Financial Fair Play

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Financial Fair Play

Innlegg Morten T. » 07 Feb 2020, 17:22

Det er liten tvil om at FFP snevrer inn handlingsrommet til Stoke( og en god del andre klubber ) kraftig. De som måtte tro at klubben kan bruke penger som møkkfulle sjømenn og velge fra øverste hylle må tro om igjen.:
https://footballleagueworld.co.uk/detai ... -provided/

Dette med FFP blir og er en slags ny hverdag og det klubben trenger da er en pragmatisk og smart fyr som med de forutsetningene lagt til grunn kan lage gull av...ehemmm...gråstein. Vedkommende må rett og slett få spillere og andre relatert til klubben å «push above their own weight» som det heter på inglisj.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Financial Fair Play

Innlegg onside » 12 Feb 2020, 21:31

Birmingham i trøbbel for økonomiske doping igjen. Kan nå risikere 3 poeng i trekk, mens de i forrige sesong fikk hele 9 poeng minus..... Hvorfor bare 3 poeng, og var der lånet av Hogan som var tungen på vektskålen?

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... deduction/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Financial Fair Play

Innlegg Morten T. » 14 Feb 2020, 22:47

I mange år har noen av oss etterlyst tiltak i fotballen som kan skape likere konkurranseforhold og en mer reinhårig fotballbransje. For hvorfor skal det være greit å jukse utenfor banen slik at klubber som gjør dette får en fordel, mens de aller fleste supportere synes det er ugreit at det jukses på banen?( noen av oss er til og med så ekstreme at vi reagerer hvis juks, skuespill og dommerfeil går i favør av eget lag )
UEFA gjør noe bra her og jeg håper at dette bare er starten på en real ryddesjau. Klubber som jukser frarøver nemlig muligheten til andre klubber å skape seg eventuell suksess. Klubber som har valgt å følge regelverket og som har moral.:
https://www.nrk.no/sport/uefa-straffer- ... 1.14903940
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Financial Fair Play

Innlegg onside » 15 Feb 2020, 15:03

Manchester City er ille ute med krumspring i regnskapet fra 2012-16, hvor inntektene tydeligvis er sprøytet inn fra eierne og dekket over som sponsorinntekter.
Mulig straff er utestengelse fra Champions League i to år. Spenstig og sikkert på sin plass hvis dette er riktig. De kommer til å anke.
https://www.tv2.no/sport/11214830?ref=s ... ef2=widget

så ja Morten, regelverket benyttes og det virker!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Financial Fair Play

Innlegg Morten T. » 16 Feb 2020, 13:13

onside skrev:Manchester City er ille ute med krumspring i regnskapet fra 2012-16, hvor inntektene tydeligvis er sprøytet inn fra eierne og dekket over som sponsorinntekter.
Mulig straff er utestengelse fra Champions League i to år. Spenstig og sikkert på sin plass hvis dette er riktig. De kommer til å anke.
https://www.tv2.no/sport/11214830?ref=s ... ef2=widget

så ja Morten, regelverket benyttes og det virker!

Mer her:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Qo05P ... jordskjelv

Har sagt i mange år at for min del er det viktigste at en klubb er anstendig, har moral og vil klatre kultivert.
Fotballklubber betyr, og skal bety, mye mer enn pokaler og poeng. De skal være en bidragsyter i lokalsamfunnet og samfunnet forøvrig.

Jeg har alltid undret meg over paradokset det er at dresskledde hvitsnippforbrytere med colgate-smil og glatt sleik så lett slipper unna straff for å berike seg sjøl på bekostning av andre, mens en som har fått litt for mye utbetalt av NAV, røyka en bønne på gata eller tatt med et par flasker for mye gjennom tollen, straffes forholdsvis knallhardt.

Med mindre disse dresskledde åtseleterne kjører den vanlige pakka med å hyre inn stjerneadvokater som kan redde skinnet deres, så kan denne episoden med Manchester City være begynnelsen på en ny tid i fotballen som noen av oss, på tross av motbør typ «Du må følge med i tida Morten, vettu!», lenge har ønsket oss. En tid for rettferdighet hvor fotballen igjen kan identifisere seg med hvor den kommer fra, og ikke være et leketøy for skamrike og narsissistiske pappagutter med porselenshud og babyfett på magan.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Financial Fair Play

Innlegg Knut Ole » 18 Feb 2020, 10:20

Morten T. skrev:
onside skrev:Manchester City er ille ute med krumspring i regnskapet fra 2012-16, hvor inntektene tydeligvis er sprøytet inn fra eierne og dekket over som sponsorinntekter.
Mulig straff er utestengelse fra Champions League i to år. Spenstig og sikkert på sin plass hvis dette er riktig. De kommer til å anke.
https://www.tv2.no/sport/11214830?ref=s ... ef2=widget

så ja Morten, regelverket benyttes og det virker!

Mer her:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Qo05P ... jordskjelv

Har sagt i mange år at for min del er det viktigste at en klubb er anstendig, har moral og vil klatre kultivert.
Fotballklubber betyr, og skal bety, mye mer enn pokaler og poeng. De skal være en bidragsyter i lokalsamfunnet og samfunnet forøvrig.

Jeg har alltid undret meg over paradokset det er at dresskledde hvitsnippforbrytere med colgate-smil og glatt sleik så lett slipper unna straff for å berike seg sjøl på bekostning av andre, mens en som har fått litt for mye utbetalt av NAV, røyka en bønne på gata eller tatt med et par flasker for mye gjennom tollen, straffes forholdsvis knallhardt.

Med mindre disse dresskledde åtseleterne kjører den vanlige pakka med å hyre inn stjerneadvokater som kan redde skinnet deres, så kan denne episoden med Manchester City være begynnelsen på en ny tid i fotballen som noen av oss, på tross av motbør typ «Du må følge med i tida Morten, vettu!», lenge har ønsket oss. En tid for rettferdighet hvor fotballen igjen kan identifisere seg med hvor den kommer fra, og ikke være et leketøy for skamrike og narsissistiske pappagutter med porselenshud og babyfett på magan.

Klar tale. Og god tale, Morten!
Fotballklubber skal bety mer enn pokaler og poeng. Og penger! Det sosiale fundamentet er også vesentlig.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Financial Fair Play

Innlegg mfkpotter » 18 Feb 2020, 17:16

Dette er jo bare vås, hvis UEFA finner ut at de skal utestenge Man City, så kan de i samme slengen utestenge Barcelona, Real Madrid, PSG og et titalls andre lag.
Håpløst...…..
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Financial Fair Play

Innlegg Morten T. » 18 Feb 2020, 21:14

mfkpotter skrev:Dette er jo bare vås, hvis UEFA finner ut at de skal utestenge Man City, så kan de i samme slengen utestenge Barcelona, Real Madrid, PSG og et titalls andre lag.
Håpløst...…..
Hvis de finner ut at noen av disse klubbene har brutt, eller bevisst omgått, gjeldene regelverk, så ja da er det bare å kjøre på og legge dem i håndjern.
Jeg er ikke enig i at dette er vås. Jeg mener at UEFA her faktisk går inn og benytter det gjeldende regelverket for å straffe Man C( og forhåpentligvis andre klubber etterhvert ).
En annen positiv effekt av dette er at en straffereaksjon mot ManC høyst sannsynlig vil virke preventivt. Andre klubber vil rett og slett se at straffereaksjonen for å jukse utenfor banen vil få en konsekvens og at noen faktisk følger med på lyssky aktivitet.
Jeg synes det er bra, jeg. Et sted må de starte. Og det er i hvertfall bedre enn å sitte med henda i fanget og se en annen vei. Slik det har blitt gjort I altfor lang tid i fotballens verden.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Financial Fair Play

Innlegg Morten T. » 18 Feb 2020, 21:21

Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Manchester City er ille ute med krumspring i regnskapet fra 2012-16, hvor inntektene tydeligvis er sprøytet inn fra eierne og dekket over som sponsorinntekter.
Mulig straff er utestengelse fra Champions League i to år. Spenstig og sikkert på sin plass hvis dette er riktig. De kommer til å anke.
https://www.tv2.no/sport/11214830?ref=s ... ef2=widget

så ja Morten, regelverket benyttes og det virker!

Mer her:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Qo05P ... jordskjelv

Har sagt i mange år at for min del er det viktigste at en klubb er anstendig, har moral og vil klatre kultivert.
Fotballklubber betyr, og skal bety, mye mer enn pokaler og poeng. De skal være en bidragsyter i lokalsamfunnet og samfunnet forøvrig.

Jeg har alltid undret meg over paradokset det er at dresskledde hvitsnippforbrytere med colgate-smil og glatt sleik så lett slipper unna straff for å berike seg sjøl på bekostning av andre, mens en som har fått litt for mye utbetalt av NAV, røyka en bønne på gata eller tatt med et par flasker for mye gjennom tollen, straffes forholdsvis knallhardt.

Med mindre disse dresskledde åtseleterne kjører den vanlige pakka med å hyre inn stjerneadvokater som kan redde skinnet deres, så kan denne episoden med Manchester City være begynnelsen på en ny tid i fotballen som noen av oss, på tross av motbør typ «Du må følge med i tida Morten, vettu!», lenge har ønsket oss. En tid for rettferdighet hvor fotballen igjen kan identifisere seg med hvor den kommer fra, og ikke være et leketøy for skamrike og narsissistiske pappagutter med porselenshud og babyfett på magan.

Klar tale. Og god tale, Morten!
Fotballklubber skal bety mer enn pokaler og poeng. Og penger! Det sosiale fundamentet er også vesentlig.
Jo, takk Knut Ole.
Jeg tror vi står skulder ved skulder her. :)
Klubber som St. Pauli og Union Berlin vet vi jo betyr enormt mye mer for folk enn bare penger, pokaler og poeng.
Jeg ser det jo også her på østkanten av Oslo hvor vi begge kommer fra, at fotballklubbene betyr mye for mange og kan f. eks. være med på å løfte folk som kanskje ikke har den letteste hverdagen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Financial Fair Play

Innlegg Svein Nilsen » 18 Feb 2020, 21:52

mfkpotter skrev:Dette er jo bare vås, hvis UEFA finner ut at de skal utestenge Man City, så kan de i samme slengen utestenge Barcelona, Real Madrid, PSG og et titalls andre lag.
Håpløst...…..


Tja, det er vel ikke bare vås Rune, men jeg skjønner hva du mener. At ikke PSG er "tatt" virker jo underlig, og flere med de. Men saken med City stammer jo primært tilbake til 2012-2016. Kanskje litt skremmende at det tar 3-4 år før straffen kommer. Jeg synes det i utgangspunktet er bra, FFP er jo laget av en grunn og da skal det vel følges. Man City setter nok på en bråte advokater som kommer til å få redusert straffen betydelig, men jeg håper jo at de som bryter FFP blir tatt og får straff som fortjent. Med de latterlig dyre spillerne vi har kjøpt se siste årene og de astronomiske lønningene de får/har fått så er vel også vi litt i faresonen vil jeg tro. Stoke City er jo rimelig skakkjørt på mange hold og spesielt det at vi låner spillere opp i nivå som presterer brukbart sier mye om vår situasjon.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron