Jan Thomas og Einar blir venner

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Lilledino » 21 Okt 2019, 11:50

Hei, Jan Thomas og Einar sin podcast ble så poppis, at de fikk sin egen tv serie på dPlay.

De siste 3 episodene er fra en tur til Stoke, hvor begge er iført den flotteste drakten i UK.

Er det noen som følger opp dette, og evt prøvere å rekruttere flere yngre medlemmer.
Hva med å få dette til å bli en kult greie, og få en spinoff av dette ?
Redaskjonell reklame er noe av det beste en kan få..


Med all respekt for oss som er medlemmer nå, så vil jeg tynt anta at gjennomsnittsalderen på Norske Stoke Fan er rundt 50 .

Tanker ?

https://www.dplay.no/programmer/jan-tho ... lir-venner
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Morten T. » 21 Okt 2019, 12:16

Lilledino skrev:Hei, Jan Thomas og Einar sin podcast ble så poppis, at de fikk sin egen tv serie på dPlay.

De siste 3 episodene er fra en tur til Stoke, hvor begge er iført den flotteste drakten i UK.

Er det noen som følger opp dette, og evt prøvere å rekruttere flere yngre medlemmer.
Hva med å få dette til å bli en kult greie, og få en spinoff av dette ?
Redaskjonell reklame er noe av det beste en kan få..


Med all respekt for oss som er medlemmer nå, så vil jeg tynt anta at gjennomsnittsalderen på Norske Stoke Fan er rundt 50 .

Tanker ?

https://www.dplay.no/programmer/jan-tho ... lir-venner
Det er bra. Einar Tørnquist er en morsom fyr.

Hva kommer til såkalt "rekruttering" av fans så er jeg mer usikker. Bør egentlig noen "rekrutteres" til dette?
Jeg har lagt merke til at slike ting har forandret seg. Før valgte man en klubb og ble med den livet ut. Uansett opptur eller nedtur. Det er nok også hovedgrunnen til at man har så mange livskraftige supporterklubber i Norge( et eksempel her kan være Leeds med over 4000 medlemmer ).
Nå for tiden virker det å være andre mekanismer som styrer dette.
Det har vel blitt forsøkt før med slik "rekruttering" av yngre folk også( ble det når jeg satt i styret i supporterklubben i hvertfall ) med bl.a. opprettelse av facebook-side, opptredener på TV og i media o.l, men jeg vet ikke om det hadde noen effekt i forhold til den yngre garde? Mitt inntrykk er at det ikke hadde det i spesielt stor grad.

Man har jo noe man kan kalle for "McDonalds-metoden" hva kommer til markedsføring. Få de unge hekta på et produkt og de blir livslange kunder. Det funker i mange bransjer, men jeg er veldig, veldig usikker på om det funker i forhold til fotball. Mitt inntrykk er at den mest effektive metoden nå for tiden i forhold til å "rekruttere" unge som Stokesupportere( eller fotballsupportere ) er at far eller mor er seg sitt ansvar bevisst og oppdrar poden(e) til å holde med rett klubb. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Lilledino » 21 Okt 2019, 12:39

Ikke enig Morten..

Verden går videre og om ikke Stoke Fanclub skal gå under med oss gamliser, må vi fornye oss.
Vi må tenke nytt, og få inn yngre, som ikke "arver" klubben, men velger oss selv.

Derfor bør slike muligheter tas vare på, for å forsterke rekrutteringen
Jeg har liten peil på markedsføring og reklame og slikt, men kanskje noen som kan.

Se på det flotte bilde på forsiden her:
http://stoke.no/

Jeg kan telle 1 person some r under 30...
Det er ikke bra..ass....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Lilledino » 21 Okt 2019, 12:46

Lilledino skrev:Ikke enig Morten..

Verden går videre og om ikke Stoke Fanclub skal gå under med oss gamliser, må vi fornye oss.
Vi må tenke nytt, og få inn yngre, som ikke "arver" klubben, men velger oss selv.

Derfor bør slike muligheter tas vare på, for å forsterke rekrutteringen
Jeg har liten peil på markedsføring og reklame og slikt, men kanskje noen som kan.

Se på det flotte bilde på forsiden her:
http://stoke.no/

Jeg kan telle 1 person some r under 30...
Det er ikke bra..ass....

Ved nærmere undersøkelser, tror jeg det er 1 til, myylig 2 til som er under 30...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Morten T. » 21 Okt 2019, 13:06

Lilledino skrev:Ikke enig Morten..

Verden går videre og om ikke Stoke Fanclub skal gå under med oss gamliser, må vi fornye oss.
Vi må tenke nytt, og få inn yngre, som ikke "arver" klubben, men velger oss selv.

Derfor bør slike muligheter tas vare på, for å forsterke rekrutteringen
Jeg har liten peil på markedsføring og reklame og slikt, men kanskje noen som kan.

Se på det flotte bilde på forsiden her:
http://stoke.no/

Jeg kan telle 1 person some r under 30...
Det er ikke bra..ass....

Det er bra med initiativ.
Hvis det er det samme trykket og den massive dugnadsinnsatsen i styret i supporterklubben nå som før, og dette er fordelt på like få folk som den gang jeg sjøl deltok der, så er jeg helt sikker på at de hadde satt pris på en hjelpende hånd til å bidra rundt den type tematikk som du lanserer her.

Det er egentlig såre enkelt. Ta kontakt med en i Styret i supporterklubben, fortell dem at dette er noe du brenner for og har lyst til å bidra rundt, og sett i gang hvis du får grønt lys. Og har du ikke mulighet til å bidra så kan du jo uansett lufte forslaget for dem. Flere av de jeg satt i Styret med er jo fortsatt med og jeg har ingenting annet enn positivt å si om hver og en av dem( gjelder de som ikke er med nå også, forøvrig ). Alle jobbet hardt og brukte mye tid på dette her og alle var åpne for å diskutere nye idèer. Rett og slett en fin og dedikert gjeng som nok, kjenner jeg dem rett, gladelig vil vurdere forslaget ditt hvis du tar kontakt med dem. :)

Personlig har jeg nok ikke så mye greie på hvordan man evt. skal "rekruttere" unge inn. Markedsføring kan jeg litt om, eller en del om, men ikke i forhold til dette.
Jeg er nok mer opptatt av å hegne om de som trofast velger å følge en fotballklubb gjennom livet, i gode og onde dager. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Morten T. » 21 Okt 2019, 15:06

En annen ting jeg lurer på er, og dette har jeg null peiling på:
Er Jan Thomas og Einar Tørnquist to fyrer som fenger yngre folk? Jan Thomas er vel godt over femti år sjøl? og Tørnquist? 35-45?

For all del, jeg liker begge to. Jan Thomas fordi han gir fullstendig f... i Janteloven og durer på med sitt, og Tørnquist fordi han har en humor som er ironisk/sarkastisk( liker 15-20 åringer den type humor? ) og fordi han av og til framsnakka stedet jeg sjøl kommer fra i Oslo når han bodde i nabolaget. :P

Jeg er bare usikker på om disse to i seg selv kan trekke yngre folk til å bli Stokesupportere? Kanskje de heller kan trekke folk som f.eks. er litt eldre( 30-50 år ) ?
Men dette er det garantert andre som har mer peiling på. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Lilledino » 21 Okt 2019, 15:49

Morten T. skrev:En annen ting jeg lurer på er, og dette har jeg null peiling på:
Er Jan Thomas og Einar Tørnquist to fyrer som fenger yngre folk? Jan Thomas er vel godt over femti år sjøl? og Tørnquist? 35-45?

For all del, jeg liker begge to. Jan Thomas fordi han gir fullstendig f... i Janteloven og durer på med sitt, og Tørnquist fordi han har en humor som er ironisk/sarkastisk( liker 15-20 åringer den type humor? ) og fordi han av og til framsnakka stedet jeg sjøl kommer fra i Oslo når han bodde i nabolaget. :P

Jeg er bare usikker på om disse to i seg selv kan trekke yngre folk til å bli Stokesupportere? Kanskje de heller kan trekke folk som f.eks. er litt eldre( 30-50 år ) ?
Men dette er det garantert andre som har mer peiling på. ;)

Ja, det var kanskje en dum ide og teit forslag......
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Morten T. » 21 Okt 2019, 16:05

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:En annen ting jeg lurer på er, og dette har jeg null peiling på:
Er Jan Thomas og Einar Tørnquist to fyrer som fenger yngre folk? Jan Thomas er vel godt over femti år sjøl? og Tørnquist? 35-45?

For all del, jeg liker begge to. Jan Thomas fordi han gir fullstendig f... i Janteloven og durer på med sitt, og Tørnquist fordi han har en humor som er ironisk/sarkastisk( liker 15-20 åringer den type humor? ) og fordi han av og til framsnakka stedet jeg sjøl kommer fra i Oslo når han bodde i nabolaget. :P

Jeg er bare usikker på om disse to i seg selv kan trekke yngre folk til å bli Stokesupportere? Kanskje de heller kan trekke folk som f.eks. er litt eldre( 30-50 år ) ?
Men dette er det garantert andre som har mer peiling på. ;)

Ja, det var kanskje en dum ide og teit forslag......

Nei, det var det ikke.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått videre med det til folk i styret i supporterklubben. Hva er det å tape på det?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Morten T. » 22 Okt 2019, 20:09

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:En annen ting jeg lurer på er, og dette har jeg null peiling på:
Er Jan Thomas og Einar Tørnquist to fyrer som fenger yngre folk? Jan Thomas er vel godt over femti år sjøl? og Tørnquist? 35-45?

For all del, jeg liker begge to. Jan Thomas fordi han gir fullstendig f... i Janteloven og durer på med sitt, og Tørnquist fordi han har en humor som er ironisk/sarkastisk( liker 15-20 åringer den type humor? ) og fordi han av og til framsnakka stedet jeg sjøl kommer fra i Oslo når han bodde i nabolaget. :P

Jeg er bare usikker på om disse to i seg selv kan trekke yngre folk til å bli Stokesupportere? Kanskje de heller kan trekke folk som f.eks. er litt eldre( 30-50 år ) ?
Men dette er det garantert andre som har mer peiling på. ;)

Ja, det var kanskje en dum ide og teit forslag......

Ser dette er på forsiden her nå, så da traff du tydeligvis bra med idéen og forslaget likevel, da. :o
Mr. Moen har skrevet en fin artikkel her:
http://stoke.no/bryter-ut-i-gr-t-n-r-han-ser-bet365
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jan Thomas og Einar blir venner

Innlegg Lilledino » 11 Nov 2019, 15:31

I dag overhørte jeg 2 kids på 30 bussen, som diskuterte :

Kid 1: Har du fått med deg at Tørnquist er Stoke fan ?
Kid 2 : Hva ????
Kid 1 : Ja, og så Stoke City. WTF Stoke City !!!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron