Fotball uten tilskuere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 19 Jun 2020, 10:54

Selv om jeg har sett på Skeid her hjemme i mange år og derfor er ganske så godt vant med et svært lite antall tilskuere på matcher( :lol: :lol: :lol: ) så er ikke fotball helt det samme uten folk på tribunene på disse gigantiske stadionanleggene. Publikum spiller en rolle i forhold til å lage ramme, men også i forhold til å løfte spillerne.

Drillo har vel sagt noen ganger for en del år siden at for hans del spiller det ikke så stor rolle om det er tilskuere eller ei på matchene, og jeg kan forstå et slikt synspunkt hvis man inntar en strikt analytisk og akademisk rolle og har fotball som fag, men fra en supporters synsvinkel( eller i hvertfall min ) så blir rammen rundt kampen og det som skjer før og etter( pub-spasertur til stadionet-spasertur fra stadionet-pub/restaurant-hjem ) en del av hele matchdagen.

Men fotball uten tilskuere er i hvertfall bedre enn ingen fotball. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Svein Nilsen » 19 Jun 2020, 11:06

Det viktigste er at fotballen nå endelig ruller igjen, dæven som jeg har savnet den! At jeg ikke får se den live er overkommelig for øyeblikket, men håper jo at jeg og alle andre snart kan sitte på en tribune å se på verdens vakreste idrett.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 21 Aug 2020, 10:32

Enda en fordel med Championship... 8-) :
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -fans.html

Vi får høyst sannsynlig sett det meste av det som er av Stokematcher neste sesong gjennom stream. For de som har lagt sin elsk på flere av de kjønnsløse klubbene i PL ser det derimot ikke like lyst ut.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 21 Aug 2020, 21:43

Det kan kanskje bli litt trøblete med streaming i Championship også? Klubbene forhandler med Sky Sports...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... on-4448057
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 26 Aug 2020, 12:38

Da skal en avtale være i boks mellom EFL og SKY og streaming av alle matcher vil bli tilgjengelig fram til tilskuere vender tilbake til tribunene.:
https://www.efl.com/news/2020/august/al ... or-online/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 09 Sep 2020, 10:32

Stoke skal visstnok forsøke å slippe inn noen tilskuere til seriekampen mot Bristol City 19. September. Jeg vet ikke hvor mange det er snakk om og hva opplegget rundt er.
Storbritannia er hardt rammet av korona og Stoke-on-Trent var farlig nær ved å bli stengt ned for 2-3 uker siden da smittetallene steg veldig fort i regionen, men de har til en viss grad fått kontroll igjen nå.
Store ansamlinger av mennesker er fortsatt den store faren i forhold til smittespredning. Leste f.eks. akkurat at noe såpass meningsløst som et motorsykkelstevne i USA kan knyttes til intet mindre enn 250 000 smittetilfeller og at det arrangementet dermed har kostet det fullstendig skakkjørte og vanstyrte landet, og den fordums stormakten svimlende 12 milliarder(!!!) dollar - så langt.
https://www.motherjones.com/coronavirus ... rus-cases/

Med andre ord så bør man tenke seg godt om før man slipper opp igjen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 22 Sep 2020, 10:06

Storbritannia sliter voldsomt med korona, det blir egentlig bare værre og værre, og derfor blir det heller ikke noe av den varslede tilbakekomsten for supportere neste måned.:
https://www.theguardian.com/sport/2020/ ... are_btn_tw

Det er vanskelig å argumentere mot dette. kanskje rent bortsett fra at det er snodig å ikke slippe inn folk på fotballkamper,ishockey, museumer, teatre, kinoer osv., mens det er greit å holde IKEA, kjøpesentre o.l. åpent.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Svein Nilsen » 22 Sep 2020, 14:22

Morten T. skrev:Storbritannia sliter voldsomt med korona, det blir egentlig bare værre og værre, og derfor blir det heller ikke noe av den varslede tilbakekomsten for supportere neste måned.:
https://www.theguardian.com/sport/2020/ ... are_btn_tw

Det er vanskelig å argumentere mot dette. kanskje rent bortsett fra at det er snodig å ikke slippe inn folk på fotballkamper,ishockey, museumer, teatre, kinoer osv., mens det er greit å holde IKEA, kjøpesentre o.l. åpent.


Ja det er triste greier. Men jeg antar at det ligger en fornuftig vurdering bak dette. Stoke håpet jo på 25% eller 33% kapasitet, dvs. 7,5-10.000 tilskuere, men da drøyer det jo litt med det. I utgangspunktet stoler jeg på myndighetene i COVID-19 spørsmål men den er satt hardt på prøve i Norge nå som breddeidretten fortsatt holdes som gissel. Litt usikker på hvor mye verre det er at 12 old boys spillere på Jutul trener 5-a-side en time i uka sett opp i mot puber, restauranter, kjøpesentre, fly, buss, badestrender osv. En annen ting som for meg blir helt feil er at de setter en grense på 200 tilskuere på toppseriekamper i Norge. Hvor har de det tallet fra? Og, 200 på Lerkendal er vel det samme som at Norwegian bare kunne ha 1 passasjer eller at Sandvika Storsenter bare kunne ha 134 besøkende innom senteret samtidig. De må jo oppgi et prosenttall i forhold til kapasitet og plass, evnt satt opp mot antall innganger osv. Toppserieklubbene er jo overmodne for å rette seg etter nødvendige krav og har alt på stell.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 22 Sep 2020, 18:58

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Storbritannia sliter voldsomt med korona, det blir egentlig bare værre og værre, og derfor blir det heller ikke noe av den varslede tilbakekomsten for supportere neste måned.:
https://www.theguardian.com/sport/2020/ ... are_btn_tw

Det er vanskelig å argumentere mot dette. kanskje rent bortsett fra at det er snodig å ikke slippe inn folk på fotballkamper,ishockey, museumer, teatre, kinoer osv., mens det er greit å holde IKEA, kjøpesentre o.l. åpent.


Ja det er triste greier. Men jeg antar at det ligger en fornuftig vurdering bak dette. Stoke håpet jo på 25% eller 33% kapasitet, dvs. 7,5-10.000 tilskuere, men da drøyer det jo litt med det. I utgangspunktet stoler jeg på myndighetene i COVID-19 spørsmål men den er satt hardt på prøve i Norge nå som breddeidretten fortsatt holdes som gissel. Litt usikker på hvor mye verre det er at 12 old boys spillere på Jutul trener 5-a-side en time i uka sett opp i mot puber, restauranter, kjøpesentre, fly, buss, badestrender osv. En annen ting som for meg blir helt feil er at de setter en grense på 200 tilskuere på toppseriekamper i Norge. Hvor har de det tallet fra? Og, 200 på Lerkendal er vel det samme som at Norwegian bare kunne ha 1 passasjer eller at Sandvika Storsenter bare kunne ha 134 besøkende innom senteret samtidig. De må jo oppgi et prosenttall i forhold til kapasitet og plass, evnt satt opp mot antall innganger osv. Toppserieklubbene er jo overmodne for å rette seg etter nødvendige krav og har alt på stell.
Enig Svein.
Jeg har full forståelse for at det er lett å tråkke feil i den situasjonen vi er i nå og at ingen som sitter ved roret ville ha fått det helt rett, men dette er ganske paradoksalt.
Kan det ha en sammenheng med at vi i Norge ikke har tradisjon for å se på idrett og kultur som næring eller noe som genererer næring?
IKEA, kjøpesentere osv. får jo trøkke inn folk, hvorfor ikke en fotballstadion med kapasitet på 15000?
Samme så vi i sommer, det ble åpnet for forlystelsesreiser til sydligere breddegrader sånn at man kunne bli med på grisefester og fugledans, noe som igjen bidro til å ødelegge for de av oss som har familie utenfor landet( og faktisk kunne ha trengt å reise på et senere tidspunkt, og det ble åpnet opp for at folk kunne valfarte over svenskegrensa for å shoppe dårlig riesling, Pepsi max, smågodt proppfull av e-stoffer, Rød Mix og 3. rangs bacon.

Pointet er at en del av disse tiltakene ikke henger på greip. Sannsynligvis skyldes det en blanding av at noen næringer behandles forskjellig fra andre( herunder idrett og kultur ) og en dose populisme.
Utover det har det blitt gjort mye bra her til lands. Dette er vanskelige greier og vanskelige tider og UK er dessverre hardt rammet og tro ganske mye feil i begynnelsen av pandemien, noe som har vært med på bringe dem dit de er i dag.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fotball uten tilskuere

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2020, 19:33

Stoke hadde planer om å selge et slags begrenset sesongkort, men det blir det ingenting av nå:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/s ... son-Cards/

Fortsetter den negative utviklingen i Storbritannia i forhold til korona, så kan det vel spøke for både publikum og gjennomføring av sesongen. La oss håpe at de klarer å snu dette og at en vaksine eller medisin er rett rundt hjørnet og som fordeles solidarisk og ikke slik at økonomisk status/rikdom vil ha noen betydning.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron