Overgangsvinduet januar 2020

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2020, 00:22

Nok en klubb i trøbbel pga. FFP:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ay-3747953

Lover og regler skal og må diskuteres og debatteres konstant og som følge av det muligens forandres( enten strammes til, liberaliseres eller avskaffes) En lov eller regel er ikke fasit for all fremtid. Hadde det vært det så hadde det f.eks. fortsatt ikke vært lov å danse på 2. Juledag i Kongeriket Norge, MEN hva kommer til FFP så er dette dagens regler, et regelverk som klubbene selv har vært med på å vedta. Derfor er det også helt rett å straffe klubber som bryter et regelverk som er skapt for å skape likere forutsetninger UTENFOR banen, på samme måte som man idømmes forskjellig type straff for å bryte regelverket som eksisterer PÅ banen. Dette må gjøres helt til regelverket evt. forandres eller avskaffes.

Derfor: Sett i gang og trekk poeng fra klubber som forsøker å jukse!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 17 Jan 2020, 23:14

Jada, Derby er farlig nær poengtrekk, og jeg tror også Stoke er livredde for å komme i samme situasjon, og navigerer deretter som beskrevet over her. Derfor blir også Woods (verdi £5m) lån ut og erstattet ev Jordan Thompson (verdi £0.1m) så det ser ut til at vi går på gummisåler igjennom denne sesongen, og kanskje neste også hvis ikke vi får solgt noen av stor-fiskene våre.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2020, 23:28

onside skrev:Jada, Derby er farlig nær poengtrekk, og jeg tror også Stoke er livredde for å komme i samme situasjon, og navigerer deretter som beskrevet over her. Derfor blir også Woods (verdi £5m) lån ut og erstattet ev Jordan Thompson (verdi £0.1m) så det ser ut til at vi går på gummisåler igjennom denne sesongen, og kanskje neste også hvis ikke vi får solgt noen av stor-fiskene våre.

Det stemmer. Dette er balansering på stram line og det gjelder å komme seg gjennom denne sesongen uten å falle av og ned i manesjen med topplokket først.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg KaffeM » 20 Jan 2020, 14:45

Noen som har noen formening om hvor mange nye spillere vi kan forvente inn i dette overgangsvinduet?
Beror det kun på hvor mange spillere det forsvinner og ville det eventuelt være smart å kun redusere stallen og samtidig signalisere dedikert tillit til en mindre tropp?
Jeg håper på 2 spillere inn og 4-6 ut - fra i dag og frem til vinduet stenger.
Tror faktiskt at en exit for Allen og Butland ville vært smart på flere tenkelige måter. Tenker da økonomi, utvikling av klubb, ferdigheter og fremtidig bidrag.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 20 Jan 2020, 15:34

KaffeM skrev:Noen som har noen formening om hvor mange nye spillere vi kan forvente inn i dette overgangsvinduet?
Beror det kun på hvor mange spillere det forsvinner og ville det eventuelt være smart å kun redusere stallen og samtidig signalisere dedikert tillit til en mindre tropp?
Jeg håper på 2 spillere inn og 4-6 ut - fra i dag og frem til vinduet stenger.
Tror faktiskt at en exit for Allen og Butland ville vært smart på flere tenkelige måter. Tenker da økonomi, utvikling av klubb, ferdigheter og fremtidig bidrag.

Jo ja, jeg vet ikke, men av det jeg leser av kommentarer underveis her og hvilke signaler som blir gitt, ser vi ganske så handlingslammet ut akkurat nå. Hvis vi ser stort på det låner vi UT spillere med innkjøpspris på ca £80M, og vi har også delvis lønnskostnader for disse.... (Imbula, Wimmer, Afobe, Bauer, Ndyaie, Etebo, Woods) i tillegg har vi fremdeles Duffy og Horgan på lån. Atter i tillegg har vi spillere som MON ikke vil bruke og vurderes solgt!!! (Diouf? og Gregory?) Så ja - her er vi presset. Og presset vil vel ikke avta på kort sikt heller .

Derfor tror jeg ikke det vil bli handlet noen spillere av betydning på kort sikt. Jeg blir overrasket dersom Jones eller Cosgrove kommer inn, fordi, som du sier, da må vi kvitte oss med Allen eller Butland i samme vindu.... og det ser det jo ut til at vi ikke ønsker?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg -Tottal- » 20 Jan 2020, 22:02

Ok - alle er enige om storsalg og rydding i spillerstallen.
MEN - burde ikke første prioritet faktisk være å klare oppgaven med å beholde plassen på Nivå II ?
Salg av de beste spillerne som Allen (har vi en spiller som har bidratt så mye, og som enkelt kunne ha fått
så mye mer av sin fotballkarriere enn å kjempe hver uke for Stoke City ?) er etter min mening en sikker
vei til Nivå III slik situasjonen faktisk er for klubben....hvorfor ikke selge spillere som Campbell også, han har
jo vist seg som en lovende spiller med en stor fremtid. Et B-lag av lagets veldig tvilsomme kvaliteter er rett og
slett en sikker vei nedover
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2020, 22:56

Interessant lesning:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... fp-3758578
Dette med FFP er ingen enkel greie. Her trengs det tydeligvis en master og jevnlig etterutdanning i revisoryrket for å klare å få sånn nogenlunde grei oversikt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 21 Jan 2020, 23:05

-Tottal- skrev:Ok - alle er enige om storsalg og rydding i spillerstallen.
MEN - burde ikke første prioritet faktisk være å klare oppgaven med å beholde plassen på Nivå II ? Salg av de beste spillerne som Allen (har vi en spiller som har bidratt så mye, og som enkelt kunne ha fått så mye mer av sin fotballkarriere enn å kjempe hver uke for Stoke City ?) er etter min mening en sikker vei til Nivå III slik situasjonen faktisk er for klubben....hvorfor ikke selge spillere som Campbell også, han har jo vist seg som en lovende spiller med en stor fremtid. Et B-lag av lagets veldig tvilsomme kvaliteter er rett og slett en sikker vei nedover


Det jobbes ganske så intenst på to plan her nå som griper inn i hverandre.
1. Det første er det sportslige og få et lag til å ta flest mulig poeng. Hvordan dette skal gjøres er stort sett overlatt til Manager MON.
2. Det andre er å jobbe innenfor reglementet for økonomisk doping, det mye omtalte Financial Fair Play.

Stoke, som klubb har havnet i denne suppa fordi de sportslige resultater ble dårligere og dårligere (av grunner det er dissens om),
mens det på den økonomiske siden ble det øst penger ut på spillere og agenter av ikke riktig kvalitet og kontrakter med lengde som var skammelig lange.
Dette er en ond sirkel hvor det sportslige henger sammen med det økonomiske i en nedadgående spiral. Sunderlands fall likner veldig (dokumentar på Netflix)

Som jeg skrev for noen dager siden over her sliter vi med en gjeng spillere som vi delvis lønner, og som har en innkjøpspris på svimlende £80M og som ikke bidrar, av ulike årsaker, til poengfangsten.
Jeg tror også at alle spillere vurderes i form av salgsobjekter og penger inn i kassa - kontra deres bidrag til poengfangst til klubben. Klart Allen vurderes også, både som en gnistrende midtbanespiller, men også , hvis prisen er riktig, et salgsobjekt. Så kynisk og skruppelløs har fotballen blitt....

Litt morsomt, mens jeg skriver dette legger Sentinel ut denne artikkelen....
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... fp-3758578
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2020, 11:47

onside skrev:Jeg tror også at alle spillere vurderes i form av salgsobjekter og penger inn i kassa - kontra deres bidrag til poengfangst til klubben. Klart Allen vurderes også, både som en gnistrende midtbanespiller, men også , hvis prisen er riktig, et salgsobjekt. Så kynisk og skruppelløs har fotballen blitt....

Dette stemmer godt med min egen oppfatning.
Det er en villet og ønsket utvikling det der, i den forstand at det er så få som protesterer mot utviklinga og så mange som ( stilltiende? ) godtar den.
Fotball har blitt Big Business og nesten bare det, selv om reklamefolk og markedsfolk i fotballbransjen febrilsk forsøker å gjøre det til noe annet ved å pumpe ut slogans som spiller på tilhørighet, følelser og alt det andre som faktisk var genuint og ekte før pengegutta fikk begge henda på rattet...

Å betale 500-1000 kroner for å se på en sport som har nesten alle sine røtter dypt forankra i arbeiderklassen...Urgghh! :evil:
Hadde det vært disse billettprisene for å beskue polo, revejakt, seiling eller golf så okei, men med fotball er det ikke det. :cry:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Lilledino » 22 Jan 2020, 14:08

Morten T. skrev:
onside skrev:Jeg tror også at alle spillere vurderes i form av salgsobjekter og penger inn i kassa - kontra deres bidrag til poengfangst til klubben. Klart Allen vurderes også, både som en gnistrende midtbanespiller, men også , hvis prisen er riktig, et salgsobjekt. Så kynisk og skruppelløs har fotballen blitt....

Dette stemmer godt med min egen oppfatning.
Det er en villet og ønsket utvikling det der, i den forstand at det er så få som protesterer mot utviklinga og så mange som ( stilltiende? ) godtar den.
Fotball har blitt Big Business og nesten bare det, selv om reklamefolk og markedsfolk i fotballbransjen febrilsk forsøker å gjøre det til noe annet ved å pumpe ut slogans som spiller på tilhørighet, følelser og alt det andre som faktisk var genuint og ekte før pengegutta fikk begge henda på rattet...

Å betale 500-1000 kroner for å se på en sport som har nesten alle sine røtter dypt forankra i arbeiderklassen...Urgghh! :evil:
Hadde det vært disse billettprisene for å beskue polo, revejakt, seiling eller golf så okei, men med fotball er det ikke det. :cry:


Lurer på om at den klassiske revejakten med rød jakke, horn, hunder og hester er forbudt.. Om det var den sporten du tenkte på Morten-
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron