Jones

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Jones

Innlegg -Tottal- » 09 Apr 2011, 18:56

Hva skal vi si om Jones ?
En drøy prislapp på 8 mill pund, for en som forlengst burde ha putta inn to sifret med gåller for Stoke.
Det har ikke mannen klart, men er det likevel bare håpløst med dette kjøpet ?

Nei. Det er faktisk ikke det....han var litt on & off i Sunderland når det gjelder innsats og vilje,
men i Stoke og under Pulis sine vinger (og pisk ?), ser jeg at han kan være en mann for fremtiden og har derfor fulgt ekstra godt med på hva denne mann faktisk utretter på banen i de siste matcher.

Han er god og VELDIG viktig i dødball /corner situasjoner imot oss. Det er lett å tro at Huth/Shaw rydder opp i det meste, men det er faktisk feil....Jones er glimrende ryddegutt i slike situasjoner.
Som spiss/angrepsspiller er han våken, sterk og uberegnelig. Innemellom gir han gode pass til medspillere (som tross alt er en meget viktig oppgave), og noe sier meg at han vil vokse i Stoke trøya i tiden fremover.....hvis han ikke skifter klubb til høsten.

Pulis kan være flink slik....lar uslepne spillere bli varme i trøya, for deretter se at dem glimter til med storhet som en supporter utenfor balløya og treningsfeltet ikke hadde forventa.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Re: Jones

Innlegg jørgen » 09 Apr 2011, 19:13

Han forsvarer overhode ikke en prislapp på 80 millioner kroner! Greit nok at han er god i dueller, men han er en begrenset fotballspiller, og de gangene han gjør noe "fantastisk", er det som regel en del flaks. Han har vært god de to siste kampene (Chelsea og Tottenham), men dette synet har sikkert noe å gjøre med at han var vært VELDIG svak den siste halvdelen av sesongen. Nå som Stoke er en ganske liten klubb (i forhold til mange andre lag) er det særdeles viktig å ikke kaste bort penger på spillerkjøp. Jeg mener laget vårt hadde vært mye sterkere om pengene som ble brukt på Jones heller ble investert i en ny back og en sentral midtbanespiller. Selv om Jones for noen år siden ble linket til storklubber som Chelsea og Liverpool (og Roy Keane nektet å selge), har han gjennom sin karriere vist at han er det man kaller en "inconsistant) fotballspiller.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2011, 20:00

-Tottal- skrev:Hva skal vi si om Jones ?
En drøy prislapp på 8 mill pund, for en som forlengst burde ha putta inn to sifret med gåller for Stoke.
Det har ikke mannen klart, men er det likevel bare håpløst med dette kjøpet ?

Nei. Det er faktisk ikke det....han var litt on & off i Sunderland når det gjelder innsats og vilje,
men i Stoke og under Pulis sine vinger (og pisk ?), ser jeg at han kan være en mann for fremtiden og har derfor fulgt ekstra godt med på hva denne mann faktisk utretter på banen i de siste matcher.

Han er god og VELDIG viktig i dødball /corner situasjoner imot oss. Det er lett å tro at Huth/Shaw rydder opp i det meste, men det er faktisk feil....Jones er glimrende ryddegutt i slike situasjoner.
Som spiss/angrepsspiller er han våken, sterk og uberegnelig. Innemellom gir han gode pass til medspillere (som tross alt er en meget viktig oppgave), og noe sier meg at han vil vokse i Stoke trøya i tiden fremover.....hvis han ikke skifter klubb til høsten.

Pulis kan være flink slik....lar uslepne spillere bli varme i trøya, for deretter se at dem glimter til med storhet som en supporter utenfor balløya og treningsfeltet ikke hadde forventa.

Jeg er ikke enig, men som fotballsupporter har man vel lov til å ha korttidshukommelse?

For meg gjør en enslig svale ingen sommer og han må nok ha en god del flere opptredener som i dag PÅ REKKE OG RAD før han vil være i nærheten av å rettferdiggjøre kjøpssummen på 8 millioner pund. Man U fikk tak i klassespissen Hernandez for 6 millioner pund i sommer, så det er absolutt mulig å gjøre bedre handeler enn det Stoke har gjort her.

Og: Han var ikke litt "on & off" i Sunderland. Han var mere "off" enn "on". Det var også hovedårsaken til at Bruce lot han gå.
Han er ikke dårlig, så det er sagt, han er en helt okei spiss som ble kjøpt inn for en altfor høy sum.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 09 Apr 2011, 20:24

Ok.....hvis Fuller IKKE viser klasse og gåller, så er det først og fremst at han får ikke bedre baller og muligheter å jobbe med. DVS at Stoke sin spillestil og lagspillere IKKE gir han sjangsen til å vise hva han kan.

Hvis Jones IKKE scorer, så er det fordi han ikke er dyktig nok.

Jadda, jeg vet at kjøpesummen er astronomisk i forhold til hverandre når det gjelder disse to. Fuller har pgså den meget sjeldne Stoke egenskap å være et angrep alene, som innemellom (4-5 ganger) avgjør kamper til vår fordel.

Jones er ikke like flink her, men jeg må si at han har fått hjerte og innsats utenpå drakta, på en helt annen måte enn tidligere....Og hvis det fortsatt skal være viktig å sammenligne disse to, så er det ingen tvil om hvem som bidrar mest og har guts når det gjelder defensiv arbeid og opprydning.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2011, 20:36

-Tottal- skrev:Ok.....hvis Fuller IKKE viser klasse og gåller, så er det først og fremst at han får ikke bedre baller og muligheter å jobbe med. DVS at Stoke sin spillestil og lagspillere IKKE gir han sjangsen til å vise hva han kan.

Hvis Jones IKKE scorer, så er det fordi han ikke er dyktig nok.

Jadda, jeg vet at kjøpesummen er astronomisk i forhold til hverandre når det gjelder disse to. Fuller har pgså den meget sjeldne Stoke egenskap å være et angrep alene, som innemellom (4-5 ganger) avgjør kamper til vår fordel.

Jones er ikke like flink her, men jeg må si at han har fått hjerte og innsats utenpå drakta, på en helt annen måte enn tidligere....Og hvis det fortsatt skal være viktig å sammenligne disse to, så er det ingen tvil om hvem som bidrar mest og har guts når det gjelder defensiv arbeid og opprydning.

Fuller skaper sjanser for seg selv og andre og han gjør det stort sett på egen hånd. Det gjør sjelden Jones. Og ja, mye av årsaken er selvfølgelig at Fuller mangler og, har manglet, støtte fra en god spissmakker. Jones har ikke de samme ferdighetene. Han må bli spilt god av velfungerende vinger og han skal selvfølgelig holde ballen oppe i banen. Jeg synes han er en helt okei spiss, med hodespill som en slags ekstremferdighet, men han faller igjennom på mye annet. Han burde etter mitt syn vært mye bedre i duellspillet også med den fysikken han har.

Jeg deler nok ikke begeistringa for at han er full av innsats, og da er vi nok tilbake til at en enslig svale ikke gjør noen sommer.

Alltid litt vanskelig å diskture en spillers TOTALE innsats over et lengre tidsrom rett etter at vedkommende har gjort ÈN god kamp. Da slår som regel korttidshukommelsen inn, følelsene tar overhånd og blir relativt ofte etterfulgt av: "Hva var`e jeg sa?" :mrgreen:

Mener jeg. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 09 Apr 2011, 20:54

Jeg tenker ikke så mye på gållen mot Tottenham idag.....kan gjerne glemme den i denne diskusjon.
Det er faktisk inntrykket av Jones som spiller og ikke minst medspiller i de seneste fem kampene som veier tyngst her for min del. Fuller er mer selvstendig og indviduell spiller....fantastisk når han viser sjelden klasse....men udugelig når han faller som en sekk med oscar følelse i magen, og håper på mest mulig fordeler fra dommer....som selvfølgelig vinker spillet videre.

Jones (sikkert etter direktiver fra Pulis) er en kjempe i forsvar mot dødballer, og er litt flinkere til å løsne opp angrep for å deretter gi det vi vil ha - Scoring til Stoke.

Kortidshukommelse....? Trukke det.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 09 Apr 2011, 21:27

-Tottal- skrev:Jeg tenker ikke så mye på gållen mot Tottenham idag.....kan gjerne glemme den i denne diskusjon.
Det er faktisk inntrykket av Jones som spiller og ikke minst medspiller i de seneste fem kampene som veier tyngst her for min del. Fuller er mer selvstendig og indviduell spiller....fantastisk når han viser sjelden klasse....men udugelig når han faller som en sekk med oscar følelse i magen, og håper på mest mulig fordeler fra dommer....som selvfølgelig vinker spillet videre.

Jones (sikkert etter direktiver fra Pulis) er en kjempe i forsvar mot dødballer, og er litt flinkere til å løsne opp angrep for å deretter gi det vi vil ha - Scoring til Stoke.

Kortidshukommelse....? Trukke det.

Interessant diskusjon. Enkelt å vise til en (for) lang rusten periode hvor han skuffa alle rundt klubben (og sikkert seg selv). Prislappen på £ 8 mill er referansen og omkvedet...."hva var det jeg sa" (jfr. skepsis allerede i sommer) har jo vært refrenget gjennom seinhøsten og vinteren.
Han hadde vel egentlig en OK sesongstart i etterkant av skadeavbrekket mot Wolves før det butta en laaang periode. I dag glitret han, og som Tottal skriver var han viktig defensivt i perioder vi ble hardt pressa i tillegg til å være skapende offensivt. Om dagens match er enestående? Nja heller en videreføring av ferdigheter som lag- / medspiller de 3-4 siste kampene. Samlet sett selvsagt for kort periode for at vi som supportere er helt fornøyd i betraktning av pris og tilhørende forventninger, men du verden så deilig det er hvis mine bekymringer er feilslått og mannen bidrar til at Stoke skinner. Håper og tror en Jones i form starter på Wembely søndag.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 09 Apr 2011, 22:50

80 millioner er selvfølgelig alt for mye penger for en fotballspiller av Jones' kaliber uansett. Jeg håper selvfølgelig at han lykkes og at han blir den toppscoreren vi trenger! Når det er sagt så har han totalt sett vært en stor skuffelse så langt i sesongen, og fått alt for mye spilletid. Men, det viktigste nå er at han virker å være i god form og da må det utnyttes. Men, han har hatt en usedvanlig lang down periode så han bør bettre meg være god resten av sesongen, hvis ikke må han klassifiseres som et bomkjøp - så langt. Helt enig i at han er god og viktig på dødballer mot, men taper merkelig mange offensive dueller til å ha en fantastisk spenst! Og i dag, hvorfor er det ikke han som dekker opp Crouch på dødballer isteden for Shawx? Vår beste hodespiller børvel ta ut deres beste hodespiller? Han er spiss, spilt rundt 30 seriekamper og har scoret 6 mål, ikke veldig imponerende.......
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 10 Apr 2011, 00:46

Jeg har ikke akkurat noe stort behov for å være enig i ALLE innkjøp som Stoke gjør eller ALLE taktiske grep som blir gjort av Pulis. Jeg liker å se, og reflektere over, alternativer og hypoteser, og ville ikke glatt ha godtatt at Pulis f.eks. hadde henta tilbake Pericard i morra og spedd på med Vidar Riseth som back-up. Da hadde jeg tatt meg friheten til å fundere på HVORFOR og om noe burde/kunne vært gjort annerledes. Jeg har heller ikke det helt store behovet for "å vente å se" eller å utbasunere "time will show", som jo var mye av refrenget i sommer. Jeg er mer tilhenger av å faktisk ha en mening. Jeg kaller det: å være "supporter".

Jones har jeg fulgt med en god stund da han var i Sunderland og skepsisen til å bla opp så mye penger for han var selvfølgelig tufta på observasjoner av hva han presterte der. Jeg har( dessverre ) sett mye av det samme i Stoke( som Steve Bruce i Sunderland også så og som var årsaken til at han ble solgt ): Jones har et visst potensial, men han får det ikke helt ut. I hvertfall ikke ofte nok. Han er langt oftere "av" enn han er "på". Han har et ganske høyt max-nivå og ditto bånnivå. Jeg mente, og mener, at Stoke burde ha brukt pengene på en annen type spiss, slik at angrepsspillet kan utvikles videre. Å lempe ballen opp til en statisk Jones blir veldig forutsigbart i mange tilfeller og håndteres ganske greit av de fleste stopperene i PL. Jones er klart best når han kommer i fart inn i feltet og blir servet av gode vinger.

Jeg mener, som sagt mange ganger før, at Jones er en helt okei spiss, men at penga som ble brukt på å hente ham burde ha vært investert annerledes. Det er et helt legitimt standpunkt.

Jeg er heller ikke så veldig forundra over at denne diskusjonen( eller den rosende omtalen ) kommer akkurat nå. Jeg ville ha blitt lettere sjokkert hvis den hadde kommet for f.eks. to måneder siden. Men sånn er fotballen. Det handler om øyeblikk og følelser, og da feies mye under teppet.

Litt mer om Jones:
http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion ... 54331.html

http://www.mirrorfootball.co.uk/opinion ... 54331.html
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 10 Apr 2011, 11:07

Tror det kan være greit å skille mellom godt kjøp og kvalitet på spilleren her. Jones har ikke satt kjøpeprisen på seg selv. Kun da kunne dette klandres ham.
At Stoke måtte bla opp så mye penger for Jones, forteller kanske hvor vaskelig det er å få kvalitetsspillere til byen.

Det er ytterst skjeldent en spiller innehar alle kvaliteter (Messi er bl a. ikke høyere enn sønnen min på 5... og derfor er jeg villig til å vedde mye på at selv jeg hadde vunnet de fleste hodeduellene med ham...). Jones mangler finteknikk og en slepen pasningsfot. Men jammen tar han igjen med sin vanvittig fysikk og spenst. Viste vel i går at det er saft i skuddfoten også ved et par anledninger. Etter min mening er Jones den beste spissen vi har og jeg håper formkurven hans stabiliserer seg nå. Da kan jeg lover dere at vi får mye glede av ham i de resterende kampene denne sesongen.
bjørn123
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest