Koronavirus

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Koronavirus

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2020, 15:32

Følgene av dette viruset kan bli at PL-kamper vil bli spilt for tomme tribuner, evt. avlyse/utsette kamper:
https://www.bbc.com/sport/football/51747062
https://www.vg.no/sport/fotball/i/zG1En ... t-alvorlig

Jeg vil anta at det samme vil gjelde for de øvrige ligaene i England også.
Dette viruset er ingenting å spøke med og er svært alvorlig, og da spesielt i forhold til sårbare grupper som muligens er mer mottagelig for smitte og derav i større grad blir skadelidende her. Alle slike tiltak som nå iverksettes eller blir vurdert iverksatt gjøres i solidaritet med mennesker som fra før er sårbare og svekket, og for meg er derfor dette er bra og riktig.

De som har bestilt tur til England bør følge nøye med framover i forhold til utsettelser osv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 06 Mar 2020, 15:39

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 07 Mar 2020, 01:15

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg vegar56 » 07 Mar 2020, 16:34

Var på Hamar, i Vikingeskipet, forrige helg, der var det folk fra hele verden, og mange "gamlinger" (vi er oppe i årene vi som fortsatt synes at skøyteløp er kult), men det virket ikke som noen tok noe hensyn til Corona der, og WC-avslutningen på skøyter går for fulle tribuner så jeg på TV nå.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2020, 12:57

vegar56 skrev:Var på Hamar, i Vikingeskipet, forrige helg, der var det folk fra hele verden, og mange "gamlinger" (vi er oppe i årene vi som fortsatt synes at skøyteløp er kult), men det virket ikke som noen tok noe hensyn til Corona der, og WC-avslutningen på skøyter går for fulle tribuner så jeg på TV nå.

Dette handler vel i bunn og grunn om hvor mye frihet vi som samfunn og enkeltmennesker er villig til å gi fra oss for å beskytte en sårbar minioritet?
For majoriteten av befolkninga er dette viruset intet problem, men det KAN være det for din gamle mor eller far, din syke søster eller bror, samboeren din eller barna dine( gitt at noen av disse har en sykdom fra før som svekker dem ). Det hadde vært litt småkjipt å få vite i etterkant at du smittet noen av disse bare for at en genever-drikkende nederlender eller en pære full nordmann med kubjeller, viking-plasthjelm og et generelt lunkent forhold til hygiene hadde nyst deg i nakken på et skøyteløp, eller hva?

Italia og Kina har jo sperret av deler av landene sine totalt. Nettopp for å hindre spredning hos de aller svakeste i blant oss. Ikke umulig, men selvfølgelig heller ikke sikkert, at slike tiltak vil bli satt i verk i andre land etterhvert også. F.eks. Norge og England. Det er umulig å forutsi nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 09 Mar 2020, 10:45

Stoke, og andre klubber i ligasystemet. møtes i dag for å diskutere koronaviruset.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ng-3928379

Serie A i Italia og det øvrige ligaspillet går vel for halv maskin og knapt nok det, så ikke umulig at dette skjer i England etterhvert også???
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 09 Mar 2020, 15:15

En følge av dette kan også bli at FA løser opp i forhold til regulering på TV-matcher og tillater at alle matcher kan sendes samtidig.
https://www.thetimes.co.uk/article/fa-l ... -kx8csgqpr
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 11 Mar 2020, 13:16

Nottingham Forest sin eier er smittet og skal ha hatt kontakt med spillere og andre i klubben.:
https://www.nottinghamforest.co.uk/news ... statement/

Flere matcher i Europa spilles for tomme tribuner og det er ligaer som stoppes helt. Det vil faktisk være overraskende hvis ikke noe tilsvarende vil skje i løpet av kort tid i England også.
Som nevnt før, dette er et alvorlig virus( spesielt for svake/syke grupper i samfunnet, men kan være det også for andre ), og hver og en person har et ansvar om å ikke spre smitten videre. I en slik sammenheng betyr fotball absolutt null og niks og nada, og det vil derfor være helt greit med tomme tribuner og avlyste kamper framover til dette er under kontroll.

Til og med kampene til Grüner( som jeg pleier å se på ) i kvalserien i ishockey her hjemme blir nå sannsynligvis avlyst, selv om det sjelden er mer enn 100-300 tilskuere på de matchene. Og det vil være helt greit.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Koronavirus

Innlegg Svein Nilsen » 11 Mar 2020, 16:41

Morten T. skrev:Nottingham Forest sin eier er smittet og skal ha hatt kontakt med spillere og andre i klubben.:
https://www.nottinghamforest.co.uk/news ... statement/

Flere matcher i Europa spilles for tomme tribuner og det er ligaer som stoppes helt. Det vil faktisk være overraskende hvis ikke noe tilsvarende vil skje i løpet av kort tid i England også.
Som nevnt før, dette er et alvorlig virus( spesielt for svake/syke grupper i samfunnet, men kan være det også for andre ), og hver og en person har et ansvar om å ikke spre smitten videre. I en slik sammenheng betyr fotball absolutt null og niks og nada, og det vil derfor være helt greit med tomme tribuner og avlyste kamper framover til dette er under kontroll.

Til og med kampene til Grüner( som jeg pleier å se på ) i kvalserien i ishockey her hjemme blir nå sannsynligvis avlyst, selv om det sjelden er mer enn 100-300 tilskuere på de matchene. Og det vil være helt greit.


Du har mange gode vurderinger rundt dette alvorlige temaet Morten. Jeg er selvfølgelig enig i det du skriver og håper at vi snart når toppen og at det etter hvert gir seg slik at vi kan komme i normalt gjenge igjen. Men før det skjer så blir det nok ytterligere innskrenkninger. Også et hardt slag for meg at sluttspillet i ishockey nå er avlyst - trøsten da er at Frisk-Asker fortsatt er regjerende mestere til tross for en noe skuffende sesong!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Koronavirus

Innlegg Morten T. » 12 Mar 2020, 13:46

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Nottingham Forest sin eier er smittet og skal ha hatt kontakt med spillere og andre i klubben.:
https://www.nottinghamforest.co.uk/news ... statement/

Flere matcher i Europa spilles for tomme tribuner og det er ligaer som stoppes helt. Det vil faktisk være overraskende hvis ikke noe tilsvarende vil skje i løpet av kort tid i England også.
Som nevnt før, dette er et alvorlig virus( spesielt for svake/syke grupper i samfunnet, men kan være det også for andre ), og hver og en person har et ansvar om å ikke spre smitten videre. I en slik sammenheng betyr fotball absolutt null og niks og nada, og det vil derfor være helt greit med tomme tribuner og avlyste kamper framover til dette er under kontroll.

Til og med kampene til Grüner( som jeg pleier å se på ) i kvalserien i ishockey her hjemme blir nå sannsynligvis avlyst, selv om det sjelden er mer enn 100-300 tilskuere på de matchene. Og det vil være helt greit.


Du har mange gode vurderinger rundt dette alvorlige temaet Morten. Jeg er selvfølgelig enig i det du skriver og håper at vi snart når toppen og at det etter hvert gir seg slik at vi kan komme i normalt gjenge igjen. Men før det skjer så blir det nok ytterligere innskrenkninger. Også et hardt slag for meg at sluttspillet i ishockey nå er avlyst - trøsten da er at Frisk-Asker fortsatt er regjerende mestere til tross for en noe skuffende sesong!

Enig Svein. Håper dette passerer etterhvert, men det vil ta tid.
Det jeg frykter aller mest, og alltid har frykta, er at den mobben jeg kaller for "Drita Full Før Drøbakssundet"-gjengen, og lignende skrotinger, ikke følger de kunnskapsbaserte vurderingene som gis, men tvert i mot heller følger sin egen mangelfulle overbevisning.
Min svigermor er lege, en av mine beste kompiser er lege og forsker i Tromsø, jeg kjenner Line Vold( som er direktør på FHI og på TV hver dag nå) etter å ha jobbet med henne noen år og jeg har selv jobbet i matbransjen og helsevesenet i mange år og vet hvor ekstremt viktig det er med hygiene for å unngå sykdom. Jeg lytter når disse folka snakker fordi jeg vet at de har peiling etter mange års erfaring og forsakelser for å tilegne seg viten og kunnskap.
Så dette koker ned til hvem man velger å innhente kunnskap og råd fra og hvor mye vekt man legger på det. Enten til de som har viet mange år av livet sitt på å studere, forske, lese og innhente kunnskap, eller de som synser om ting de ikke har det minste greie på.
Uansett, ta vare på dere selv og folkene rundt dere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron