Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 14:50

Enda et nytt navn: Roy Keane.
For min del, nei takk.
Det er ille nok å ha hooligans på tribunene. Jeg vil ikke ha dem i managerstolen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Lilledino » 02 Okt 2019, 15:02

Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 02 Okt 2019, 16:45

Morten T. skrev:Enda et nytt navn: Roy Keane.
For min del, nei takk.
Det er ille nok å ha hooligans på tribunene. Jeg vil ikke ha dem i managerstolen.


Fri og bevare meg for den bølla. Takk men nei takk!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 02 Okt 2019, 16:51

Min liste:
Pulis (hadde jeg aldri trodd på, men sår gror )
Hughton (har vel hatt opp- og nedturer, men ser ut til å være villig)
Moyes (har vel sagt nei før, spørs om dette blir for lavt nivå for han)

Ellers viser vel statistikken at Stoke ikke gjorde det så verst under Rowett, men forventningene var å gå rett opp.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 18:00

gmel skrev:Ellers viser vel statistikken at Stoke ikke gjorde det så verst under Rowett, men forventningene var å gå rett opp.

Jepp.
«Forventninger» er et nøkkelord som har lagt mang en fotballklubb mer eller mindre i grus.
Ofte oppstår disse forventningene på sviktende grunnlag, og når mange nok har den oppfatningen så snakker vi om massesuggesjon og klubbledelser som etterhvert tar irrasjonelle valg...

Jeg har en kompis fra Liverpool( som holder med Liverpool ). I den byen er det slik at i til og med innad i familier så holder noen med Liverpool og noen med Everton. Det han kan fortelle meg er at supporterne til Everton kan fremstå ganske så urealistiske i forhold til hva de forventer at klubben kan få til. Ofte baseres disse forventningene på en foregående sesong eller historiske bedrifter. Dermed blir også negativiteten rundt klubben tidvis stor og det hemmer prestasjonene og mulige fremganger.
I klubber som Norwich og Burnley virker derimot ståa å være motsatt. Flesteparten virker å akseptere at det går opp og ned, litt etter to-skritt-frem-og-ett-tilbake-metoden eller skynde-seg-langsomt, om du vil. De er gjennomgående fornøyd med å være med i toppen og får ikke panikk eller bruker massivt med utestemme i en periode med helt naturlig tilbakegang.
Norwich beholdt jo Farke på tross av en svak sesong før opprykket og Burnley beholdt Dyche på tross av nedrykk fra PL.
Smart gjort av begge klubber. Stoke var like smarte en god stund, men plutselig så var det noen som ville ha mere kake. Det smakte sikkert godt til å begynne med, men etterhvert ble det mye magetrøbbel av det.

Dessverre...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Svein Nilsen » 02 Okt 2019, 20:02

Jeg håper på Chris Houghton, tror han kan være mannen som kan ta oss videre. Først unna nedrykk og så krype opp på en Play Off plass. Det første han må gjøre er å sparke spillerne i ræva og be de jobbe for penga! De som ikke kjøper det kan råtne på rot!

Så en liten teori og etterpåklokskap; Noen mente vi skulle kjøpe Dwight Gayle i sommer, selv til en pris av £15-20 mil. Det er en billig investering for suksess. Neida, vi kjøpte noe gråstein uten målteft og ligger sist. Tipper at Gayle hadde vært oppe i 6-7 ligamål nå og vi hadde hatt 10-12 poeng...……. men det får vi jo aldri vite.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 20:05

gmel skrev:Min liste:
Pulis (hadde jeg aldri trodd på, men sår gror )
Hughton (har vel hatt opp- og nedturer, men ser ut til å være villig)
Moyes (har vel sagt nei før, spørs om dette blir for lavt nivå for han)

Ellers viser vel statistikken at Stoke ikke gjorde det så verst under Rowett, men forventningene var å gå rett opp.

Min favoritt blant disse tre er Hughton.
Moyes og Pulis på delt 2. plass.

Det er to spørsmål som melder seg, dog:
1. Vil Jones få fyken snart?
2. Vil noen av de forannevnte herrer faktisk være villig til å overta?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 23:21

Det virker som om Jones fortsatt kun er i klubben inntil Stoke har en erstatter klar. Noe det går rykter om blir i morgen eller på fredag.
Flere og flere nå som mener den erstatteren vil bli Chris Hughton.
http://www.insidefutbol.com/2019/10/02/ ... ob/439535/

Det var vel Bengt Bengt Eriksen som en gang sa at: «Når man jobber som trener så lever man på lånt tid».
Det stemmer jo.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg KaffeM » 03 Okt 2019, 11:09

Morten T. skrev:Det virker som om Jones fortsatt kun er i klubben inntil Stoke har en erstatter klar. Noe det går rykter om blir i morgen eller på fredag.
Flere og flere nå som mener den erstatteren vil bli Chris Hughton.
http://www.insidefutbol.com/2019/10/02/ ... ob/439535/

Det var vel Bengt Bengt Eriksen som en gang sa at: «Når man jobber som trener så lever man på lånt tid».
Det stemmer jo.


Denne informasjonen overrasker meg, men gleder meg hvis tilfelle.
Liker når mennesker blir ivaretatt i situasjoner der verden snur ryggen til.
Blir kanskje feil å skrive i debattforum, men vi snakker tross alt bare om fotball.

Ingen kan betvile engasjement og motiv, men samtidig mener jeg det er det en riktig avgjørelse at NJ trer til side nå.
Jeg tror NJ vil lykkes bedre i annen klubb, samtidig som Stoke trenger en manager som vet hvor listen ligger mtp PL spill.
Det aller viktigste blir å få inn en manager som tør utfordre eiere, samt tiltrekke seg spillere som har tiltro og viser mentalitet til prosjekt.
Chris Hughton kan fort bli et godt valg. Optimismen øker i takt med hvor mer info jeg innhenter om Hughton.
Samtidig har jeg tro på "kjedelige" Moyes. Det vil nok ikke sprudle av Stoke, men med Moyes øker sannsynligheten for å rykke opp i PL.
Moyes får lag til å respondere kollektivt. F eks ved balltap der alle - uten unntak - ha tydelige oppgaver og glir inn i boks formasjon/samhandlingsmønster.
Under NJ har samhandlingsmønster vært basert på tilfeldigheter og soner. Det er årsaken til at jeg aldri er trygg på at Stoke kan beholde en ledelse eller unngå å slippe inn mål.
Jeg tor derfor NJ sin spillestil passer bedre i lavere ligaer. Moyes og Hughton vet hvor listen ligger.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2019, 11:59

Diverse rykter nå på at Hugthon har takket nei til Stoke.:
https://footballleagueworld.co.uk/updat ... n-emerges/

Som noen av oss har vært inne på så kan det fort skje at managere takker nei fordi Stoke er i Championship, og atpåtil helt i bånn av ligaen...

Det går også noen rykter på at Moyes er neste som skal sjekkes ut.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron