Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg Lilledino » 03 Okt 2020, 17:31

Morten T. skrev:3-5-2 som O`Neill har kjørt en del blir av Pejic kritisert her.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ee-4547899

Jeg er langt på vei enig med mannen som fortsatt sverger til en hårsveis som ekte rock`n rollere bærer med stolthet.
4-4-2( 4-4-1-1 ) synes jeg klinger godt.

4-4-2 er best, med gode overlapp !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Michael O’Neill

Innlegg EspenE » 05 Okt 2020, 10:27

Jeg fikk vonde flashbacks fra siste året til Martin Andresens Enga i går. Masse balltrilling mellom bakre treer og Mikel. Dette er ikke sånn jeg vil at mitt Stoke skal spille!

Det er greit å spille med tre bak, men da må minst en av dem bli med framover når Mikel et sitting/holding defensiv midtbane. Man kan ikke angripe med 4 mann på hjemmebane. I går spilte vi med 5 klart defensive spillere, 2 begge veier (Tymon og Clucas) og bare 3 offensive. Det er for feigt! Når i tillegg "Oakley Boots" var eneste kreative spiller blir det for tynt. Han er et talent, men for ung og uferdig.

Jeg synes også det var rart MON tok av Tymon (selv om han hadde vært svak som vingback) og beholdt Fox på venstresida bak. Han kunne tatt av Fox istedet, lagt om til 4-3-3 (4-2-3-1?) og sendt Tymon og Smith fram på overlapp annahver gang. Da kunne McClean og Campbell på vingene gått både innover og utover i banen og skapt kaos i forsvaret.

Synes også Powell var svak. Han skapte noe kaos, men målet var pur flaks og han hadde mange feilpasninger også på tvers. Det skapte farlige overganger for Birmingham.

Nei, MON, dette er rett og slett for feigt! Hvis vi skal befeste øvre halvdel og kjempe om playoff må vi slå lag som Birmingham. De er et elendig lag IMO.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2020, 11:55

Interessante ord fra O`Neill:
https://www.fourfourtwo.com/news/michae ... 4167484000

Jeg er enig med han i forhold til at det av og til overreageres i forhold til et tap. Det samme kan sies om seire også. Slike overreaksjoner skaper negative eller positive forventninger, noe som i og for seg er greit og i utgangspunktet fullstendig harmløst, men å benytte slike egenproduserte forventninger som et korrekt innstilt kompass, eller leksikon, blir feil.

Jeg er fornøyd med at klubbens nåværende manager fremstår "level-headed" og tilsynelatende har evnen til å vurdere det hele over tid.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2020, 23:08

Av og til bobler det opp kritikk til overflaten om at Stoke scorer lite under O’Neill, men litt Fun Fact som har kommet frem i artikkelen under er at det bare er 3 lag( Brentford, Blackburn og Reading ) i Championship som har scoret flere mål i ligaen etter at O’Neill tok over roret på det som i tidligere tider het Britannia Stadium:
https://www.stokecityfc.com/news/2020/n ... challenge/

Nå er riktignok ikke dette så viktig for meg. Jeg er storfornøyd( og ganske sikkert snål ) hvis det vinnes 1-0, fordi hvis man vinner alle kamper 1-0 så er man etterhvert nødt for å investere i flere skap som kan huse alle pokalene som erverves, MEN pointet her er altså at det er en rimelig voksen bukett med klubber i ligaen som sliter mer med å putte ballen i nota enn det Stoke gjør.
Allikevel er ikke O’Neill fornøyd. Han vil at ballen skal dyttes over målstreken oftere enn den har blitt gjort under hans ledelse fram til nå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2020, 16:30

Michael O’Neill har da passert 1 år som manager i Stoke City Football Club:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4678420

Jeg synes han har gjort en meget god jobb, noe som ikke overrasker meg. Denne mannen behersker åpenbart faget fotball og har en kunnskapsbasert tilnærming til spillet. Han virker også å være god på å coache hver enkelt spiller. Jeg liker faktisk også at han har hatt guts nok til å fjerne enkelte spillere som kanskje var gode nok sportslig, men som hadde skral innstilling som på sikt kan skade mer enn det tilfører.
Han tar heller ikke helt av etter seier eller går inn i en mørk kjeller etter et tap. Det er en egenskap jeg liker svært godt og som jeg mener er helt vital for en god leder - uansett profesjon. Han virker også ydmyk nok til å se sine egne feil og begrensninger - og dernest jobbe for å bli bedre.
På mange måter minner han meg om tidenes beste Stokemanager Tony Pulis. Noe jeg finner utelukkende positivt.

Alt i alt har det første året under O’Neill fortjent et godkjentstempel og vel så det.

Etter mitt syn...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 12 Nov 2020, 11:08

O`Neill sin største overraskelse da han overtok var spillere som klart og tydelig ga uttrykk for at de ville bort:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-4692435

NDiaye og Etebo nevnes i denne artikkelen. Jeg tipper det var flere, herunder f.eks. Bauer, Wimmer, Butland og kanskje også Indi Martins.

Relativt ofte er det slik at supportere klager sin nød over, og fokuserer svært mye på,spilere som IKKE benyttes og derav er plassert på benk, er med i en slags bruttotropp på kampdagen eller kanskje til og med helt ute i kulda. Dette har det vært mange eksempler på i årenes løp.

Kanskje likevel skyldes en del av det hele at en god liten bunch med spillere har mangelfulle holdninger og ønsker seg vekk, forsurer miljøet i gruppa og viser laber interesse? Har spillere en slik innfallsvinkel så mener jeg det er 100 % korrekt av managere å ikke benytte disse, ta skaufart og få de tuppet på hue og ræva ut. Fort som f...!

Dette er altså, som så mye annet i livet, nyansert og kompleks.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 17 Des 2020, 11:30

O`Neill snakker litt om forventninger i forhold til opprykk:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ns-4805776

Heller han her litt kaldt vann i årene til de som har skrudd sammen slike forventninger? Tja...
Forventninger er en del av fotballen og livet generelt, men sjansen blir selvfølgelig større for å bli skuffet jo høyere den enkelte måtte velge å skru opp disse forventningene.
Det er ikke feil å ha forventninger, men det å benytte forventninger som et slags kompass eller som en fasit er ikke nødvendigvis rett heller.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg vegar56 » 18 Des 2020, 11:31

Morten T. skrev:O`Neill snakker litt om forventninger i forhold til opprykk:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ns-4805776

Heller han her litt kaldt vann i årene til de som har skrudd sammen slike forventninger? Tja...
Forventninger er en del av fotballen og livet generelt, men sjansen blir selvfølgelig større for å bli skuffet jo høyere den enkelte måtte velge å skru opp disse forventningene.
Det er ikke feil å ha forventninger, men det å benytte forventninger som et slags kompass eller som en fasit er ikke nødvendigvis rett heller.

Forventninger er én ting, men det er lov til å spe på med en ørliten dose realisme :D Som han sier, omstruktureringen av spillerstallen er ikke ferdig (ikke før i 22?), og han kan neppe forsterke spillerstallen vesentlig før vi er kvitt de spillerne som ikke vil spille for oss.

Men det er lov til å lure på hva som gikk galt. Har litt fotball på disk, og så forleden kveld på Everton - Stoke City fra 2015 (3-4, 2xShaquiri, Joselu og Arnautovic), og Phillip Wollscheid var en gigant i midtforsvaret. Han har vel fremdeles kontrakt med oss, men nå er det helt andre spillere i midtforsvaret vårt.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 18 Des 2020, 11:58

vegar56 skrev:
Morten T. skrev:O`Neill snakker litt om forventninger i forhold til opprykk:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ns-4805776

Heller han her litt kaldt vann i årene til de som har skrudd sammen slike forventninger? Tja...
Forventninger er en del av fotballen og livet generelt, men sjansen blir selvfølgelig større for å bli skuffet jo høyere den enkelte måtte velge å skru opp disse forventningene.
Det er ikke feil å ha forventninger, men det å benytte forventninger som et slags kompass eller som en fasit er ikke nødvendigvis rett heller.

Forventninger er én ting, men det er lov til å spe på med en ørliten dose realisme :D Som han sier, omstruktureringen av spillerstallen er ikke ferdig (ikke før i 22?), og han kan neppe forsterke spillerstallen vesentlig før vi er kvitt de spillerne som ikke vil spille for oss.

Men det er lov til å lure på hva som gikk galt. Har litt fotball på disk, og så forleden kveld på Everton - Stoke City fra 2015 (3-4, 2xShaquiri, Joselu og Arnautovic), og Phillip Wollscheid var en gigant i midtforsvaret. Han har vel fremdeles kontrakt med oss, men nå er det helt andre spillere i midtforsvaret vårt.

Det er sikkert mange meninger om hva som gikk galt og hva som bør gjøres.
Jeg mener at klubben tok seg litt for mye vann over hodet på enkelte felt og at det, enkelt fortalt, førte til nedturen.
Dette med progresjon er vanskelig, ikke minst fordi omgivelsene trykker på for mer eller mindre konstant forbedring. Det blir litt som en restaurant som lager vanvittig god mat av høy kvalitet og har god fortjeneste, som deretter bestemmer seg for å utvide med flere fillialer, taper kvaliteten og identiteten de hadde, mister deretter kundegrunnlaget og inntektene, og til syvende og sist går konk.
Fotballkubber følger av til det samme sporet. Det er bare å ta en lang og god kikk på tabellen i Championship pluss de to nederste ligaene, så finner man flere eksempler på klubber som, av forskjellige årsaker, er helt i knestående eller kan beskrives som fallerte i forhold til tidligere tider. En klubb som f.eks. Bolton som har spilt 73 år på det øverste nivået i England og var en av de 12 klubbene som var grunnleggerne av ligaen var jo insolvent og forsvant nesten.

Kanskje det beste rett og slett er å forsøke å være litt mer fornøyd med at klubber som Stoke drives etter metoden "to skritt frem og ett tilbake" og at klubben opptrer anstendig uten å ha saudi-arabiske eiere som bygger stadioner på knoklene til slavearbeiderne sine eller f.eks. å ansette en manager med tvilsomme verdier( typ Paolo Di Canio etc. )?

Et annet aspekt er at man har folk som er kronisk grinete. De sitter musestille i båten når ting går bra og hever kun stemmen når noe går mindre bra. Disse folka er det uansett ikke noe å gjøre med, men det er særdeles viktig at beslutningstakere i en klubb ikke lar seg påvirke i for stor grad av den gjengen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 22 Des 2020, 23:42

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron