Quiz

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Quiz

Innlegg Svein Nilsen » 01 Apr 2020, 19:28

Morten T. skrev:One for the nerds... :geek: :) :
Hva er navnet på den engelske fotballklubben som var først ute med å spille med sponsornavn på drakta og hvilket år skjedde dette?


På vei tilbake til flyplassen på Stanstead sist oktober når "Gutta på tur" var på vei hjem stoppet vi innom Kettering Town og sjekket deres heller beskjedne stadion. Kom da i snakk med et par av gamlekara, ordentlig hyggelig fyrer, og de skrøt av at Kettering Town var det første laget i UK som hadde draktsponsor! Årstallet er jeg dog usikker på, men sist på 70-tallet?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Quiz

Innlegg Morten T. » 01 Apr 2020, 21:20

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:One for the nerds... :geek: :) :
Hva er navnet på den engelske fotballklubben som var først ute med å spille med sponsornavn på drakta og hvilket år skjedde dette?


På vei tilbake til flyplassen på Stanstead sist oktober når "Gutta på tur" var på vei hjem stoppet vi innom Kettering Town og sjekket deres heller beskjedne stadion. Kom da i snakk med et par av gamlekara, ordentlig hyggelig fyrer, og de skrøt av at Kettering Town var det første laget i UK som hadde draktsponsor! Årstallet er jeg dog usikker på, men sist på 70-tallet?

Det stemmer, Svein! :P
Årstallet var 1976.
Kettering har vel( eller hadde? ) også rekorden som den klubben med flest scoringer totalt sett i FA-cupens historie. Det var i hvertfall et spørsmål som ofte ble benyttet for å skille klinten fra hveten på fotballquizer før. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Quiz

Innlegg Foffern » 02 Apr 2020, 11:00

Jeg har brukt den siste tiden på å fordype meg i historien til Stoke og kan godt slenge ut et spørsmål. Kanskje ikke så vanskelig å finne ut av, men hvem og når hadde Stoke sin første spiller på det engelske landslaget? :)
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Quiz

Innlegg Morten T. » 02 Apr 2020, 15:55

Foffern skrev:Jeg har brukt den siste tiden på å fordype meg i historien til Stoke og kan godt slenge ut et spørsmål. Kanskje ikke så vanskelig å finne ut av, men hvem og når hadde Stoke sin første spiller på det engelske landslaget? :)
Da må vi helt tilbake til det året Norges første politiske parti( Venstre ) ble stiftet. Året var 1884 og spilleren het Edward Johnson.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Quiz

Innlegg Foffern » 02 Apr 2020, 17:56

Morten T. skrev:
Foffern skrev:Jeg har brukt den siste tiden på å fordype meg i historien til Stoke og kan godt slenge ut et spørsmål. Kanskje ikke så vanskelig å finne ut av, men hvem og når hadde Stoke sin første spiller på det engelske landslaget? :)
Da må vi helt tilbake til det året Norges første politiske parti( Venstre ) ble stiftet. Året var 1884 og spilleren het Edward Johnson.


Ja, det stemmer at det var spissen Edward Johnson, men han spilte første gang 15. mars 1880 i en vennskapskamp mot Wales som endte i en 3-2 seier. Han scoret til gjengjeld to ganger i sin andre landskap mot Irland 23. februar 1884 i deres 8-1 seier.
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Quiz

Innlegg Morten T. » 02 Apr 2020, 18:22

Hvem er den eldste spilleren som har deltatt for Stoke City F.C. i Premier League?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Quiz

Innlegg Foffern » 04 Apr 2020, 12:50

Morten T. skrev:Hvem er den eldste spilleren som har deltatt for Stoke City F.C. i Premier League?


Det må være Shay Given i 16/17-sesongen. Han ble 41 år på slutten av den sesongen.
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Quiz

Innlegg Morten T. » 04 Apr 2020, 13:33

Foffern skrev:
Morten T. skrev:Hvem er den eldste spilleren som har deltatt for Stoke City F.C. i Premier League?


Det må være Shay Given i 16/17-sesongen. Han ble 41 år på slutten av den sesongen.

Det stemmer, Foffern. Keepere holder vel i noen tilfeller på en del år mer enn utespillere. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Quiz

Innlegg Foffern » 05 Apr 2020, 07:48

Morten T. skrev:
Foffern skrev:
Morten T. skrev:Hvem er den eldste spilleren som har deltatt for Stoke City F.C. i Premier League?


Det må være Shay Given i 16/17-sesongen. Han ble 41 år på slutten av den sesongen.

Det stemmer, Foffern. Keepere holder vel i noen tilfeller på en del år mer enn utespillere. :)


Ja, det er gjerne sånn. Thomas Sørensen spilte vel også siste kamp for Stoke da han var 39 år. Carlo Nash var vel også i stallen til han var 39. Eldste utespiller i Premier League er vel Delap som jeg mener var 38 år i sin siste kamp.
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Quiz

Innlegg Morten T. » 05 Apr 2020, 12:54

Hvilke tidligere Stokespillere er dette?

Bilde

Bilde

Bilde
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron