Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 11:14

gmel skrev:En artighet med den karen er at han faktisk hadde et yrke før han ble profesjonell spiller, han var heismontør, men tror ikke det var mange heisene han rakk å få opp før fotballen tok ham :x
Dette la jeg selvfølgelig merke til, siden jeg har den samme bakgrunnen. Men om heisen nå går opp eller ned er det vanskelig å si mye om.

Med så mange streiker som er i den bransjen, så er det ikke merkelig at han fikk brukt mye tid på ballspill...

Men slike lavpanna vittigheter til side, Hughton bør absolutt være en kandidat. Kanskje den beste også, ut i fra de som har blitt lansert som aktuelle.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 11:29

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 02 Okt 2019, 11:58

Morten T. skrev:https://footballleagueworld.co.uk/tony-pulis-reacts-to-the-situation-at-stoke-city/

Med Pulis tror jeg vi hadde fått gevinst fra første dag. På lang sikt derimot....
Spennende blir det uansett!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 12:26

Jones:
https://www.bbc.com/sport/football/49905806
Det jeg liker godt med han er at han er ærlig i sin fremstilling. Ikke noe tåkeprat eller feie det under teppet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 12:36

gmel skrev:
Morten T. skrev:https://footballleagueworld.co.uk/tony-pulis-reacts-to-the-situation-at-stoke-city/

Med Pulis tror jeg vi hadde fått gevinst fra første dag. På lang sikt derimot....
Spennende blir det uansett!
Vel, det var vel nettopp med Pulis vi fikk suksess på sikt sist?
Men stabilitet i verdens beste fotballiga til evig tid, FA-cupfinale og tidenes beste innsats i Europa var ikke nok den gangen....

Vi får sjå, men spennende blir det jo uansett...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 02 Okt 2019, 12:41

gmel skrev:
Morten T. skrev:https://footballleagueworld.co.uk/tony-pulis-reacts-to-the-situation-at-stoke-city/

Med Pulis tror jeg vi hadde fått gevinst fra første dag. På lang sikt derimot....
Spennende blir det uansett!

Jeg tror at nesten uansett hvem som blir ny manager, så vil vi oppleve en relativ rask oppsving, opp mot midten av tabellen i alle fall. Fordi vi i lang tid har prestert langt under pari ut fra det mannskapet vi har tilgjengelig. For selv om stallen er vesentlig svekket de siste to-tre årene, så er den ikke svekket så mye at dette tilsier at vi skulle være på vei mot League One, bare to år etter at vi var i Premier League.

Så kan man i forlengelsen av dette si at dette - ut fra slike premisser - trolig også ville ha skjedd under Jones. Problemet for Jones er likevel at han nå i så stor grad knyttes til en veritabel nedtur for klubben - og anses for å ha mislykkes til de grader - etter å ha ankommet klubben med høye ambisjoner og store løfter. Jeg tror derfor at det for Jones da ville være vanskeligere å snu trenden enn for en ny manager, som kommer inn som et friskt pust og som ikke kan knyttes til den veldige nedturen klubben har opplevd den senere tid.

Sett opp mot tabellplassering, så kan det jo være grunn til å minne om at Stoke - på det tidspunkt Rowett fikk sparken for mindre enn ett år siden - bare lå 5-6 poeng unna Play Off, og faktisk (så vidt jeg husker) lå foran Aston Villa, som senere rykket opp. Isolert sett gjorde Rowett det således langt bedre enn Jones, selv om også Rowett høstet mye kritikk. Men mye av kritikken mot Rowett oppstod vel også med utgangspunkt i de høye forventningene på forhånd til at klubben skulle slå tilbake umiddelbart, og var den store favoritten til å vinne hele avdelingen og returnere til PL ved første korsvei. I et slikt perspektiv var en "vaking" rundt midten av tabellen en skikkelig nedtur. I tillegg la han seg ut med supporterne, og da var skjebnen hans beseglet, det siste har han for øvrig tatt selvkritikk for etterpå.

Poenget mitt er at vi nok i alle fall burde ha ligget på øvre halvdel av tabellen med det mannskapet vi har, om enn ikke i opprykks- eller Play Off-posisjon. Under Jones har vi underprestert til de grader, og det ligger bak min påstand om at en ny manager trolig vil greie å bedre situasjonen mye, selv på kort tid, fordi han kommer inn som et friskt pust som ikke kan knyttes til elendigheten, og som gir håp om bedre tider. Og han ville da trolig få masse heder og ære for vel utført jobb. Mens sannheten kanskje snarere var at dette ikke var annet enn man kunne forvente. Klubben hadde bare prestert så utrolig mye svakere enn forventet frem til den nye manageren overtok.

En ny manager "hopper ikke etter Wirkola", for å si det slik. ;)

Og om man da snakker om relative prestasjoner, så ville denne kanskje ikke være så veldig stor likevel, selv om vi hadde skutt fart oppover tabellen... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 13:20

Mye enig i beskrivelsene Mills( nei, ikke Mick men Danny ) har her:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... er-3384060
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 02 Okt 2019, 13:28

Morten T. skrev:
gmel skrev:
Morten T. skrev:https://footballleagueworld.co.uk/tony-pulis-reacts-to-the-situation-at-stoke-city/

Med Pulis tror jeg vi hadde fått gevinst fra første dag. På lang sikt derimot....
Spennende blir det uansett!
Vel, det var vel nettopp med Pulis vi fikk suksess på sikt sist?
Men stabilitet i verdens beste fotballiga til evig tid, FA-cupfinale og tidenes beste innsats i Europa var ikke nok den gangen....

Vi får sjå, men spennende blir det jo uansett...


Tja, tenker mer på måten å organisere ting på. Blir nok ikke diamant og Altmuligvingbacker . Hadde stor sans for Pulis, men ble vel som en del andre lei mot slutten.
Kanskje er det slik at uansett hvem som overtar blir det stor forbedring, men Hughton eller Pulis er kandidater føler jeg meg noe tryggere enn en fyr fra fjerde....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 02 Okt 2019, 13:30

Torstein Norevik skrev:
gmel skrev:
Morten T. skrev:https://footballleagueworld.co.uk/tony-pulis-reacts-to-the-situation-at-stoke-city/

Med Pulis tror jeg vi hadde fått gevinst fra første dag. På lang sikt derimot....
Spennende blir det uansett!

Jeg tror at nesten uansett hvem som blir ny manager, så vil vi oppleve en relativ rask oppsving, opp mot midten av tabellen i alle fall. Fordi vi i lang tid har prestert langt under pari ut fra det mannskapet vi har tilgjengelig. For selv om stallen er vesentlig svekket de siste to-tre årene, så er den ikke svekket så mye at dette tilsier at vi skulle være på vei mot League One, bare to år etter at vi var i Premier League.

Så kan man i forlengelsen av dette si at dette - ut fra slike premisser - trolig også ville ha skjedd under Jones. Problemet for Jones er likevel at han nå i så stor grad knyttes til en veritabel nedtur for klubben - og anses for å ha mislykkes til de grader - etter å ha ankommet klubben med høye ambisjoner og store løfter. Jeg tror derfor at det for Jones da ville være vanskeligere å snu trenden enn for en ny manager, som kommer inn som et friskt pust og som ikke kan knyttes til den veldige nedturen klubben har opplevd den senere tid.

Sett opp mot tabellplassering, så kan det jo være grunn til å minne om at Stoke - på det tidspunkt Rowett fikk sparken for mindre enn ett år siden - bare lå 5-6 poeng unna Play Off, og faktisk (så vidt jeg husker) lå foran Aston Villa, som senere rykket opp. Isolert sett gjorde Rowett det således langt bedre enn Jones, selv om også Rowett høstet mye kritikk. Men mye av kritikken mot Rowett oppstod vel også med utgangspunkt i de høye forventningene på forhånd til at klubben skulle slå tilbake umiddelbart, og var den store favoritten til å vinne hele avdelingen og returnere til PL ved første korsvei. I et slikt perspektiv var en "vaking" rundt midten av tabellen en skikkelig nedtur. I tillegg la han seg ut med supporterne, og da var skjebnen hans beseglet, det siste har han for øvrig tatt selvkritikk for etterpå.

Poenget mitt er at vi nok i alle fall burde ha ligget på øvre halvdel av tabellen med det mannskapet vi har, om enn ikke i opprykks- eller Play Off-posisjon. Under Jones har vi underprestert til de grader, og det ligger bak min påstand om at en ny manager trolig vil greie å bedre situasjonen mye, selv på kort tid, fordi han kommer inn som et friskt pust som ikke kan knyttes til elendigheten, og som gir håp om bedre tider. Og han ville da trolig få masse heder og ære for vel utført jobb. Mens sannheten kanskje snarere var at dette ikke var annet enn man kunne forvente. Klubben hadde bare prestert så utrolig mye svakere enn forventet frem til den nye manageren overtok.

En ny manager "hopper ikke etter Wirkola", for å si det slik. ;)

Og om man da snakker om relative prestasjoner, så ville denne kanskje ikke være så veldig stor likevel, selv om vi hadde skutt fart oppover tabellen... ;)


Ankommet med løfter og ambisjoner...minner meg om en svenske som kom til et lag på vestlandet og en finne som kom til en by i nord. De fikk sjekket realitetene.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 13:43

gmel skrev:
Morten T. skrev:
gmel skrev:Med Pulis tror jeg vi hadde fått gevinst fra første dag. På lang sikt derimot....
Spennende blir det uansett!
Vel, det var vel nettopp med Pulis vi fikk suksess på sikt sist?
Men stabilitet i verdens beste fotballiga til evig tid, FA-cupfinale og tidenes beste innsats i Europa var ikke nok den gangen....

Vi får sjå, men spennende blir det jo uansett...


Tja, tenker mer på måten å organisere ting på. Blir nok ikke diamant og Altmuligvingbacker . Hadde stor sans for Pulis, men ble vel som en del andre lei mot slutten.
Kanskje er det slik at uansett hvem som overtar blir det stor forbedring, men Hughton eller Pulis er kandidater føler jeg meg noe tryggere enn en fyr fra fjerde....

Det har nesten vært umulig å registrere at det ikke var "en del andre som ble lei mot slutten". De har latt høre fra seg - og vel så det.
Jeg tilhørte det lille mindretallet som ikke ble det. Rett og slett fordi jeg satte, og setter, pris på stabilitet og at klubben så godt som var garantert å ikke rykke ned - nærmest til evig tid.

Jeg mener å huske at på slutten av sin periode i Stoke så reiste Pulis til Spania( samt Frankrike og Tyskland ??? ) for å studere klubber på Stoke sin størrelse( både som klubb og by ) og som hadde spilt svært lenge i sine respektive lands toppdivisjoner. Jeg husker ikke helt hvilke klubber det var, men tror muligens det var Sociedad, Bilbao og noen til i Frankrike og Tyskland. Pulis skrev til og med en lang rapport om disse besøkene og hadde en plan, bl.a. basert på dette, hvordan Stoke skulle klare å få til noe tilsvarende - med et langt( men kanskje ikke tilstrekkelig "underholdenede"? ) liv i den engelske toppligaen.

Ikke lenge etterpå fikk han fyken. Det ble for "kjedelig" og "kjipt", og det var visstnok noen( forlengst tilbakeviste ) "tendenser" inne i bildet der også. Og det er ikke bra...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron