Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2021, 11:38

Litt mer om O`Neill og linken til Celtic.:
https://tbrfootball.com/report-celtic-w ... -the-best/
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ke-5068340

Tviler på at han går dit, men husker jo at Macari( nevnt i den ene artikkelen ) gikk dit, så...man skal aldri si aldri.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg EspenE » 04 Mar 2021, 13:09

Morten T. skrev:Der hadde du fått tre sinte røde streker i margen, Espen. Dette var det skalden Aasen som sto bak.

Jeg pleide å få det i norsk, spesielt i nynorsk (synes likevel alle unge whippersnappers skal gjennom den samme kjipe læreplanen. Det bygger karakter :D )

Foreløpig er jeg ikke så redd for at MON sparkes, til det er presset altfor lite. Sist gang jeg så i sentinel var det vel 40/60 for å sparke ham, og da må man ta med at de som er sinte poster mest.

Men om han selv er frista, ja da er det lite vi kan gjøre.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 04 Mar 2021, 13:27

EspenE skrev:Foreløpig er jeg ikke så redd for at MON sparkes, til det er presset altfor lite. Sist gang jeg så i sentinel var det vel 40/60 for å sparke ham, og da må man ta med at de som er sinte poster mest.

Ja, det er jo også et poeng. Paralellen her kan være rundt dette med menneskeskapte klimaendringer. Det er svært få som tror at det ikke eksisterer( mellom 2-8% eller noe deromkring ), men disse sinte, gamle gubbene( det er det de stort sett er, eller hva?) som tilhører disse prosentene eller promillene sitter på facebook/internett nærmest twentyfourseven og ruller ut sine egne fantasier og raljeringer om temaet likevel. Det kan fort skapes et slags inntrykk av at disse representerer et slags flertall, men det gjør de jo så definitivt ikke. Forhåpentligvis så nærmer denne skrulling-perioden med Trump, Listhaug og dess like med samme tankegods og retorikk seg snart slutten og hvor dette med å inneha kunnskap faktisk blir satt i høysetet igjen.

Så slike poller og meningsmålinger, som ikke krever stort annet enn at man orker å trykke på en knapp, skal man være litt tilbakeholden med å trekke konklusjoner fra. :twisted: 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 05 Mar 2021, 12:09

Fortsatt svirrer det rykter om O`Neill til Celtic:
https://www.hitc.com/en-gb/2021/03/05/h ... ncredible/

På den annen side er det en god del andre kandidater som nevnes i diverse media også. Ronny Deila sin gamle arbeidsgiver finner nok en arvtaker etter Lennon uansett.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2021, 16:01

Pappaen til Tyrese, nærmere bestemt Kevin Campbell( alle som er over snittet interessert i fotball og har levd en stund husker han ), tror ikke O`Neill går til Celtic.
Dessuten er pappa Campbell, som noen av oss andre, tydeligvis ganske så fornøyd med det O`Neill har prestert i Stoke City Football Club - så langt.:
https://www.footballinsider247.com/celt ... -campbell/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 29 Mar 2021, 11:19

En slags delikat hodepine for O`Neill dette i forhold til å velge hvem som skal bekle keeperplassen:
https://footballleagueworld.co.uk/micha ... -for-trio/

Det går mot at alle tre keeperne får prøve seg i de resterende kampene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Torstein Norevik » 23 Apr 2021, 14:47

Om jeg tolker denne artikkelen riktig, så er en av de gode gamle Stoke-heltene - Mike Pejic - ikke oversettes imponert over laguttakene til MON og formasjonen han velger å kjøre, spesielt dette å bruke tre stoppere.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... mn-5333003

I en av de siste kampene jeg så (var det mot Birmingham ?)- der Mike var sidekommentator - var den gamle back-kjempen også sterkt kritisk til MON's valg om å kjøre med tre stoppere. Han mente også at formasjonen(e) MON velger ikke får det beste ut av Nick Powell.

Det har vært påpekt - også av meg - at MON nå kanskje bør slippe til noen unggutter for å gi de erfaring, ettersom det ikke lenger er noe å spille for rent tabellmessig, der vi ligger i et "ingenmannsland" trygt borte fra både Play Off og nedrykk. Men Mike Pejic har vel også et poeng, når han sier at MON bør spille sitt sterkeste lag, for å vinne kamper ? For det er vel noe rent psykologisk med å avslutte sesongen på opptur heller enn å avslutte på ned, med tanke på forventninger og giv foran en ny sesong ?

Så et hjertesukk til slutt...Hvorfor bruke Angus Gunn på lån, når vi allerede har to veldig gode keepere i Adam Davies og Joe Bursik ? Gunn har ikke imponert - for å si det pent - i motsetning til de to andre, og var direkte svak mot Coventry.

Det er greitt at han ble lånt inn på et tidspunkt hvor det var litt krise på keeperplassen, pga skader, men hvorfor forlenge lånet med enda en sesong ? Så god har han ikke vært...

Og hvorfor skal MON veksle på å bruke Davies og Gunn (formodentlig for å vurdere hvem som skal være førstevalg) når Davies for de fleste har fremstått som en langt mer solid keeper enn Gunn ? Med en rekke clean sheets som resultat.

Uforståelig i mine øyne.

Jeg har hele tiden vært positiv til MON, og synest han har gjort en meget god jobb så langt. Men jeg må innrømme at jeg ikke er like sterk i troen nå som jeg var for et halvt år siden. Det vi har prestert i 2021 er på grensen til nedrykksform.

En god del kan kanskje tilskrives skader på mange sentrale spillere, men det er farlig å tro at det i seg selv er hele årsaken. Det kan fort føre til handlingslammelse, å lulle seg inn i troen på at alt løser seg når de skadede spillerne er tilbake.

Det er ingen automatikk i at det vil bli tilfellet... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 23 Apr 2021, 18:08

Jeg stusser selv på dette med tre bak, det blir mitt største ankepunkt mot O’Neill. Jeg hadde forstått det hvis han benytter en slik formasjon mot presumptivt bedre, eller mye bedre, lag, men ikke på hjemmebane og mot presumptivt svakere lag. Jeg er uansett ikke så begeistret for den formasjonen og liker bedre 4-3-3/4-5-1 eller 4-4-2. En annen ting som overrasker meg litt er at han ser ut til å ville at angrepsspillet skal tres i gjennom midten, og derifra forsøkes det å spille i «trekanter» på motstanderens banehalvdel for å «dra» motstanderne ut av formasjonene og skape rom for seg selv. Det fungerer bare glimtvis. Jeg skulle ønske de kombinerte den måten å spille på med et mer direkte spill, men O’Neill virker ikke å være( overraskende for meg ) så keen på det. I tillegg stussa jeg fælt over at han reagerte på at motstanderen tar lange innkast. Det å kaste langt er jo et genialt trekk å benytte seg av og kan være et farlig angrepsvåpen.

Nå hadde ikke jeg noen voldsomme forhåpninger om opprykk denne sesongen uansett, men allikevel skuffende at ikke laget er nærmere topp 6 og var med lenger i kampen om playoff. Utover det synes jeg O’Neill summasummarum har gjort en god jobb - så langt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 29 Apr 2021, 14:54

Mye interessant her fra O`Neill. Også rundt dette noen av oss messer nærmest konstant om, nærmere bestemt FFP.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-5356465
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg EspenE » 02 Mai 2021, 11:45

FFP er en del av årsaken, helt klart.

Men kampprogrammet og skader er ikke det. De andre lagene har også jevnt over hatt mye mer skader enn tidligere, noen mer og noen mindre enn oss.

Spillerne vi har er en del av det, men det er jammen managerens disposisjoner også. Jeg mener fortsatt at han og laget må heve seg kraftig i pre-season og starten neste sesong, ellers ryker han ut før jul. Årsaken er som følger:
Enten så evner han ikke å sette en spillestil og tilpasse den til de forskjellige kampene, eller så evner han ikke å formidle det til spillerne. En av de to er det uansett!

Og ja, kanskje det er spillerne som ikke evner å forstå, men han er da ikke vant til bedre/smartere spillere på Nord-Irland? De er jo ofte på enda lavere nivå enn flesteparten av våre.

Det er vingling på keeperplass, mellom 2 og 3 stoppere, mellom vingbacker og vinger, mellom tanksenterspill og raske spisser. Det får aldri satt seg!!

De vi er totalt avhengig av (IMO), Fletcher og Allen er 34 og 32 (og selvsagt den aller viktigste, Powell er vel "bare" 27). Vil de funke neste år? Det veit man aldri. Hvis de ikke gjør det er vi i fare for å gå ned. FFP sørger jo for at vi ikke får inn noen nye.

Akkurat nå er det begredelig. Nesten nedrykksform. Det er hverken fugl eller fisk. Vi spiller oss ut bakfra, men evner ikke å tre den igjennom i siste tredelen. Kan noen huske sist vi hadde en en-mot-en-situasjon uten at vi ledet og lå bakpå? Vi slår også en del langt fra Souttar, men dette fungerer bare mot Fletcher, og de andre greier ikke fange opp andreballen. Og det rareste, det eneste vi gjør er innlegg mot etablert, men vi har ikke en "idiotspiss" (Iversen, Suarez, Law), som ofrer liv og lemmer for en scoring. Hva er poenget da?

Kanskje det bare er den klassiske forskjellen mellom landslag og klubblag. En av mine favorittrenene er jo Drillo, men han fikk det jo aldri til med klubblag. Som sagt, han får til jul, men jeg kan ikke se at han får fortsette videre med mindre vi er topp 8 da.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron