Banning

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Banning

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2011, 15:50

Med den siste saken om Rooney friskt i minne, bør spillere som banner ilegges straff?
http://www.dagbladet.no/2011/04/08/spor ... /16119140/

Jeg er usikker. De kan jo straffes pr. i dag, men er det rett?

Greit med krenkende atferd som rasisme, homofobi og den slags, men å banne?

Det eneste massivt med banning forteller meg er at her har vi å gjøre med en skapning med et heller snevert ordforråd. Jeg tror jeg ville ha sett an settingen. Jeg har forståelse for utbrudd rett etter en tvilsom dommeravgjørelse eller en missa målsjanse, men fra Rooney kom det på mange måter ut av det blå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Banning

Innlegg Bjarne » 08 Apr 2011, 22:52

En merkelig reaksjon fra FA. :ugeek: Tviler på at noen andre hadde fått en slik straff... og det sier jeg som ikke er fan av hverken Rooney eller Manure!
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Banning

Innlegg -Tottal- » 09 Apr 2011, 01:07

Det finnes mange barn som ser på PL matcher, ikke minst ManU og har Rooney som har forbilde.
Men likevel...finnes det ikke MYE mer "skadelig" på TV, enn at et fotballidol banner i glede over en
gåll ? Det er tross alt bare ord...unger lærer seg veldig fort fy-ord uannsett om et forbilde lirer av seg ord på fire bokstaver på direkte overføring eller ikke....og ikke trur jeg at han bevisst ville ha sagt disse forferdelige ord om han hadde visst at en mikrofon kunne ta opp slik styggedom i gledesrus.

I løpet av en PL match blir vel ord som Fuck, Cunt osv brukt ett sted mellom 20 og 100 ganger tilsammen fra de 22 displer på banen i 90 min.......har ikke hørt at det finnes regler for dette,
og håper at det skal være lov å bruke "saftig" ordspråg også i fremtiden. Det skal være lov å ha følelser i fotball. Et snevert og kraftig verbalt uttrykk må således være tillatt. Også for de på banen.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Banning

Innlegg Richard Prestegård » 09 Apr 2011, 12:30

Kan virke som om dette er noe flere land i Europa skal slå hardt ned på. Da jeg spilte treningskamp noen uker tilbake, samlet dommeren alle spillerne før kampen for å fortelle om den nye regelen fra Norges Fotballforbund. Fra og med denne sesongen vil det bli gitt direkte rødt kort på banning som har med rasisme, kjønnsorganer, homofobi o.l. Det vil si at hvis du skulle finne på å bomme på en enorm sjanse for deretter å si f. eks "fi**e", så er det marsjordre. Uansett om du sier det til deg selv.

Nå veit ikke jeg om dette var noe dommeren gjorde bevisst for å unngå banning, men om det er blitt en regel vil vi se mange røde kort fremover.

PS: "Faen" var visst fortsatt lov ;)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Banning

Innlegg Svein Nilsen » 09 Apr 2011, 17:29

For noen år siden fikk en av våre spiller i supportercupen direkte rødt kort for å ha kalt en innspåsliten motstander som holdt litt hardt for "jævla homo"..........Latterlig strengt den gangen!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Banning

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2011, 20:10

Svein Nilsen skrev:For noen år siden fikk en av våre spiller i supportercupen direkte rødt kort for å ha kalt en innspåsliten motstander som holdt litt hardt for "jævla homo"..........Latterlig strengt den gangen!

Hva var det motstanderen holdt i?
Neida, spøk til side...

Jeg tror vel at settingen er viktig og at dommere må bruke skjønn, men å kalle noen for f.eks. "jævla homo" eller "svarting" i 2011 er vel, forhåpentligvis, rimelig UT? Jeg håper, og tror, at de aller fleste har greid å bli såpass opplyste etterhvert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Banning

Innlegg -Tottal- » 09 Apr 2011, 20:33

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:For noen år siden fikk en av våre spiller i supportercupen direkte rødt kort for å ha kalt en innspåsliten motstander som holdt litt hardt for "jævla homo"..........Latterlig strengt den gangen!

Hva var det motstanderen holdt i?
Neida, spøk til side...

Jeg tror vel at settingen er viktig og at dommere må bruke skjønn, men å kalle noen for f.eks. "jævla homo" eller "svarting" i 2011 er vel, forhåpentligvis, rimelig UT? Jeg håper, og tror, at de aller fleste har greid å bli såpass opplyste etterhvert.



Er "Jævla Nordmann" mindre rasistisk enn f.eks "Jævla Somaler" ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Banning

Innlegg Morten T. » 09 Apr 2011, 20:46

-Tottal- skrev:
Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:For noen år siden fikk en av våre spiller i supportercupen direkte rødt kort for å ha kalt en innspåsliten motstander som holdt litt hardt for "jævla homo"..........Latterlig strengt den gangen!

Hva var det motstanderen holdt i?
Neida, spøk til side...

Jeg tror vel at settingen er viktig og at dommere må bruke skjønn, men å kalle noen for f.eks. "jævla homo" eller "svarting" i 2011 er vel, forhåpentligvis, rimelig UT? Jeg håper, og tror, at de aller fleste har greid å bli såpass opplyste etterhvert.



Er "Jævla Nordmann" mindre rasistisk enn f.eks "Jævla Somaler" ?

Det her har vel litt å gjøre med majoritet vs. minioritet å gjøre, men hvis du føler deg tråkka på, så ta det opp med vedkommende eller anmeld det. Jeg mener uansett at det ene ikke gjør det andre noe bedre. Det beste er vel å ikke falle ned på den aller nederste hylla som menneske sjøl, og UNNLATE å svare med samme mynt? Pointet må være å få bukt med det som blir definert som "hatkriminalitet". Uansett hvem det kommer fra.
Rasister, homofober og enkle sjeler finnes i alle leire og samfunnslag, dessverre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Banning

Innlegg -Tottal- » 09 Apr 2011, 21:03

enig med det, Morten
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 105 gjester

cron