Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2019, 15:13

KaffeM skrev:
Morten T. skrev:
KaffeM skrev:Enig i at dette kan virke uprofesjonelt utad. Kan skape støy og uro hvis det vedvarer, men ikke hvis ledelsen jobber med alternativer parallelt eller er tydelige på hvem som sitter med ansvaret.
Det er som regel fansen og media som skriker etter raske svar og avgjørelser. I så måte mener jeg ledelsen ikke har noen grunn til å gjøre noe overilt frem til en ny løsning er på plass.
NJ er under kontrakt og trenger ikke løses fra den umiddelbart - så lenge han yter maksimalt.
Hadde det vært en manager som hadde skapt uro og problemer for spillere og ledelse, hadde saken vært en annen, men NJ er vel ikke i den kategorien?
I så måte liker jeg det som skjer nå, men tror det er et tidsspørsmål før ny manager er på plass.

På meg virker det som om Jones har full tillit:
https://www.skysports.com/football/news ... or-success


Ja, men dette er nødvendig mtp det som skjer kulissene. Ledelsen i Stoke er nok ikke på kaffeslabberas nå om dagen.

Mulig det, men er dette spesielt fair mot Jones, da? Nå tar jeg høyde for at det faktisk skjer noe i kulissene.

Det er jo faktisk en mulighet, om enn muligens liten, for at klubbens ledende menn og kvinner fortsatt har trua på og tillit til Jones, eller?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg KaffeM » 03 Okt 2019, 15:42

På meg virker det som om Jones har full tillit:
https://www.skysports.com/football/news ... or-success[/quote]

Ja, men dette er nødvendig mtp det som skjer kulissene. Ledelsen i Stoke er nok ikke på kaffeslabberas nå om dagen.[/quote]
Mulig det, men er dette spesielt fair mot Jones, da? Nå tar jeg høyde for at det faktisk skjer noe i kulissene.

Det er jo faktisk en mulighet, om enn muligens liten, for at klubbens ledende menn og kvinner fortsatt har trua på og tillit til Jones, eller?[/quote]

Jeg tror NJ skjønner/vet hva som skjer, men er profesjonell. Det er kanskje ikke fair, men så lenge han fortsetter finnes det alltid en mulighet. Det er kanskje mer fair at han får jobbe videre kontra sparken uten ny løsning? - men absolutt en kinkig sak.
Jeg tror ledelsen håper på bedring, som ville løst mye, men innsett at det må jobbes parallelt med alternativer. Når ledelsen får tiltro til nytt prosjekt - er veien kort mtp endring.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2019, 16:17

KaffeM skrev:Jeg tror NJ skjønner/vet hva som skjer, men er profesjonell. Det er kanskje ikke fair, men så lenge han fortsetter finnes det alltid en mulighet. Det er kanskje mer fair at han får jobbe videre kontra sparken uten ny løsning? - men absolutt en kinkig sak.
Jeg tror ledelsen håper på bedring, som ville løst mye, men innsett at det må jobbes parallelt med alternativer. Når ledelsen får tiltro til nytt prosjekt - er veien kort mtp endring.

Ja, jo, men jeg stusser litt over ledelsen her.
De vet at spekulasjonene er høye nå og har vært det en stund. De kunne ha vært en anelse mer transparente og gitt en uttalelse den ene eller andre veien. Slik det er nå så eskalerer dette inn i en veldig kraftig og negativ spiral.

Paradokset for meg blir at ledelsen var veldig kjapt ute med å kommentere noe såpass meningsløst som rykter i media rundt Krkic sin mulige avgang tidligere i år. En spiller som deltok i 85 kamper over 5 sesonger for Stoke. Slike rykter burde strengt tatt ikke klubben bruke tid på, men det er en slags dobbel standard her som er snodig - sett utenfra, og sett i lys av at det er et mye større trøkk rundt dette med Jones enn det var med Krkic, så er det litt merkelig at dem ikke dytter ut en skikkelse i klubben som innehar den populære yrkestittelen «kommunikasjonsrådgiver» som kan koke sammen et eller annet budskap som vil bli akseptert av de fleste - og berolige dem.

Å ikke kommentere i det hele tatt er et gammelt triks. De som bruker seg mye av det håper at ting skal gli over av seg selv og bli glemt. Noen ganger er det slik også, men neppe i denne saken.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg onside » 03 Okt 2019, 17:12

Morten T. skrev:Å ikke kommentere i det hele tatt er et gammelt triks. De som bruker seg mye av det håper at ting skal gli over av seg selv og bli glemt. Noen ganger er det slik også, men neppe i denne saken.

Eierne sa at målsetningen med sesongen - resultatmessig - var Playoff.
Jeg mener også at dersom eierne er misforøyd med det Jones har levert, så får de se til å gi ham sparken.
Det har de ikke gjort, så hva er da ståa? Er de fornøyd med det han har fått til eller er de det ikke. Jeg aner ikke. Supporterne aner ikke....

Er det rart at fansen er frustrerte?

Skal jeg spekulere vil jeg tro at de vil ha en "billigst" mulig exit på NJ, derfor forhandler de med ham. Hadde de gitt ham sparken, ville det sikkert utløst en eller annen klausul i kontrakten hans.

Uansett syns jeg dette er passivt og feigt av eierne!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Sparking av managere

Innlegg Lilledino » 03 Okt 2019, 23:24

Virker som om Nj kommer til å fortsette, om en følger med på en av Morten sine favorittkanaler, Twitter...

NJ sier han har ledelsens tillit og skal lede laget til nok et tap mot Swansea...
Vi kan forvente å se et nytt lag på banen bortsett fra katastrofene McDisaster og Clucas..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Sparking av managere

Innlegg Lilledino » 03 Okt 2019, 23:26

Chris Hughton er ute også..Inn i gamperævva dritt

https://www.sportsmole.co.uk/football/s ... 73850.html
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2019, 23:34

Lilledino skrev:Virker som om Nj kommer til å fortsette, om en følger med på en av Morten sine favorittkanaler, Twitter...

NJ sier han har ledelsens tillit og skal lede laget til nok et tap mot Swansea...
Vi kan forvente å se et nytt lag på banen bortsett fra katastrofene McDisaster og Clucas..

Jeg er kjappere enn Twitter, så behøver ikke det.
Og så liker jeg ikke at man MÅ skrive kort. Eneste jeg vet om som har beherska kunsten å skrive kort og meningsfylt er Ernest Hemingway, men til og med han trengte minimum drøye hundre sider... :mrgreen: :ugeek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 04 Okt 2019, 09:39

Nytt navn og rykte er Neil Harris, som ga seg som manager for Millwall i går.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 04 Okt 2019, 10:27

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Lilledino » 04 Okt 2019, 11:13

Morten T. skrev:Nytt navn og rykte er Neil Harris, som ga seg som manager for Millwall i går.


Og hva gjør man med Rykter, forsterker og sender videre...

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ds-3391787
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron