Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Torstein Norevik » 04 Nov 2019, 00:48

Jeg er ikke sikker på at det å ta over Stoke nå er så lite attraktivt som det kan fremstå i utgangspunktet.

Sammenlignet med mange av de andre Championship-klubbene er Stoke en relativt stor klubb, og på mange måter rigget for PL, rent strukturelt. Samtidig så vil en ny manager ha lite å tape, fordi forgjengerne har mislykkes kapitalt - han vil ikke hoppe etter Wirkola, for å si det slik, og har egentlig alt å vinne.

Samtidig er det vel mye som tyder på at laget har underprestert og ligger der vi gjør også som følge av mange personlige feil, og ikke i seg selv fordi vi har vært like dårlige hele tiden. Ujevne, ja, men ikke stabilt dårlige hele sesongen, vi har hatt gode kamper der det har gått stang ut.

Point is: Det er fortsatt slik at det er gode muligheter for å ta laget oppover på tabellen for den rette manageren. Jeg tror ikke det bare er mulig, men også sannsynlig at en ny manager vil gjøre det, og da vil han selvsagt få masse kudos for godt utført arbeid og styrke eget omdømme og markedsverdi.

Og skulle det gå så galt at det ble nedrykk, så ville det i ettertid kunne bli hevdet at vedkommende hadde en umulig oppgave, noe de foregående managernes manglende suksess har understreket.

Og hva gjelder Neill - selv om Preston gjør det bra nå, er det ikke gitt at det vil holde, for det er en klubb uten de store ressursene, Stoke er nok langt bedre stilt i så måte. Den type klubber kan kanskje være mer fristende kortsiktig, men kanskje er Stoke et mer fristende alternativ for en manager som ser på litt lengre sikt, når det gjelder ambisjoner og rammebetingelser, også når det kommer til lønn. Ikke nødvendigvis for en PL-manager, men kanskje for en Championship-manager som har gjort det bra.

Så, nei, jeg tror ikke at Stoke er så lite attraktivt i dagens situasjon for potensielle manager-kandidater, som en del hevder. Jeg tror noen også vil se muligheter, og se det som en spennende utfordring å prøve å stoppe det frie fallet.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 04 Nov 2019, 11:39

Rune skrev:Er nok mye riktig i det dere skriver ift å hente inn en robust, erfaren og tøff manager...ser at Niko Kovac er ferdig i Bayern München. Skulle vi (endelig) prøve en manager utenfor UK, så kunne jo kan vært et godt alternativ ;)
Interessant navn, men personlig ville jeg ha likt en italiener, eller en som er influert av italiensk fotball, HVIS Stoke skal lete på kontinentet.
Tradisjonelt er italienere veldig gode på å organisere defensivt - og det trengs.
Men å hente en trener fra Tyskland er heller ikke av det værste.
Hvis jeg fritt kunne ha valgt hvilken som helst trener, så hadde jeg likefullt endt opp i Spania. Argentineren Diego Simeone som trener Atletico Madrid er veldig, veldig flink og hadde vært akkurat det Stoke behøver nå. Disiplin, løpskraft, vanvittig press på ballfører, counterattack, engasjement...you name it.
Men ingenting av det forannevnte kommer jo til å skje, Det er bare god gammaldags drodling.... :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 04 Nov 2019, 12:34

Lite forandringer hos bookmakerne også:

Bilde

Et interessant navn her synes jeg er Steve Bould. "Local Lad" med årevis av erfaring på både spiller- og trenersiden fra toppklubben Arsenal.
Han var vel en slags defensiv trener( og assistent ) under Wenger og bør faktisk være en kandidat som vurderes.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg KaffeM » 04 Nov 2019, 13:39

[quote="Torstein Norevik"]Jeg er ikke sikker på at det å ta over Stoke nå er så lite attraktivt som det kan fremstå i utgangspunktet.

Sammenlignet med mange av de andre Championship-klubbene er Stoke en relativt stor klubb, og på mange måter rigget for PL, rent strukturelt. Samtidig så vil en ny manager ha lite å tape, fordi forgjengerne har mislykkes kapitalt - han vil ikke hoppe etter Wirkola, for å si det slik, og har egentlig alt å vinne.

Jeg er helt enig. Det bør faktisk være meget attraktivt å lede Stoke og jeg tror flere attraktive managere har meldt sitt kandidatur.
I de 2 øverste divisjonene er det totalt 44 lag. Jeg tror det er minimum 15 lag som er mindre attraktive å lede sammenliknet med Stoke, spesielt mtp økonomi og eiere.
Det er derfor ikke fritt frem å takke ja til en manager stilling i Stoke - tvert imot tror jeg ledelsen i Stoke holder igjen en rekke kandidater og kontinuerlig minimerer kandidatliste.
De fleste managere med tro på egne ferdigheter vil forsøke selge seg inn på øverste og nest øverste nivå når muligheten byr seg.
En ting er lønn, som de fleste bør bli fristet av, men ikke minst sette sin signatur på positive resultater.
Managere som skaper resultater for Stoke, vil være aktuelle fremtidige PL managere.
Samtidig vil det garantert være noen kandidater som takker nei, men da ligger det som regel mer i begrunnelse en det som kommer frem i media.
Vi snakker tross alt om 2 parter som skal komme til enighet, der eierne sitter med føringene og til slutt tar avgjørelsen.
Selvfølgelig klarer ikke Stoke hente ut managere under kontrakt fra etablerte klubber på høyere nivå, men ser en bort fra det vil jeg komme med følgende påstand.
Hvis eierne til Stoke vil - så får de det til.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 04 Nov 2019, 13:43

Ser noen tynne rykter nå på at Stoke skal ha gitt opp å gå for Alex Neil som ny manager...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg KaffeM » 04 Nov 2019, 13:56

Morten T. skrev:Ser noen tynne rykter nå på at Stoke skal ha gitt opp å gå for Alex Neil som ny manager...


Ser at oddsen ligger fra 1,25 - 1,90 på at Neil blir ny manager, men jeg ville ikke satset penger på det.
Både lav odd og veldig usikkert, men blir ikke overrasket om det blir en realitet. Media spekulerer og bidrar til avgjørelser på godt og vondt.
Håpet mitt er at listen legges høyere.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 04 Nov 2019, 14:28

KaffeM skrev:
Morten T. skrev:Ser noen tynne rykter nå på at Stoke skal ha gitt opp å gå for Alex Neil som ny manager...


Ser at oddsen ligger fra 1,25 - 1,90 på at Neil blir ny manager, men jeg ville ikke satset penger på det.
Både lav odd og veldig usikkert, men blir ikke overrasket om det blir en realitet. Media spekulerer og bidrar til avgjørelser på godt og vondt.
Håpet mitt er at listen legges høyere.
Hvis jeg skulle pekt ut tre navn jeg definitivt ikke ønsker til klubben fra bookie-lista jeg la igjen over, så er det Pardew, Hughes og McClaren.

Det er noen spennende navn der også. Som f.eks. Harris, Karanka, Bould, McInness og Barton.

Det blir spanandes, dette her. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 04 Nov 2019, 15:08

Som nevnt før, Stoke skal ha gitt opp Neil:
https://www.skysports.com/football/news ... -alex-neil

Ser også at det hevdes litt her og der at det skal være ektremt lite sannsynlig at Pulis kommer tilbake til Stoke.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 05 Nov 2019, 10:30

Alan Pardew er det tynne rykter på nå. Jeg håper ikke det blir noe av...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 05 Nov 2019, 12:53

Ingen overraskelse akkurat, men Allardyce er uaktuell:
https://talksport.com/football/efl/6253 ... toke-city/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 166 gjester

cron