Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 16 Des 2020, 11:52

mfkpotter skrev:Ja, den geniale trener Tony Pulis har startet godt med Wednesday. På 8 kamper har det blitt 0 seire 3 u og 5 tap, målforskjellen er pene 4-11.
Det gir pene 0,375 poeng per match, godt gjort av geniet fra Wales det...

Det blir nesten som da han kom til Stoke i 2002, det.
Før mannens ankomst det året hadde Stoke vunnet 3, 3 uavgjort og 8 tap. Så kom Pulis inn og det tok 9 kamper i stolen før han bokførte sin første seier( morsomt nok, eller nei morsomt er ikke bra ) mot Sheffield Wednesday.
Fra og med kampen mot Sheffield og ut sesongen tapte Stoke 6 av 21 kamper. Allikevel klarte Stoke seg bare med et nødskrik den sesongen.
Sesongen etter løftet mannen, som mange år senere skulle oppleve å bli kåret til sesongens beste manager i Premier League av sine profesjonelle kollegaer og fagfolk, klubben opp til 11. plass i samme liga, skarve 7 poeng unna en playoff-plass.

Kjipe greier utført av en fyr noen av dere konsekvent har kalt for League One( eller var det League Two? )- manager.... :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 22 Des 2020, 14:36

Peter Hoekstra. Nesten merkelig at han spilte for Stoke da de lå på det nivået de gjorde på den tiden( 3. og 2. nivå ), men bra deal av Thordarson da. Han var egentlig altfor god for klubben på daværende tidspunkt og hadde noen dribleferdigheter som var helt på øverste hylle. Synd med skadene og er nå for tiden å finne i Groningen i hjemlandet som trener.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... is-4822651
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg EspenE » 24 Des 2020, 09:56

Ah, Hooky! Min definitive favorittspiller i min tid som Stokesupporter, av den enkle grunn at han va det eneste lyspunktet i en tid med mye gråstein... Vi har hatt bedre spillere seinere (og ikke minst før min tid), men ingen var har vært i en så helt egen klasse som Hoekstra. Han hadde gått rett inn på laget i dag, det er jeg overbevist om.

https://www.youtube.com/watch?v=2luBuS8QCdM

"In a way, his [Pulis] direct style suited me because as a forward, you knew the ball was coming forward to you quickly. You didn’t have to be patient. My movement off the ball was good so it matched the style well at times." Hooky var ikke en som driblet og driblet, han gikk som regel rett på og forbi 8-)
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 24 Des 2020, 11:23

EspenE skrev:Ah, Hooky! Min definitive favorittspiller i min tid som Stokesupporter, av den enkle grunn at han va det eneste lyspunktet i en tid med mye gråstein... Vi har hatt bedre spillere seinere (og ikke minst før min tid), men ingen var har vært i en så helt egen klasse som Hoekstra. Han hadde gått rett inn på laget i dag, det er jeg overbevist om.

https://www.youtube.com/watch?v=2luBuS8QCdM

"In a way, his [Pulis] direct style suited me because as a forward, you knew the ball was coming forward to you quickly. You didn’t have to be patient. My movement off the ball was good so it matched the style well at times." Hooky var ikke en som driblet og driblet, han gikk som regel rett på og forbi 8-)
Mer om Hoekstra her, Espen:
https://theoatcake.wordpress.com/2015/0 ... -hoekstra/
Spørsmålet blir hvor langt han kunne ha tatt det hvis han hadde unngått skadene? Morro med sånne gamle tilbakeblikk. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg gunny » 29 Des 2020, 01:38

gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Sparking av managere

Innlegg vegar56 » 29 Des 2020, 11:55

gunny skrev:Pulis sparket i Wednesday https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... adKIQrc9LA

10 kamper, de to siste med seier mot Coventry før jul og uavgjort etter å ha ledet borte mot Blackburn på Boxing day.
Den klubben drives ikke bra :shock: :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 29 Des 2020, 12:29

Jeg har aldri vært hans største fan, men dette er ren idioti av Sheffield Wednesday. Han må jo få tid til å gjøre den jobben han ble bedt om å gjøre.

Jeg tror nok det er Sheffield Wednesday som vil tape på dette. Med TP som manager tror jeg de hadde reddet plassen. Det er jeg langt mer tvilende til nå.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 29 Des 2020, 13:14

vegar56 skrev:
gunny skrev:Pulis sparket i Wednesday https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... adKIQrc9LA

10 kamper, de to siste med seier mot Coventry før jul og uavgjort etter å ha ledet borte mot Blackburn på Boxing day.
Den klubben drives ikke bra :shock: :!:

Det var tidlig, ja. Det er egentlig ikke interessant her den velkjente «for/mot Pulis-debatten», men på generelt grunnlag er det helt håpløst å gi en fyr( eller dame, for all del!) 10 matcher i sjefsstolen for dernest å gi vedkommende fyken( med mindre det ligger et grovt overtramp bak, typ seksuell trakassering, rasisme, rusmisbruk osv. ).

Uansett er ikke dette hvorvidt en trener blir sparket eller ei noen som helst bekreftelse på om vedkommende er dyktig eller ei. Slike avgjørelser tas relativt ofte av folk som har sin styrke på andre fagfelt. Slik som den thailandske klubbdirektøren i Sheffield Wednesday som har tjent seg rik på å selge, hold deg fast, hermetisk tunfisk...
Jeg tviler på at folk som har fotball som fag eller som en interesse, synes det er greit( på generelt grunnlag vel og merke) å gi trenere fyken etter veldig kort tid. Med unntak av kanskje noen få som uansett forandrer mening om en tematikk like kjapt som værhaner på speed, men jeg antar at de fleste som har hatt fotball som interesse en stund vet hvor komplekst og tidkrevende det er å skape resultater.

Kanskje var tidenes beste ENGELSKE manager Brian Clough( den beste BRITISKE er Alex Ferguson ) inne på noe da han sa: "If a chairman sacks the manager he initially appointed, he should go as well."....?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg mfkpotter » 30 Des 2020, 00:12

Ja nå rykker nok Wednesday ned, var nok bare Tony Pulis på denne planeten som kunne redde dette laget...
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Sparking av managere

Innlegg mfkpotter » 03 Feb 2021, 00:15

Verdens beste manager klarte vel en seier på 11-12 kamper for Wednesday, så fikk han sparken. Stor tabbe mente de fleste, vel nå har de vunnet 4 av 5 kamper med ny manager. Kanskje Wednesday kan klare seg godt uten idioten fra Wales allikevel........
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron