Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 17:53

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 18:25

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg EspenE » 01 Nov 2019, 18:45

Det måtte jo skje, men jeg er enig med deg Morten i at tidspunktet er svært merkelig. Spesielt hvis de ikke har en erstatter klar, noe som sannsynligvis ville vært annonsert annonsert med en gang. Jeg mente også at Jones burde sparkes etter de katastrofalt dårlige taktiske valgene mot Millwall, men trodde han skulle få et par kamper til.

Det virker dessverre ikke som om klubben har noen plan, og hvem "in their right mind" vil ta over nå?
Jeg har dessverre en dårlig følelse, og tror at vi kommer til å gå ned.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 18:48

Svein Nilsen skrev:Mye, det meste faktisk, har gått galt for Stoke City de siste årene og det er mange flere enn NJ som har skylda for det.

100% enig.
Dette kan spores flere år tilbake.
Spiser man potetchips i dag, så blir man ikke feit i morra, men spiser man litt potetchips hver dag over flere år så blir man feit til slutt. Derfor er veivalg klubbene gjør så viktig. Stoke må være forsiktige nå og velge fornuft og kunnskap foran show og razzmatazz...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 18:52

EspenE skrev:Det måtte jo skje, men jeg er enig med deg Morten i at tidspunktet er svært merkelig. Spesielt hvis de ikke har en erstatter klar, noe som sannsynligvis ville vært annonsert annonsert med en gang. Jeg mente også at Jones burde sparkes etter de katastrofalt dårlige taktiske valgene mot Millwall, men trodde han skulle få et par kamper til.

Det virker dessverre ikke som om klubben har noen plan, og hvem "in their right mind" vil ta over nå?
Jeg har dessverre en dårlig følelse, og tror at vi kommer til å gå ned.

Ja, dette med tidspunkt virker merkelig. Fotball er en snål bransje.
Jeg tror vi klarer oss, men tror dette avhenger av hvem som tar over roret her...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 21:11

Dette her - sett over tid - stemmer veldig godt med mitt eget inntrykk, MEN «it’s a result business» og da måtte Jones gå.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ed-3492632
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 22:01

Blir Stoke sin neste manager Alex Neil???:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... il-3494339
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg onside » 01 Nov 2019, 22:33

Sa det før kampen mot Milwall, han vet ikke hva han driver med. En ganske så drøy påstand, men han har en helt fantastisk flat lærekurve i Stoke, virker som om han ikke kjenne spillerne med sine styrker og svakheter. En av mine kjepphester er at han bommet fullstendig på kontinuitetsbærerne i laget: McClean, Clucas og Ince holder ikke. spesielt når de også blir benyttet i FULLSTENDIG feil posisjoner. Han presterer også å spille Gregory som enslig spiss uten hjelp og ettertrykk. Gregory er ingen spiss eller goalgetter. Han er aldrende-hardtjobbende-arbeidshest som er mer en tilrettelegger og «medhjelper» som hadde trengt en en «moden» Campbell, men Hogan holdt tydeligvis ikke helt mål. Og hvor ble det av vår beste stopper? Collins var virkelig et friskt pust, men så fikk han en 4,5 års kontrakt, og havnet på benken. Alle så at Lindsay var litt for fersk for dette nivået. Samme dårlige pasningsfor som Shawcross, og det burde bety benken, men han fikk vel mange sjanser. Så putter han superstopperen Carter-Vickers på høyrebacken....... keeperhelvete er jo kanskje den største farsen.... - den første som ikke ble solgt - den andre som ble forespeilet fast plass på Championshiplaget - den tredje som får spille, og spiller etterhvert ganske bra, når rett skal sies. Vi kan også nevne utleien av Verlinden: utleid til Fullstendig fortapte Bolton da vi hadde trengt en friskus på venstre midtbane.

Kort oppsummert.
- feil lagoppstilling nesten i hver kamp
- spillere brukt i totalt feil posisjon
- feile kontinuitetsbærere
- dårlig match-plan
- hele høsten uten venstreback
- elendige overgangsvindu med mye gråstein og sure «stjerner», mange stoppere og høyrebacker - ingen venstre
- generell uro i troppen med alt for mye omrokkeringen og vrakingen og benkinger


Sluttord. Ja noen av dere har en fantastisk evne til å kikke seg så langt bak i bakspeilet at dere ønske Dennis Smith som stopper og Jimmy Greenhoff som spiss. Vi er en aldrende gjeng som heier med Stoke, men mange bør, etter min mening, komme seg litt videre og la fortiden ligge. Og ja, vi vet alle at alt ble bygget opp av Tony Pulis mens nedturen startet men Mark Hughes. SLUTT. Vi som diskuterer bør komme oss videre, nå.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 01 Nov 2019, 23:21

onside skrev:Sa det før kampen mot Milwall, han vet ikke hva han driver med. En ganske så drøy påstand, men han har en helt fantastisk flat lærekurve i Stoke, virker som om han ikke kjenne spillerne med sine styrker og svakheter. En av mine kjepphester er at han bommet fullstendig på kontinuitetsbærerne i laget: McClean, Clucas og Ince holder ikke. spesielt når de også blir benyttet i FULLSTENDIG feil posisjoner. Han presterer også å spille Gregory som enslig spiss uten hjelp og ettertrykk. Gregory er ingen spiss eller goalgetter. Han er aldrende-hardtjobbende-arbeidshest som er mer en tilrettelegger og «medhjelper» som hadde trengt en en «moden» Campbell, men Hogan holdt tydeligvis ikke helt mål. Og hvor ble det av vår beste stopper? Collins var virkelig et friskt pust, men så fikk han en 4,5 års kontrakt, og havnet på benken. Alle så at Lindsay var litt for fersk for dette nivået. Samme dårlige pasningsfor som Shawcross, og det burde bety benken, men han fikk vel mange sjanser. Så putter han superstopperen Carter-Vickers på høyrebacken....... keeperhelvete er jo kanskje den største farsen.... - den første som ikke ble solgt - den andre som ble forespeilet fast plass på Championshiplaget - den tredje som får spille, og spiller etterhvert ganske bra, når rett skal sies. Vi kan også nevne utleien av Verlinden: utleid til Fullstendig fortapte Bolton da vi hadde trengt en friskus på venstre midtbane.

Kort oppsummert.
- feil lagoppstilling nesten i hver kamp
- spillere brukt i totalt feil posisjon
- feile kontinuitetsbærere
- dårlig match-plan
- hele høsten uten venstreback
- elendige overgangsvindu med mye gråstein og sure «stjerner», mange stoppere og høyrebacker - ingen venstre
- generell uro i troppen med alt for mye omrokkeringen og vrakingen og benkinger


Sluttord. Ja noen av dere har en fantastisk evne til å kikke seg så langt bak i bakspeilet at dere ønske Dennis Smith som stopper og Jimmy Greenhoff som spiss. Vi er en aldrende gjeng som heier med Stoke, men mange bør, etter min mening, komme seg litt videre og la fortiden ligge. Og ja, vi vet alle at alt ble bygget opp av Tony Pulis mens nedturen startet men Mark Hughes. SLUTT. Vi som diskuterer bør komme oss videre, nå.
Ja, gode poenger her, men jeg står på at han også hadde litt utur, men det spiller neppe noen rolle nå.

Og en annen ting: Historie er interessant. For det første hvordan vi på forskjellig vis tolker det som har skjedd, men det aller viktigste er å lære av den. Hva er gjort feil? Hva er gjort riktig? Hvordan forvalte kunnskap og informasjon om fortiden og nyttiggjøre seg dette i fremtiden? Og hvordan tilpasse den type kunnskap til nåtiden og til utviklingen som hele tiden skjer?
Ikke lett å svare på, men interessant likevel.

Mitt syn: La folk debattere nøyaktig det de ønsker. Det er fritt frem for hvem som helst å opprette så mange tråder om diverse temaer de vil her.
Opptatt av spillernes hårsveis? Opprett en tråd og Køyr Debatt!
Er det taktikk og spillesystem som er interessant? Lag en tråd.
Fotballstadioner i England? Diskuter i vei!
Spillernes egenskaper eller lønnsnivå? Peis på med ytringer!
Osv.
Osv.

Temaer man kan diskutere er endeløse. Det eneste som kreves er evne eller lyst til å opprette en tråd, ikke bli overraska og fremstå krenket fordi noen andre har et annet syn og evt. kan mer om et spesifikt tema, samt engasjement.
Værre er det ikke, faktisk... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Torstein Norevik » 01 Nov 2019, 23:26

En trist dag. Ikke fordi det var feil at Nathan Jones ble sparket, etter elendige resultater - samlet sett - fra han kom og til han dro. Det var nok en riktig beslutning.

Men trist fordi han ikke lykkes, etter å ha gitt oss fornyet håp og optimisme da han ankom, etter å ha levert meget bra i Luton, der han ledet de til først ett opprykk, og var på vei mot et opprykk nummer to på like mange sesonger. Og trist fordi vi nå må hente inn vår fjerde manager i løpet av bare drøyt halvannen sesong. Det er lite gunstig med sikte på å skape ro og stabilitet rundt klubben, og etterlater snarere et inntrykk av en klubb i krise og kaos.

Og fordi vi trengte en opptur etter et skuffende nedrykk fra PL, og prestasjoner og resultater langt under forventet under Rowett, da vi var storfavoritter til en umiddelbar retur til PL.

Jones var et friskt pust, han snakket godt, hadde vyer og lovet fansen et lag å være stolt av. Slik gikk det ikke. Tvilen begynte vel å melde seg etter hvert blant flere, etter at resultatene uteble, og flere og flere begynte også å stille spørsmål ved de disposisjonene han gjorde. Spesielt de veldig mange endringene han gjorde - nærmest fra kamp til kamp - både når det gjaldt taktikk og formasjoner, og når det gjaldt valg av spillere i startelleveren.

For egen del begynte vel tvilen for alvor å melde seg da han begynte å kvitte seg med spillere som i alle fall jeg trodde ville bli sentrale brikker i hans "nye" Stoke. Videre da han sverget til et system som fordrer meget gode vingbacker, men unnlot å hente inn noen til å fylle denne rollen, spesielt på venstre-siden, I stedet hadde han klokketro på å omskolere en ving til den rollen, noe som viste seg å falle lite heldig ut. Tankene gikk unektelig tilbake til da Hughes prøvde seg med tre stoppere sentralt, også det i et system der ving-backene var sentrale, men den gang uten å ha noen egentlig høyre-back, men derimot en spiss i den posisjonen.

De endringene Jones gjorde i sommer har vel heller ikke styrket laget, snarere det motsatte, med spillere som Bojan, Bauer, Adam og Verlinden ut (i tillegg til Pieters i januar, som nå spiller fast for Burnley i PL), mens han hentet inn 12 spillere der kun 2-3 har spilt regelmessig. Det er vel i seg selv en erkjennelse på at han har bommet skikkelig med spillerlogistikken, når så få av nykommerne får spille.

Summa summarum sitter vi - etter mitt syn - nå igjen med en svakere stall enn før Jones ankom, og resultatene gjenspeiler dette.

Jeg håpet - og trodde - at Jones kunne være rett mann, ut fra de imponerende resultatene han hadde med Luton. Det var han dessverre ikke i denne settingen. Det betyr ikke at han ikke kan lykkes andre steder, men i Stoke fungerte det ikke.

Det store spørsmålet er hvem som nå vil komme inn, og det florerer med navn, der noen virker mer aktuelle enn andre. For egen del har jeg ingen klar pre, men er blant de som ikke ønsker meg TP tilbake. Han splitter fansen, og det trenger vi ikke i en tid der det er viktigere enn noensinne at fansen står samlet bak både spillerne, klubben og manageren.

I den situasjonen klubben nå befinner seg er det nok likevel riktig å basere seg på en erfaren manager, som har vært ute en vinternatt før, og som har autoritet nok til å styre klubben ut av krisen den akkurat nå befinner seg i. Houghton kan vel kanskje være en slik mann, jeg tenker kanskje også at Nigel Pearson kan være det.

Ranieri fikk voldsom ros for Leicesters ligagull, men mange synest å glemme at Pearson fikk skikkelig sving på laget alt før Ranieri overtok, med 7 seire på de siste 9 kampene, noe som reddet Leicester fra noe som hadde sett ut som et uungåelig nedrykk. Leicester var altså skikkelig på gang alt før Ranieri overtok, og da under Pearsons ledelse. Ranieri ble geniforklart etter gullet, men fortsatte egentlig der Pearson slapp, og Ranieri vant gullet i all hovedsak med Pearsons lag, noe som i ettertid ble påpekt av blant annet Riyad Mahrez, som mente at Pearson fikk for lite kreditt for den prestasjonen. Akkurat det virker det som om mange har glemt eller oversett, ettersom all æren den gang gikk til Ranieri - som til overmål ble sparket mindre enn ett år etter at han ble geniforklart.

En annen sak er at Pearson har hatt en litt lei tendens til å komme på kant med klubbledelsen, og derfor ved flere tilfeller har måtte gå - eller har trukket seg - av slike grunner, snarere enn svake resultater.

Men sannelig om jeg vet hvem som ville være et godt valg for Stoke i den situasjonen klubben er nå. Heldigvis ligger heller ikke ansvaret for dette valget hos meg, for sant å si vet jeg ikke hvem jeg ville ha satset på i dagens situasjon. Eddie Howe hadde vært et bra valg, men selvsagt helt urealistisk i dagens situasjon.

Vi går spennende dager i møte... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester