Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg onside » 04 Okt 2019, 19:20

Morten T. skrev:Ser litt på manager og tropp til morgendagens motstander Swansea.
De har en manager( Cooper ) som aldri før har ledet en profesjonell fotballklubb og de har en tropp hvor langt på vei de fleste( med noen få unntak ) spillerne kan karakteriseres som «gråstein».
Hvordan får f.eks. de det til og hva gjør f.eks. klubber som Stoke feil?


Litt av oppskriften er å lese hva Copper (som har ledet U17 landslag) selv sier: Eldre proffesjonelle spillere som støtter og hjelper de yngste. Han sier: "We have Andre (Ayew), Wayne (Routledge), Kyle (Naughton), Nathan (Dyer), Borja is not young, They are really good people and good professionals. They do their best for themselves and they are happy to support the younger players as well.

Skulle bare mangle sier jeg. I Stoke hakkes det litt for mye på hverandre, mens andre bare smiler hele tiden og ser ikke ut til å bry seg. Ti log med ex-spillere som Berahino og Johnson driver å beskylder hverandre for dårlige holdninger og det "å ikke si i fra".

Og det aller mest idiotiske NJ har gjort er å få inn "gråsteinen" Cousins. Det førte til at Woods gikk rett ut på benken og tribunen etterhver - for så bli tatt inn igjen og så ut igjen og så på tribunen igjen. Forstå det den som vil.

Så Lilledino, spar trygda og sett den på et annet lag enn Stoke i helga i alle fall. Han må få sparken etter tapet i morgen.

https://www.bbc.com/sport/football/49937923
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Sparking av managere

Innlegg gunny » 04 Okt 2019, 20:46

Som vanleg masse fornuft frå Martin Smith. Gå til 49.min og høyr tiraden hans om ståa i klubben vår, er heilt enig med han
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p07n12qd
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 04 Okt 2019, 21:53

gunny skrev:Som vanleg masse fornuft frå Martin Smith. Gå til 49.min og høyr tiraden hans om ståa i klubben vår, er heilt enig med han
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p07n12qd

Helt enig, Gunnar, det er ganske uforståelig det som skjer nå når det gjelder Jones.

Og han er inne på det som flere av oss har påpekt som hovedgrunnen til den situasjonen vi er kommet i, usedvanlig dårlig rekruttering. Der gode spillere har forlatt klubben for slikk og ingenting, mens vi har brukt masse penger på helt ordinære spillere, som ikke har styrket laget, men svekket det. 60m pund bare etter nedrykket sa han.

Matty Etherington påpekte for øvrig akkurat det samme i dagens nettutgave av The Sentinel, der han var sterkt kritisk til rekrutteringen de siste sesongene.

Jones har hele tiden snakket om at vi skal dømme han etter at han har fått inn "sine" spillere. Han har hentet inn 12 etter at han overtok, og enda fungerer det ikke i det hele tatt. Og når han har hentet inn 12 spillere og stort sett bare bruker 3-4 av de, og en 9m spiller (Vokes) ikke en gang er på benken, så er vel det så nær en innrømmelse av at han har bommet fullstendig med rekrutteringen som det er mulig å komme. Rowett gjorde det samme. Og Hughes også, mot slutten av hans regime.

Spørsmålet nå er hva som skjer hvis vi skulle vinne i morgen. Vil han da få fornyet tillit ? For så å risikere å tape de to neste etter landskamppausen? Da har vi kastet bort mye tid, og det kan komme til å koste oss. For egen del var jeg temmelig overbevist om at han var ferdig etter Huddersfield-kampen... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg onside » 04 Okt 2019, 21:58

gunny skrev:Som vanleg masse fornuft frå Martin Smith. Gå til 49.min og høyr tiraden hans om ståa i klubben vår, er heilt enig med han
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p07n12qd

Well, han er jo en «offisiell» person og høres av de aller fleste her, MEN han sier jo ikke noe mer enn det vi har skrevet siden QPR-kampen ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 01:02

onside skrev:
Morten T. skrev:Ser litt på manager og tropp til morgendagens motstander Swansea.
De har en manager( Cooper ) som aldri før har ledet en profesjonell fotballklubb og de har en tropp hvor langt på vei de fleste( med noen få unntak ) spillerne kan karakteriseres som «gråstein».
Hvordan får f.eks. de det til og hva gjør f.eks. klubber som Stoke feil?


Litt av oppskriften er å lese hva Copper (som har ledet U17 landslag) selv sier: Eldre proffesjonelle spillere som støtter og hjelper de yngste. Han sier: "We have Andre (Ayew), Wayne (Routledge), Kyle (Naughton), Nathan (Dyer), Borja is not young, They are really good people and good professionals. They do their best for themselves and they are happy to support the younger players as well.

Skulle bare mangle sier jeg. I Stoke hakkes det litt for mye på hverandre, mens andre bare smiler hele tiden og ser ikke ut til å bry seg. Ti log med ex-spillere som Berahino og Johnson driver å beskylder hverandre for dårlige holdninger og det "å ikke si i fra".

Og det aller mest idiotiske NJ har gjort er å få inn "gråsteinen" Cousins. Det førte til at Woods gikk rett ut på benken og tribunen etterhver - for så bli tatt inn igjen og så ut igjen og så på tribunen igjen. Forstå det den som vil.

Så Lilledino, spar trygda og sett den på et annet lag enn Stoke i helga i alle fall. Han må få sparken etter tapet i morgen.

https://www.bbc.com/sport/football/49937923

Jepp.
Bra sagt av Cooper og nok en bekreftelse på at man ikke nødvendigvis trenger en CV fra en såkalt storklubb - være seg som trener eller spiller - for å lykkes.
Det er sammensatt og kompleks dette med å skru sammen et LAG. For min del velger jeg å heise opp de som, RELATIVT sett, gjør det bedre enn forutsetninger og forventninger skulle tilsi.
Så langt har Cooper, som har så godt som nada å skilte med både som trener og spiller, levert godt i Swansea.
Jeg synes det bekrefter at man ikke skal se seg blind på forhistorie og Curriculum Vitae....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 10:21

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 05 Okt 2019, 12:37

Hvis vi vinner i dag .......
Men det gjør vi ikke.
Jones har fått litt ekstra nådetid pga landskamppause, dette blir hans svanesang.
Jeg var positiv da han kom, men etter at han skyfla ut spillere og erstatta de med noen som knapt nok var bedre begynte jeg å tvile skikkelig. Og det har blitt verre og verre. Nok er nok, takk for ingenting, den verste manageren gjennom alle tider mr Jones.
Så får vi håpe det snur, helst med TP.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg kjell-etne » 05 Okt 2019, 12:48

Helg igjen, Stoke kamp igjen og så kan ein lure på; ønske eg egentlig Stoke-seier idag eller? Ærlig talt må eg sei at eg i bevisstheten langt der bak tenkte at tap mot Huddersfield var å foretrekke, då med kun ein baktanke; det måtte jo sjølvsagt vere punktum for Jones. Trur det må vera første gang eg har tenkt sånn om Stoke, men begynner for alvor å bli bekymra for nedrykk og kva det drar med seg, eg ser veldig svart på nivået under for ein såpass mektig og pengesterk klubb som jo Stoke er. Ser det blir skrevet at denne divisjonen me er i nå kanskje er å fortrekke, der er overhode ikkje eg, uansett kva ein meiner og skriv; perioden under Hughes og dei sesongane på topp 10 i Premier League står for meg som det ypperste eg har opplevd med Stoke ( har då vore fan av klubben i 45 år-minst) :D
Den perioden fekk me resultater, attraktiv fotball med noken profilar ( trur ikkje det er berre negativt med noke av det slaget heller eg då ) i ein fin blanding med meir `jordnære ` typar med litt mindre hårsveisar og tatoveringar, me fekk fine kampar mot topplaga og god/masse profilering og omtale i media; idet heile tatt det fotball handlar om for meg. Sanke poeng, underholde med samhandling ; dvs for meg spele ball mellom ulike lagdeler/spelerar og få resultater, denne perioden viser med all tydlighet at ein kan nå store resultater, sjølv med ein sånn spelestil ;) Går an å blø for klubben og vere kjempelojal med laget for det om ein er teknisk eller har litt `primadonna` i blodet. Virkar her på forumet som dette er ein motstening; er ein teknisk, ballspelande type med lagspel som utgpkt ( då tenker eg ikkje på laaaaaangballspeling) så kan ein ikkje ha gode holdningar, det skjønnar eg forøvrig lite av. :(
Men sjølvsagt trist med avslutningen til Hughes der han mista både kart og kompass, der bør ein klubbledelse vera våken, følga utviklinga nett som nå; ka i helskien skjer, skal me rykka ned før det blir gjordt grep? Hadde og god tru på Jones med sine uttalelsar om offansiv og attraktiv fotball ( som iallefall gleder meg, lag-spel, samhandling innad i laget, kjempe som f.... for kvar jækla ball osv osv....) men dessverre var talegavene, som det ser ut til nå iallefall, bedre enn praksisen, klippekort på spelerar som knapt `kan gå`og som gjer feil kamp etter kamp etter kamp, rotasjon på laget som vitnar om panikk, kor i all verden er desse, hans egne innkjøpte? Var dei ikkje så gode likevel, treng han heile sesongen for å spele dei gode? Etter nedrykket isåfall?
Kva gjer eg idag, kan jo ikkje håpe på tap ( det har iallefall ingenting for seg, Jones set likevel trygt ser det ut for) kan jo håpe det snur idag, eller neste kamp, eller neste kamp.......då er det i tilfelle snart halvspelt..... :oops: Som Jones tilnå har framstått virkar han inkompetent til jobben, uflaks tja.....visst det snur då ,så har me kanskje ein seier idag og reddar sesongen, men trur dessverre ikkje det ligg der, er enig med at me har kvitta oss med kvalitet og erstatta med kvantitet og derav situasjonen me har nå.
Ei røys med gråstein, som enten må slipast om til litt meir glitter, eller så må nok litt meir glitter kjøpast, går likevel for 1-1 eg idag, så har sikkert Jones jobb til `evig tid` ........
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 13:31

Ser at bookmakerne fortsatt holder Hughton, Pulis og Moyes som de største favorittene til å overta, men en fyr som har fått oddsen dramatisk senket det siste døgnet er Nord-Irland sin landslagstrener Michael O’Neill.
Ingen tvil om at O’Neill har gjort en vidunderlig jobb med det vesle landet. Da han tok over i 2011 var de ranket som nr. 88 i verden, nå ligger de stort sett og vaker mellom nr. 25 og 35 i verden. En formidabel RELATIV prestasjon av O’Neill for en nasjon på rundt 1,8 millioner mennesker og de var jo også med i forrige EM i 2016 og tok seg videre fra gruppespillet.
Jeg tviler på at Stoke får inn han, men interessant at oddsen har stupt så kjapt. Hvorfor det, mon tro...?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg onside » 05 Okt 2019, 13:47

Morten T. skrev:Ser at bookmakerne fortsatt holder Hughton, Pulis og Moyes som de største favorittene til å overta, men en fyr som har fått oddsen dramatisk senket det siste døgnet er Nord-Irland sin landslagstrener Michael O’Neill.
Ingen tvil om at O’Neill har gjort en vidunderlig jobb med det vesle landet. Da han tok over i 2011 var de ranket som nr. 88 i verden, nå ligger de stort sett og vaker mellom nr. 25 og 35 i verden. En formidabel RELATIV prestasjon av O’Neill for en nasjon på rundt 1,8 millioner mennesker og de var jo også med i forrige EM i 2016 og tok seg videre fra gruppespillet.
Jeg tviler på at Stoke får inn han, men interessant at oddsen har stupt så kjapt. Hvorfor det, mon tro...?


Ja, merkelig nok er oddene på Mikhael O'Neill 1/2 mens Millwalls nysparkede Manager Neil Harris ligger sammen med Hughton på 1/4 ;)
https://www.thesackrace.com/teams/stoke-city
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron