noen ganger til og med i hardeste laget, selv når han er skada. Og en beholdning på 7 mål og 7 assists er ikke til å kimse av, selv om Clucas' 11/5 er hakket vassere. Som du sier selv, bare det at han kommer til 15/20 forsøk per kamp siermassevis om arbeidskapasiteten hans, og vi skal ikke undervurdere hvor mye det har å si for motstanderne at han ALLTID tar løpet, nesten uansett om han har muligheten til å nå ballen (og hvis han ikke når den tar han mannen... :-D ) Ingen liker å møte sånne, noe jeg veit alt om siden jeg spilte høyreback i 25 år...
Enig i at løpskapasiteten til McClean er fantastisk og den er med på å kompensere i ganske stort monn for mangel på andre ferdigheter.
Ja, han kommer til FORSØK, men fordi han er veldig upresis i forhold til innlegg/skudd så skuslses potensielt 10-15 målsjsnser( og derav 0 til 2 mål statistisk sett ) bort i hver kamp. Ikke bare for han selv, men også for medspillerne som han burde ha servert oftere og bedre. Men enig med deg st han leverte godt på tampen av sesongen.

Det er ok at han får prisen, det var ganske sikkert uansett vanskelig å plukke en vinner for 19/20, men jeg er altså av den oppfatning at de tre jeg nevnte var bedre. Skulle jeg ha plukket en vinner så ville det ha blitt Clucas selv om heller ikke han leverte en sesong som i høyden kan beskrives som «på det jevne».
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: James McClean

Innlegg vegar56 » 12 Aug 2020, 07:53

Jeg stemte på McClean for knallhard innsats hele sesongen.

Hvis han hadde spilt mange flere kamper og holdt nivået han har vist oss, hadde jeg vel stemt på Adam Davis :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: James McClean

Innlegg onside » 13 Aug 2020, 13:59

McClean var da heller ikke min favoritt. Kort oppsummert mener jeg at alle spillere hadde sine" few ups and many downs" denne sesongen. At Mr. McClean skiller seg ut og stikker av med premien syns jeg sier det meste om denne sesongen. Da han enten var venstreback eller venstre wingback var han jo helt horribel - Ute av posisjon, elendig på taklinger, elendig samspill med resten av backrekka og overspilt mange ganger. Tydeligvis mye som er glemt fra de første kampene her. De to tingene han kunne være god på er å krumme nakken, øynene rett fram, ta med seg ballen i retning motstanders død-linje og slå inn på lykke og fromme. Selv blind høne finner også korn. Det andre han kunne være god på var å dytte "ferdig-scorede mål" over linja, for så å ta hele æren selv. Defensivt har han som sagt "sterke begrensninger". Jeg må vel innrømme at han ikke har vært blant de dårligste heller, men Champbell, Powell, Batth og kanskje den aller beste Clucas overgår den godeste McClea, selv om også Clucas hadde tre-fire-fem hoderystende kamper.

Makan til ujevn sesong skal man lete lenge etter.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: James McClean

Innlegg Morten T. » 20 Aug 2020, 10:45

O`Neill virker å ha trua på McClean, men aner jeg en litt kritisk røst under overflaten her?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ls-4440720

O`Neill sier jo helt korrekt at McClean har en voldsom arbeidskapasitet, men samtidig at han bør både serve og score mer, samt at han kan forbedre enkelte aspekter av sitt spill.
Personlig mener jeg at han må bli bedre på å ikke gå så tett opp i motstanderbacken når han utfordrer( og i utgangspunktet liker jeg veldig godt spillere som tør å utfordre spillere en-mot-en på den siste tredjedelen av banen ), han hadde blitt litt mer uforutsigbar hvis han hadde skaffet seg litt "luft" mellom seg selv og motstanderen og ikke bare gå "rett på". I tillegg bør han lære seg å se opp og orientere seg bedre i forhold til innlegg og skudd og ikke bare fike til i blinde eller på instinkt. Gjør en spiller det for ofte så handler det mer om flaks enn om dyktighet hvorvidt man treffer med innlegg eller skudd.
McClean blir selvfølgelig aldri en Kevin de Bruyne som med kirurgisk presisjon treffer med 70 meters-pasninger på lissa til medspillere - i fart, men han kan i hvertfall prøve å utvikle seg selv litt på det området.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: James McClean

Innlegg Morten T. » 25 Aug 2020, 11:32

Morten T. skrev:Personlig mener jeg at han må bli bedre på å ikke gå så tett opp i motstanderbacken når han utfordrer( og i utgangspunktet liker jeg veldig godt spillere som tør å utfordre spillere en-mot-en på den siste tredjedelen av banen ), han hadde blitt litt mer uforutsigbar hvis han hadde skaffet seg litt "luft" mellom seg selv og motstanderen og ikke bare gå "rett på".

Selv om fotball på svært mange områder er vesentlig forskjellig i dag fra tidligere tider så burde faktisk McClean( og andre også ) ta seg tid til å studere hvordan "The Wizard of the wing", Sir Stanley Matthews, praktiserte vingspill:
https://www.youtube.com/watch?v=lOGNXuie5IQ

Matthews hadde nesten alltid riktig avstand mellom seg og backen han utfordret. Så tok han en av sine velkjente kroppsfinter( som han benyttet hele karrieren til å perfeksjonere og var en foregangsmann i å utvikle ), noe som ofte resulterte i at backen ble lurt av bevegelsene i overkroppen og gikk en vei, mens Stanley allerede var på vei forbi, eller at backen "solgte seg" og satte inn et tacklingsforsøk for tidlig slik at Matthews kunne smette forbi fordi han hadde skaffet seg selv en halvmeter-meter mellom seg og motstanderen.
Veldig bra vingspill av Stoke-on-Trent sin store sønn og noe av det han bedrev kan faktisk overføres til dagens fotball også.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: James McClean

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2021, 00:09

McClean ilagt straff/suspensjon av klubben!:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/j ... statement/

Synes SCFC, ut i fra det jeg har lest, har handlet helt rett. Og for ordens skyld, jeg hadde ment nøyaktig det samme hvis Campbell, Allen, Collins, Souttar osv. hadde gjort det samme.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: James McClean

Innlegg onside » 15 Jan 2021, 00:15

Morten T. skrev:McClean ilagt straff/suspensjon av klubben!:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/j ... statement/
Synes klubben, ut i fra det jeg har lest, har handlet helt rett.

Med mange sultne ungutter på vei inn, hadde han sikker lyst til litt ekstra trening i et treninsstudio, uten tanke på smitteværnreglene. Ikke smart.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: James McClean

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2021, 16:03

onside skrev:
Morten T. skrev:McClean ilagt straff/suspensjon av klubben!:
https://www.stokecityfc.com/news/2021/j ... statement/
Synes klubben, ut i fra det jeg har lest, har handlet helt rett.

Med mange sultne ungutter på vei inn, hadde han sikker lyst til litt ekstra trening i et treninsstudio, uten tanke på smitteværnreglene. Ikke smart.

Han trekkes en ukes lønn i bot, opplyser klubben.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron