Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Rune » 03 Nov 2019, 15:57

Ser at Preston gjør det bra idag, og med seier vil toppe tabellen. Er det sannsynlig at de vil la A Niel gå? Tror ikke det...uansett er det sannsynlig at han vil få det til med Stoke?...eller får vi en ny Rowett opplevelse!?... tenker at vi bør søke å få inn en skikkelig erfaren manager...Moyes er en godt valg, evt Pulis som en redningsmann i denne sesongen...
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2019, 16:22

Rune skrev:Ser at Preston gjør det bra idag, og med seier vil toppe tabellen. Er det sannsynlig at de vil la A Niel gå? Tror ikke det...uansett er det sannsynlig at han vil få det til med Stoke?...eller får vi en ny Rowett opplevelse!?... tenker at vi bør søke å få inn en skikkelig erfaren manager...Moyes er en godt valg, evt Pulis som en redningsmann i denne sesongen...
Neil har f.eks. en spiller i troppen som var veldig god for Stoke da vi hadde Boskamp som manager(!). Det begynner å bli lenge siden...
Paul «Gally» Gallagher ble forøvrig matchvinner i dag.
De øvrige spillerne er i all hovedsak såkalt «gråstein».

Så hvordan får egentlig Preston og Neil det til å funke?

Jeg så kampen mot Charlton før i dag. Preston spiller bra, ikke veldig bra med tjo-og-hei og ekstravaganse, men med bra intensitet over hele banen og en overbefolket midtbane som ligger veldig riktig i fasene med og uten ball. De kontrollerte kampen mot Charlton greit( spesielt etter at de tok ledelsen ) og vant fortjent.
Det går altså an å klekke ut et bra LAG - selv uten spillere som er papirtigere med fordums storhet i triksekonkurranser...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2019, 18:39

Ganske stille på ryktefronten i dag.
Har sett Mick McCarthy( Irlands landslagstrener ) bli nevnt samt at Stoke blånekter for at de har gjort noe galt i forhold til henvendelsen til Neil.
Noe annet som har kommet fram de siste dagene er at Stoke ikke har hatt noen nye kandidater klare før sparkingen av Jones. De har rett og slett ikke sondert terrenget. Noe som kanskje kan tolkes dithen at de har hatt trua på prosjektet til Jones helt til det siste...???
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg onside » 03 Nov 2019, 20:08

Morten T. skrev:Ganske stille på ryktefronten i dag.
Noe annet som har kommet fram de siste dagene er at Stoke ikke har hatt noen nye kandidater klare før sparkingen av Jones. De har rett og slett ikke sondert terrenget. Noe som kanskje kan tolkes dithen at de har hatt trua på prosjektet til Jones helt til det siste...???

Jeg TROR også at de pustet lettet ut etter de to seierne mot Swansea og Fulham. De var jo faktisk veldig oppløftende. Uten McClean og gode greier.
Så så de (beslutningstakerne) at Jones ikke har peiling. Null-pei-ling (provins i Kina for de med flat lærekurve) og da måtte det bare gå slik. Jeg kalle det respekt. Fotball handler ikke om preik, men om å vinne poeng. Det greier ikke Jones med Stoke.

Blir spennende å se hvordan care-takerne greier seg. Holder det til jul?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparke

Innlegg Rune » 03 Nov 2019, 21:47

Det jeg lurer litt på er, hvor attraktiv er Stoke som klubb og sted for en manager med litt tyngde/ god CV?..og som vil satse litt, dvs ha det som et prosjekt. Klarer vi å hente inn noen som har ambisjoner og som vil bli over tid? Jeg tenker at slik klubben ledes, som er veldig lite troverdig, er det noen som vil satse sitt navn og rykte på Stoke? Det er her jeg frykter at vi ikke klarer å få den manageren vi virkelig trenger. Tenker på typer som Rodgers, Klopp, Howe eller Potter....er det å sikte for høyt for "a great club as Stoke City" (som alle har sagt, som har vært innom de siste to årene)...
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Nathan Jones har fått sparke

Innlegg onside » 03 Nov 2019, 22:02

Rune skrev:Det jeg lurer litt på er, hvor attraktiv er Stoke som klubb og sted for en manager med litt tyngde/ god CV?..og som vil satse litt, dvs ha det som et prosjekt. Klarer vi å hente inn noen som har ambisjoner og som vil bli over tid? Jeg tenker at slik klubben ledes, som er veldig lite troverdig, er det noen som vil satse sitt navn og rykte på Stoke? Det er her jeg frykter at vi ikke klarer å få den manageren vi virkelig trenger. Tenker på typer som Rodgers, Klopp, Howe eller Potter....er det å sikte for høyt for "a great club as Stoke City" (som alle har sagt, som har vært innom de siste to årene)...

Rodgers & Klopp er nok i langt i overkant hva vi kan forvente, derfor uaktuelle. Potter og Howe er også uaktuelle pt. ettersom de har pågående klubber i PL de er managere for. De vi kan håpe å få inn er vel - som Morten har nevt over her, de sparkede "managerne" som står uten klubber akkurat nå. >Nå ser det jo ut som om vi har dummet oss ut ovenfor Preston, og det er vel ikke første gang slike overtredelser skjer, men - igjen etter min mening - skal det ikke rare greiene til å overgå det den godeste NJ fikk til. Hadde jeg vært styreleder i Stoke, hadde jeg ansatt KEVIN RUSSELL.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparke

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2019, 22:06

Rune skrev:Det jeg lurer litt på er, hvor attraktiv er Stoke som klubb og sted for en manager med litt tyngde/ god CV?..og som vil satse litt, dvs ha det som et prosjekt. Klarer vi å hente inn noen som har ambisjoner og som vil bli over tid? Jeg tenker at slik klubben ledes, som er veldig lite troverdig, er det noen som vil satse sitt navn og rykte på Stoke? Det er her jeg frykter at vi ikke klarer å få den manageren vi virkelig trenger. Tenker på typer som Rodgers, Klopp, Howe eller Potter....er det å sikte for høyt for "a great club as Stoke City" (som alle har sagt, som har vært innom de siste to årene)...

Skulle ønske vi fikk inn en genuin og kunnskapsrik fyr, typ Bielsa....
Jeg tror at uansett hvem som kommer inn nå, så må han få tid og det må erkjennes at Stoke har vært på en nedadgående spiral etter våset til Hughes. Problemene stikker ganske dypt og dette vil nok ta tid å bygge opp igjen, men forutsetningene for at Stoke skal klare nettopp det er neppe noe dårligere enn for andre klubber i den samme ligaen.

Det gjelder bare å gjøre noen riktige veivalg...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparke

Innlegg Morten T. » 03 Nov 2019, 22:13

onside skrev:
Rune skrev:Det jeg lurer litt på er, hvor attraktiv er Stoke som klubb og sted for en manager med litt tyngde/ god CV?..og som vil satse litt, dvs ha det som et prosjekt. Klarer vi å hente inn noen som har ambisjoner og som vil bli over tid? Jeg tenker at slik klubben ledes, som er veldig lite troverdig, er det noen som vil satse sitt navn og rykte på Stoke? Det er her jeg frykter at vi ikke klarer å få den manageren vi virkelig trenger. Tenker på typer som Rodgers, Klopp, Howe eller Potter....er det å sikte for høyt for "a great club as Stoke City" (som alle har sagt, som har vært innom de siste to årene)...

Rodgers & Klopp er nok i langt i overkant hva vi kan forvente, derfor uaktuelle. Potter og Howe er også uaktuelle pt. ettersom de har pågående klubber i PL de er managere for. De vi kan håpe å få inn er vel - som Morten har nevt over her, de sparkede "managerne" som står uten klubber akkurat nå. >Nå ser det jo ut som om vi har dummet oss ut ovenfor Preston, og det er vel ikke første gang slike overtredelser skjer, men - igjen etter min mening - skal det ikke rare greiene til å overgå det den godeste NJ fikk til. Hadde jeg vært styreleder i Stoke, hadde jeg ansatt KEVIN RUSSELL.

Kevin Russell? Eller «Rooster» som han ble kalt da han spilte sjøl. Husker folk gikk rundt med «hane-masker» på toppen av hodet på Victoria Ground da han spilte der for å etterligne hans noget blanke isse. :P
En god og kjapp ving( som leverte en del målgivende så vidt jeg husker ) og som vel pr. dato er trener for U23 i klubben, eller?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparke

Innlegg onside » 03 Nov 2019, 23:13

Morten T. skrev:
onside skrev:
Rune skrev:Det jeg lurer litt på er, hvor attraktiv er Stoke som klubb og sted for en manager med litt tyngde/ god CV?..og som vil satse litt, dvs ha det som et prosjekt. Klarer vi å hente inn noen som har ambisjoner og som vil bli over tid? Jeg tenker at slik klubben ledes, som er veldig lite troverdig, er det noen som vil satse sitt navn og rykte på Stoke? Det er her jeg frykter at vi ikke klarer å få den manageren vi virkelig trenger. Tenker på typer som Rodgers, Klopp, Howe eller Potter....er det å sikte for høyt for "a great club as Stoke City" (som alle har sagt, som har vært innom de siste to årene)...

Rodgers & Klopp er nok i langt i overkant hva vi kan forvente, derfor uaktuelle. Potter og Howe er også uaktuelle pt. ettersom de har pågående klubber i PL de er managere for. De vi kan håpe å få inn er vel - som Morten har nevt over her, de sparkede "managerne" som står uten klubber akkurat nå. >Nå ser det jo ut som om vi har dummet oss ut ovenfor Preston, og det er vel ikke første gang slike overtredelser skjer, men - igjen etter min mening - skal det ikke rare greiene til å overgå det den godeste NJ fikk til. Hadde jeg vært styreleder i Stoke, hadde jeg ansatt KEVIN RUSSELL.

Kevin Russell? Eller «Rooster» som han ble kalt da han spilte sjøl. Husker folk gikk rundt med «hane-masker» på toppen av hodet på Victoria Ground da han spilte der for å etterligne hans noget blanke isse. :P
En god og kjapp ving( som leverte en del målgivende så vidt jeg husker ) og som vel pr. dato er trener for U23 i klubben, eller?

Ha ha, du har nok ret i det Morten, var ikke klar over denne hane-masken, men uansett, god jobb med u-23 laget gjør han til min favoritt som CARE-taket.... :? :? :?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Rune » 04 Nov 2019, 00:11

Er nok mye riktig i det dere skriver ift å hente inn en robust, erfaren og tøff manager...ser at Niko Kovac er ferdig i Bayern München. Skulle vi (endelig) prøve en manager utenfor UK, så kunne jo kan vært et godt alternativ ;)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron