Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 14:07

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 14:18

Hvem blir ny inn? Noen av disse?:
https://www.thesackrace.com/teams/stoke-city
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 14:39

Interessant fra Martin Smith - som vanlig:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... is-3386332

Han er innom Pulis her som en mulig kandidat etter Jones og skriver:
"He once said he would never return for a third spell as manager because he was proud of his legacy and wouldn't want to risk damaging it."

Har Pulis sagt dette så forstår jeg han meget, meget godt. Det, i tillegg til antagelsen om at han vil bli møtt av en ikke ubetydelig mengde med beint ut hatske fans, vil vel gjøre at han styrer unna her.

Eller...?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 15:47

Det at klubben velger å sparke Jones nå reiser en del spørsmål...

Hvorfor ble han ikke sparket før?
Har klubbledelsen først nå fått klarsignal fra en managerkandidat de har jobbet med en stund?
Når skjedde det at klubben mistet troen på Jones og prosjektet hans?
Veien videre. «Ung og lovende» manager inn en gang til eller «en gammel traver»?
Hvordan vil klubbledelsen at Stoke City F.C. skal framstå i forhold til identitet og spillestil?
Hva blir målsettingen for resten av sesongen?
Må flere i ledelsen gå?
Britisk/irsk manager inn( som vanlig ) eller søkes det denne gangen i et videre nedslagsfelt?


....og sikkert en god del andre forhold også.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Svein Nilsen » 01 Nov 2019, 15:47

Dette var på høy tid! Vi har vært så svake over lang tid at det eneste riktige var å gi Natta Jones sparken. Han er en fin fyr med stor arbeidskapasitet og stort hjerte. Dessverre fikk han det ikke til denne gangen. Det gjorde han derimot i Luton og kanskje han lykkes også i fremtidige klubber. Jeg håpet lenge at han skulle lykkes, men han ble på en måte "ofret" av sine egne spillere. Få, om noen, av de spillerne han kjøpte inn har prestert i nærheten av hva vi kan forvente. Nå må det inn en sterk manager som kan fortelle den slappe spillergruppa at de må jobbe for lønna og få oss oppover på tabellen! Tenk så kort tid det er siden vi slo Arsenal, Tottenham, Chelsea, Man U og City samt banket skiten ut av Liverpool. Nå er vi på vei ned i League One og tøffe møter med Burton Albion og Accrington Stanley. Mye, det meste faktisk, har gått galt for Stoke City de siste årene og det er mange flere enn NJ som har skylda for det.
Så familien Coates; skaff en tøff manager som stiller krav, rydd opp i spillergruppa, rydd opp i administrasjonen og skaff oss et lag vi kan være stolte av igjen!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg KaffeM » 01 Nov 2019, 15:51

Da kom avgjørelsen. Forhåpentligvis får vi inn en manager som kjenner og legger listen iht PL.
Blir spennende å følge utviklingen.
Jeg tror Moyes kan utrette mye, men er også åpen for en manager som tenker mer moderne.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 16:01

KaffeM skrev:Da kom avgjørelsen. Forhåpentligvis får vi inn en manager som kjenner og legger listen iht PL.
Blir spennende å følge utviklingen.
Jeg tror Moyes kan utrette mye, men er også åpen for en manager som tenker mer moderne.

Moyes er en meget god kandidat i mine øyne.
Kunnskapsbasert, rutinert og utviser autoritet. Ingen «slinger i valsen» eller naiv tilnærming og bygging av luftslott( og akkurat bygging av luftslott håper jeg klubben er ferdig med for en stund - en lang, lang stund. )
Han bør IKKE dømmes for tiden i ManU som var så til de grader «hopping etter Wirkola».

Allikevel er jeg sterkt tvilende til at han kommer. Jeg tror han vil til en bedre liga, men penger og muligheten til å bygge opp noe fra scratch kan kanskje friste han?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg vegar56 » 01 Nov 2019, 16:12

Vedr. Moyes
Morten T. skrev: men penger og muligheten til å bygge opp noe fra scratch kan kanskje friste han?

Veldig mye penger kan han neppe få uten at klubben kvitter seg med dødvekt. Det er grenser for hva som er lov under FFP ;)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg vegar56 » 01 Nov 2019, 16:15

Dennis Smith, anyone? I par med Mike Pejic :D

Men seriøst, det kan bli vanskelig å finne kandidater. De "store" navnene ser neppe klubben som et vinnende karriérevalg nå.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 17:50

vegar56 skrev:Dennis Smith, anyone? I par med Mike Pejic :D

Men seriøst, det kan bli vanskelig å finne kandidater. De "store" navnene ser neppe klubben som et vinnende karriérevalg nå.
Enig, det kan bli vanskelig å finne en kandidat, selv om jeg er av den mening at dette må være en perfekt utfordring for en som er «stor» i praksis og ikke bare på papiret.

En Bielsa-type hadde vært gull. M.a.o. en smart fyr med kunnskap som forstår verdien av relativ suksess.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron