Tilbakekomsten til Ryan Shawcross

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Tilbakekomsten til Ryan Shawcross

Innlegg onside » 19 Nov 2019, 23:45

Spiller u-23 kamp i kveld etter beinbruddet for tre måneder side, og fansen roper på stabilitet og clean sheets, men kan gode gamle Shawcross være stabiliteten vi trenger bak der?

Et stort spørsmålstegn om 32 år gamle skadeforfulgte Shawcross kan komme såpass tilbake at han kan forsvare en stopperplass i kamp mot Martins Indi, Batth og Carter-Vickers. Antar selvsagt at Lindsay trenger noen kamper på U-23 laget. Uansett han kan bety noe bare ved tilstedeværelsen og muligens i kamper hvor vi skal forsvare, men han har jo strengt tatt store begrensninger i sitt offensive spill med unntak av et corner-mål i ny og ned. Jeg har mine tvil om han kan bidra veldig mye i kamper hvor vi må møre ganske offensivt, men uansett er det jo gledelig at han får sparket litt ball igjen og kan bidra til at troppen har en leder og legende når den ene etter den andre har sluknet. Det blir jo noen tøffe kamper i romjulen og nyttår hvor vil vil kanskje trenge en gammel bauta bak der.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Tilbakekomsten til Ryan Shawcross

Innlegg Morten T. » 09 Des 2019, 15:11

Shawcross KAN muligens starte i morgen:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ss-3622646

Stoke har manglet lederskikkelser en stund nå. Vi trenger fyrer som kan brette opp ermene, gå foran og lede denne desillusjonerte gjengen i røde og hvite striper til noen triumfer framover.
Forhåpentligvis kan Shawcross sin inntreden være med på å bidra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tilbakekomsten til Ryan Shawcross

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2020, 18:57

13 år siden Shawcross skrev under for Stoke City Football Club.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... oss-343822
En fantastisk signering og en fantastisk spiller for klubben. Spesielt årene med Huth ved sin side i midtforsvaret var veldig gode. Disse to var periodevis det aller beste stopperparet i Premier League.
Som absolutt alle andre spillere så har også Shawcross hatt svake opptredener, men i sum og over tid( som etter mitt syn er det mest interessante parameteret å benytte for vurdering av spillere ), så har han vært meget god og viktig.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tilbakekomsten til Ryan Shawcross

Innlegg Kjell Ola » 10 Aug 2020, 12:56

Legende!
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Tilbakekomsten til Ryan Shawcross

Innlegg Torstein Norevik » 24 Sep 2021, 22:47

Eller dessverre snarere det motsatte...

Vår kaptein gjennom mange år, som vel er det nærmeste vi kommer en Stoke-legende de siste 20-årene i alle fall, sliter dessverre igjen med alvorlig skade. Etter å ha flyttet til Florida for å spille for Inter Miami, for å realisere en mangeårig drøm om kanskje å få avslutte karrieren i Major League Soccer (MLS), kan det være ting som tyder på at karrieren hans i MLS ble langt kortere enn han hadde ønsket.

Jeg har stusset på at Shawcross ikke har figurert i lagoppstillingene til Inter Miami den senere tid - heller ikke på benken - og et google-søk bekreftet så mine bange anelser. Shawcross måtte kaste inn håndkleet i midten av august, og har nå gjennomgått enda en ryggoperasjon, som vil holde han utenfor fotballen resten av sesongen.

https://www.intermiamicf.com/news/injur ... kFiCU5b7HU

Han slet jo mye med ryggen også de siste sesongene i Stoke, og gjennomgikk en eller flere ryggoperasjoner, og det at han nå må gjennom enda en operasjon høres ikke bra ut. Jeg er redd at det kan bli vanskelig for han å komme tilbake på banen enda en gang, etter et slikt tilbakeslag.

Da er det bra at han er kommet langt med sin trenerutdannelse, for Shawcross har utvilsomt mye å gi fotballen også etter at han legger støvlene på hylla. Jeg er nok sikker på at han ville blitt tatt imot med åpne armer i Stoke, for å fylle en eller annen rolle der.

Jeg blir heller ikke overrasket om han i løpet av de nærmeste 2-3 årene vil være å finne som manager for en klubb i det engelske ligasystemet, kanskje i League One eller League Two ? Shawcross har ennå mye ugjort.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron