Overgangsvinduet januar 2020

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2020, 14:16

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Jeg tror også at alle spillere vurderes i form av salgsobjekter og penger inn i kassa - kontra deres bidrag til poengfangst til klubben. Klart Allen vurderes også, både som en gnistrende midtbanespiller, men også , hvis prisen er riktig, et salgsobjekt. Så kynisk og skruppelløs har fotballen blitt....

Dette stemmer godt med min egen oppfatning.
Det er en villet og ønsket utvikling det der, i den forstand at det er så få som protesterer mot utviklinga og så mange som ( stilltiende? ) godtar den.
Fotball har blitt Big Business og nesten bare det, selv om reklamefolk og markedsfolk i fotballbransjen febrilsk forsøker å gjøre det til noe annet ved å pumpe ut slogans som spiller på tilhørighet, følelser og alt det andre som faktisk var genuint og ekte før pengegutta fikk begge henda på rattet...

Å betale 500-1000 kroner for å se på en sport som har nesten alle sine røtter dypt forankra i arbeiderklassen...Urgghh! :evil:
Hadde det vært disse billettprisene for å beskue polo, revejakt, seiling eller golf så okei, men med fotball er det ikke det. :cry:


Lurer på om at den klassiske revejakten med rød jakke, horn, hunder og hester er forbudt.. Om det var den sporten du tenkte på Morten-
Det var det,ja.
En bestialsk form for syssel/sport/forlystelse/underholdning/rekreasjon som offisielt er forbudt nå( tror jeg ) og som jeg knytter opp mot folk som bruker, eller lekende lett er i stand til å bruke, 1000-lapper som lommetørkle eller dasspapir. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2020, 13:43

Vi går inn i den siste uka av transfervinduet, men det virker ikke som om O’Neill & co vil gå bananas der.:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/j ... er-window/

«Less-is-more» er et uttrykk som ofte benyttes hvis man skal lage en skikkelig god pizza, men kanskje det blir noe skikkelig godt av det hva kommer til Stoke også? :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 25 Jan 2020, 15:58

Morten T. skrev:Vi går inn i den siste uka av transfervinduet, men det virker ikke som om O’Neill & co vil gå bananas der.:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/j ... er-window/
«Less-is-more» er et uttrykk som ofte benyttes hvis man skal lage en skikkelig god pizza, men kanskje det blir noe skikkelig godt av det hva kommer til Stoke også? :P

Enig i dette, og de forutsetningen som Stoke er under.
Det viktige er å få spillerne til å komme seg opp på sitt potensialet eller der omkring. Noen har en veldig lang vei å gå, men andre igjen har snudd den dårlige trenden og begynner å vise hva de duger til. Flere poeng i det siste kan tyde på det, positiviteten er igjen å spore.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2020, 22:13

O’Neill mener at både Hogan og Duffy bør finne seg nye tumleplasser:
https://www.birminghammail.co.uk/sport/ ... a-17634225
Begge to er jo dytta langt ut i kulda, så ikke noe kontroversielt med det rådet akkurat.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 26 Jan 2020, 22:30

Morten T. skrev:O’Neill mener at både Hogan og Duffy bør finne seg nye tumleplasser:
https://www.birminghammail.co.uk/sport/ ... a-17634225
Begge to er jo dytta langt ut i kulda, så ikke noe kontroversielt med det rådet akkurat.

Ja, det har blitt lite spilletid siden den veldig tidlig Nathan Jones-eraen, og tilnærmet ingenting under MON, så det er nok på tide. Syns jeg leste noe om at det må være gjensidig å sende spilleren tilbake fra lån, mellom opprinnelig- og låneklubb, og det er vel slik at Aston Villa ikke trenger Hogan nå. (Det kommer kanskje an på teksten i låneavtalen vil jeg tro) Så da er det opp til Stoke å fram-låne Hogan til en annen klubb? Dette er vel en del av FFP igjen da, som smågnager i hver eneste lille sak i dette overgangsvinduet.

Det er vel også klar at stopper Harry Souttar ikke hentes tilbake i dette vinduet, men fortsetter i Fleetwood, og der er han fremdeles er ønsket av Manager Joey Barton.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2020, 23:05

onside skrev:Syns jeg leste noe om at det må være gjensidig å sende spilleren tilbake fra lån, mellom opprinnelig- og låneklubb, og det er vel slik at Aston Villa ikke trenger Hogan nå. (Det kommer kanskje an på teksten i låneavtalen vil jeg tro) Så da er det opp til Stoke å fram-låne Hogan til en annen klubb?

Akkurat dette har jeg lurt på en stund. Kan et slik «fremlån» finne sted hvis f.eks. en klubb nekter å ta tilbake en spiller de har lånt ut?
Min refleks på det er nei, sannsynligvis mest fordi jeg tenker på borettslag og den begrensede muligheten for såkalt «fremleie» :P , men på den annen side så er det vel en mulighet for at fotballens regelverk er skrudd sammen av andre fyrer enn de sure, bitre og åreforkalka skrullingene med allværsjakke, hentesveis og ekstrem D-vitaminmangel som på diktatorisk vis styrer og utformer lover og retningslinjer i diverse borettslag rundt omkring ?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 27 Jan 2020, 10:45

Morten T. skrev:
onside skrev:Syns jeg leste noe om at det må være gjensidig å sende spilleren tilbake fra lån, mellom opprinnelig- og låneklubb, og det er vel slik at Aston Villa ikke trenger Hogan nå. (Det kommer kanskje an på teksten i låneavtalen vil jeg tro) Så da er det opp til Stoke å fram-låne Hogan til en annen klubb?

Akkurat dette har jeg lurt på en stund. Kan et slik «fremlån» finne sted hvis f.eks. en klubb nekter å ta tilbake en spiller de har lånt ut?

Min refleks på det er nei, sannsynligvis mest fordi jeg tenker på borettslag og den begrensede muligheten for såkalt «fremleie» :P , men på den annen side så er det vel en mulighet for at fotballens regelverk er skrudd sammen av andre fyrer enn de sure, bitre og åreforkalka skrullingene med allværsjakke, hentesveis og ekstrem D-vitaminmangel som på diktatorisk vis styrer og utformer lover og retningslinjer i diverse borettslag rundt omkring ?


Joda, det ser ut til at fremleie er tingen - eller "sub contract" på utenlandsk. Mener jeg leste det en plass her for en stund siden, men jeg vil vel anta at slik behandling bør stå i leiekontrakten når den inngås. Sånn sett i etterkant burde vi vel ikke lånt ham heller, men det er jo lett å si......

fra Twitter:
Alan Nixon
@reluctantnicko
Stoke. Looking for a club to take Hogan. Have to pay for his loan. Villa not recalling. So it’s down to Stoke to ‘sub contract’ the striker on loan.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2020, 12:17

Snaue 5 dager igjen av overgangsvinduet, men alle signalene som har kommet fra O`Neill & co de siste ukene tilsier at dette blir en stille og rolig uke i forhold til kjøp/innlån, men kanskje det heller mer mot noen salg/utlån for å slanke stallen ytterligere?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3779887
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2020, 17:43

I tillegg så spiller vel Stoke kveldsmatch på overgangsvinduet sin siste dag, sågar borte.
Det betyr vel muligens at evt. overganger blir ferdige torsdag eller senest rundt vinlotteri/bløtkake-tid på fredag? Altså senest rundt kl. 13 norsk tid.
Me får sjå og que sera, sera...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2020

Innlegg onside » 28 Jan 2020, 09:22

Morten T. skrev:I tillegg så spiller vel Stoke kveldsmatch på overgangsvinduet sin siste dag, sågar borte.
Det betyr vel muligens at evt. overganger blir ferdige torsdag eller senest rundt vinlotteri/bløtkake-tid på fredag? Altså senest rundt kl. 13 norsk tid.
Me får sjå og que sera, sera...


Jepp, dette blir spennede dager. Vi bør vel ha gjort unna handelen før kaketid på fredag ja :lol: :lol: Kan det virke som om MON går for skotsk spiss? Enten Cosgove eller Shankland?
Det betyr jo helt sikkert at vi må finne en annen låneklubb for Hogan og at også kanskje Lee Gregory ikke nyter tillit i måten vi skal spille på. Gregory får også gjennomgå blant supporterne ved å misse for mange 100% - sjanser.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron