Overgangsvinduet januar 2020

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg -Tottal- » 20 Des 2019, 18:44

Når det gjelder spillerkjøp, så var Pulis veldig dyktig til å finne spillere med guts, vilje og ikke minst spillere som også hadde de nødvendige ferdigheter.
Det hjelper ikke bare å kjøpe inn spillere uten at de kan fungere i et lag - Whelan, Walter, Huth og en ung Shawcross (og mange flere) fungerte veldig bra
på mange måter. Pulis visste hva han drev med når det gjaldt kjøp av spillere og å få disse til å fungere i sin egen og spesielle foppalfilosofi.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 26 Des 2019, 13:44

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 28 Des 2019, 11:07

Skotske Hearts ute etter intet mindre enn fire(!) Stokespillere?:
https://www.edinburghnews.scotsman.com/ ... ow-1350711
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 09 Jan 2020, 08:23

UT hittil
Carter-Vickers sendt hjem til Tottenham Hotspur FC fra lån.
Ndiaye grinet seg til Tyrkia på lån.
Etebo har sutret seg til Spania på lån.

INN hittil
Tymon tilbakekalt fra lån i Portugal - fordi vi trenger en venstreback.
Verlinden tilbake fra Bolton -

Utsikter for nye signeringer? De heteste akkurat nå er vel for å dekke opp for Etebo og Nduaye er vel Corry Evans eller Josh Laurent.
Kunne jo håpe hot shot'et Sam Cosgrove, men jeg tipper han blir for dyr. Vi må også ha en høyrekant i stede for Tom Ince. Tipper det jobbes med den saken også.
Så dette med FFP holder et jerngrep rundt pengebruken.....
Sist endret av onside den 09 Jan 2020, 20:35, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2020, 10:19

onside skrev:UT hittil
Så dette med FFP holder et jerngrep rundt pengebruken.....

Det gjør nok det. Jeg synes den ordningen er bra og den har vært lenge etterspurt blant noen av oss. Pengebruken i fotball har altfor lenge vært kvalmende absurd og lønnsutviklingen har vært hinsides og etter mitt syn en fornærmelse mot folk som faktisk utfører en real jobb, så det er bra at noen ser ut til å ville regulere dette.

FFP går utover Stoke nå, og det er synd, men jeg er mener det på litt lengre sikt vil gavne fotballen å forsøke å skape mest mulig like konkurransevillkår utenfor banen også.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2020, 11:08

Det virker som om O`Neill vil satse ungt framover. Flere har jo etterlyst en slik satsing over ganske så lang tid og har derfor ganske sikkert glede av å lese denne interessante artikkelen.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3719040
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2020, 22:29

O’Neill vil prøve å få tak i spillere i aldersgruppen 21-25. Synes forøvrig han sier mye bra her:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... et-3738114
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 16 Jan 2020, 08:57

Med FFP hengende over oss, og en prekær tabellsituasjon gikk vi vel inn i dette vinduet med lave skuldre og lite forhåpninger, og der skuffer vel ikke MON og Stoke oss vel?

MON må jo følge retningslinjene i FFP og det innebærer at troppen må reduseres ytterligere da det lekker lønnskostnader fra de som ikke kan/vil/ønsker bidra til poengfangst i Stoke (Wimmer, Imbula, Etebo, Ndiaye). Så da kan vi vel se langt etter både venstreback, høyreback, stor sterk midtbanegeneral, høyrekant og spiss som kan score mål....... I stede er det "gribbene" i Premier League, Premiership (Scotland) og Bundesliga (Tyskland) som jakter våre spillere (Allen, Campbell, Gregory og Butland) så arbeidsforholdene for prestasjonsgruppen er relativt anstrengt. Noen grep som er gjort har nok kanskje vært riktige - å få bort de som ikke vil være med å yte! Men de begynner å bli tynt på endel plasser hvor vi hadde trengt litt større konkurranse. Jeg tenker i første rekke på venstrebacken, men også høyrebacken. Prestasjonene der og bidraget fremover er altfor dårlig i denne moderne fotballen, Edwards er jo den som kan crosse en ball, men det blir altfor sjeldent. Høyrekant er også en show-stopper med Ince, han har vært og er fremdeles nede i en bølgedal som han ikke greier komme seg opp av, Campbell har medfødte mål/avslutter-egenskaper, men sliter med kontinuitet og samhandling med de andre - også fra høyrekant. Årets spiller, McClean, er jo også helt avskrudd innimellom og trenger konkurranse. MON ser ut til å ikke velge Gregory på topp, og da ser han ingen andre muligheter for han, noe som er helt ubegripelig for meg. Vokes - (£9M), som tydeligvis er spissvalgt til MON, skal jeg ikke si så mye om, men han bør slutte å flire hele tiden og brette opp ermene og jobbe enda hardere.

Jeg tror ikke vi får inn noen som kan bidra i vesentlig grad uten at vi selger Allen eller Butland. Selger vi ikke , står de kontrakten deres ut, og kan gå for en slikk & ingenting om noen måneder. Lystig lesning er ikke dette, men jeg har selvsagt lyst til å bli positivt overrasket dersom MON sine grep fører frem.

PS. Som Morten oppdaterte med i går: Keeper Bursik (19 år) skrev under en 3,5 års kontrakt, så da har vi 4 keeper under kontrakt. Jeg antar det jobbes relativt har i administrasjonen nå om dagen.......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2020, 09:58

onside skrev:Med FFP hengende over oss, og en prekær tabellsituasjon gikk vi vel inn i dette vinduet med lave skuldre og lite forhåpninger, og der skuffer vel ikke MON og Stoke oss vel?

MON må jo følge retningslinjene i FFP og det innebærer at troppen må reduseres ytterligere da det lekker lønnskostnader fra de som ikke kan/vil/ønsker bidra til poengfangst i Stoke (Wimmer, Imbula, Etebo, Ndiaye). Så da kan vi vel se langt etter både venstreback, høyreback, stor sterk midtbanegeneral, høyrekant og spiss som kan score mål....... I stede er det "gribbene" i Premier League, Premiership (Scotland) og Bundesliga (Tyskland) som jakter våre spillere (Allen, Campbell, Gregory og Butland) så arbeidsforholdene for prestasjonsgruppen er relativt anstrengt. Noen grep som er gjort har nok kanskje vært riktige - å få bort de som ikke vil være med å yte! Men de begynner å bli tynt på endel plasser hvor vi hadde trengt litt større konkurranse. Jeg tenker i første rekke på venstrebacken, men også høyrebacken. Prestasjonene der og bidraget fremover er altfor dårlig i denne moderne fotballen, Edwards er jo den som kan crosse en ball, men det blir altfor sjeldent. Høyrekant er også en show-stopper med Ince, han har vært og er fremdeles nede i en bølgedal som han ikke greier komme seg opp av, Campbell har medfødte mål/avslutter-egenskaper, men sliter med kontinuitet og samhandling med de andre - også fra høyrekant. Årets spiller, McClean, er jo også helt avskrudd innimellom og trenger konkurranse. MON ser ut til å ikke velge Gregory på topp, og da ser han ingen andre muligheter for han, noe som er helt ubegripelig for meg. Vokes - (£9M), som tydeligvis er spissvalgt til MON, skal jeg ikke si så mye om, men han bør slutte å flire hele tiden og brette opp ermene og jobbe enda hardere.

Jeg tror ikke vi får inn noen som kan bidra i vesentlig grad uten at vi selger Allen eller Butland. Selger vi ikke , står de kontrakten deres ut, og kan gå for en slikk & ingenting om noen måneder. Lystig lesning er ikke dette, men jeg har selvsagt lyst til å bli positivt overrasket dersom MON sine grep fører frem.

PS. Som Morten oppdaterte med i går: Keeper Bursik (19 år) skrev under en 3,5 års kontrakt, så da har vi 4 keeper under kontrakt. Jeg antar det jobbes relativt har i administrasjonen nå om dagen.......

Dette er bra oppsummert.
Klubben er i en slags skrustikke nå. En skrustikke som kan kalles FFP.
Som du nevner har vi, faktisk over relativt lang tid, hatt en pen bukett spillere i Stoke som rett og slett ikke har hatt lyst til å være der. De har ikke hatt det den gamle, utskjelte og mislikte surpompen Pulis kalte for "The Right DNA". Klubben valgte helt bevisst og med åpne øyne å gå bort fra en innkjøpspolitikk som bragte dem noe såpass kjedelig som "stabilitet" og heller over på å handle inn showmenn og papirtigre. Dette ble av noen fraksjoner applaudert, men prosjektet gikk jo ettertrykkelig på rattata etterhvert....

Utfordringa framover for O`Neill blir å finne slike spillere. Spillere med en DNA som gjør at han kan bygge et godt LAG. Eller lage gull av gråstein, om du vil...

Kan han klare det? Ja, er svaret på det( men det er selvfølgelig ikke sikkert!).
Se på Bielsa sitt Leeds. Et lag proppfullt av såkalt "gråstein" som Bielsa har klart å foredle( gennom utsøkt man-managment, pragmatisme, spesielle treningsmetoder og taktisk briljanse ). Det samme gjelder for ALLE lag som rykker opp fra Championship( inkl. laget til Stoke i 07/08 ). Det gjelder å få tak i en trener som er pragmatisk og klarer å skape noe med de (evt. begrensede ) midlene som stilles til rådighet. Er O`Neill en slik trener? Det gjenstår å se, men tiden med Nord-Irland vistE at han klarte å gi et lag relativ suksess og fremgang.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2020, 12:03

Meg bekjent så stenger overgangsvinduet kl. 23( Greenwich-Time ) fredag 31. Januar.
Det betyr at Stoke har drøye to uker på seg til å rydde i troppen og evt. ønske nye fjes velkommen.

Jeg er ikke sikker, men mener å erindre at klubber på Championship-nivå og under fortsatt kan låne spillere( fra f.eks. Premier League-klubber ) etter den datoen, eller kvisleis var det igjen???
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester

cron