Resten av sesongen 2019/20

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Resten av sesongen 2019/20

Innlegg bjørn123 » 13 Mar 2020, 19:51

Noen som vet hva skjer om det ikke kan spilles flere kamper denne sesongen? De som leder rykker opp, ingen rykker ned? Kan de kåre Liverpool som vinnere av PL?
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Morten T. » 13 Mar 2020, 22:19

bjørn123 skrev:Noen som vet hva skjer om det ikke kan spilles flere kamper denne sesongen? De som leder rykker opp, ingen rykker ned? Kan de kåre Liverpool som vinnere av PL?
Ingen vet dette pr. dato. De fleste tenker vel nå at alt dette er underordnet og at slike problemstillinger må diskuteres når dette en gang roer seg.
Det er allikevel svært skuffende å se hvordan deler av idrettsbevegelsen har oppført seg under denne krisa og pandemien. Flere ligaer, organisasjoner og forbund har holdt på med aktivitet altfor lenge og sånn sett vært med på å bidra til økt smittefare. Er det noe som virkelig bør debatteres etter denne krisa så er det den skammelige policyen til deler av idretten, og den debatten og selvransakelsen bør tas lenge før de går løs på hvem som skal rykke opp eller ned.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg vegar56 » 15 Mar 2020, 20:42

bjørn123 skrev:Noen som vet hva skjer om det ikke kan spilles flere kamper denne sesongen? De som leder rykker opp, ingen rykker ned? Kan de kåre Liverpool som vinnere av PL?

Ser det er forslag om at Liverpool kåres til seriemester, og at INGEN LAG RYKKER NED fra PL.

PL blir da utvidet til 22 lag neste sesong (Leeds og WBA rykker opp), og at 4 lag rykker ned etter den sesongen, og kun 2 lag fra Championship rykker opp etter den sesongen, slik at antall lag i PL er tilbake på 20 lag i 21/22-sesongen.

Har vel ikke sett noen forslag vedr. nedrykk fra Championship etter inneværende sesong.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Morten T. » 15 Mar 2020, 23:14

Håpet er vel at dette forkvaklede og pengegriske gubbeveldet som har (van)styrt fotball og øvrig idrett i så mange år nå går mot slutten og at vi vil få noe helt annet når vi en gang kommer ut på andre siden av tunnelen?
Mitt håp er at den åreforkalkede og empatiløse gjengen tuppes rett ut i en livslang karantene og at det settes inn et helt nytt sett med mennesker i ledene stillinger. Mennesker med empati og filantropi som ledestjerne og ikke egoisme og grådighet.
Hvem som rykker opp eller ned eller vinner eller taper denne sesongen er sannsynligvis en av de mest betydningsløse utfordringene vi står ovenfor i verden i dag. Det ALLE må gjøre nå er de riktige tingene slik at vi en gang i fremtiden kan se på og praktisere idrett igjen. Og da forhåpentligvis en idrett som ikke er underlagt så til de grader tanken på å berike seg sjæl.
VG skriver i dag interessant rundt dette.:
https://www.vg.no/sport/i/na7P1n/egoism ... hele-veien
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg vegar56 » 19 Mar 2020, 18:43

Da er fortsettelsen på sesongen utsatt til tidligst 30. april.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Morten T. » 23 Mar 2020, 13:13

Jeg håper hele sesongen avlyses, og så får man ta slike komplett ubetydelige ting som hvordan man skal løse dette og organisere fotball og idrett framover når den tid kommer.
Spillerne og andre aktive utøvere fortjener også at deres og dere familiers helse prioriteres først.
Det samme gjør tilskuere og supportere.

Situasjonen verden er i nå blir en slags stresstest i forhold til solidaritet, prioriteringer, evnen til å reflektere og å foreta seg mest mulig kunnskapsbaserte avgjørelser.
I den sammenhengen betyr utøvelse av kommersielt drevet idrett null og niks, akkurat nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Svein Nilsen » 24 Mar 2020, 20:02

Det er vanskelig å være optimistisk nå om dagen, men ja, jeg håper jo at sesongen fullføres! MEN, det skal først være når verden er tilbake i tilnærmet normal tilstand og det er forsvarlig i forhold til helsemyndighetene og ikke FA,FL, FIFA eller UEFA. Jeg ser jo at fotball og annet sport er relativt uvesentlig i disse dager, men de av oss som klarer å ha to tanker i hodet samtidig, det er jo både mulig og lovlig, så savner i allefall jeg fotball noe så inn i helvete at jeg nesten går på veggen!
Det er også lov å være optimistisk på sportens vegne, sport og fotball betyr fryktelig mye for veldig mange - fotball er vel noe av det viktigste av det som er uviktig!
Jeg holder meg innendørs og sitter på hjemmekontoret kun avbrutt av en times tur i skogen sånn i lunchtiden, og venter på en ny tv-kveld. Da blir det til at man surfer rundt etter noen bra serier og/eller filmer og i går fikk jeg med meg de to første (av seks) episoder på Netflix om livet generelt og engelsk fotball spesielt på 1880-tallet. Veldig interessant for oss som er sultne på fotball, og med tanker om at de også hadde sitt å stri med på den tiden.
Så hold avstand, vær mest mulig hjemme, vask hendene igjen og igjen og igjen og prøv å se fremover - fotballen kommer nok i gang igjen og Stoke vil både glede og ergre oss, som tidligere!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Morten T. » 25 Mar 2020, 11:43

Jeg er også optimistisk på fotballen og sportens vegne, men jeg håper at den kan organiseres annerledes og fremstå i en ny drakt når dette en gang er over.
Det er helt urimelig at f.eks. fotballspillere skal forsyne seg grovt av pengesekken, mens f.eks. sykepleiere, hjemmehjelpere, lastebilsjåfører, bønder, kjøttskjærere, bakere, butikkansatte, renholdsarbeidere, søppeltømmerere, barnehageansatte, lærere o.l. skal bli avspist med null og niks.
Det ser vi kanskje først og fremst i dag hvor absurd det systemet vi har laget oss over generasjoner er. For det er jo ingen fotballspillere, folk fra BI, webdesignere, partyfixere, influencere, eiendomsmeglere, negldesignere eller lignende som står i frontlinja nå for å redde folk, holde samfunnet i gang og kanskje ofre sin egen og sine familiers helse. Det er det de lavtlønte i de forannevnte yrkene som gjør. Dette er et synspunkt jeg har hatt i mange år fordi jeg selv på nært hold har sett konsekvensene av den type dyp urettferdighet.
Derfor håper jeg at det etter denne krisa kan få flere folk til å være med på en omfordeling fra folk og yrker som over tid har røsket til seg en altfor stor del av kaka og over på dem som sitter nederst ved bordet. Det betyr at vi alle må være villige til å gi.

Fotball og sport er først og fremst fysisk fostring og sosial omgang med andre. Den kommersielle delen er noe som har kommet til etterhvert og etter mitt syn vridd fokuset bort fra det idrett skal og bør handle om: En flukt bort fra det kommersielle som omgir oss overalt og en pause fra livets øvrige gjøremål.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Svein Nilsen » 25 Mar 2020, 16:48

Dette er jeg selvfølgelig helt enig i Morten. Det er kvalmt å tenke på at en fotballspillere tjener like mye på en uke som en sykepleier eller barnehageassistent tjener på 5-10 år! Det er så absurd at man ikke engang kan tenke seg til hvor stor forskjell det er. Og at pengene ødelegger fotballen er det lite tvil om, og jeg håper det en gang i nærmeste fremtid blir gjort nødvendige endringer som bremser opp, og i beste fall reverserer det økonomiske i spillet. Som tidligere nevnt vil jeg varmt anbefale den nye Netflix serien; An English Game. Fra 1880-årenes fotballhverdag på balløya, allerede da begynte pengene å favorisere.....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Resten av sesongen 2019/20

Innlegg Morten T. » 25 Mar 2020, 17:44

Takk for tips, Svein! Den skal sees.
Jeg er et stykke inne i Peaky Blinders på Netflix nå. Ikke fotballrelatert, men en engelsk serie på fra gjengmiljøet i Birmingham i mellomkrigstida. Tøffe greier det også.
Ta vare på deg sjøl, så satser vi på å treffes på Frisk-Grüner neste sesong og øl før matchen på Lancelot. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron