Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Michael O’Neill

Innlegg onside » 07 Nov 2019, 20:07

Ser virkelig ut som om Nord-Irland slipper sin sjef til Stoke nå og vi får etterfølgeren etter feiekosten Nathan Jones. Mange av betting-selskapene har sluttet å ta i mot veddemål på ny manager, da ligger det bare små forhandlinger igjen før vi har en ny permanent manager.
Mange fans ikke fornøyde med en sikker og kynisk manager som får mye ut av lite, så her forventes det ikke mange nye kjøpe i januarvinduet, men hardere treninger og sikkert forsvarspill. Kanskje det vi trenger men ambisjonene blir nå å holde laget i Championship vil jeg tro. Opprykk virker jo fullstendig utopisk, selv og det var både Jones` og Coates sine intensjoner før sesongen.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... er-3513569

Det står endel her https://snl.no/Michael_O%27Neill
Det skal,også sier, som en twitret : Nord-Irland har vunnet flere kamper i år enn det Stoke har. Selv om Stoke har 41 forsøk, mens Nord-Irland har hatt 8 :D

Ser faktisk ut til at han har akseptert betingelsene også
https://www.eveningtimes.co.uk/sport/18 ... toke-city/
Sist endret av onside den 07 Nov 2019, 20:30, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Michael O’Neill

Innlegg Rune » 07 Nov 2019, 20:26

Blir Spennede å følge dette videre nå. Bra at klubben har fått på plass en ny manager. Tror det er viktig for å skape struktur og ny giv. Kjenner ikke M O'Niel, men etter resultatene med N Irland så kan det bli bra. Spørsmålet er hva ambisjonene er nå med Stoke? Er dette en langsiktig ansettelse, eller bare førstehjelp ut sesongen? Å redde plassen med en hederlig innnpsurt vil jo bli en opptur uansett.
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2019, 20:36

Jeg er litt usikker her. O’Neill har gjort en formidabel jobb med Nord-Irland. Og når jeg snakker om formidabel så snakker jeg ikke nødvendigvis om pokaler og titler, jeg benytter et parameter som jeg synes i altfor sjelden grad brukes for å måle en prestasjon. Det parameteret jeg benytter måler RELATIV suksess målt opp mot tilgjengelig mannskap, forventning og forutsetninger som er lagt til grunn. På det parameteret har O’Neill levert til laug og vel så det for Nord-Irland.
Usikkerheten går på om han klarer det samme for et klubblag. Det er et snev av risiko her, men hvor stor den er synes jeg det ikke er helt enkelt å svare på.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg onside » 07 Nov 2019, 20:50

Morten T. skrev:Jeg er litt usikker her. O’Neill har gjort en formidabel jobb med Nord-Irland. Og når jeg snakker om formidabel så snakker jeg ikke nødvendigvis om pokaler og titler, jeg benytter et parameter som jeg synes i altfor sjelden grad brukes for å måle en prestasjon. Det parameteret jeg benytter måler RELATIV suksess målt opp mot tilgjengelig mannskap, forventning og forutsetninger som er lagt til grunn. På det parameteret har O’Neill levert til laug og vel så det for Nord-Irland.
Usikkerheten går på om han klarer det samme for et klubblag. Det er et snev av risiko her, men hvor stor den er synes jeg det ikke er helt enkelt å svare på.


Det er vel dette som er det store spørsmålstegnet her, har har jo erfaring fra Shamrock Rovers..... og nesten bare det som club-manager. Litt forskjell på rotte-racet i Championship, noe NJ fikk erfare, uten sammenligning forøvrig. Tror vel denne mannen har beina litt nærmere mother earth enn forgjengeren, men han har en formidabel jobb foran seg.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Michael O’Neill

Innlegg onside » 07 Nov 2019, 21:11

Taggart er i alle fall positiv i utgangspunktet.....
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3514138
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 00:16

O’Neill skal visstnok skrive under i morgen.
Han skal visstnok også lede Nord-Irland ut EM-kvalifiseringa.

Jeg får litt sånn «Åge Hareide - vibber» av dette, jeg. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg KaffeM » 08 Nov 2019, 10:39

I forbindelse med at Stoke nå ansetter Michael O'Neill som ny manager, dukker det opp ulike spørsmål jeg funderer på?
Før jeg legger ut min mening, kunne det være interessant og se om andre Stoke supportere har noen formeninger rundt noen eller flere av spørsmålene.

Vil Michael O'Neill sørge for at Stoke berger plassen i Championship?
Vil Michael O'Neill på sikt sørge for en topp 2 plassering i Championship og direkte opprykk til PL?
Vil Michael O'Neill utvikle dagens spillerstall eller være avhengig av nye spillerkjøp?
Vil interessen rundt Stoke øke under Michael O'Neill?
Får vi raske resultater under Michael O'Neill?
Hvis resultater uteblir, hvor lenge bør Michael O'Neill få tillitt?
Er Michael O'Neill rett mann til å snu den langvarige negative trenden?
Fremstår Michael O'Neill som en lederskikkelse spillere og supportere har tiltro til fra dag 1?
Er Michael O'Neill en manager med stort nettverk ut i fotballverden som Stoke vil dra nytte av?
Vil Michael O'Neill tiltrekke seg attraktive spillere til Stoke?
Er Michael O'Neill sterk nok til håndtere eierne og ledelse mtp kultur, spillerkjøp, holdnings endringer etc, eller vil O'Neill være en manager som styres av eksisterende føringer?
Hvilken spiller forsvinner først ut av start 11 under O'Neill og hvilken spiller kommer til å gis mest tillit?
Hvilken spiller blir O'Neill`s første signering i januar vinduet og hvilken spiller forsvinner først?
Hvilken spiller vil blomstre best under O'Neill?
O'Neill har vært ansatt som Nord Irsk manager siden 2011. Positivt eller negativt?
O'Neill sin sterkeste egenskap?
O'Neill sin «svakeste egenskap»?
Finnes det en bedre og aktuell kandidat som trolig ville takket ja til jobben som manager i Stoke? Eventuelt hvem?
Har du tro på at Michael O'Neill vil lykkes som manager i Stoke?
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 10:42

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg power » 08 Nov 2019, 11:05

Umiddelbart og kortkommentaren så har jeg veldig god tro og følelse for dette valget av ny manager, selv uten allverdens meritter med klubblag sett bort fra Bristol C som han vel reddet ut av nedrykkssumpa. Han virker veldig klar og entusastisk for jobben, entusiastisk på en annen måte enn Duracell Jones som nok var litt i ovekant av energisk. Tror O'Neill klarer å vise entusiasme og samtidig være rolig, myndig og samlende på en annen måte enn Jones, som jeg hadde en følelse var litt for mye en av "gutta" på laget enn manager.

Uansett, vi må bare resette sesongen fram til nå dvs etter Barnsley kampen og tro, be og håpe om bedre tider under O'Neill!
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 11:36

Han ledet jo Nord-Irland til deres første EM-sluttspill noensinne( i 2016 ). En overraskende seier mot Ukraina, ett knepent tap mot kvartfinalist Polen og to knepne tap mot semifinalistene Tyskland og Wales ble fasiten der. De sjarmerte kanskje ikke fotballverdenen like mye som Whiteside & co. gjorde i VM i 1982, men de gikk inn i Europamesterskapet som det lavest rangerte laget og leverte sånn sett godt og over forventning - alt i alt.
Her er troppen han stilte med i EM i 2016:

Michael McGovern, Hamilton Academical
Conor McLaughlin, Fleetwood Town
Shane Ferguson, Millwall
Gareth McAuley , West Bromwich Albion
Jonny Evans, West Bromwich Albion
Chris Baird, Fulham
Niall McGinn, Aberdeen
Steven Davis, Southampton
Will Grigg, Wigan Athletic
Kyle Lafferty, Birmingham City
Conor Washington, Queens Park Rangers
Roy Carroll, Notts County
Corry Evans, Blackburn Rovers
Stuart Dallas, Leeds United
Luke McCullough, Doncaster Rovers
Oliver Norwood, Reading
Paddy McNair, Manchester United
Aaron Hughes, Melbourne City
Jamie Ward, Nottingham Forest
Craig Cathcart, Watford
Josh Magennis, Kilmarnock
Lee Hodson, Milton Keynes Dons
Alan Mannus, St Johnstone

Ikke mange, om noen, av de forannevnte er det jeg vil kalle for stjernespillere, men på et eller annet vis klarte O`Neill å få denne gruppa med enkeltindivider, som til hverdags frister tilværelsen i klubber som Kilmarnock, Fleetwood, Blackburn og Wigan, til å prestere...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron