The Bet365 Stadium VS Britannia

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

The Bet365 Stadium VS Britannia

Innlegg -Tottal- » 07 Nov 2019, 20:39

Dette føles som en evighet siden, selv om det bare er drøyt fire år tilbake.
Da Britannia var et fort som kunne vinne uansett motstand, hadde de mest høylydte supportere i Premier League
og en stall med spillere som fungerte som et topplag på sitt beste. Etter navneskifte til kyniske og veldig sjeleløse
The Bet365 Stadium har det blitt strake vegen nedover og en elendighet uten lys i tunnelen......bare en tilfeldighet ?

https://www.youtube.com/watch?v=wASEaiQZSik
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: The Bet365 Stadium VS Britannia

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2019, 21:01

-Tottal- skrev:Dette føles som en evighet siden, selv om det bare er drøyt fire år tilbake.
Da Britannia var et fort som kunne vinne uansett motstand, hadde de mest høylydte supportere i Premier League
og en stall med spillere som fungerte som et topplag på sitt beste. Etter navneskifte til kyniske og veldig sjeleløse
The Bet365 Stadium har det blitt strake vegen nedover og en elendighet uten lys i tunnelen......bare en tilfeldighet ?

https://www.youtube.com/watch?v=wASEaiQZSik

Jeg har faktisk tenkt mye på det samme.
Jeg benytter jo aldri det «nye» navnet på stadionet. Jeg er av den mening at Coates har såpass mye spenn at han ikke trenger gratisreklame av deg, meg og alle andre for firmaet sitt.
Som nevnt før, noen ting er «hellig» i fotball, som drakter og stadioner og disse bør besudles minst mulig ellers blir de, som du skriver, sjelløse. Tenk deg selv å kalle Vigelandsparken for Høytrykksspylerkjempen AS - parken, Fløibanen for Libero Bleier - banen eller Nidarosdomen for Brilleland - domen. Svært få hadde godtatt det tipper jeg, men fotballstadioner er av en eller annen grunn greit...

Jeg skal ikke være bastant på årsak her, men det hersker vel liten tvil om at det har gått utforbakke med klubben etter det meningsløse navneskiftet( ja, jeg kjenner til Britannia og alt det der, men de kunne f.eks. ha kalt stadionet «Potters Pride Park» e.l. )
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: The Bet365 Stadium VS Britannia

Innlegg vegar56 » 08 Nov 2019, 00:39

Britannia var jo også reklame-navn, da Morten ;)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: The Bet365 Stadium VS Britannia

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 00:53

vegar56 skrev:Britannia var jo også reklame-navn, da Morten ;)

Ja, og det skrev jeg over at jeg kjenner til, men selve navnet «Britannia» har flere betydninger enn bare det rent kommersielle. Både Britannia og Albion er vel( så vidt jeg husker ) de opprinnelige navnene på det vi i dag kaller for Storbritannia( Great Britain ) og sånn sett blir det mer spiselig.
Men pointet er: Når klubben igjen skiftet navn på stadionet, så kunne de fint ha valgt et ikke-kommersielt navn.
Firmaet til Coates teppebomber jo uansett fotballstadioner med navnet sitt på reklameboards rundt banen og på stadionet - og det mener jeg er helt greit, but you have to draw the line somewhere... :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: The Bet365 Stadium VS Britannia

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2019, 21:44

-Tottal- skrev:Dette føles som en evighet siden, selv om det bare er drøyt fire år tilbake.
Da Britannia var et fort som kunne vinne uansett motstand, hadde de mest høylydte supportere i Premier League
og en stall med spillere som fungerte som et topplag på sitt beste. Etter navneskifte til kyniske og veldig sjeleløse
The Bet365 Stadium har det blitt strake vegen nedover og en elendighet uten lys i tunnelen......bare en tilfeldighet ?

https://www.youtube.com/watch?v=wASEaiQZSik

Stadionet skiftet jo navn før 16/17-sesongen.
I 16/17 tok Stoke 27 av max 57 poeng hjemme.
I 17/18 tok Stoke 23 av max 57 poeng hjemme.
I 18/19 tok Stoke 33 av max 69 poeng hjemme.
Hittils denne sesongen har Stoke tatt 4 av max 24 poeng hjemme.

Det betyr at Stoke har tatt totalt 87 poeng av max 207 poeng siden navneskiftet fant sted.

Jeg tror ikke man skal vektlegge navneskiftet på stadionet i så veldig stor grad når det kommer til å forklare nedturen - det hadde medført at de virkelig skyldige hadde sluppet lettere unna velfortjent kritikk og pisk, og hadde nok også hatt noen doser med overtro over seg, men fakta er uansett at Stoke har vært skrale på hjemmebane en stund nå og jeg tror at hvis vi hadde hatt han derre thailandske, og overtroiske, eieren til Cardiff( er han der fortsatt, mon tro?) så hadde vi bytta navn på stadionet for lenge siden. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron