Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Per Magne » 06 Nov 2019, 11:19

Jeg ser ikke hvem som kan være interessert i å overta et lag som tre tidligere managere ikke har klart å få skikk på. Å påta seg manageransvaret i Stoke slik det ser ut nå, er nesten ensbetydende med fortsatt fritt fall mot League One, og hvem ønsker å ha det på CV'en, om de i det hele tatt overlever lengre enn Rowett eller Jones. Synd å si, men her må det en total makeover til for å få skuta på rett kjøl, og er redd for at det inkluderer en tur ned i League One også. Så spørs det om et tredje, fjerde eller femte valg inn nå er noe bedre enn å la trenerapparatet som er der nå styre skuta (selv om kursen går i total feil retning).
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg vegar56 » 06 Nov 2019, 11:29

Da er i alle fall JAR ute av listen, han har skrevet kontrakt med Flint Tønsberg :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg vegar56 » 06 Nov 2019, 11:40

Per Magne skrev:Synd å si, men her må det en total makeover til for å få skuta på rett kjøl, og er redd for at det inkluderer en tur ned i League One også.

Skremmende perspektiver, men jeg kan ikke annet enn å være enig i at dette er et reellt scenario.
Og da reduseres antall kandidater vesentlig, ikke mange (om noen) "etablerte" managere som vil ta den reisen?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2019, 14:06

Skal vi tro den ekstremt troverdige blekka The Sun( har de fortsatt puppebilder på side 3 eller 4 i papirutgaven? ) så er ikke Hughton det minste interessert i å komme til Stoke:
https://www.thesun.co.uk/sport/10289445 ... -brighton/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2019, 17:36

Helt nederst i denne artikkelen er det en poll som spør leserne av The Sentinel hvem de vil ha inn som ny manager:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ke-3505894

Pr. nå så vil 51(!)% av de spurte ha inn Tony Pulis. Dernest følger Hughton på 25%. De andre får fra 5% oppslutning og nedover.
Hvis vi IKKE velger å se det hele fra bak sotede vindusglass og med generell vrangvilje så betyr vel dette også at, av kandidatene som lanseres her, Pulis er den som er minst «splittende»? De andre er i hvertfall langt mindre populære enn den capskledde. Over halvparten av supporterne vil altså pr. nå ha han tilbake. Det er ganske så markant i en slik poll hvor det finnes flere alternativer. :) 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg EspenE » 06 Nov 2019, 19:37

Mulig det Morten, men nå er slike undersøkelser særs uvitenskapelige og ofte såkalt "selv-selektive", dvs. at de som velger å svare ofte er de som er mest gira på et av valgene.

Jeg tror disse har et rimelig "rosa brilleglass"-syn på TP. Jeg er ihvertfall sjeleglad for at jeg slapp å se mer av den fotballen som ble servert siste, og til dels nest siste, sesongen han var trener sist. Vi var ikke akkurat noe fyrverkeri året vi rykka opp heller - uten uforutsigbare Fuller hadde vi aldri gått opp - og vi spilte som Burnley da vi var oppe under TP. Når da resultatene i tillegg uteblir blir det nitrist å være supporter. Nils Johan Semb hadde også et rimelig defensivt oppsett for landslaget når de spilte etter 2000, og fy f... så kjedelig det var å se på.

Jeg ønsker IKKE Pulis tilbake, og jeg håper han har vett nok til å holde seg unna. Jeg er takknemlig for det han gjorde, men vi skal ikke lure oss selv til å tro at han er løsninga på Stoke sine problemer nå. Vi har masse dårlige spillere uten ryggrad på lange kontraker som er usalgbare - det får ikke TP gjort mye med. Ikke på flere år. Og TP var vel den som først brukte 4 midtstoppere bak, akkurat som NJ ble kritisert for i siste kampen.

Og hvis han blir ansatt - ja, da håper jeg at jeg tar feil :-)
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Torstein Norevik » 06 Nov 2019, 22:26

EspenE skrev:Mulig det Morten, men nå er slike undersøkelser særs uvitenskapelige og ofte såkalt "selv-selektive", dvs. at de som velger å svare ofte er de som er mest gira på et av valgene.

Det tror jeg nok du kan ha rett i, Espen.

Men i den grad den skal vektlegges -på tross av de grunner du nevner - understreker den vel egentlig i realiteten at fansen er veldig splittet når det gjelder Pulis. For selv om han er den som scorer høyest av de som er nevnt, er det likevel en kjennsgjerning at fansen er delt på midten, der bare halvparten ønsker Pulis som ny manager. Den andre halvparten ønsker ikke TP som manager, men er bare ikke enige om hvem de ville hatt i stedet. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2019, 23:07

EspenE skrev:Mulig det Morten, men nå er slike undersøkelser særs uvitenskapelige og ofte såkalt "selv-selektive", dvs. at de som velger å svare ofte er de som er mest gira på et av valgene.

Jeg tror disse har et rimelig "rosa brilleglass"-syn på TP. Jeg er ihvertfall sjeleglad for at jeg slapp å se mer av den fotballen som ble servert siste, og til dels nest siste, sesongen han var trener sist. Vi var ikke akkurat noe fyrverkeri året vi rykka opp heller - uten uforutsigbare Fuller hadde vi aldri gått opp - og vi spilte som Burnley da vi var oppe under TP. Når da resultatene i tillegg uteblir blir det nitrist å være supporter. Nils Johan Semb hadde også et rimelig defensivt oppsett for landslaget når de spilte etter 2000, og fy f... så kjedelig det var å se på.

Jeg ønsker IKKE Pulis tilbake, og jeg håper han har vett nok til å holde seg unna. Jeg er takknemlig for det han gjorde, men vi skal ikke lure oss selv til å tro at han er løsninga på Stoke sine problemer nå. Vi har masse dårlige spillere uten ryggrad på lange kontraker som er usalgbare - det får ikke TP gjort mye med. Ikke på flere år. Og TP var vel den som først brukte 4 midtstoppere bak, akkurat som NJ ble kritisert for i siste kampen.

Og hvis han blir ansatt - ja, da håper jeg at jeg tar feil :-)
Jepp, jeg vet at slike undersøkelser er høyst uvitenskapelige og strengt tatt ikke kan brukes til noe annet enn å lodde stemninga her og nå, men har du lagt merke til noe spesielt rundt dette med slike undersøkelser og stemningsrapporter, Espen?
Jo, som regel benyttes de for alt de verdt av de som er for eller i mot et standpunkt. Gjerne påslengt et «jeg, og mange med meg, mener at...». På den måten søkes det en forståelse av at flertallet MÅ jo ha rett, mens det lille mindretallet som måtte mene noe annet gjerne blir forsøkt fremstilt som en anelse snåle, eller problematiske, fordi de har inntatt en annen holdning. Det er en eldgammel debatteknikk og veldig lett gjenkjennelig hvis man interesserer seg for denslags...
Nettopp slik har det vært i alle disse årene etter at Pulis ble sparket. De av oss( et soleklart mindretall ) som mente at sparkingen var feil har møtt på mye av dette.
For min del er det helt greit. Hadde jeg blitt lettkrenka over den slags så hadde jeg hoppa av karusellen for lenge siden, men uansett er det et ganske så interessant fenomen at vinden nå synes å ha snudd - ikke bare litt, men veldig mye.

Det jeg hele tiden har vært klar på er at det går opp og ned med resultater i PL( og andre ligaer ) og at dette er helt naturlig for de aller fleste klubber. Det viktigste for meg blir da å få en manager som setter stabilitet i førersetet og som forstår viktigheten av å holde laget i divisjonen. F.eks. brukte Waddington nesten 15 sesonger på å bygge lag før de slo ut i sånn nogenlunde full blomst, og på den veien var det flere nedturer. Pulis fikk vel 7 sesonger.

Jeg tror Pulis har det litt som Drillo. Bejublet og fullstendig tyste kritikere når det går bra, men når det periodevis går dårlig så virker det som om det kommer frem et slags innestengt raseri( det grenser nesten mot reinspikka hat for enkelte ). Fallhøyden blir altså større for den type trenere som er veldig opptatt av resultat og en kunnskapsbasert tilnærming til fotballen, men som ikke bryr seg så veldig mye om det estetiske. Mouhrino er et annet eksempel på en slik trenertype.

Jeg står på at det var feil å sparke Pulis og har til dags dato ikke sett en eneste god grunn for at det ble gjort( alle forsøk på å gi meg slike grunner har blitt grundig ettergått og tilbakevist og jeg gidder ikke å danse den dansen igjen ). Men når klubben først gjorde det feile sjakktrekket, så gjorde de et enda større feilgrep i neste trekk( de ble utsatt for en slags gambit, for de som kjenner til sjakk ) og det førte til en forutsigbar sjakk matt og situasjonen klubben er i nå...

For meg behøver ikke Pulis å komme tilbake, jeg vil faktisk bli overraska hvis han går inn i det vepsebolet, men det hadde vært fint med en pragmatisk fyr med fokus på helt enkle ting igjen. Jeg tror det vil være det aller beste for klubben nå.
En annen ting er ettermælet til Pulis. For meg er han blant de tre beste managerne gjennom tidene i Stoke( sammen med Waddington og Macari ). Han var faktisk så bra at han henta den nesten kronisk skadde «Glass-Knee»-Fuller for spottprisen 500 000 pund. Fuller var en av flere som gjorde at Stoke rykka opp, men for meg handla den sesongen først og fremst om at det går an å skape et bra LAG - selv av gråstein. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2019, 23:25

Morten T. skrev:Helt nederst i denne artikkelen er det en poll som spør leserne av The Sentinel hvem de vil ha inn som ny manager:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ke-3505894

Pr. nå så vil 51(!)% av de spurte ha inn Tony Pulis. Dernest følger Hughton på 25%. De andre får fra 5% oppslutning og nedover.
Hvis vi IKKE velger å se det hele fra bak sotede vindusglass og med generell vrangvilje så betyr vel dette også at, av kandidatene som lanseres her, Pulis er den som er minst «splittende»? De andre er i hvertfall langt mindre populære enn den capskledde. Over halvparten av supporterne vil altså pr. nå ha han tilbake. Det er ganske så markant i en slik poll hvor det finnes flere alternativer. :) 8-)

Man kan også lese denne undersøkelsen på flere måter, hvis man føler for det.
F.eks.:
49% vil IKKE ha Pulis.
75% vil IKKE ha Hughton.
95% vil IKKE ha Neill.
96% vil IKKE ha Moyes.
Osv., osv.
Velger man å lese undersøkelsen slik så fremstår Pulis som den minst upopulære og minst «splittende», men for å lese undersøkelsen slik så må man enten være lettlurt eller ha sin egen agenda, av den enkle grunn at denne undersøkelsen aldri har tatt for seg, eller spurt om, hvem som er den mest upopulære eller mest «splittende» kandidaten.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 06 Nov 2019, 23:36

Mannen som serverte Fuller mange målgivende i opprykkssesongen vil også ha inn en managertype ala Pulis.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ce-3509533
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron