Når krybben er tom...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Når krybben er tom...

Innlegg onside » 11 Sep 2019, 22:05

Morten T. skrev:Det viktigste er å begynne å vinne matcher, fokusere på nået, ta en om gangen og så telle opp til slutt.

Presset øker for hver dag, så denne landslag-pausen var velkommen for oss Stoke-supportere....
NJ har vel grini seg til noen uker til nå, men jeg tror han må ha seks poeng på de neste fire kampene....
Da gjelder det å ikke bomme på lag-uttaket som han feiler med hver eneste gang.... NJ må skjerpe seg!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Når krybben er tom...

Innlegg Torstein Norevik » 27 Sep 2019, 13:10

Torstein Norevik skrev:Når krybben er tom bites hestene, sier et gammelt visdomsord.

Det som slår meg er hvor ulikt fansen ser på årsakene til fallet, og på hvordan vi igjen skal reise oss. Fansen fremstår regelrett veldig splittet, hovedsakelig i to leire. Der den ene leiren ikke begriper hvordan vi kan gi slipp på spillere som Bojan, Bauer, Pieters og Muniesa, mens andre ikke synest dette gjør noe, men synest det er langt verre at vi har mistet spillere som Whelan, Crouch og Walters.


Good old Pejic er i denne artikkelen inne på noe som jeg selv også lenge har ment, at Stoke/Hughes gjorde en stor feil da de ikke trykket på videre etter å ha oppnådd tre 9. plasser på rappen, for å ta enda et steg fremover.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3361960

I stedet ble Hughes litt forsiktig da han fikk litt motgang, begynte å gå mer og mer bort fra det han hadde hatt suksess med i tre sesonger, satte ut noen av sine beste spillere og hentet bare inn Joe Allen som vel var den eneste som forsterket laget. Han hentet riktig nok også Berahino og Ramadan, men her var det åpenbart at researchen ikke hadde vært god nok og begge "floppet."

Hva om Hughes den gangen hadde fått hentet inn et par kvalitetsspillere til, i tillegg til Allen ? Ingen vet, men jeg tviler på om vi nå hadde vært i Championship om så hadde skjedd. Kanskje hadde vi også fått beholde Arnie ?

Engelskmennene har et uttrykk som heter "to bottle it", når noen er på nippet til å gjøre det helt store, men så "feiger ut" i siste liten, og spolerer det hele. Jeg sitter på mange måter med den følelsen når det gjelder Hughes, som begynte å legge om da han omsider møtte litt motgang, etter å ha hatt sammenhengende suksess og fått mye skryt helt fra han overtok styringen. Han gikk mer og mer bort fra det han hadde hatt suksess med, la om taktikken litt og begynte å velge en annen type spillere. Hughes "bottled it".

Det er vel det Pejic også penser litt innom i denne artikkelen... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron