Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 19 Jul 2020, 13:17

Tabellen etter at O’Neill overtok viser at Stoke er det 8. beste laget i ligaen og ville ha kjempet om playoff.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4341565

Sett i lys av at han tok over en klubb som lå helt sist på det tidspunktet så gjør det prestasjonen, relativt sett, enda bedre.

Det er alt for tidlig å si hva neste sesong vil bringe. Det kommer an på mye( motstandernes slagkraft, skader, spillergruppe osv. ), men jeg vil bli overrasket hvis Stoke ikke er inne på Topp 10 og kjemper om opprykk.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 22 Jul 2020, 09:08

Spennende tanker fra O’Neill:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4351050
Her virker han å være mest fornøyd med fyrer som Clucas, Allen, Powell, McClean, Campbell og Vokes og disse nevnte fremstår muligens som spillere han vil bygge lag rundt. Om ikke akkurat disse spillerne spesifikt, så i hvertfall spillere med en tilsvarende mentalitet. Nettopp det mentale og innstilling har vært relativt labert, i høyden varierende, helt tilbake til Hughes-æraen og i den ligaen Stoke befinner seg i nå vil det være viktig å få spillere inn med rett mentalitet. Eller med «The Right DNA», om du vil... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Svein Nilsen » 22 Jul 2020, 11:54

O'Neill har nå fått kjenne på pulsen hva Championship er - og prestert til terningkast 4 eller kanskje 5. Natta Jones leverte jo terningkast 1 så det er en stor forbedring, og det var ingen selvfølge eller enkelt å holde Stoke City i Championship. O'Neill virker som en fin fyr, har gode verdier, fremstår ærlig overfor media og kan være rett mann for å få oss tilbake der vi hører hjemme, i Premier League. Det medfører da selvfølgelig også en ansvar fra Coates familien og full støtte i oppbyggingsfasen. MON har jo vist med å inkludere Campbell, Sørensen og Collins at han ikke er redd for å bruke unggutta, og det er bra. Jeg er mer bekymret for en del "tomgods" som vi fortsatt har og også bruker. Pre-season nå må brukes til å rydde litt i spillerstallen, MON må få inn "sine" spillere som forhåpentligvis har fart, kraft og guts til å ta oss videre. Kanskje har han lært litt av Leeds på hvordan de kan spille seg opp og ut av Championship med unge spillere med nettopp fart, kraft og guts samt en kløktig plan lagt av en kløktig manager - som jeg tror MON også er.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 22 Jul 2020, 15:42

Svein Nilsen skrev:Pre-season nå må brukes til å rydde litt i spillerstallen, MON må få inn "sine" spillere som forhåpentligvis har fart, kraft og guts til å ta oss videre. Kanskje har han lært litt av Leeds på hvordan de kan spille seg opp og ut av Championship med unge spillere med nettopp fart, kraft og guts samt en kløktig plan lagt av en kløktig manager - som jeg tror MON også er.
Helt enig. Leeds( Bielsa ) fant en fin formel som faktisk kan funke bra i PL også.
Jeg er ikke så opptatt av alder, men jeg mener de som skal spille for Stoke må ha de egenskapene du trekker fram her. Det betyr at jeg heller hadde tatt i mot en type som den 34 år gamle kaldblodstraveren James Milner enn et triksefantom eller enn skjør ballettdanser med altfor stort ego i begynnelsen av 20-åra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 24 Jul 2020, 08:40

Bra oppsummering av Pejic dette:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4358787

Spesielt dette bet jeg meg merke i fra han: «And the power of the counter attack is often overlooked in an age when possession is celebrated so much. Wednesday was perfection when Forest played into Stoke’s hands by stretching themselves. Stoke broke wide and centrally with pace, fewer touches and clinical finishing.

It has all given a glimpse into O’Neill’s thinking for next season.»

Ballinnehav har ganske riktig, slik Pejic er inne på, blitt feiret og sett på som saliggjørende av flere over en ganske lang tidsperiode, men kontringer( utnyttelse av motstander i ubalanse og svakheter ) er etter mitt syn en bedre vei. Baksiden med å spille slik er at presisjonen i pasningsspillet( på fot ) som regel blir dårligere og at langt flere pasningsforsøk vil havne «uten adresse», men det er verdt det all den tid en slik måte å spille på gir et lag flere målsjanser enn å trille ballen ørkesløst innad i eget lag. Mulig en slik balltrilling fremstår mer «estetisk», men det å fremstå slik er jo ikke i fotballsportens fundamentale intensjon.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 25 Jul 2020, 20:33

Hverken Etebo eller N’Diaye ville være i Stoke, i flg. O’Neill. De ville bare vekk.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4363216
Ingen spiller er større enn klubb, selv om tilsynelatende noen spillere virker å tro det og etter mitt syn trenger ikke Stoke spillere med den type holdninger. Fra og med Hughes-æraen har det vært relativt mange slike, noe som i høyeste grad var med på å bidra til klubbens fall.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Lilledino » 27 Jul 2020, 18:08

Morten T. skrev:Hverken Etebo eller N’Diaye ville være i Stoke, i flg. O’Neill. De ville bare vekk.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4363216
Ingen spiller er større enn klubb, selv om tilsynelatende noen spillere virker å tro det og etter mitt syn trenger ikke Stoke spillere med den type holdninger. Fra og med Hughes-æraen har det vært relativt mange slike, noe som i høyeste grad var med på å bidra til klubbens fall.

Ingen spillere er større enn klubben...

Skulle nesten sitert klanen, men det blir for drøyt...
Men gode signaler om det starter en opprydding og dugnad i Stoke
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 27 Jul 2020, 19:54

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Hverken Etebo eller N’Diaye ville være i Stoke, i flg. O’Neill. De ville bare vekk.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4363216
Ingen spiller er større enn klubb, selv om tilsynelatende noen spillere virker å tro det og etter mitt syn trenger ikke Stoke spillere med den type holdninger. Fra og med Hughes-æraen har det vært relativt mange slike, noe som i høyeste grad var med på å bidra til klubbens fall.

Ingen spillere er større enn klubben...

Skulle nesten sitert klanen, men det blir for drøyt...
Men gode signaler om det starter en opprydding og dugnad i Stoke
Fotball er ikke så enkelt at man bare kan røske sammen en bunch med «navngjetne» spillere og la det stå til. Dette er komplekst og handler om å få inn individer som kan bidra til å gjøre KOLLEKTIVET sterkere og samtidig utvikle seg selv. Det er ikke åpenbart hvilke spillertyper som vil gjøre det og nettopp der ligger trenerens oppgave: Å skru sammen et slagkraftig lag basert på vidt forskjellig egenskaper som løpsstyrke, teknikk, duellstyrke, taktikk, fysikk, psyke, spilleforståelse og en haug med andre store og små komponenter.
En vanskelig jobb, men vakkert når man lykkes.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 04 Aug 2020, 21:51

Angela Smith, mangeårig leder av Supporters Council i England og en meget engasjert, kunnskapsrik, hyggelig og bestemt person( jeg har møtt henne noen ganger i årenes løp og vært med på et slikt møte som hun leder når Council og ledelsen i SCFC diskuterer diverse temaer og i radioprogrammet hun leder) mener at det er flere og klare likheter mellom O’Neill og Pulis:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ns-4393878

Jeg har langt på vei det samme inntrykket som henne og ser på slike likheter som en positiv greie.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2020, 13:14

3-5-2 som O`Neill har kjørt en del blir av Pejic kritisert her.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ee-4547899

Jeg er langt på vei enig med mannen som fortsatt sverger til en hårsveis som ekte rock`n rollere bærer med stolthet.
4-4-2( 4-4-1-1 ) synes jeg klinger godt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron