Koronavirus

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Koronavirus

Innlegg Josef » 10 Jun 2020, 08:14

Michael O'Neill har testet positivt for covid-19.

https://www.stokecityfc.com/news/2020/j ... Statement/
Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 10 Jun 2020, 10:25

Josef skrev:Michael O'Neill har testet positivt for covid-19.

https://www.stokecityfc.com/news/2020/j ... Statement/

Håper dette går bra. O`Neill har vel så vidt tippa 50 år og er sånn sett ikke helt i risikogruppa aldersmessig sett.
Høy alder og underliggende sykdommer ser ut til å være de viktigste faktorene for å utvikle alvorlige symptomer, så fortsatt viktig å beskytte de som tilhører disse gruppene.

Da blir det vel McKinlay( og kanskje litt Delap? ) som blir caretaker.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg vegar56 » 10 Jun 2020, 10:51

Man trenger vel ikke være rakettforsker for å kunne holde seg til de sikkerhetsreglene for å unngå smitte?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 10 Jun 2020, 11:45

vegar56 skrev:Man trenger vel ikke være rakettforsker for å kunne holde seg til de sikkerhetsreglene for å unngå smitte?

Nei, men du er faktisk avhengig av at folk rundt deg gjør det samme.
Personlig har jeg aldri helt greid å forstå folk som bare tusler forbi vasken etter å ha gjort sitt fornødne på toalettet på et utested eller avtrede som sådan, eller de som bare skyller hendene et par sekunder i vann og litt såpe etter det samme. Eller de som skal klemme og hilse etter først å ha produsert noen hostekuler. Osv., osv....
Slike ting bør være barnelærdom å forstå at man ikke skal gjøre etter mitt syn, uavhengig av hva slags yrkesvei man har valgt i livet og hvor dette med hygiene faktisk er helt essensielt.
Kanskje det blir en holdningsendring i forhold til viktigheten av slike helt elementære handlinger for å forhindre sykdom framover? Det begynner å bli ganske mange år siden Ignaz Semmellweis ble latterliggjort for å påpeke betydningen av håndhygiene( ikke ulikt det forsøket på latterliggjøring mange folk som er langt forut sin samtid opplever relativt ofte på forskjellige felt ).

Koronaviruset smitter veldig lett, så det er ikke alltid at det holder å gjøre "alt rett" selv i forhold til tiltak og prosedyrer.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 19 Jun 2020, 10:44

O`Neil skal visstnok være friskmeldt og stå på sidelinja mot Reading.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg onside » 20 Jun 2020, 16:12

Morten T. skrev:Personlig har jeg aldri helt greid å forstå folk som bare tusler forbi vasken etter å ha gjort sitt fornødne på toalettet på et utested eller avtrede som sådan, eller de som bare skyller hendene et par sekunder i vann og litt såpe etter det samme. Eller de som skal klemme og hilse etter først å ha produsert noen hostekuler. Osv., osv....
Slike ting bør være barnelærdom å forstå at man ikke skal gjøre etter mitt syn, uavhengig av hva slags yrkesvei man har valgt i livet og hvor dette med hygiene faktisk er helt essensielt.
Kanskje det blir en holdningsendring i forhold til viktigheten av slike helt elementære handlinger for å forhindre sykdom framover? Det begynner å bli ganske mange år siden Ignaz Semmellweis ble latterliggjort for å påpeke betydningen av håndhygiene( ikke ulikt det forsøket på latterliggjøring mange folk som er langt forut sin samtid opplever relativt ofte på forskjellige felt ).
.

He he, Ignaz Semmellweis, hvor tar du det fra? :o

Uansett, helt på linje her når det gjelder det vi kan kalle barne-lærdom. Lar meg overraske over hvor mange som ikke - og ikke i det hele tatt - rusler bort om vasken etter toalettbesøk. Må da være i alles interesse at det skal være unødvendig å spre både det ene og andre rundt omkring.

Ser du sier at O'Neill er på sidelinjen i da, da kan han vel ikke testet positivt på Covid19 vel? Eller?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 21 Jun 2020, 10:02

onside skrev:
Morten T. skrev:Personlig har jeg aldri helt greid å forstå folk som bare tusler forbi vasken etter å ha gjort sitt fornødne på toalettet på et utested eller avtrede som sådan, eller de som bare skyller hendene et par sekunder i vann og litt såpe etter det samme. Eller de som skal klemme og hilse etter først å ha produsert noen hostekuler. Osv., osv....
Slike ting bør være barnelærdom å forstå at man ikke skal gjøre etter mitt syn, uavhengig av hva slags yrkesvei man har valgt i livet og hvor dette med hygiene faktisk er helt essensielt.
Kanskje det blir en holdningsendring i forhold til viktigheten av slike helt elementære handlinger for å forhindre sykdom framover? Det begynner å bli ganske mange år siden Ignaz Semmellweis ble latterliggjort for å påpeke betydningen av håndhygiene( ikke ulikt det forsøket på latterliggjøring mange folk som er langt forut sin samtid opplever relativt ofte på forskjellige felt ).
.

He he, Ignaz Semmellweis, hvor tar du det fra? :o

Uansett, helt på linje her når det gjelder det vi kan kalle barne-lærdom. Lar meg overraske over hvor mange som ikke - og ikke i det hele tatt - rusler bort om vasken etter toalettbesøk. Må da være i alles interesse at det skal være unødvendig å spre både det ene og andre rundt omkring.

Ser du sier at O'Neill er på sidelinjen i da, da kan han vel ikke testet positivt på Covid19 vel? Eller?

Semmelweis er en kombo av barnelærdom og en periode i ungdomstida med fiksering på bøkene til Bjørneboe. :) :mrgreen:

Ja, det med å vaske hender er viktig. Og her har jeg observert i årenes løp at dette er helt klasseløst. Det kan like gjerne være blådresser fra BI, folk med genseren knyttet over skuldrene og Frognerfruer som slumser med dette, som det kan være pønkere på Blitz eller folk som bor under broer. Det er kanskje det som er mest overraskende her.
Vet ikke helt ståa rundt dette med O’Neill og sykdomsforløpet hans, men går ut i fra at han er erklært frisk av kyndig personell? :?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 21 Jul 2020, 14:03

Det KAN bli aktuelt med tilskuere på kampene fra oktober igjen.:
https://talksport.com/football/733720/c ... s-october/

Dette er selvfølgelig høyst usikkert og avhenger av utvikling. F.eks. har jo nå smitten blusset opp igjen i Spania, noe som gjør at bl.a. ferierende nordmenn, som fullstendig frivillig har valgt å legge turen dit i sommer, må belage seg på karantene når de en gang er tilbake i gamlelandet. Så fort kan det snu med dette viruset( i hvertfall inntil det finnes en vaksine eller medisin ), så dette med tilskuere tilbake på kampene i oktober er neppe noe som kan sies å være hogget i stein, men man kan jo alltids håpe...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 31 Okt 2020, 22:16

Jeg registrerer at Storbritannia stenger ned igjen:
https://www.nrk.no/urix/britene-stenger-ned-1.15223873

Jeg vet dog ikke om dette vil påvirke fotballen også? Det vil ikke være helt usannsynlig at idrett også vil bli påvirket, men det gjenstår å se...

Var å kikka på det lokale hockeylaget Grüner her om dagen. En merkelig opplevelse å være tilskuer for tida. Munnbind og avstand til andre folk er en kombo som idéelt sett aldri burde ha eksistert utenfor veggene til en helseinstitusjon. Etter kampen, et par drinker på baren til Norgesmesteren i drinkmiksing. Det samme der: munnbind, avstand og folk som beveger seg som barbiedukker. Det tar bort rimelig mye av gleden med å gå å se på sport og å sosialisere. Hele poenget med å bo i en by( og i og for seg utenfor ) og å eksistere er jo å interagere med andre levende vesener.
Håper vi snart ser lys i enden av tunnelen, men det ser ikke bra ut nå og det blir nok en lang vinter... :evil:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Torstein Norevik » 31 Okt 2020, 23:41

Morten T. skrev:Jeg registrerer at Storbritannia stenger ned igjen:
https://www.nrk.no/urix/britene-stenger-ned-1.15223873

Jeg vet dog ikke om dette vil påvirke fotballen også? Det vil ikke være helt usannsynlig at idrett også vil bli påvirket, men det gjenstår å se...

Var å kikka på det lokale hockeylaget Grüner her om dagen. En merkelig opplevelse å være tilskuer for tida. Munnbind og avstand til andre folk er en kombo som idéelt sett aldri burde ha eksistert utenfor veggene til en helseinstitusjon. Etter kampen, et par drinker på baren til Norgesmesteren i drinkmiksing. Det samme der: munnbind, avstand og folk som beveger seg som barbiedukker. Det tar bort rimelig mye av gleden med å gå å se på sport og å sosialisere. Hele poenget med å bo i en by( og i og for seg utenfor ) og å eksistere er jo å interagere med andre levende vesener.
Håper vi snart ser lys i enden av tunnelen, men det ser ikke bra ut nå og det blir nok en lang vinter... :evil:

Stoke City la i kveld ut denne meldingen på sin hjemmeside:

https://www.stokecityfc.com/news/2020/o ... us-update/

Foreløpig ser det altså ut som om fotballen får fortsette...en stund til i alle fall.

Vi får håpe at ting etter hvert begynner å normalisere seg igjen.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron