Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2019, 09:56

Siste nå er at både Hughton, Moyes og Pulis skal ha takket nei.
Hvis dette stemmer i forhold til Pulis så er det nok en og annen gla’gutt der ute som slår stiften nå og kan feire med paella og cava utover kvelden...
Moyes skal også ha sagt nei og Hughton det samme for en stund tilbake.

Favorittene nå skal være:
Alex Neil. Stoke skal ha henvendt seg til Preston angående han.
Michael O’Neill skal være bookmakerne sin favoritt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2019, 13:16

Etter mitt syn har Coates bare truffet blink og absolutt innertier to ganger i forhold til ansettelser av managere så lenge han har eid klubben. Disse to er Lou Macari og Tony Pulis.
La oss håpe han( eller rettere sagt sønnen ) treffer godt igjen.

Så nevnes det i ny og ne at Pulis kan splitte fansen. Ja, det kan han gjøre - på nøyaktig samme måte som absolutt ALLE andre managere kan gjøre det - og gjør det. Dette skjer faktisk i de aller fleste klubber og med de aller fleste trenere, og er således ingen stor greie - og i hvertfall ikke så stor at ansvarlige beslutningstagerne bør bry seg om det i nevneverdig grad.
La oss ta en fyr som Mark Hughes. En fyr som, i visse kretser, har blitt gjenstand for nesegrus beundring.
Hvorfor nevnes ikke han hyppig som en fyr som kan komme tilbake å få skuta på rett kjøl?
Ville Hughes ha vært en «splittende» figur?
Ville det ha vært fremtidsrettet å ansette Hughes igjen?

Hvorfor peker så mange fans i England( og andre steder ) på arbeidsledige Pulis som en mulig erstatter blant flere andre kandidater, mens så godt som ingen lanserer arbeidsledige Hughes som en kandidat?
For hvis Hughes er en veldig god manager så ville vel situasjonen Stoke er i nå vært en slags drømmejobb for folk som liker å utfordre seg selv og bevise at man kan lykkes ved å løse den typer oppgaver, eller hva?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2019, 15:43

Mye rapporter nå på at Stoke nærmer seg Neill.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... il-3495276
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg EspenE » 02 Nov 2019, 16:20

Torstein Norevik skrev:For egen del begynte vel tvilen for alvor å melde seg da han begynte å kvitte seg med spillere som i alle fall jeg trodde ville bli sentrale brikker i hans "nye" Stoke. [...]
De endringene Jones gjorde i sommer har vel heller ikke styrket laget, snarere det motsatte, med spillere som Bojan, Bauer, Adam og Verlinden ut (i tillegg til Pieters i januar, som nå spiller fast for Burnley i PL), mens han hentet inn 12 spillere der kun 2-3 har spilt regelmessig. Det er vel i seg selv en erkjennelse på at han har bommet skikkelig med spillerlogistikken, når så få av nykommerne får spille.

Summa summarum sitter vi - etter mitt syn - nå igjen med en svakere stall enn før Jones ankom, og resultatene gjenspeiler dette.


Jeg får sitere meg selv her:
EspenE skrev:Og til dere som sier at vi har bytta ut gull med gråstein: dere har selvfølgelig rett. Men Lønnsnivået i PL og CS er milevis fra hverandre. Det snakkes om at man må kutte halvannet million pund i lønnsutgifter fra vi var i PL til neste år da "fallskjermpengene" tar slutt. Da må man bli kvitt de som har høye lønninger, og flere av dem ville heller ikke ta steget ned. Ingen de som er lånt ut (bortsett fra kanskje Verlinden) er lånt ut gratis. SCFC får enten inntekter i form av leie eller at lånerne betaler hele eller deler av lønna til spillerne.


Dette er nok hovedgrunnen til at så mange middelmådigheter har blitt hentet til klubben, i tillegg til at mange av primadonnaene har nektet å ta steget ned i championship. Hvis en spiller vil vekk kan man enten prøve å overtale ham, la ham gå, eller tvinge ham til å bli. Det siste er vel sjelden en god idé, da de fleste fotballspillere i dag er forvokste guttunger med alt for mye penger og derfor altfor store egoer, og gjerne vil gjøre alt de kan for å ødelegge for klubben til de får vilja si.

Men for all del, NJ har gjort mye galt, og fortjener fyken.

Og når det nå ser ut som Alex Neil får jobben er jeg litt mer positiv enn jeg var i går kveld. Selv om Pearson hadde vært min favoritt.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2019, 17:17

Flaut og utidig av Stoke HVIS dette stemmer. Spesielt pkt. 3 er interessant her:
https://www.pnefc.net/news/2019/novembe ... statement/

Det er nettopp slik jeg IKKE vil at Stoke skal fremstå! Heller League One og anstendig fotballklubb enn suksess basert på framferd som hørte føydalsamfunnet til...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg onside » 02 Nov 2019, 18:08

Morten T. skrev:Flaut og utidig av Stoke HVIS dette stemmer. Spesielt pkt. 3 er interessant her:
https://www.pnefc.net/news/2019/novembe ... statement/

Det er nettopp slik jeg IKKE vil at Stoke skal fremstå! Heller League One og anstendig fotballklubb enn suksess basert på framferd som hørte føydalsamfunnet til...

Helt enig, detter er ikke bra - selv om det er stemmen til Preston som blir lagt ut her.

Uansett tror jeg det spiller mindre rolle hvilken manager vi får inn, bare han ikke er narsissistisk og har større tanker om seg selv enn laget. Da tror jeg dette går bra og vi igjen kan begynne å vinne kamper. Tror ikke det skal mye til.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg KaffeM » 02 Nov 2019, 18:36

Hvis Stoke ansetter Neil, forsterker det min tro på at styret er fornøyd med en satsing utenfor PL Spesielt mtp den økonomiske situasjonen.
Hvis ledelsen virkelig vil, får de det til, selv om NJ mer eller mindre har pulverisert klubben.
Nå må listen legges på et helt annet nivå.
På tide å lete over landegrenser?
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg onside » 02 Nov 2019, 19:17

KaffeM skrev:Hvis Stoke ansetter Neil, forsterker det min tro på at styret er fornøyd med en satsing utenfor PL Spesielt mtp den økonomiske situasjonen.
Hvis ledelsen virkelig vil, får de det til, selv om NJ mer eller mindre har pulverisert klubben.
Nå må listen legges på et helt annet nivå.
På tide å lete over landegrenser?

Det er jo mange som har vært inne på dette etter at vi rykket ned, men de sa jo at de ville opp igjen ganske så for, så ble ryddegutten NJ satt inn for å få bort gamle kontrakter og gamle gubber, men inn kom Gråstein......
Ja da blir det nok Championship i noen år - uungåerlig. Etter min erfaring og mening skal det ikke mye til å bli bedre enn NJ, så uansett hvem som ansettes blir dette bedre. Unasett.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2019, 19:18

onside skrev:Uansett tror jeg det spiller mindre rolle hvilken manager vi får inn, bare han ikke er narsissistisk og har større tanker om seg selv enn laget.

Jeg tror ikke John Arne Riise er aktuell til denne jobben :P ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 02 Nov 2019, 19:21

KaffeM skrev:Hvis Stoke ansetter Neil, forsterker det min tro på at styret er fornøyd med en satsing utenfor PL Spesielt mtp den økonomiske situasjonen.
Hvis ledelsen virkelig vil, får de det til, selv om NJ mer eller mindre har pulverisert klubben.
Nå må listen legges på et helt annet nivå.
På tide å lete over landegrenser?

Jeg tror maksimal landegrense det vil letes over er Irland. Ganske trygg på at den nye mannen( eller kvinnen, for all del ) vil ha sin herkomst fra United Kingdom.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron