Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg KaffeM » 08 Nov 2019, 17:16

Hadde håpet på en litt mer spennende og moderne manager, men det er fullt mulig Michael O’Neill kan utrette noe med Stoke.
Selv om det ligger i navnet håper jeg ikke kallenavnet blir O’Nei.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 17:41

KaffeM skrev:Hadde håpet på en litt mer spennende og moderne manager, men det er fullt mulig Michael O’Neill kan utrette noe med Stoke.
Selv om det ligger i navnet håper jeg ikke kallenavnet blir O’Nei.

Jeg spør for det jeg er nysgjerrig: Hva betyr det å være «spennende og moderne» i forhold til å være manager/trener?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Lilledino » 08 Nov 2019, 18:18

onside skrev:Jeg kan vel ikke si annet enn velkommen og lykke til! Her er det masse arbeid som skal gjøres :)

Helt enig og lykke til !

O`Neill har jo bare fordeler foran seg :

1: Det kan ikke gå dårligere
2: Alt kan bare blir bedre

Bring on 3 points tomorrow og jeg går inn og endrer tippingen min for kampen i morgen asap....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Michael O’Neill

Innlegg EspenE » 08 Nov 2019, 18:54

Lilledino skrev:1: Det kan ikke gå dårligere
2: Alt kan bare blir bedre

Bring on 3 points tomorrow og jeg går inn og endrer tippingen min for kampen i morgen asap....


Visste ikke at du var slik en optimist :-)

Det kan gå strake vegen til League One, men det satser vi på at O'Neill forhindrer.

Jeg støtter ham, så får vi se hvor det bærer!
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Michael O’Neill

Innlegg Lilledino » 08 Nov 2019, 19:46

EspenE skrev:
Lilledino skrev:1: Det kan ikke gå dårligere
2: Alt kan bare blir bedre

Bring on 3 points tomorrow og jeg går inn og endrer tippingen min for kampen i morgen asap....


Visste ikke at du var slik en optimist :-)

Det kan gå strake vegen til League One, men det satser vi på at O'Neill forhindrer.

Jeg støtter ham, så får vi se hvor det bærer!


Ikke sant, eneste grunnen til at jeg hevder meg blant topp 10 på tipping fordi jeg er pessimist.. Håper jeg raser ned på tabellen...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 22:36

Liker det jeg leser her:
https://inews.co.uk/sport/football/mich ... and-518724

O’Neill virker å være en kunnskapsrik og pragmatisk fyr som setter kollektivet først.
Jeg synes det er bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg KaffeM » 09 Nov 2019, 11:25

Morten T. skrev:
KaffeM skrev:Hadde håpet på en litt mer spennende og moderne manager, men det er fullt mulig Michael O’Neill kan utrette noe med Stoke.
Selv om det ligger i navnet håper jeg ikke kallenavnet blir O’Nei.

Jeg spør for det jeg er nysgjerrig: Hva betyr det å være «spennende og moderne» i forhold til å være manager/trener?


Det er bare å beklage min manglende evne til formulering.
Skal forsøke å forklare litt rundt hva jeg tenker.
Jeg mener fotballen forandret seg voldsomt de siste 5-10 årene. De ekstreme spillertypene tar mer og mer over, spesialistene dominerer og alt går raskere.
Får du mikset disse «spesialistene» med noen grovarbeidere, så har du starten på det jeg kaller spennende.
Ser du på de beste lagene i PL er det moderne spillere som blir ivaretatt at moderne trenere, kombinert med noen få grovarbeidere.
I forbindelse med ansettelsen av Michael O'Neill har jeg gransket litt og raskt kommet frem til O'Neill representerer eldre tankesett i form av kick and run kombinert med stramt og disiplinert organisering av spillere og lag. Kreative spillere blir "tvunget" inn i regime.
Dette er ikke ensbetydende med at resultater uteblir. Gammel fotballfilosofi slår tidvis moderne spillestil, men jeg tror ledelsen i Stoke ikke evner å se endringer i fotballen og sverger til «britisk» organisering. Utviklingen bærer dessverre preg av dette.
Jeg tror kun en mor vil elske Stoke under Michael O'Neill, men det er kanskje nok for oss som holder med Stoke?
For min del hadde jeg ønsket meg en mer fremtidsrettet, moderne og spennende manager, med et nettverk inn i den moderne utviklingen, som samtidig ville trekke til seg "moderne supportere". Er dessverre redd for at skandinaviske Stoke supportere er en utdøende generasjon.

Håpet og troen er at Michael O'Neill skal bidra til å snu den negative trenden. I så måte kan ansettelsen vise seg å være riktig. Tiden vil vise.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 09 Nov 2019, 12:39

KaffeM skrev:
Morten T. skrev:
KaffeM skrev:Hadde håpet på en litt mer spennende og moderne manager, men det er fullt mulig Michael O’Neill kan utrette noe med Stoke.
Selv om det ligger i navnet håper jeg ikke kallenavnet blir O’Nei.

Jeg spør for det jeg er nysgjerrig: Hva betyr det å være «spennende og moderne» i forhold til å være manager/trener?


Det er bare å beklage min manglende evne til formulering.
Skal forsøke å forklare litt rundt hva jeg tenker.
Jeg mener fotballen forandret seg voldsomt de siste 5-10 årene. De ekstreme spillertypene tar mer og mer over, spesialistene dominerer og alt går raskere.
Får du mikset disse «spesialistene» med noen grovarbeidere, så har du starten på det jeg kaller spennende.
Ser du på de beste lagene i PL er det moderne spillere som blir ivaretatt at moderne trenere, kombinert med noen få grovarbeidere.
I forbindelse med ansettelsen av Michael O'Neill har jeg gransket litt og raskt kommet frem til O'Neill representerer eldre tankesett i form av kick and run kombinert med stramt og disiplinert organisering av spillere og lag. Kreative spillere blir "tvunget" inn i regime.
Dette er ikke ensbetydende med at resultater uteblir. Gammel fotballfilosofi slår tidvis moderne spillestil, men jeg tror ledelsen i Stoke ikke evner å se endringer i fotballen og sverger til «britisk» organisering. Utviklingen bærer dessverre preg av dette.
Jeg tror kun en mor vil elske Stoke under Michael O'Neill, men det er kanskje nok for oss som holder med Stoke?
For min del hadde jeg ønsket meg en mer fremtidsrettet, moderne og spennende manager, med et nettverk inn i den moderne utviklingen, som samtidig ville trekke til seg "moderne supportere". Er dessverre redd for at skandinaviske Stoke supportere er en utdøende generasjon.

Håpet og troen er at Michael O'Neill skal bidra til å snu den negative trenden. I så måte kan ansettelsen vise seg å være riktig. Tiden vil vise.

Spørsmålet her er om man kan være «moderne og fremtidsrettet» selv om man har en oppfatning som strider mot den gjengse oppfatning av disse ordene?
La oss gå litt tilbake i tid hvor det å bli ansett som «moderne» i fotball var å ha en ballbesittende stil. Det var samtidig «umoderne» å kjøre en tradisjonell 4-4-2. Så snudde dette. Flere gode lag er ikke så opptatt lenger av å ha ballen i laget, men å vinne den i en gunstig posisjon( f.eks. gegenpress ) og så kjøre hurtige angrep. Leicester under Ranieri revitaliserte på mange måter den tradisjonelle måten å spille 4-4-2 på - og hadde suksess med dette. Slike ting snur, blir borte og blir revitalisert i «ny» drakt - hele tiden. Men en fellesnevner er at mye av dette er kunnskapsbasert, og den kunnskapen kommer ofte av dypdykk i historien.
Men selvfølgelig, det er ikke gitt at O’Neill lykkes, men ville det nødvendigvis ha skjedd hvis vi hadde fått in en trener som hadde blitt oppfattet som «hipp», «kul», «spennende» og «moderne»?

Ord som «moderne» og «fremtidsrettet» er veldig...tja...effektive... i forhold til kommunikasjon. Fordi få, om noen, vil bli oppfattet som det motsatte - altså «umoderne» og «bakstreversk», men uavhengig av slike ord: Er det ikke mye viktigere og riktigere og hele tiden være nysgjerrig og åpen for kunnskap - snarere enn å legge all sin kraft i å bli oppfattet som «moderne»?
Selv om man er litt opp i åra, så kan man fortsatt være oppdatert og innovativ. Trenere som f.eks. Ferguson, Wenger, Ancelotti, Drillo, Lagerbäck, Ranieri, Bielsa, Del Bosque osv. har jo bevist dette.

Og hva er egentlig en «moderne supporter» og hvorfor er det viktig å være dette? Du har f.eks. supporterne til tyske St. Pauli og Union Berlin. Disse er gjennomgående idealister som mener at fotball har en langt større betydning og en viktigere rolle å spille enn spørsmålet om 4-4-2 eller 4-3-3. Er disse «moderne» eller «sidrompa»?
Pointet mitt er at det er mange forskjellige måter å være supporter på - og at dette er i konstant forandring. Derfor er kanskje det beste å bare bestemme seg for hva slags type supporter man selv vil være, og samtidig gi en lang f... i om dette passer i bolkene «moderne» eller «umoderne»?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg kjell-etne » 09 Nov 2019, 13:21

KaffeM skrev:I forbindelse med at Stoke nå ansetter Michael O'Neill som ny manager, dukker det opp ulike spørsmål jeg funderer på?
Før jeg legger ut min mening, kunne det være interessant og se om andre Stoke supportere har noen formeninger rundt noen eller flere av spørsmålene.

Vil Michael O'Neill sørge for at Stoke berger plassen i Championship?
Vil Michael O'Neill på sikt sørge for en topp 2 plassering i Championship og direkte opprykk til PL?
Vil Michael O'Neill utvikle dagens spillerstall eller være avhengig av nye spillerkjøp?
Vil interessen rundt Stoke øke under Michael O'Neill?
Får vi raske resultater under Michael O'Neill?
Hvis resultater uteblir, hvor lenge bør Michael O'Neill få tillitt?
Er Michael O'Neill rett mann til å snu den langvarige negative trenden?
Fremstår Michael O'Neill som en lederskikkelse spillere og supportere har tiltro til fra dag 1?
Er Michael O'Neill en manager med stort nettverk ut i fotballverden som Stoke vil dra nytte av?
Vil Michael O'Neill tiltrekke seg attraktive spillere til Stoke?
Er Michael O'Neill sterk nok til håndtere eierne og ledelse mtp kultur, spillerkjøp, holdnings endringer etc, eller vil O'Neill være en manager som styres av eksisterende føringer?
Hvilken spiller forsvinner først ut av start 11 under O'Neill og hvilken spiller kommer til å gis mest tillit?
Hvilken spiller blir O'Neill`s første signering i januar vinduet og hvilken spiller forsvinner først?
Hvilken spiller vil blomstre best under O'Neill?
O'Neill har vært ansatt som Nord Irsk manager siden 2011. Positivt eller negativt?
O'Neill sin sterkeste egenskap?
O'Neill sin «svakeste egenskap»?
Finnes det en bedre og aktuell kandidat som trolig ville takket ja til jobben som manager i Stoke? Eventuelt hvem?
Har du tro på at Michael O'Neill vil lykkes som manager i Stoke?


Masse gode og interesante spørsmål her som blir utruleg interesante:

- Trur Stoke vil berge plassen og havne rundt midten på tabellen iår, mao må opprykket settast på vent dette året trur eg.
- Trur O`Neill kan få mykje ut av eksisterende tropp, viste vel under Jones og at mannskapet kan prestere i våre to seierer ( Jones klarte jo å surre til lagoppstilling i neste match), men har
meint heile tida at ein notorisk måltjuv må på plass. (Om vedkommende har tatoveringar og korrekt hårsveis er ikkje det så nøye for meg berre han leverer, eg respekterer at ulike folk har
ulike måtar å kle seg og å `te`seg på, men fokuset må vera på prestasjonar og innsats, det kan nemlig fint kombinerast)
- Trur heilt sikkert interessa rundt Stoke vil ta seg kraftig opp, brukar meg sjølv som parameter der eg nå kjenner på ein sitrande optimisme med nytt navn på plass. For meg er forresten fotball
mykje meir ferskvare enn for andre,`snøen som falt i fjor`er av mindre betydning for meg enn den `snøen som er i vente` :) For meg er Pulis, Hughes osv...litt uinteresant debatt for meg
idag, om Stoke taper kampen i ettermiddag. Om eg forgudar den eller den personen som trenar, så gidd eg ikkje ikkje å mase om det åresvis i etterkant om at mine meiningar heile tida må
komme fram i lyset som `det retta synet`og forsvare det. Igjen; fotball for meg er mykje meir ferskvare, statistikk og historikk bakover; tja...... Framtida er for meg så uendelig mykje meir
interesant, men opptil kvar enkelt ;)
- Trur (blir mykje trur her, men ingen veit vel fasiten) dette kan vera ein god mann for jobben, et lag meiner eg alltid må byggast på god defansiv tilnerming og sikker organisering i forsvar. Det
lar seg heldigvis veldig fint kombinere med et spelande og `underholdande` lag framover. Sjølvom underholdning er ubetydelig for noken, er fotball et lagspel og for meg innebærer det
å innvolvere flest mulig på laget og ikkje kun lange baller som kanskje innvolverer få spelerar.
- Trur O`Neill kan raskt kan få resultater og snu trenden og få respekt i gruppa, virkar som ein, om ikkje autoritær så iallefall streng og disiplinær mann (uten at eg kjenner han meir enn det eg
har lest om han og andres uttalelser. Respekt og å setja klubben foran seg sjølv er like viktig eller viktigare enn teknikk og ballbehandling, her virkar O`Neill veldig god.
- Trur det er nesten umulig å spå om spelerar ut eller inn på dette tidspkt. Ny manager kan få masse utav ein spelar som funka `revva`under forrige, men håpar han lar spelerane få speletid
etter innsats og holdningar, hatar klippekort og forhåndsuttak `åkke som`ein har prestert. :oops:
- Trur kanskje kollektivet kan blomstre, iallefall litt meir enn nå og det meiner eg er nok. Får han opp kvar enkelt med 10-20 % blir det mange hakk opp totalt.
- Trur landslags-erfaring kan vera veldig god ballast, et landslag med `ordinere` spelerar og såpass gode resultater viser at han nødvendigvis får mykje utav kvar enkelt. I Stoke har me vel og nå
mange ordinere typar ( synes forøvrig det er litt trist at det manglar litt fargeklattar som me hadde og for meg drog opp underholdningsverdien og også gav resultater ;) )
- Trur O`Neill sin styrke er organisering, disiplin og krav til kvar enkelt spelar. Viktige ingredineser. Fryktar at han blir så defansivt orientert at ballen går`ørten`ganger på tvers, bakover, på
tvert osv....for så å sende avgårde ein laaaangpasning som kanskje ved et lykketreff finn ein medspelar med dårlig mottak. Dette er frykten, dette er for meg ikkje god underholdning,
- Trur me skal vera glad for at han ønska jobben og fekk han på plass, er ikkje i posisjon til å velga å vraka sånn stoda er.
- Trur han vil lykkast, ( det trudde eg nå faktisk om Jones og då, men har ikkje problem med å innrømme mine feil, der var ein av dei) Får han tette bak, orden på innstillingane til den enkelte
spelar, får til ein attrktiv spelestil med offansiv framoverretta spelestil. Eg seier; bruk heile tida den nærmaste ledige medspelar framover på banen, (lettare å treffe med pasning på 5-10-15
meter enn den på 30-40 meter) altså bruk bruk synet, orientere seg og skaff overblikk :shock:
- Trur me vinn 1-3 idag, vett jo ikkje om O`Neill har noke innvirkning så snart som til denne kampen, men der kom optimisten fram i meg, `løkkja T`i ettermiddag Stoke :D
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Michael O’Neill

Innlegg KaffeM » 10 Nov 2019, 12:43

kjell-etne skrev:
KaffeM skrev:I forbindelse med at Stoke nå ansetter Michael O'Neill som ny manager, dukker det opp ulike spørsmål jeg funderer på?
Før jeg legger ut min mening, kunne det være interessant og se om andre Stoke supportere har noen formeninger rundt noen eller flere av spørsmålene.


- Trur me vinn 1-3 idag, vett jo ikkje om O`Neill har noke innvirkning så snart som til denne kampen, men der kom optimisten fram i meg, `løkkja T`i ettermiddag Stoke :D


Veldig interessante betraktninger, Kjell-Etne. Artig å lese.
Tror du og håper du får rett i flere av betraktningene.
Resultat du tippet i går gikk inn med 2 måls margin, men ikke minst en god start for MON.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron