Banestørrelse

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Banestørrelse

Innlegg bejori » 18 Apr 2011, 15:57

Etter å ha sett Stoke spille glimrende fotball på den store Wembleymatta, 5 meter bredre enn på Britannia, kan man spørre seg om ikke Stoke heller burde utvidet matta på Britannia når vi har så gode vinger som vi har nå, og Walters og Jones få mer rom foran og blir vanskeligere å binde opp. I går fikk vi i hver fall se at det ikke var noen bakdel med et stort areal å spille på. Hva mener dere andre?
bejori
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 293
Registrert: 09 Aug 2010, 23:27

Re: Banestørrelse

Innlegg torage » 18 Apr 2011, 16:37

Interessant spørsmål. Ingen tvil om at Pulis nå virkelig bærer frukter av å satse på to gode gammeldagse winger som Etherington og Pennant er. Det som gleder meg så enormt er at vi scorer og kommer til disse sjansene uten at det er ved hjelp av disse lange innkastene til Delap. Vi har vel scoret fantastiske 11 mål på de siste tre kampene, 4 mot Newcastle, 2 mot Tottenham og nå 5 mot Bolton. Og det er vel ingen direkte som følge av innkastene, selv om målet til Huth i går kom etter litt frem og tilbake som følge av innkastet. Og da begynner innkastene til Delap ikke være noe stort argument for at det vil være til vår fordel med en smal bane hjemme på Britannia. Nå spilte vi jo det samme glimrende angrepsspillet hjemme mot Newcastle også, så det funker tydeligvis med godt wingspill på en smal bane også. Jeg tror nok hovedårsaken er at nå har Etherington, Pennant, Jones og Walters alle kommet i toppform og da går alt på skinner, smal eller bred bane. Men det er godt mulig at dette samspillet kan bli enda bedre hvis de får enda bedre plass å boltre seg på i angrepsspillet. Vil nok tro at Delap vil bli erstattet i løpet av sommeren med N`Zogbia og/eller Parker og at vi får inn et par nye backer, og hvis vi systematisk legger om spillestilen fra de lange innkastene og lange ballene framover, så er det kanskje ikke så dumt med litt bredere bane. Men genistreket til Pulis er vel at han tar små skritt om gangen, han legger ikke om stilen over natta, fremdeles vil styrke, innkast, dødballer være et varmerke, men at vi etterhvert får flere og flere strenger å spille på.
Forresten, Carew virker å være milevis fra en startelver slik de nå spiller angrepsrekka vår :)
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Banestørrelse

Innlegg jørgen » 18 Apr 2011, 23:26

Jeg orker ikke skrive langt om dette, og jeg deler deres meninger til det fulle. Synes vi var dominante mot et godt Bolton-lag! Dette var tidenes opplevelse i mitt liv! stemningen på wembley var massiv!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Banestørrelse

Innlegg Morten T. » 19 Apr 2011, 08:48

De første åra i PL var det kjempesmart å krympe banen( et velkjent triks for antatt dårligere lag ), og Pulis var hjernen bak og det var en smart vurdering, men som dere skriver så har vi to gode vinger nå og spesielt Pennant( som etter min mening var banens beste på Wembley ) kommer veldig godt til rette når han får plass. Banen på Britannia kan fint utvides. Det er en del areal med gress som står ubrukt der. Jeg er usikker, men mener at kartet( les; bane, taktikk osv. ) bør forandres hvis terrenget( les; spillerstall ) gjør det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 122 gjester

cron