Før Stoke - Nottingham Forest

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg onside » 26 Sep 2019, 17:15

95% enig i det lange innlegget ditt Mr. Nilsen :D skal ikke pirke på detaljer, så analysen tiltredes, veldig bra.

Vil ikke kikke for langt tilbake i speilet, men jeg skulle også ønsket at NJ hadde lykkes med denne totale omveltningen av klubben, og fordi den startet egentlig ganske bra selv med dårlig poengfangst i forrige sesong. PreSeason var ikke allverden men godkjent, for så å går fullstendig på ræva fra første kamp i inneværende :cry: . Det mest deprimerende er jo at han har hatt så flat læringskurve, som du beskriver Svein, at det virker som om han ikke lærer av sine feil og havner i en komplett prøving og feiling-strategi som fører til totalt mangel på selvtillit hos spillerne som de ikke greier komme seg ut av.

Derfor kan Tjærnås-strategi, altså alternativ 2 Morten[ :roll: ] ;) kunne vært å prøve i de to påfølgende kamper, fordi jeg tror at han må ha minimum 4 poeng for å ha sjans til å fortsette, aller helst 6.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal håpe på, men jeg lander vel på at det blir en tur inn til Tordenskiold på fredag.... og heier på en tre-poenger mot Sherriffene fra Nottingham :P kanskje det blir en øl også.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Lilledino » 26 Sep 2019, 19:59

Interessant vurdering fra championshipnorge:

Vurdering: Ingenting fungerer for Nathan Jones og hans Stoke City. De har glimtvis sett bra ut, men det virker som om det ikke er meningen at Jones skal få oppleve oppturer med dette Stoke-laget. Her møter de et Nottingham Forest-lag som virkelig har imponert meg i enkelte bortekamper denne sesongen. Dette tror jeg blir en kamp som vil passe gjestene bra. Jeg prøver et forsiktig tips på
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Lilledino » 26 Sep 2019, 20:10

onside skrev:95% enig i det lange innlegget ditt Mr. Nilsen :D skal ikke pirke på detaljer, så analysen tiltredes, veldig bra.

Vil ikke kikke for langt tilbake i speilet, men jeg skulle også ønsket at NJ hadde lykkes med denne totale omveltningen av klubben, og fordi den startet egentlig ganske bra selv med dårlig poengfangst i forrige sesong. PreSeason var ikke allverden men godkjent, for så å går fullstendig på ræva fra første kamp i inneværende :cry: . Det mest deprimerende er jo at han har hatt så flat læringskurve, som du beskriver Svein, at det virker som om han ikke lærer av sine feil og havner i en komplett prøving og feiling-strategi som fører til totalt mangel på selvtillit hos spillerne som de ikke greier komme seg ut av.

Derfor kan Tjærnås-strategi, altså alternativ 2 Morten[ :roll: ] ;) kunne vært å prøve i de to påfølgende kamper, fordi jeg tror at han må ha minimum 4 poeng for å ha sjans til å fortsette, aller helst 6.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal håpe på, men jeg lander vel på at det blir en tur inn til Tordenskiold på fredag.... og heier på en tre-poenger mot Sherriffene fra Nottingham :P kanskje det blir en øl også.


Når er oppmøte ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 26 Sep 2019, 20:47

onside skrev:95% enig i det lange innlegget ditt Mr. Nilsen :D skal ikke pirke på detaljer, så analysen tiltredes, veldig bra.

Vil ikke kikke for langt tilbake i speilet, men jeg skulle også ønsket at NJ hadde lykkes med denne totale omveltningen av klubben, og fordi den startet egentlig ganske bra selv med dårlig poengfangst i forrige sesong. PreSeason var ikke allverden men godkjent, for så å går fullstendig på ræva fra første kamp i inneværende :cry: . Det mest deprimerende er jo at han har hatt så flat læringskurve, som du beskriver Svein, at det virker som om han ikke lærer av sine feil og havner i en komplett prøving og feiling-strategi som fører til totalt mangel på selvtillit hos spillerne som de ikke greier komme seg ut av.

Derfor kan Tjærnås-strategi, altså alternativ 2 Morten[ :roll: ] ;) kunne vært å prøve i de to påfølgende kamper, fordi jeg tror at han må ha minimum 4 poeng for å ha sjans til å fortsette, aller helst 6.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal håpe på, men jeg lander vel på at det blir en tur inn til Tordenskiold på fredag.... og heier på en tre-poenger mot Sherriffene fra Nottingham :P kanskje det blir en øl også.

Enig i mye av dette. Laget har gjennomgående spilt ganske svakt og har samtidig hatt uflaks. Uten den uflaksen så burde laget ha hatt 5-8 poeng mer pr. dato.
Jeg synes også laget klapper sammen litt for ofte ved motgang. Jeg kan forstå at den type psykologi har en betydning i klubber hvor lønna består av gratis trikkebilletter og en ny treningsdress pr. sesong, men spillerne til Stoke tjener svært godt, ja absurd godt, og plussminus 500 000 kroner i uka bør være nok til at man helt på egenhånd klarer å motivere seg selv og ikke knekke sammen ved et baklengsmål eller tre. De er ekstremt privilegerte og skal rett og slett ikke jogge rundt å henge med hue, sutre og surve eller synes synd på.

Sjanseskapinga var ganske bra de første kampene i årets sesong, men etterhvert har den blitt betydelig svakere. Laget som helhet forsvarer seg heller ikke spesielt godt. Bakover på banen er det, enkelt sagt, struktur og disiplin som gjelder, mens fremover er det en kombo av faste situasjoner( dødballer ), samhandling og uforutsigbarhet som betyr mye.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Torstein Norevik » 27 Sep 2019, 17:40

Det er mulig at jeg er i et mindretall her, men jeg tenker faktisk at Jones bør være "tro" mot diamanten. Vi var bedre i de første kampene (med unntak av QPR) enn det vi har vært senere, kanskje med unntak av Bristol City-kampen, der vi visstnok var gode (jeg så ikke den).

Av de kampene jeg har sett (og det er de fleste) mener jeg vel at våre beste kamper har vært mot Charlton og Derby, selv om de kampene bare ga ett poeng til sammen. Og i de kampene spilte vi i "diamant". Vi spilte bra, men ble straffet for personlige feil og uflaks (flere treff i stolpe/tverrligger) og burde ha vunnet begge kampene. Vi virket også langt farligere fremover i de kampene enn det vi har gjort i det siste med bare en spiss, som ikke har fungert og der vi har vært tannløse offensivt.

Kunne godt tenke meg denne oppstillingen i dag, i diamantformasjon:


Butland

Edwards - Batth - Indi - Clucas

Badou (bakerst) - Woods (venstre) - Etebo (høyre) - Powell (fremst)

Gregory - Hogan


Venstre-backen var kinkig, og jeg velger Clucas kun i mangel av bedre alternativer. Er også lysten på at Gregory og Hogan får prøve seg sammen, da de har funnet hverandre bra tidligere, kanskje fordi de kjenner hverandre godt fra tiden da de begge var i Halifax ?

Tenker også at Badou og Woods kanskje kunne ha byttet plass, ut fra Badous løpsstyrke og at han også er bra fremover. Men hans taklingstyrke kan være god å ha foran stopperne. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron