Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 03 Mar 2021, 11:07

EspenE skrev:- Spillerne virker dårligere trent fysisk (stamina) - man ser det på alle, men tydeligst på McClean! Selv under NJ orka de mer!

Uenig at spillerne orka mer under Jones, men enig i at spillerne ikke orker nok. Jeg synes det er en slags gjentagende greie at flere spillere klapper litt sammen rundt 60-70 minutter og jeg synes det har vært slik en god del år dette med at spillerne blir for fort slitne.
Mulig jeg er helt på viddene her og det blir bare spekulasjon, men kan den treningen som foregår mellom sesongene være i slakkeste laget? Det begynner å bli noen år siden Stoke løp opp og ned fjellsider i Østerrike som en del av sesongforberedelsene...
Så kan jo slike ting som korona ha hatt noe å si også( bl.a. McClean hadde jo dette ), men på den annen side så kan man kanskje ikke benytte dette som en unnskyldning heller?
Et lag som Barnsley( som jeg er imponert over ) med alle sine grå eminenser beviser jo for all verden hvor mye løpskraft og stamina betyr i fotball og hvor mye man ved hjelp av de egnskapene kan utligne i forhold til manglende individuelle ferdigheter. Det er full pupp i 90 minutter + tillegg. Det er imponerende og det, for min del veldig lite overraskende, betaler seg i form av gode resultater.
Spillere som Allen og Thompson løper mye, men en gjennomsnittlig Barnsley-spiller har allerede i løpet av kampens 15 første minutter løpt mer enn det Mikel gjør på 90 mins.

På dette feltet håper jeg Stoke bli bedre i årene som kommer - fordi det er et viktig element som kan være med på å vippe resultatene riktig vei.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 03 Mar 2021, 14:39

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg EspenE » 03 Mar 2021, 18:56

Morten T. skrev:O`Neill aktuell for Celtic?:
https://www.givemesport.com/1655661-cel ... sideration

Hadde vært rart. Det synes jeg hadde gitt en stor skrape, da jeg tenker at personligheten hans ikke er så illojal at han forlater et halvgjort prosjekt...
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Michael O’Neill

Innlegg mfkpotter » 03 Mar 2021, 20:13

Bli kvitt han så fort som mulig... Hvis Celtic vil ha han, så la han gå..

Litt vett i hodet på Coates klanen, så hent Frank Lampard...
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 03 Mar 2021, 20:18

EspenE skrev:
Morten T. skrev:O`Neill aktuell for Celtic?:
https://www.givemesport.com/1655661-cel ... sideration

Hadde vært rart. Det synes jeg hadde gitt en stor skrape, da jeg tenker at personligheten hans ikke er så illojal at han forlater et halvgjort prosjekt...
Enig i det, MEN det kan jo hende at at han får fyken også?
Nå vet ikke jeg hvor mye de ledende kvinner og menn legger i ris, ros, følelsesutbrudd og meninger fra supportere når de skal ta slike avgjørelser, men personlig håper jeg de ikke berøres av den slags i det hele tatt og heller benytter seg av andre parametere som er nærmest strikst kunnskapsbaserte.

Jeg tror han blir og at Coates & co er rimelig fornøyd med utviklingen over tid, men større undere har vel likevel skjedd enn at O’Neill finner seg ny arbeidsgiver...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Svein Nilsen » 03 Mar 2021, 20:59

mfkpotter skrev:Bli kvitt han så fort som mulig... Hvis Celtic vil ha han, så la han gå..

Litt vett i hodet på Coates klanen, så hent Frank Lampard...


Tror ikke Lampard er mannen! Jeg vil ikke frede MON, men HVIS vi skulle prestere sånn allright resten av sesongen og bli et sted mellom 5 og 8 plass så bør det faktisk regnes som en godkjent sesong. Da fortsetter MON og får noen kroner i sommer-vinduet og stabler et godt lag på beina før seriestart i august. Skulle vi havne på Play-off, toget har ikke gått ennå, men står vel å stamper på stasjonen klar til avgang, så kan jo alt skje :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Michael O’Neill

Innlegg Torstein Norevik » 03 Mar 2021, 21:01

Jeg ser at det kommer flere og flere kritiske røster til MON på ulike nettsteder, spesielt blant deler av Stoke-fansen i England, og ser at flere ønsker han vekk.

For egen del synest jeg det er merkelig at det i det hele tatt er et tema. Jeg er heller ikke fornøyd med prestasjonene de siste månedene, men folk ser ut til å glemme at han i løpet av et drøyt år - til tross for mange skader på nøkkelspillere og ikke penger til spillerkjøp - har løftet laget fra sisteplass i Championship til å være en utfordrer til Play Off.

Er det en svak prestasjon som kvalifiserer for «sparken» ?

Så vil sikkert noen protestere på dette med «utfordrer til Play Off». Nei, vi har ikke vist Play Off takter de siste par månedene, men glem ikke at hadde vi vunnet mot Barnsley for to kamper siden, så hadde vi etter den kampen kun vært ett poeng unna. Så små marginer er det.

Nå er vi sju poeng bak, men det viser hvor fort det kan snu. Og det kan også snu den andre veien. En god resultatrekke kan skyte oss oppover tabellen, slik det har gjort for Cardiff og Barnsley. Og hvem ville ha trodd halvveis i fjorårssesongen at Aston Villa skulle rykke opp, før de avsluttet sesongen med en solid seiersrekke ?

MON har gitt klubben et skikkelig løft etter at han overtok. Da synest jeg det er pussig at det blant deler av fansen nå snakkes om at han bør bort.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 03 Mar 2021, 21:42

Torstein Norevik skrev:Jeg ser at det kommer flere og flere kritiske røster til MON på ulike nettsteder, spesielt blant deler av Stoke-fansen i England, og ser at flere ønsker han vekk.

For egen del synest jeg det er merkelig at det i det hele tatt er et tema. Jeg er heller ikke fornøyd med prestasjonene de siste månedene, men folk ser ut til å glemme at han i løpet av et drøyt år - til tross for mange skader på nøkkelspillere og ikke penger til spillerkjøp - har løftet laget fra sisteplass i Championship til å være en utfordrer til Play Off.

Er det en svak prestasjon som kvalifiserer for «sparken» ?

Så vil sikkert noen protestere på dette med «utfordrer til Play Off». Nei, vi har ikke vist Play Off takter de siste par månedene, men glem ikke at hadde vi vunnet mot Barnsley for to kamper siden, så hadde vi etter den kampen kun vært ett poeng unna. Så små marginer er det.

Nå er vi sju poeng bak, men det viser hvor fort det kan snu. Og det kan også snu den andre veien. En god resultatrekke kan skyte oss oppover tabellen, slik det har gjort for Cardiff og Barnsley. Og hvem ville ha trodd halvveis i fjorårssesongen at Aston Villa skulle rykke opp, før de avsluttet sesongen med en solid seiersrekke ?

MON har gitt klubben et skikkelig løft etter at han overtok. Da synest jeg det er pussig at det blant deler av fansen nå snakkes om at han bør bort.

Hva var det opphavsmannen til det kraftfulle og vakre språket nynorsk, nærmere bestemt Ivar Aasen, sa? «Til lags åt alla kan ingen gjera», eller noe i den duren? ;)
Jeg tror det i høyeste grad gjelder slike temaer som dette også. Det er mange velfunderte meninger/ytringer( slik som ditt her ), men også mye rart der ute.
Det som slår meg oftere og oftere er at managere/trenere sitter på lånt tid og at tiden man får før det kreves resultater blir knappere og knappere både fra klubbene selv og supportere. En merkelig måte å drive business/forretningsdrift på som jeg har vanskelig for å finne eksempler på skjer andre steder i næringslivet eller samfunnslivet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg EspenE » 04 Mar 2021, 09:12

Morten T. skrev:Hva var det opphavsmannen til det kraftfulle og vakre språket nynorsk, nærmere bestemt Ivar Aasen, sa? «Til lags åt alla kan ingen gjera», eller noe i den duren? ;)

Trodde det var heimskringla eller noe Snorre-saga-greier? Mulig jeg tar feil...
Nei, det blir helt feil å sparke MON nå. Å sparke manageren ved første dårlige periode er jo en oppskrift på kaos og nedturer.

Svein Nilsen skrev:Jeg vil ikke frede MON, men HVIS vi skulle prestere sånn allright resten av sesongen og bli et sted mellom 5 og 8 plass så bør det faktisk regnes som en godkjent sesong. Da fortsetter MON og får noen kroner i sommer-vinduet og stabler et godt lag på beina før seriestart i august. Skulle vi havne på Play-off, toget har ikke gått ennå, men står vel å stamper på stasjonen klar til avgang, så kan jo alt skje

Er noenlunde enig her, selv om jeg synes 5.-8. er litt vel mye forlangt slik sesongen ser ut nå. Det betyr at han ikke bare må plukke poeng men faktisk få til en bra "run" med etterfølgende seire. Jeg tenker at "top half" (7.-12.) burde være ok i år, og ærlig talt - hvor mange av dere trodde vi skulle være misfornøyde med top half før sesongen?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2021, 11:01

EspenE skrev:
Morten T. skrev:Hva var det opphavsmannen til det kraftfulle og vakre språket nynorsk, nærmere bestemt Ivar Aasen, sa? «Til lags åt alla kan ingen gjera», eller noe i den duren? ;)

Trodde det var heimskringla eller noe Snorre-saga-greier? Mulig jeg tar feil...
Nei, det blir helt feil å sparke MON nå. Å sparke manageren ved første dårlige periode er jo en oppskrift på kaos og nedturer.

Der hadde du fått tre sinte røde streker i margen, Espen. Dette var det skalden Aasen som sto bak. ;)

Og enig i dette med måten du ser på sparkinger på. Egentlig er det ganske befriende at noen inntar det synspunktet du har her også.
Det vil alltid være en debatt rundt trenere/managere og hvor lang tid de skal få før resultater begynner å gå riktig vei, men det er alltid viktig( synes jeg ) å se på forutsetninger for å skape og om man, relativt sett, gjør det bra - over tid. Det er egentlig ganske kompleks og mange hensyn som må tas for å vurdere det, og det kreves mer tid en det tar å skrive en gjennomsnittlig Twitter-eller facebook-melding.

Som nevnt før så trengte legendariske Tony Waddington nesten 15 år før resultatene begynte å bli skikkelig gode for Stoke på 1970-tallet. Det var en annen tid den gangen, men til dags dato har jeg ikke sett noen som har klaget på at han fikk så lang tid på å skape resultater.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron